Saturday, June 22, 2013

၀လုံးဒါန္းေလး စီးရေအာင္



၀လုံးဒါန္းေလး စီးရေအာင္

စာအုပ္အမည္                      ၀လုံးဒါန္း ကေလးကဗ်ာမ်ား
ေရးသူ                               ေမာင္စိမ္းသစ္
ထုတ္ေ၀သည္႔ ကာလ              ၂၀၁၃၊ ဇြန္လ
ထုတ္ေ၀သည္႔ တုိက္               ေဇယ်တု

          ကေလးကဗ်ာဟု ၾကားလုိက္သည္ႏွင့္ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ႏွင့္ ဆရာတင္မုိးကုိ ကြ်န္ေတာ္အရင္ဆုံး သတိရမိသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေမြးကင္းစရြယ္ ကဗ်ာဆုိတာ ဘာမွန္းမသိခင္ကတည္းက ဆရာမင္းသု၀ဏ္၊ ဆရာတင္မုိး တုိ႔၏ကေလးကဗ်ာျဖင့္ ႀကီးျပင္းခဲ႔ရသည္။ မုိးမ်ားရြာလုိ႔ လမ္းမေပၚ ကေလးသဘာ၀ထြက္ ကစားရင္း ႏႈတ္တုိက္အလြတ္ရေနသည္႔ ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ သေျပသီးေကာက္ကုိ သံၿပိဳင္ရြတ္ခဲ႔ၾကသည္။ ခရာဆူးၿခံဳ ဆုိသည္႔ အဓိပၸာယ္ကုိ နားမလည္ေပမယ္႔ ေမွ်ာ႔နက္ဆုိတာ ဂ်ဳိနဲ႔လားကြဲ႔ဟု ေအာ္ရင္း ကဗ်ာရြတ္ရတာကုိက အားမာန္ေတြရွိလာသလုိ ခံစားခဲ႔ရသည္။ လယ္ကြင္းေတြ ယာခင္းေတြထဲေရာက္လွ်င္ ဆရာႀကီး၏ လယ္ေစာင့္ တဲ ကဗ်ာေလးကုိ ရြတ္မိသည္။ ၀ါတြင္းကာလ အဘုိးအဘြားမိဘမ်ားနဲ႔ ဥပုဒ္ဇရပ္သြားသည္႔အခါ၊ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသုိ႔ ဆြမ္းခ်ဳိင့္ပုိ႔သြားသည္႔အခါ ဆြမ္းအုပ္နီနီ အေမရြက္လုိ႔ အစခ်ီ ဥပုဒ္ေစာင့္ ကေလးကဗ်ာ။ ညအိပ္ ရာ၀င္လုိ႔ အိပ္ယာေပၚကစားၾကသည္႔အခါေတာင္မွ ဆရာႀကီး၏ ေခါင္းအုံးႀကီး ကဗ်ာ စသည္ျဖင့္ ဆရာႀကီး မင္းသု၀ဏ္၏ ကေလးကဗ်ာမ်ားမွာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘ၀တြင္ အေရးအႀကီးအခန္းက႑မွ ပါ၀င္ေနခဲ႔သည္။ ဆရာ မင္းသု၀ဏ္သည္ ကေလးကဗ်ာစာအုပ္အျဖစ္ ေမာင္ေထြးဖုိ႔ကဗ်ာမ်ားမွ အမည္ေျပာင္း ထုတ္ေ၀ခဲ႔တဲ႔ ေမာင္ေခြးဖုိ႔ ကဗ်ာမ်ား၊ ေမာင္ေခြးဖုိ႔နဲ႔ မေထြးဖုိ႔ ကဗ်ာမ်ား၊ ငွက္ကေလးေတြ စသည္႔ကဗ်ာစာအုပ္မ်ား အျပင္ ကေလးပုံျပင္ ေပါင္း မ်ားစြာကိုလည္း ေရးသားထုတ္ေ၀ခဲ႔ပါသည္။
ကေလးကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ထပ္ ေက်းဇူးရွိသူတစ္ဦးမွာ ဆရာတင္မုိးျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး မင္းသု၀ဏ္၏ ကေလးကဗ်ာမ်ားအား ႏႈတ္တုိက္အာဂုံေဆာင္ အလြတ္ရေနမိသလုိ ဆရာတင္မုိး၏ ထီးကေလး နဲ႔မနီသည္လည္း ကြ်န္ေတာ္ကေလးဘ၀မွ ယခုသမီးေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေဖျဖစ္သည္အထိ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ မွတ္မိ ေနသည္႔ကဗ်ာ။ ေက်ာင္းေနရြယ္မေရာက္ခင္ မူႀကိဳတန္းမ်ားတြင္ ဆရာတင္မုိး၏ ယုန္ကေလးက နားရြက္ေထာင္ ပညာရွိေယာင္ေယာင္၊ ေၾကာင္ကေလးက လက္သည္းဖြက္ ေခ်ာင္းလုိက္ရတဲ႔ ၾကြက္ စသည္႔ ကေလး ကဗ်ာေလးမ်ားျဖင့္ အမူအယာမ်ားျပဳလုပ္ေပ်ာ္ရြင္စြာ သင္ၾကားခြင့္ရခဲ႔သည္။ သူငယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ ေရာက္သည္႔အခါ ဆရာတင္မုိး၏ ကေလးကဗ်ာမ်ားႏွင့္ ပုိမုိရင္းႏွီးၾကရသည္။ က ကေလးငယ္ ခ်စ္စဖြယ္၊ ခ ခေရကုံး မေလးၿပဳံး၊ မမ ၀၀ ထထက အက ပထမ စသည္ျဖင့္။ သမီးေလးငုိသည္႔အခါ ထုိကေလး ကဗ်ာ ေလးမ်ားျဖင့္ ေခ်ာ႔ရသည္။ သမီးေလးအိပ္ခ်ိန္တြင္လည္း ရြတ္ဆုိေခ်ာ႔သိပ္႔လုိ႔ရသည္႔ သားေခ်ာ႔ေတး။ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ဘယ္ေတာ႔မွ ေပ်ာက္ပ်က္ႏုိင္ဖြယ္မရွိသည္႔ ကဗ်ာမ်ား။ ဆရာတင္မုိးသည္ ကေလးကဗ်ာစာအုပ္ အျဖစ္ ထီးကေလးနဲ႔မနီ၊ ပ်ဳိးခင္းေတးသံ၊ ပူစီ၊ အေမ႔ေက်ာင္း၊ ကေလးကဗ်ာပန္းဥယ်ာဥ္ စသည္ျဖင့္ ငါးအုပ္ ထြက္ရွိခဲ႔သည္။
ေနာက္ထပ္ကေလးကဗ်ာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေက်းဇူးတင္ရမည္႔ စာဆုိမ်ားမွာ ဆရာမႀကီး ႏုယဥ္ႏွင့္ ဆရာႀကီးမ်ဳိးျမင့္ေဆြျဖစ္သည္။ ဆရာမႀကီး ႏုယဥ္သည္ ကေလးမ်ားအတြက္ဗုဒၶ၀င္ ဟူေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကုိ ကဗ်ာေလးမ်ားျဖင့္ နား၀င္လြယ္ေအာင္၊ မွတ္မိလြယ္ေအာင္ ေရးသားျပဳစုေပးႏုိင္ခ႔ဲသလုိ ဆရာႀကီးမ်ဳိးျမင့္ေဆြ မွလည္း လိမၼာယဥ္ေက်း ေမ႔ရင္ေသြးႏွင့္ ကေလးတုိ႔အေဖာ္ ေရႊဇီးကြက္ စသည္႔ ကေလးကဗ်ာစာအုပ္ႏွစ္အုပ္ကုိ ေရးသားစပ္ဆုိေပးခဲ႔သည္။ ေနာက္ထပ္လည္း ကေလးကဗ်ာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေက်းဇူးရွိသူမ်ား က်န္ရွိၾကပါ လိမ္႔ဦးမည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ကေလးစာေပအခန္းက႑တြင္ ကေလးကဗ်ာသည္ အေရး အႀကီးဆုံးေနရာမွ ပါ၀င္ခဲ႔သည္။ ကေလးကဗ်ာ၏ အဓိကအသက္မွာ အသံခ်ဳိျခင္း၊ မွတ္မိလြယ္ျခင္း၊ ရြတ္ဆုိရလြယ္ကူျခင္း တုိ႔ျဖစ္ သည္ဟု ထင္မိသည္။ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္၊ဆရာတင္မုိးတုိ႔သည္ ကေလးကဗ်ာမ်ားမွတဆင့္ သူရဲေကာင္း စိတ္ဓါတ္၊ ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္ဓါတ္၊ သဘာ၀၀န္းက်င္ ျမတ္ႏုိးတတ္ေစသည္႔ စိတ္ဓါတ္၊ အမွန္တရားကုိ ခ်စ္ျမတ္ ႏုိးသည္႔စိတ္ဓါတ္၊ တုိင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးကုိခ်စ္တတ္သည္႔ စိတ္ဓါတ္မ်ား ကုိ ေျပျပစ္ညင္သာစြာ စီးေမ်ာ သိပ္သြင္း ေပးခဲ႔သည္။ ဆရာမႀကီးႏုယဥ္သည္လည္း ကေလးကဗ်ာမ်ားမွတဆင့္ ကေလးမ်ားအား ယဥ္ေက်းလိမၼာ ေအာင္ ၊ မိမိတုိ႔ကုိးကြယ္ရာ ဗုဒၶျဖစ္စဥ္ကုိ ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္ေအာင္၊ ဘာသာတရားကုိ ကုိင္းရႈိင္းတတ္ေအာင္ ကဗ်ာမ်ားမွ တဆင့္ လမ္းညႊန္ျပသေပးခဲ႔သည္။ ထုိ႔ျပင္ အထက္ပါကေလးကဗ်ာမ်ား ထဲတြင္ ျမန္မာ႔ဓေလ႔ထုံးတမ္း အစဥ္အ လာမ်ား၊ ကစားနည္းမ်ား၊ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊သဘင္၊ဂီတ၊အႏုသုခုမမ်ားမွ စကားလုံးမ်ားကုိပါ ကြယ္ေပ်ာက္ မသြားေစရန္ ရြတ္ဆုိမွတ္မိလြယ္ေစသည္႔ ကေလးကဗ်ာမ်ားထဲတြင္ ထည္႔သြင္း စပ္ဆုိ ေပးႏုိင္ခဲ႔ၾကသည္။ ကေလးကဗ်ာသည္ ျမန္မာ႔အမ်ဳိးသားေရးအခန္းက႑မွ ကမာၻလုံးဆုိင္ရာကေလးငယ္မ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး အထိ အေရးပါေသာ္လည္း ကေလးကဗ်ာသည္ ေရးသားသူနည္းပါးသလုိ ကေလးကဗ်ာစာအုပ္ အျဖစ္ ထြက္ပၚလာမႈလည္း နည္းပါးလြန္းခဲ႔ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္မိမိတု႔ိ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကေလးစာေပဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ နည္းပါးၿပီး ကြက္လပ္တစ္ခုအျဖစ္ရွိေနသည္မွာလည္း ၾကာၿပီျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ ၂၀၁၃ ဇြန္လတြင္ ၀လုံးဒါန္း ကေလးကဗ်ာမ်ားဟူေသာ စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ ထြက္ရွိလာပါ သည္။ ေရးသူမွာ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္စိမ္းသစ္။ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ကတည္းက ေခတ္ေပၚကဗ်ာနဲ႔ေပြ႕ဖက္ၿပီး မႏၱေလး ကဗ်ာလမ္းကုိ ေလွ်ာက္ခဲ႔သူ။ ၁၉၉၄မွာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးကုိပစ္ ေက်းလက္ကုိ ခ်စ္ခဲ႔သူ။ ၁၉၉၆ ႏွင့္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ မွာ သမီးႏွစ္ေယာက္ကုိေမြး။ ယခု ၀လုံးဒါန္း ကေလးကဗ်ာေတြေရးၿပီး လိုအပ္ေနသည္႔ ကေလးစာေပကြက္လပ္ ကုိ ကဗ်ာနဲ႔ ျဖည္႔ဆည္းေပးလုိက္သူ။ ထုိဆရာေမာင္စိမ္းသစ္က သူ၏ ၀လုံးဒါန္း ကေလးကဗ်ာစာအုပ္ တြင္ ေအာက္ပါ အတုိင္း စကားလက္ေဆာင္ေရးသားထားသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။
`ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ ကေလးကဗ်ာ သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္လုိ႔ ၇၀ နီးပါး ရွိခဲ႔ပါၿပီ။ ကေလးကဗ်ာရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္အခ်ဳိ႕လည္း ကြယ္လြန္ သြားၾကပါၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကေလးကဗ်ာအေမြကုိ လက္ဆင့္ ကမ္းသယ္ေဆာင္သူမ်ားထဲမွာ ပါ၀င္ျဖတ္သန္းႏုိင္ဖုိ႔  ကြ်န္ေတာ္ ဒီကေလးကဗ်ာေလး မ်ားကုိ ေရးဖြဲ႔ျဖစ္ ပါတယ္´။
၀လုံးဒါန္း ကေလးကဗ်ာစာအုပ္တြင္ ဆရာကုိေလး(အင္း၀ဂုဏ္ရည္)၏ အမွာစာႏွင့္အတူ ကေလး ကဗ်ာပုဒ္ေရ (၄၂)ပုဒ္ ပါ၀င္ဖြဲ႔စည္းထားသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ဆရာကုိေလး(အင္း၀ဂုဏ္ရည္)၏ အမွာစာ ျဖစ္ သည္႔ သာဓုသံ ညံေစသတည္း မွ ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ ေခါင္းအုံးႀကီး ကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာျပတာကုိ လည္း အနည္းငယ္မွ် ျမည္းစမ္းၾကည္႔ေစခ်င္ပါေသးသည္။
`ျမန္မာစာေပေလာကမွာ အာလုပ္ပုဒ္ဆုိတာ ရွိပါတယ္။ ပါဠိအာလာပ-အာလပၸန က လာတာ ပါ။ ေရွးဦး စြာ ေျပာဆုိျခင္းလုိ႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။  အထူးသျဖင့္ အာလုပ္သံၾကားရၿပီဆုိရင္ ဘာဇာတ္ေကာင္ ထြက္ၿပီဆုိ တာ သိပါတယ္။ သိၾကားမင္းရဲ႕ အာလုပ္က ` ေအးေဟ´၊ မုဆုိးရဲ႕ အာလုပ္က `ေရာ´၊ ဘီလူးက ` ထုိက္ဟဲ႔ ထုိက္ ထုိ္က္´။ ၾကည္႔ေနာ္ ဆရာ( မင္းသု၀ဏ္)က  (ေခါင္းအုံးႀကီး ကေလးကဗ်ာမွာ)ဇာနည္ေသြးေလးကုိ လြတ္လပ္ေရးယူေပးဖုိ႔၊ ကုိလုိနီကြ်န္ထမ္းပုိးခါက်ဖုိ႔၊ လူေပ်ာ႔ေလးမျဖစ္ေအာင္ ဘီလူးစိတ္သြင္းေပးခဲ႔တယ္။ အတုံးလုိက္ အတစ္လုိက္ မသုံးဘဲ အႏုပညာ ေျမာက္ေအာင္ ထည္႔သြင္းထားပါတယ္။ ကေလးကဗ်ာရဲ႕ အသက္က အသံသာမႈပါပဲ။ တုိင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္ရွိေအာင္၊ စည္းကမ္းရွိေအာင္၊ ရုိေသထုိက္သူကုိ ရုိေသေအာင္၊ ေမတၱာစိတ္ႀကီးမားေအာင္ ဆုိတဲ႔ ျမန္မာ႔စရုိက္၊ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈေတြ သြတ္သြင္းခဲ႔ပါတယ္။´
၀လုံးဒါန္း ကေလးကဗ်ာစာအုပ္အေနျဖင့္ အမွာစာမွစတင္ ဆြဲေဆာင္သြားႏုိင္ၿပီး ကဗ်ာဖတ္သူကုိလည္း ဗဟုုသုတမ်ားစြာ ရရွိေစပါလိမ္႔မည္။ တကယ္တမ္းကေလးကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ကေလးတစ္ေယာက္နားထဲ စြဲၿမဲစြာ ရွိေစဖုိ႔၊ ႏႈတ္တုိက္ရြတ္ဆုိေစႏုိင္ဖုိ႔ ဆုိသည္မွာ လူႀကီးမိဘမ်ားအေပၚတြင္သာ မူတည္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကေလးကဗ်ာကုိ လူႀကီးမ်ား ဦးစြာဖတ္ဖုိ႔၊ ရြတ္ဆုိျပႏုိင္ဖုိ႔၊ လမ္းညႊန္ႏုိင္ဖုိ႔လည္း အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိ ၀လုံးဒါန္းေလးဆီသုိ႔ ေခၚေဆာင္လာခဲ႔ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ စီးၾကည္႔လုိက္ၾကရေအာင္ပါ။

ဆြမ္းေတာ္ဗ်ဳိ႕မ်ားျပန္သြားရင္
ေက်ာင္းသြားဖုိ႔ စီစဥ္။
လြယ္အိတ္ျပင္လုိ႔ ထမင္းခူးေကြ်း
ေမေမသနပ္ခါးေသြး။
ေမႊးေမႊးေပးရင္း ေမေမမွာ
စာႀကိဳးစားဖုိ႔ရာ။
သူငယ္ခ်င္းေတြ လာေခၚေပါ႔
မီးမီးသြားမယ္ေနာ႔။
(မီးမီးေက်ာင္းသြားခ်ိန္ ကဗ်ာမွ)
         
ကဗ်ာေလးက ဖတ္လုိက္ရုံနဲ႔တင္ စိတ္ၾကည္ႏူးမိေစသည္။ မနက္အာရုံဆြမ္းေလာင္းၿပီးလုိ႔ ဦးဇင္းေတြ ဘုန္းဘုန္းႀကီးေတြ ျပန္ၾကြသြားတာနဲ႔ သမီးေလးေက်ာင္းသြားဖုိ႔ ျပင္ဆင္ၾကရသည္။ သမီးေလးရဲ႕ အေမခမ်ာ ေက်ာင္းလြယ္အိတ္ထဲ စာအုပ္ေတြ စုံေအာင္ထည္႔ေပးရ။ ထမင္းခ်ဳိင့္ျပင္ေပးရ။ မနက္စာ ထမင္းခူးေကြ်းရႏွင့္ ဇယ္ဆက္သလုိ မအားႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးေနသည္႔ၾကားမွ သမီးေလးရဲ႕ ပါးျပင္ကုိ သနပ္ခါးပါး ကြက္ၾကားေလး လိမ္းေပးရင္း စာႀကိဳးစားဖုိ႔မွာေနသည္။ သိပ္မၾကာခင္ သမီးေလးရဲ႕ ေက်ာင္းသြားေဖာ္ေတြေရာက္ လာ သည္။ ႏႈတ္ဆက္လက္ျပသြားသည္႔ သမီးေလး၏ ေက်ာျပင္ေလးကုိ ေငးရင္း ကြ်န္ေတာ္ဒီကေလးကဗ်ာေလး ရဲ႕ ျပကြက္မ်ားကုိ ျမင္ေယာင္ေနမိသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ၀လုံးဒါန္းေလးကုိ တစ္ခ်က္လႊဲလုိက္ပါသည္။

မီးမီးအိမ္က ႏြားႏွစ္ေကာင္
တစ္ေကာင္အျဖဴေရာင္။
က်န္တစ္ေကာင္က ထန္းသီးညိဳေလး
လွည္းတပ္လုိက္တုိင္းေျပး။
ဂ်က္ကီေခြးေလး နက္ေမွာင္ေမွာင္
ေၾကာင္က ေရႊ၀ါေရာင္။
ေလးေကာင္စလုံးအသုံးက်ေတာ႔
မိသားစုေတြေပါ႔။
(မိသားစုေတြေပါ႔ ကဗ်ာမွ)
          ႏြားက ႏွစ္ေကာင္။ လက္ကေလးကုိ ႏွစ္ေခ်ာင္းေထာင္၊ ဂ်က္ကီးေလးက တစ္ေကာင္ဆုိေတာ႔ ေနာက္ထပ္ တစ္ေခ်ာင္းေထာင္။ ေၾကာင္ကေလးက တစ္ေကာင္။ တစ္ႏွစ္သုံးေလး အားလုံးေပါင္းေတာ႔ ေလးေကာင္။
 ႏြားႏွစ္ေကာင္မွာ အျဖဴတစ္ေကာင္၊ အညိဳတစ္ေကာင္။ ဂ်က္ကီဆုိတဲ႔ ေခြးေလးက အမဲေရာင္၊ ေၾကာင္ေလးက ေရႊ ၀ါေရာင္။ ႏြားႏွစ္ေကာင္က လယ္ယာေျမအတြက္ အသုံးက်သည္။ ေခြးေလးက အိမ္လုံၿခံဳေရးတာ၀န္ ယူ သည္။ ေၾကာင္ေလးက ၾကြက္ခုတ္ဖုိ႔ တာ၀န္ေက်သည္။ အားလုံးသူ႔ေနရာႏွင့္ သူ။ သူ႔တာ၀န္ႏွင့္ သူ။ ကေလးကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္က သခၤ်ာတြက္လုိ႔ ရသည္။ အေရာင္ေတြကုိ သရုပ္ခြဲျပလုိ႔ ရသည္။ ေနရာႏွင့္ တာ၀န္ယူမႈအျပင္ တာ၀န္ေက်ပြန္မႈဆုိသည္ကုိပါ ျပေနသည္။ သည္ထက္ပုိ၍ ကဗ်ာေလး၏ ေနာက္ဆုံး စာေၾကာင္းေလးကုိ အရမ္းသေဘာက်မိသည္။ ေလးေကာင္စလုံးအသုံးက်ေတာ႔ မိသားစုေတြေပါ႔ တဲ႔။ တိရိစာၧန္မ်ားကို ၾကင္နာစိတ္၊ မိသားစု၀င္တစ္ေယာက္လုိ တန္ဖုိးထားသည္႔စိတ္ကုိ ကေလးကဗ်ာေလးက ကြ်န္ေတာ္႔ကုိ သင္ၾကားျပသေနခဲ႔သည္။ ကြ်န္ေတာ္ ၀လုံးဒါန္းေလးကုိ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ထပ္လႊဲလုိက္ပါသည္။

ဆား ဆား အိမ္သုံးဆား
ဘယ္ခါ စားစား ငန္ပါတယ္
အဖြား အဖြား တုိ႔အဖြား
ဘယ္ခါ မွားမွား မာန္ပါတယ္
ဆားပြင့္ေလးမ်ား မရွိျငား
ထမင္းဘယ္သုိ႔ စားရမယ္
ညခါ ဖြားဖြား မရွိျငား
ပုံျပင္ဘယ္သု႔ိၾကားရမယ္။
(ဆားနဲ႔ အဖြားကဗ်ာမွ)

          သက္ႀကီးစကား  သက္ငယ္ၾကားရမွ ျဖစ္မည္။ ေရွးလူႀကီးမ်ားသည္ ငါးရာ႔ငါးဆယ္ဇာတ္နိပါတ္မ်ားကုိ အိပ္ယာ၀င္ပုံျပင္မ်ားအျဖစ္ ေျပာျပတတ္ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ကေလးဘ၀က ေျမးတစ္သုိက္ အဖုိးအဖြား ေဘးမွာ ထုိင္ၿပီး ပုံျပင္မ်ားနားေထာင္ခဲ႔ၾကတာကုိ အမွတ္ရမိသည္။ ဇာတ္ေပါင္းရင္ ဘယ္သူဘုရားေလာင္းျဖစ္ မလဲဆုိတာ ႀကိဳတင္ေတြးတတ္ခဲ႔ၿပီး ေဒ၀ဒတ္၏ ေကာက္က်စ္ယုတ္မာမႈမ်ားကုိ မုန္းတီးတတ္ခဲ႔ၾကသည္။ ေရႊ ယုန္၊ ေရႊက်ား ပုံျပင္မွ ယုန္ကေလး၏ ရုိးသားမႈကို တန္ဖုိးထားရေကာင္းမွန္း သိခဲ႔သည္။ ယုန္နဲ႔လိပ္အေျပး ၿပိဳင္ပြဲ မွ ဇြဲေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ၀ီရိယရွိဖုိ႔ရန္ မွတ္သားနာယူၾကရသည္။ တစ္ခါတစ္ေလ လသာေသာညမ်ားတြင္ အိမ္ေရွ႕ကြပ္ပ်စ္ေလးေပၚ၀ုိင္းဖြဲ႔စားေသာက္ရင္း အဖြားေျပာေသာပုံျပင္မ်ားထဲ စီးေမ်ာေပ်ာ္၀င္ရင္း အိပ္ေပ်ာ္သြား ခဲ႔ေသာညမ်ားကုိ ႏွေျမာတသလြမ္းဆြတ္မိသည္။ ထုိသုိ႔ ပုံျပင္မ်ားႏွင့္ အိပ္ယာ၀င္မိသည္႔ ညတုိင္း အိပ္မက္ထဲ တြင္ ကြ်န္ေတာ္က သူရဲေကာင္းျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ မေကာင္းသူပယ္ေကာင္းသူကယ္သည္႔ သံေခါင္းစြပ္ မင္းသားျဖစ္သည္။ ဘုရင့္ဘ႑ာတုိက္ကို ေဖာက္ကာ တုိင္းသူျပည္သူသားဆင္းရဲသားေတြကို ေ၀ငွေပးသည္႔ ငတက္ျပားျဖစ္သည္။ စစ္သည္အင္အားေလးသိန္းႏွင့္ ညီမွ်ေသာ ပုဂံသူရဲေကာင္းေလးေယာက္ထဲမွ က်န္စစ္ မင္းသားျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္႔ကေလးဘ၀ညမ်ားသည္ အဖြားေျပာေသာ ပုံျပင္မ်ားႏွင့္ သူရဲေကာင္းဆန္လြန္း ခဲ႔ပါသည္။ ယခုအခါမွာေတာ႔ အဖြားလည္း မရွိေတာ႔။ ပုံျပင္ေတြလည္း မရွိေတာ႔။ ကြ်န္ေတာ္လႊဲလုိက္ေသာ ၀လုံးဒါန္းေလးသည္သာ အရွိန္နဲ႔ ဆက္လႊဲေနပါသည္။
        တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ ဆရာေမာင္စိမ္းသစ္၏ ၀လုံးဒါန္း ကေလးကဗ်ာေလးမ်ားကုိ ကြ်န္ေတာ္ အဓိပၸာယ္ရွင္းလင္းတင္ျပေနျခင္းလည္းမဟုတ္ပါ။ ေ၀ဖန္ပုိင္းဆစ္ျပေနျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။ ထုိကေလးကဗ်ာေလး မ်ားကုိ ကြ်န္ေတာ္ခံစားၾကည္႔ေနျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ ထုိကေလးကဗ်ာေလးမ်ားသည္ ဘယ္သူမွ ဘာ တစ္ခု မွ် ေျပာျပ၊ ရွင္းျပေနစရာမလုိေလာက္ေအာင္ပင္ ရုိးစင္းလွပလြန္းပါသည္။ ရုိးစင္းလွပသေလာက္ အဓိပၸာယ္မ်ား လည္း ျပည္႔၀ေနပါသည္။ ကေလးကဗ်ာ၏ အသက္ဓါတ္ျဖစ္သည္႔ အသံသာျခင္း၊ ရြတ္ဆုိရ လြယ္ကူျခင္း၊ မွတ္မိ လြယ္ျခင္း စသည္႔ အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္လည္း ျပည္႔စုံပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္အေနႏွင့္ ဘာတစ္ခုမွ ၀င္ေျပာေနစရာမလုိအပ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္အဓိကေျပာျပခ်င္သည္မွာ ေက်းဇူးစကားသာျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ အားနည္းလွေသာ ကေလးစာေပက႑အတြက္ ကေလးကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ အားျဖည္႔ေပး သည္႔ ဆရာေမာင္စိမ္းသစ္ကုိ အထူးပဲ ေက်းဇူး တင္မိပါသည္လုိ႔ ေျပာၾကားရင္း ကြ်န္ေတာ္ ၀လုံးဒါန္းေလးကုိ ခင္ဗ်ားဆီ အေရာက္လႊဲလုိက္မိပါ သည္။ `လာပါ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ကေလးေလးေတြနဲ႔အတူ ၀လုံးဒါန္းေလး စီးရေအာင္။´

မင္းနဒီခ
၁၇၊ ဇြန္လ၊ ၂၀၁၃





No comments:

Post a Comment