စာအုပ္အမည္ မေန႔က လင္းသက္ၿငိမ္
ေရးသူ လင္းသက္ၿငိမ္
ထုတ္ေ၀သည္႔ကာလ ၾသဂုတ္လ၊ ၂၀၁၄
ထုတ္ေ၀သည္႔တုိက္ AMK Creation
၂၀၁၂၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၁၄။ မနက္လင္းလုလုဆီက လုိက္ပါစီးနင္းခဲ့ေသာ ရထားသည္ ေန႔ ၁၂ နာရီ၀န္းက်င္တြင္ ေကာလင္းသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္သည္။ ရထားေဘး ဘယ္ညာတြင္ ရထားေပၚတက္မည့္ ခရီးသည္မ်ား၊ ထမင္းေရာင္းသူမ်ား၊ ေရေရာင္းသူမ်ား၊ ကုန္တင္ကုန္ခ်လုပ္သားမ်ား၊ ဆုိင္ကယ္ကယ္ရီသမားမ်ား စသည္ျဖင့္ ပ်ားပန္းခတ္မွ် လႈပ္ရွားေနၾက သည္။ ထုိသုိ႔ လႈပ္ရွားေနေသာ လူမ်ားအၾကားမွ ေ၀ွ႔ယမ္းေနေသာ လက္တစ္ဖက္ကုိ လွမ္းျမင္လုိက္သည္။ ထုိလက္ပုိင္ရွင္ မွာ လင္းသက္ၿငိမ္။ ကဗ်ာဆရာ လင္းသက္ၿငိမ္။ လြန္ခဲ့ေသာ ေန႔မ်ားမွ လင္းသက္ၿငိမ္ ျဖစ္သည္။
တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ေကာလင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ မစိမ္း။ မႏၱေလးတြင္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ညီအစ္ကုိလုိ၊ သူငယ္ ခ်င္းလုိ ခ်စ္ခင္ရသူ ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ေမာင္ႏုိင္လင္း(ေကာလင္း) ပတ္သက္ၿပီး ေကာလင္းကုိ ရင္းႏွီးခဲ့ ရသည္။ ထုိ႔ေနာက္ လင္းသက္ၿငိမ္ကုိ ရင္းႏွီးခဲ့ရသည္။ မွတ္မွတ္ရရ ေကာလင္းသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္သည့္ေန႔က သူ႔လာႀကိဳသည္။ ညပုိင္းသူ႔ရဲ႕ မဥၹဴရီ စာအုပ္ဆုိင္ေလးသုိ႔ ေခၚသြားသည္။ သူ႔ဆုိင္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ရွိ အားမာန္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေလးတြင္ ေကာလင္းလူငယ္ ကဗ်ာဆရာ အခ်ဳိ႕ႏွင့္ စကားေျပာျဖစ္သည္။ သူ႔တုိ႔ေရးသားခဲ့ေသာ အမွတ္တရ ကဗ်ာပန္းဖလက္မ်ားကုိ ဖတ္ခြင့္ရခဲ့သည္။ ကုိဆန္းလင္းဦး၊ ကုိဖုန္း(ေကာလင္း)၊ ကုိျမဴမင္းလြင္တုိ႔ႏွင့္ ဆုံရသည္။ ဆရာမုိးေနာင္(ေကာလင္း)ႏွင့္ ထုိမဥၹဴရီစာအုပ္ဆုိင္ ေလးမွာပင္ ဆုံခဲ့ရသည္။ ဆရာႀကီး ေရးသားခဲ့ေသာ ေသြးေသာက္မဂၢဇင္းမ်ားမွ ကဗ်ာေဆာင္းပါးမ်ား ကုိ ကူးယူေလ့လာခြင့္ ရခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ရထားစာတုိက္ရုံးေလးကုိ ရင္းႏွီးခဲ့ရသည္။ ခေမာက္ေတာင္ကုိ ရင္းႏွီးခဲ့ရသည္။ ေခါပင္ေခ်ာင္းကုိ ရင္းႏွီးခဲ့ရသည္။ အလိမၼာ စာၾကည့္တုိက္ကုိ ရင္းႏွီးခဲ့ရသည္။ ဘယ္ေလာက္ထိရင္းႏွီးခဲ့ပါသလဲဆုိုရင္ `ေကာလင္းသား ကဗ်ာဆရာစာရင္းထဲမွာ ငါ့နာမည္ထည့္ထားလုိက္ေတာ့´ ဟုပင္ ေျပာမိသည္အထိ ေကာလင္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ရင္းႏွီးခဲ့သည္။
ယခု ၂၀၁၄၊ ၾသဂုတ္လတြင္ ကဗ်ာဆရာလင္းသက္ၿငိမ္၏ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ထြက္လာသည္။ ကဗ်ာစာအုပ္ အမည္က`မေန႔ကလင္းသက္ၿငိမ္´။ မေန႔ကလင္းသက္ၿငိမ္ႏွင့္ ဒီကေန႔လင္းသက္ၿငိမ္သည္ တစ္ေယာက္တည္းလား။ ကြဲျပား သြားၿပီလား။ ကဗ်ာအေပၚခံယူခ်က္၊ ကဗ်ာအေပၚထားရွိသည့္ သစၥာတရား၊ ကဗ်ာဖြဲ႕စပ္ပုံနည္းနာတကၠနစ္မ်ား စသည္ျဖင့္။ ကဗ်ာဆရာေမာင္ႏုိင္လင္း(ေကာလင္း)ကေတာ့ `မေန႔က လင္းသက္ၿငိမ္´အား ဤသုိ႔ ဆုိသည္။
`သူ႔ကဗ်ာေတြ ထဲမွာ ႐ုိးရွင္းေသာ အလွကုိ ျမင္ရသည္။ လင္းသက္ၿငိမ္ဘ၀ေနထုိင္မႈ ႐ုိးရွင္းသလုိ ကဗ်ာေရးဖြဲ႔ရာ တြင္လည္း ရုိးရွင္းတည္ၿငိမ္ သည္။ ဒါသည္ပင္ သူ႔အေပၚ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ေတြ႔ခံစားမိသည့္ ခံစားမႈအျမင္ ျဖစ္သည္။´`သူသည္ ကဗ်ာအတြက္ ေနာက္မဆုတ္ခဲ့၊ မေၾကာက္ရြံ႕ခဲ့၊ မခိုကပ္ခဲ့၊ ကဗ်ာကုိ ဖက္ရွင္တစ္ခုလုိ မ၀တ္ဆင္ခဲ့။ သူသည္ ကဗ်ာ၌ မုိးဦးက် ဖားေတြလုိ မဆူညံခဲ့။ သူသည္ ကဗ်ာ၌ ရုိးသားသည္၊ ႀကိဳးစားသည္၊ သူေျပးႏုိင္သေလာက္ ေျပးေနခဲ့တာ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္သည္၊ သူသည္ ကဗ်ာႏွင့္ ယွဥ္၍ မည္သည့္အရာကုိမွ ေရြးခ်ယ္မည့္သူမဟုတ္တာ ေသခ်ာသည္´`တစ္ေျမတည္း၊ တစ္ေရတည္း၊ တစ္ၿမိဳ႕တည္းသား ကဗ်ာဆရာညီငယ္အတြက္ ကဗ်ာသည္ မေသေသာ အသက္ ျဖစ္မည္ဟု ယုံၾကည္ ပါသည္´။
အထက္ပါ အမွာစာသားမ်ားသည္ မေန႔ကလင္းသက္ၿငိမ္ အေပၚ သူျမင္သည့္အျမင္ျဖစ္သလုိ ဒီကေန႔ လင္းသက္ ၿငိမ္ သည္လည္း ယခင္အတုိင္းမေျပာင္းမလဲတည္ရွိေနေသးသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယုံၾကည္ေနမိပါသည္။ ကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္ လွ်င္ သူ႔ေသြးသည္ ဆူေ၀တက္ၾကြေနၿမဲ၊ ကဗ်ာသံၾကားလွ်င္ ေရာက္ရာအရပ္မွ သူေခါင္းေထာင္ၾကည့္ေနၿမဲ။ သူေရးေသာ ကဗ်ာမ်ားအတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ သူ႔ကုိယ္သူ အလုိျပည့္၀သည္မရွိ။ သူ႔အတြက္ ကဗ်ာသည္ သူ႔ကမာၻျဖစ္သည္။ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္အရပ္ေဒသေရာက္ေရာက္ ကဗ်ာႏွင့္အတူ သူရွိေနသည္။
သူ႔၀ါသနာကုိ အ႐ူးတံဆိပ္ကပ္ေလွာင္ေျပာင္တတ္သူေတြကုိလည္း
သိပ္ၾကာၾကာစိတ္မကြက္တတ္တဲ့ေကာင္
ဧည့္ခန္းထဲ ခ်ိတ္ဆြဲထားစရာ
ဘြဲ႔၊ ဆုတံဆိပ္၊ ဂုဏ္ျပဳကတ္ျပား
ဘာ ဘာ ဘာမွ မရွိတဲ့ေကာင္
လူအထင္မႀကီးတဲ့ လက္လုပ္လက္စားဘ၀နဲ႔
လူႀကိဳက္နည္းတဲ့ ကဗ်ာကုိ ခ်စ္ခင္စုံမက္ေနတဲ့ေကာင္
ဘ၀မွာ အလိမ္အေခါက္ေတြပဲ မ်ားေနၿပီး
အခုထိလည္း ဂုိးေပါက္နဲ႔ လြဲေခ်ာ္ေနတဲ့ေကာင္ေပါ့။
(လင္းသက္ၿငိမ္ ကဗ်ာမွ)
ကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သူနာက်င္ခဲ့ရတာေတြ ရွိခဲ့ပါလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ အႏုပညာမ်ားစြာထဲမွ ကဗ်ာကုိ ေရြးခ်ယ္ ခဲ့တာ မွားၿပီဟု သူဘယ္ေတာ့မွ ေနာင္တမရမွန္း သူႏွင့္ေတြ႔တုိင္း သူထုတ္ျပေလ့ရွိေသာ ကဗ်ာမ်ားက သက္ေသ ျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့ေသာ ဇြန္လတြင္ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေတြ႔သည္။ ေကာလင္းၿမိဳ႕ေလးတြင္ မဟုတ္။ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ေျမာက္ပုိင္း ၿမိဳ႕ငယ္ေလးျဖစ္သည့္ သိႏၷိၿမိဳ႕တြင္ ျဖစ္သည္။ သူ႔ဘ၀အတြက္ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာကုိ သူက်င္လည္ ေရြ႕လ်ားရမည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ေကာလင္း၊ မဥၹဴရီႏွင့္ သူ႔ကုိ တစ္ကြဲတျပားျမင္ရသည္မွာ ကြ်န္ေတာ္ အနည္းငယ္ နာက်င္ေနမိသည္။ မဥၹဴရီ ဟုတ္သည္။ ထုိစာအုပ္ဆုိင္ေလးကုိ မျမင္ခင္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ ဆြတ္က်င္မိသည္။ ျမင္ရသည့္အခါ ၾကည္ႏူးပီတိ ျဖစ္ခဲ့ရသည့္ စာအုပ္ဆုိင္ေလး။ ထုိဆုိင္ေလးေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ ဂစ္တာတီးၿပီး သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ဆုိခဲ့ဖူးသည္။ မွတ္မွတ္ရရ ကုိထူးအိမ္သင္၏ ` ခ်စ္တုိင္းလည္း မညား´။ အခု လင္းသက္ၿငိမ္က သိႏၷိမွာ။ မဥၹဴရီ စာအုပ္ ဆုိင္ေလးက ေကာလင္းမွာပင္ မရွိေတာ့။
ခြဲခြာျခင္းဟာ
ဆုိက္ေရာက္လာခဲ့ၿပီလား
မဥၹဴရီ
၀ါသနာနဲ႔ ၀မ္းစာ
ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့ လြန္ဆြဲပြဲ
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဟာ
အေရာင္လြင့္သြားတဲ့ အိပ္မက္ေပါ့
ေရြးခ်ယ္စရာ လမ္းသြယ္ေတြၾကား
ငါ မင္းလက္ကေလးကုိ လႊက္လုိက္ရေတာ့မွာလား
(မဥၹဴရီ ကဗ်ာမွ)
ထုိေန႔က ယခုထုတ္ေ၀သည့္ `မေန႔က လင္းသက္ၿငိမ္´ စာအုပ္အဖုံးဒီဇုိင္းေလးကုိ သူဖုန္းေလးထဲမွ ဖြင့္ျပသည္။ ကဗ်ာဆရာ ညီမင္းေ၀၏ ဒီဇုိင္းလက္ရာႏွင့္။ သူ႔ကဗ်ာေတြ တစုတစည္းတည္း ျပန္ဖတ္ရေတာ့မွာမုိ႔ ၀မ္းသာမိသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ခဏထုိင္ရင္း သူေရးထားေသာ ကဗ်ာစာရြက္မ်ားကုိ ထုတ္ျပသည္။ `သံပန္းသမား´ ကဗ်ာကုိ ဖတ္ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ နာက်င္ရသည္။ ေနာက္ထပ္ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္မ်ားမွာ `ၿငီးေငြ႔ျခင္း၁၇´၊ `ၿငီးေငြ႔ျခင္း ၁၉´။ ထုိ႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ႏႈတ္ဆက္လုိက္သည္။ သိႏၷိမွ လားရွဳိးအျပန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားေနမိသည္မွာ လင္းသက္ၿငိမ္ႏွင့္ ကဗ်ာအေၾကာင္း။ ကဗ်ာကုိ သူဖမ္းဆုပ္ကုိင္တြယ္ပုံက နယ္ပယ္စုံသည္။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္၊ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး၊ ကမာၻအေရး စသည္ျဖင့္ သူ ခံစားရာ၊ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္ေရြ႕လ်ားရာ တစ္ေလ်ာက္ ကဗ်ာကုိ သူ ရသလာက္ဖမ္းဆုပ္သည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ သူ႔ကဗ်ာမ်ားတြင္ အထင္းသားေတြ႔ျမင္ႏုိင္သည္မွာ ႐ုိးသားမႈျဖစ္သည္။ ကဗ်ာစကားလုံးဖြဲ႔စပ္ပုံ၊ ပုံသ႑ာန္တင္ျပပုံ၊ လုိင္းစီပုံမ်ားကအစ ႐ုိးရုိးရွင္းရွင္း ကဗ်ာကုိ တည္ေဆာက္သည္။ သူ႔ကဗ်ာမ်ား၏ အလွဓာတ္မွာ ရုိးသားမႈအလွတရားပင္ ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာဖတ္သူ၏ စိတ္ကုိ ရုိးရွင္းလြယ္ကူစြာ စိမ့္၀င္ကူးစက္ ခံစားႏုိင္စြမ္း ေစသည္မွာ သူ႔ေစတနာ၊ သူ႔အတတ္ပညာပဲ ျဖစ္သည္။
ေမွ်ာ္တုန္း ေမွ်ာ္ဆဲ ကန္႔လန္႔ကာေနာက္က
ထြက္ခ်လာခဲ့ပါၿပီ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အရပ္ထဲက မင္းသား
စင္ေအာက္က လူေတြ တခဲနက္ ၀ုိင္းေအာ္လုိက္ၾကတာ
ဟာ ေအာင္ဘုႀကီး ပါလား တဲ့။
(မင္းသားေအာင္ဘု ကဗ်ာမွ)
မည္းညစ္ေနတဲ့ အ၀တ္စေလးဟာ
မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ျဖစ္တယ္
နာက်င္မႈကုိ ေခါင္းစဥ္ေျပာင္း
ခုံမင္ခဲ့ရ
ေလးျမတ္မႈကုိ
အဓမၼ သိမ္းပုိက္ျခင္းခံခဲ့ရ
ကေလးတစ္ေယာက္လက္ထဲက ေရခဲမုန္႔လုိ
ရွင္သန္ျခင္းဟာ ေပ်ာ္ေနပါတယ္။
( က်ယ္ေလာင္ေသာ နာရီသံ ကဗ်ာမွ)
ကီးျမင့္တဲ့ သီခ်င္းေပါ့
ႏွလုံးသားနဲ႔ သီဆုိမွ လွတယ္
ေခတ္အဆက္ဆက္ ေတာင္းခဲ့ရတဲ႔ ဆုပဲ
ေျပာရမယ္ဆုိ ေျပာ႐ုံပဲ ေျပာေနၾက
တရားကုိ နတ္ေစာင့္တယ္ဆုိတာ
ဒုတိယကိစၥပါ။
( ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကဗ်ာမွ)
ယခု `မေန႔က လင္းသက္ၿငိမ္´ ကဗ်ာစာအုပ္ကုိ အေသအခ်ာဖတ္ၾကည့္မိသည့္အခါ ထူးျခားမႈတစ္ခုကုိ ေတြ႔မိ သည္။ ထုိအရာမွာ `ကမာၻ´ဆုိသည့္ စကားလုံးႏွင့္ လင္းသက္ၿငိမ္၏ စိတ္စြဲအေလးအနက္ထား သုံးစြဲမႈအေၾကာင္းျဖစ္သည္။ မေန႔က လင္းသက္ၿငိမ္ ထဲတြင္ `ကမာၻ´ပါသည့္ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္မ်ားအျဖစ္ ဒီကေန႔ကမာၻ၊ တတိယကမာၻက လာတဲ့စာ၊ ႐ုိမာန္တစ္ကမာၻ၊ ကမာၻ၊ ကမာၻပ်က္ျခင္း၊ မၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ကမာၻ၊ ယေန႔ကမာၻ႔ေစ်းကြက္သတင္း ဟူ၍ (၇)ပုဒ္ ထည့္သြင္း ထားသည္။ ထုိ႔အျပင္ ကဗ်ာစာသားအတြင္း၌ `ကမာၻ´ စကားလုံးထည့္သြင္းထားသည့္ ကဗ်ာစုစုေပါင္း (၁၉)ပုဒ္ ပါ၀င္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိသုိ႔ ျဖစ္တတ္ျခင္းမွာ လင္းသက္ၿငိမ္တစ္ေယာက္တြင္သာမဟုတ္ အျခားကဗ်ာဆရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တြင္လည္း သူတုိ႔ႏွစ္သက္သည့္ စကားလုံးတစ္ခ်ဳိ႕တစ္ေလကုိ ကဗ်ာမ်ားတြင္ မၾကာခဏ ထည့္သြင္းအသုံးျပဳတတ္ေလ့ ရွိသည္။ ထုိ႔ျပင္ မိမိတုိ႔ဆီတြင္သာမဟုတ္။ အေနာက္တုိင္းကဗ်ာေလာကအတြင္းမွ နာမည္ႀကီး ကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ား တြင္ပါ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိေၾကာင္း ဆရာ ေဇာ္ေဇာ္ထြန္းေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္တြင္ ဖတ္လုိက္ရဖူးသည္။ စကားလုံးထပ္ေက်ာ့/ မၾကာခဏ သုံးစြဲျခင္းသည္ ျပႆနာမဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ထူးျခားမႈတစ္ခုအျဖစ္ ျမင္ေတြ႔လုိက္မိျခင္းသက္သက္သာ ျဖစ္သည္။ အဓိကအေနျဖင့္ ထုိသုံးစြဲလုိက္ေသာ စကားလုံးသည္ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ၊ သူ႔အဓိပၸာယ္ႏွင့္သူ၊ ကဗ်ာ၏ ေနရာလုိက္တန္ဖုိး၊ အ သုံးခ်တန္ဖုိးအားျဖင့္ ေကာင္းမြန္ၿပီး ကဗ်ာအား ပုိမုိ႐ုန္းၾကြသက္၀င္သြားေစဖုိ႔သာ အေရးအႀကီးဆုံးျဖစ္ပါသည္။ လင္းသက္ ၿငိမ္ ႏွင့္ ကမာၻအခ်ဳိ႕ကုိ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပၾကည့္ပါမည္။
ခ်ဳိးျဖဴငွက္မ်ား ပ်ံသန္းလာၾကၿပီ တဲ့
အိပ္မက္ထဲ ေယာင္ေယာင္ေအာ္ဟစ္ေနတဲံ
ဒီကေန႔ကမာၻ။
( ဒီကေန႔ကမာၻ ကဗ်ာမွ)
ယမ္းေငြ႔ေတြ ၿပီးေတာ့
ပန္းေတြ တကယ္ပြင့္မွာလား
ကမာၻ
(ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း ကဗ်ာမွ)
အားလုံး စနစ္တက် ကြင္းဆင္းေလ့က်င္ထားသလုိ
ဟန္ေဆာင္မႈေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ကမာၻ
(ဟန္ေဆာင္သူမ်ားနဲ႔ ေလာက ကဗ်ာမွ)
အဲဒီကမာၻရဲ႕ေကာင္းကင္က အၿမဲတမ္း ၾကည္စင္လင္းသစ္လုိ႔
အဲဒီကမာၻရဲ႕ က်န္းမာေရးက အၿမဲတမ္းစိမ္းစုိလန္းဆန္းလုိ႔
(႐ုိမာန္တစ္ ကမာၻ ကဗ်ာမွ)
ရယ္သံေတြ မကုန္ဆုံးတဲ့ကမာၻ
ငိုသံေတြ မၿပီးဆုံးတဲ့ ကမာၻ
(ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းဟာ ငါတုိ႔လည္း ဆုိလုိ႔ရတဲ့ သီခ်င္း ကဗ်ာမွ)
အခန္းဆုိတာ အထီးက်န္သူရဲ႕ ပုိင္နက္ပဲ
အခန္းဆုိတာ အထီးက်န္သူရဲ႕ ကမာၻပဲ
( အခန္း ကဗ်ာမွ)
ဘယ္သူေတြ တရားပ်က္လုိ႔
ရာသီေတြ နရီေတြ ေျပာင္းသြားတာလဲ
တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပုိမုိယုိယြင္းေဖာက္ျပန္လာတဲ့ကမာၻ
( ဒီဇင္ဘာ ကဗ်ာမွ)
ပန္းပ်ဳိးရင္ ပန္းပြင့္တဲ့ ေလာကထဲ
ေခတ္အဆက္ဆက္ စစ္ပြဲေတြနဲ႔ ကမာၻ
(မၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ကမာၻ ကဗ်ာမွ)
စူပါမန္းေတြ အုိင္းရြန္းမန္းေတြ
ဟယ္ရီေပၚတာေတြနဲ႔ ကမာၻ
(ေတးသြား ကဗ်ာမွ)
ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းေနရသည့္ လူမႈဘ၀႐ုိက္ခတ္မႈမ်ားသည္ မ်ားျပားလြန္းလွသည္။ ေခတ္ႏွင့္ စနစ္၏ ဖိႏွိပ္မႈ ေအာက္ မွ တြန္းထြက္လာေသာ ကဗ်ာမ်ား၏ ႐ုန္းကန္မႈသည္ ကဗ်ာဖတ္သူကုိ ေဒါသသင့္ေစလိမ့္မည္မွာလည္း အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ မတတ္ႏုိင္။ ကဗ်ာဆရာသည္ သူ႔အေပၚ႐ုိက္ခတ္မႈမ်ားအား ကဗ်ာျဖင့္ ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္း သက္ သက္ ျဖစ္သည္။ အႏုျမဴကမာၻစစ္၊ အစၥေရးႏွင့္ ဂါဇာ၊ အီဘုိလာႏွင့္ ဂ်ပန္ငလ်င္၊ ျပည္တြင္းစစ္၊ တုိင္းျပည္၏ သယံဇာတ၊ သဘာ၀ ပတ္၀န္း က်င္၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစား၏ တရားမွ်တမႈ၊ ဥပေဒအထက္တြင္ မည္သူရွိသလဲ ေမးခြန္း၊ ျခစားမႈ တုိက္ဖ်က္ေရး ေကာ္မရွင္ အစီရင္စာ၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈပေပ်ာက္ေရးႏွင့္ သိမ္းဆည္းခံလယ္ေျမမ်ား ျပန္လည္ရရွိေရး၊ မၿပီးဆုံးေသးေသာ ေတာ္လွန္ေရး ႏွင့္ စီးပြားေရးနယ္ခ်ဲ႕၀ါးၿမိဳမႈ၊ လူမ်ဳိးျခားႀကီးစုိးမႈႏွင့္ အမ်ဳိးဘာသာသာသနာထိန္းသိမ္းေရး စသည္ျဖင့္ မိမိေရာက္ရွိေနေသာ ေခတ္ႀကီးက ပခုံးေပၚတင္ေပးလုိက္သည့္ ဒုကၡတရားကုိ ကဗ်ာျဖင့္ နာနာက်င္က်င္ တုိက္ပြဲ၀င္ ၾကရဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။ ပန္းတုိ႔ ပြင့္ေနသည္။ ပန္းတုိ႔အေၾကာင္း ကဗ်ာမေရးႏုိင္၊ စမ္းေရ ၾကည္ေနသည္။ စမ္းေရ အေၾကာင္း ေတးမသီႏုိင္။ ေခတ္စနစ္၏ ပြန္းပဲျပတ္ရွရာမ်ားအတြက္ အုတ္တစ္ခ်ပ္ျဖစ္ေစ ကုိယ္ႏုိင္ရာ ၀န္အျဖစ္ ကဗ်ာျဖင့္ ပခုံးထမ္းၾကရသည္။ ေခတ္ ေပၚျဖစ္ေစ၊ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္ေစ၊ ႏုိင္ငံေရး ကဗ်ာျဖစ္ေစ၊ အခ်စ္ကဗ်ာျဖစ္ေစ ကဗ်ာ၏ အဆုံးသတ္တန္ဖုိးမွာ ကဗ်ာ ေျမာက္ မႈသာ ျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ ခံယူမိသည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ မပစ္ရက္သည့္ ကဗ်ာမ်ားႏွင့္ ကဗ်ာဆရာမ်ားထဲတြင္ လင္းသက္ၿငိမ္ႏွင့္ သူ၏ ကဗ်ာမ်ား ကုိ ပါ၀င္ေနေစခ်င္ပါသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ မေန႔က လင္းသက္ၿငိမ္ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ ေၾကာင္းႏွင့္ ကဗ်ာမ်ား ဆက္လက္ ေရးသားကာ ကဗ်ာ၀န္ထမ္းႏုိင္ပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းေပးလုိက္ရပါသည္။
မင္းနဒီခ
၃၁၊ ၈၊ ၂၀၁၄
No comments:
Post a Comment