ေခါင္းမညိတ္တတ္လည္း ျပည္႔၀ေနတဲ႔ အဓိပၸာယ္
စာအုပ္အမည္ ေခါင္းမညိတ္တတ္တဲ႔ အဓိပၸာယ္(
ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ား)
ေရးသူ ေနညိဳေအာင္၊
လူႏွင္းခ်ဳိ-မတၱရာ၊ မင္းျမတ္မြန္
ထုတ္ေ၀သည္႔ ကာလ ၂၀၁၃၊ ေမလ
ထုတ္ေ၀သည္႔ တုိက္
ေဆာင္းစုရတီစာေပ
ဆရာေနမ်ဳိးက
`ဘ၀ကုိ
ပုိေကာင္းေအာင္ျပဳလုပ္ႏုိင္တဲ႔အရာေတြထဲမွာ ကဗ်ာလည္း ပါတယ္လုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ျဖင့္ ယုံၾကည္ပါတယ္´
ဟု စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ
ေရးထားသည္ကုိ ဖတ္ခဲ႔ဖူးသည္။ ဆရာ ခရမ္းျပာ ထက္လူကေတာ႔`ကမာၻေျမေပၚကုိ အာဏာရွင္တစ္ေယာက္ေရာက္လာတာထက္စာရင္ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ ေရာက္လာတာ
ပုိေကာင္းပါတယ္´ ဟု ေျပာသံ နားေထာင္ခဲ႔ရသည္။ အေမရိကန္ကဗ်ာဆရာႀကီး ေရာဘတ္ ဖေရာ႔စ္
ကေတာ႔ `ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဟာ ၾကည္ႏူးမႈနဲ႔
စတင္ၿပီး အသိညဏ္နဲ႔ အဆုံးသတ္တယ္´ ဟု ေရးထားသည္ကုိ မွတ္သားခဲ႔ဖူးသည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္
ကဗ်ာသည္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ ဘ၀ျဖစ္တည္မႈမ်ားကုိ ျပည္႔၀ေသာ အဓိပၸာယ္မ်ားျဖင့္
ပုိမုိျပည္႔စုံေစခဲ႔သည္ဟု ညႊန္းဆုိလွ်င္ ရေလမလား။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ကဗ်ာ သည္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏စိတ္ကုိ
ၾကည္ႏူးေစခဲ႔သည္။ ဘ၀အေမာေတြကုိ ေျပေစခဲ႔သည္။ အမွန္တရားကုိ ျမင္ ေအာင္ ၾကည္႔တတ္ေစသည္။
ဇာတိမာန္ေတြကို ထက္သန္ေစခဲ႔သည္။ အမ်ဳိးသားေရးကို ေသြးေႏြးေစခဲ႔ သည္။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဖတ္ေနခ်ိန္တြင္ အကုသုိလ္တရားကင္းပေနေစသည္။ ထုိထက္ပုိေျပာရလွ်င္
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဖတ္ ျခင္း သည္ တရားတစ္ထုိင္က႔ဲသုိ႔ စိတ္ကုိ ၿငိမ္းေအးခ်မ္းျမေစသည္မွာ
အမွန္ျဖစ္သည္။ ယခုလည္း ဘ၀ကုိ ပုိေကာင္းေအာင္ျပဳလုပ္ႏုိင္ဖုိ႔၊
ၾကည္ႏူးမႈနဲ႔စတင္ၿပီး အသိညဏ္နဲ႔အဆုံးသတ္ေစဖုိ႔၊ ကမာၻေျမႀကီးေပၚ အာဏာရွင္
တစ္ေယာက္ေရာက္လာျခင္းထက္ ပုိမုိေကာင္းမြန္တဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ ေရာက္ရွိလုိ႔
လာခဲ႔ပါၿပီ။
၂၀၁၃
ေမလတြင္ ေနညိဳေအာင္၊ လူႏွင္းခ်ဳိ- မတၱရာ၊
မင္းျမတ္မြန္ တုိ႔ သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာ သုံး ေယာက္ စုစည္းေရးဖြဲ႔ထားသည္႔
ေခတ္ေပၚကဗ်ာစာအုပ္ တစ္အုပ္ထြက္ရွိလာပါသည္။ ကဗ်ာစာအုပ္ အမည္က ေခါင္းမညိတ္တတ္တဲ႔ အဓိပၸာယ္ ။ တစ္ေယာက္ကုိ ကဗ်ာအပုဒ္ (၂၀) စီႏွင့္
စုစုေပါင္း ကဗ်ာပုဒ္ေရ( ၆၀) ပါရွိ သည္။ အမွာစာေရးေပးသူက
ဆရာေျမလတ္ေမာင္ျမင့္သူႏွင့္ ဆရာ ထြန္းလြင္သြယ္(ဆူးျဖဴရိပ္)။ ထုိဆရာ ႏွစ္ေယာက္၏
အမွာစာႏွစ္ခုႏွင့္ပင္ ေခါင္းမညိတ္တတ္သည္႔
အဓိပၸာယ္က ျပည္႔စုံလုံေလာက္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ေနာက္ထပ္ေျပာရလွ်င္
ထုိကဗ်ာဆရာသုံးေယာက္က လက္ရွိမဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ စဥ္ဆက္မျပတ္
ျဖတ္သန္းေနသည္႔ ကဗ်ာဆရာမ်ား။ ေနညိဳေအာင္ႏွင့္ မင္းျမတ္မြန္က ကဗ်ာသက္သက္ေရးသည္
ကဗ်ာဆရာ မ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း လူႏွင္းခ်ဳိ( မတၱရာ) ကေတာ႔ ကဗ်ာထက္ ရသစာတမ္း၊ အက္ေဆး
ပုိမုိေရးအားေကာင္း သည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ေခတ္ၿပိဳင္အေရးအသားမ်ားေခတ္စားေနသည္႔
အခ်ိန္ကာလႀကီးတြင္ သူတို႔သုံးဦး၏ စာအုပ္ေလးအား
ယေန႔ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားေပၚတြင္ေတြ႔ရသည္႔ အေရးအသားမ်ား၊ စကားလုံးမ်ား၊ အဖြဲ႔အႏြဲ႔မ်ား
စသည္႔ နာမ္စားမ်ားကုိ မေတြ႔ရဘဲ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ားဟု ရဲရဲ၀ံ႕၀႔ံအမည္ေပးထားသည္ကလည္း
တစ္မ်ဳိးေတာ႔ စိတ္ေက်နပ္စရာေကာင္းေနတာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
ေနညိဳေအာင္ႏွင့္လူႏွင္းခ်ဳိ(မတၱရာ)ကသက္တူရြယ္တူ၊မင္းျမတ္မြန္က
သူတုိ႔ႏွစ္ဦးထက္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ငယ္သည္။ အသက္အရြယ္ခ်င္းသိပ္မကြာၾကသလုိ
ကဗ်ာျဖတ္သန္းမႈျခင္း သိပ္မကြာျခားၾက။ အတူတူျဖတ္သန္း ခဲ႔ရေသာ ေခတ္ကာလႀကီးအေပၚကုိ
ရႈျမင္ပုံ၊ သုံးသပ္ပုံ၊ ကဗ်ာေရးဖြဲ႔ပုံျခင္းကလည္း သိပ္မကြာျခားၾကေပမယ္႔
ကုိယ္႔ကုိယ္ပုိင္ဟန္ႏွင့္ ကုိယ္။ ကုိယ္႔ဘာသာစကားႏွင့္ ကုိယ္။
အသက္ရွဴရတာ
ေပ်ာ္ပါတယ္
ဒဏ္ရာေတြ
ပုိနက္လာတာ မေပ်ာ္ႏုိင္ဘူး
တေျမ႔ေျမ႔နဲ႔
အိေနၿပီ
တျခားတစ္ေယာက္ရဲ႕
ရယ္သံမွာ
ဘ၀ကုိ
ပစ္တင္ထားလုိ႔ရရင္လည္း အေကာင္းသား
(ေနညိဳေအာင္-အသက္စက္စက္ညမ်ား
ကဗ်ာမွ)
ေဖေဖ႔ေပၚ
ေပါက္ေနတဲ႔သစ္ပင္ေတြကို မုန္းတယ္
ေဖေဖ႔ေပၚ ဖိေနတဲ႔
ေတာင္တန္းေတြကို မုန္းတယ္
သားအေပၚ ပိေနတဲ႔
ရႈခင္းေတြကေရာ
ရႈခင္းပီသရဲ႕လား
ေျမျပင္ေပၚ
လမ္းေလွ်ာက္ရတာ
သား မေပ်ာ္ပါဘူး
ေဖေဖ။
(လူႏွင္းခ်ဳိ(မတၱရာ)-
ေဖေဖဖတ္ဖုိ႔ ေနာက္ဆက္တြဲ ကဗ်ာမွ)
ညကုိ ခါးလယ္က
ပုိင္းလုိက္တဲ႔
ၾကက္ဖတစ္ေကာင္ေလာက္မွ
ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္
မရယ္ေမာတတ္ခဲ႔တာ
ေ၀းခ်င္သေလာက္ေ၀းစမ္းကြာဆုိၿပိး
ခ်ည္ေႏွာင္မိသမွ်
သံေယာဇဥ္ေတြနဲ႔
ဘ၀ကို
စိတ္ရွိလက္ရွိ ပစ္စြပ္ခဲ႔မိေပါ႔
(
မင္းျမတ္မြန္- ခက္တယ္ ကဗ်ာမွ)
ကဗ်ာဆရာဆုိသည္မွာ
ေလာကမွာ မေပ်ာ္ရြင္ဆုံးလူသားေတြပဲ ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ အတြက္
သူတုိ႔ပတ္၀န္းက်င္ရွိ နာက်င္မႈသည္ ကဗ်ာဆရာ၏ နာက်င္မႈပင္ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာဆရာသည္
ကမာၻႀကီး၏ နိမ္႔က်မႈမ်ားကုိ စကားလုံးမ်ားျဖင့္ ထမ္းပုိးပင့္တင္ထားခ်င္သူ၊
ကမာၻႀကီး၏ ဖ်ားနာမႈမ်ားအား စကား လုံး မ်ားျဖင့္ ေဆးကုေပးခ်င္သူ၊ ကမာၻႀကီး၏
လြဲေခ်ာ္မႈမ်ားအတြက္ အမွန္တရားျဖင့္ တည္႔မတ္ေပးခ်င္သူ သာ ျဖစ္သည္။
ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈဆုိသည္မွာ ရွားပါးထုတ္ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ ကဗ်ာဆရာသည္ ထုိမေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ားအေၾကာင္း ေရးသားဖြဲ႔ႏြဲ႔သည္႔
ကဗ်ာမ်ားျဖင့္ ေလာကတြင္ အေပ်ာ္ရႊင္ဆုံးလူသားလည္း ျဖစ္ေနျပန္ေသးသည္။ သေဘာတူလွ်င္
ေခါင္းေလးတစ္ခ်က္ေတာ႔ ညိတ္ေပး လုိက္ပါ။ ထုိေခါင္းညိတ္ျခင္းမွာ ျပည္႔၀ေနတဲ႔
အဓိပၸာယ္ေတြရွိတဲ႔အေၾကာင္း မိတ္ေဆြ နားလည္လာပါလိမ္႔မည္္။
သူနဲ႔ ကုိယ္နဲ႔က
တစ္ေခတ္ထဲဆုိေတာ႔
ေနာက္ဆုံးေတာ႔လည္း
တုိးတုိက္မိတာေပါ႔ေလ
ခုေတာ႔
၀ံပုေလြေတြလုိ
လျပည္႔ညကုိ ေစာင့္စားလုိက္
အၿမဲတမ္းမအိပ္တဲ႔
ေမးခြန္းေတြကို ေရမုိးခ်ဳိးၿပီး ေစာင့္စားလုိက္
အခုိက္အတန္႔ေတာ႔
ေရႊအိပ္မက္ေတြကုိပဲ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၾကတာေပါ႔။
(ေနညိဳေအာင္
- ၾကာပန္းကေလးမ်ား ငါတုိ႔အတြက္ ကဗ်ာမွ)
နာသုံးနာ မကတဲ႔
အနာေတြ
ဆြဲျခင္းအနာေလးထဲ
ထုိးထည္႔
ေခါင္းေလာင္းသံေနာက္အမီလုိက္ေနတဲ႔
ညီမေလး။
ကမာၻႀကီးက
ျဖစ္ျခင္း၊ပ်က္ျခင္း ရႈမွတ္ေနခ်ိန္
ညီမေလးဟာ
၀လုံးကေလးရဲ႕
အလ်ားကုိ တုိင္းတာျပလုိ႔။
မိေ၀းဖေ၀းသစ္ရြက္ေတြ
ေၾကြေနရတဲ႔အထဲ
ထရံေပါက္ေတြရဲ႕
ေၾကကြဲသံမွာ
ကုိယ္႔အနာဂတ္ကုိ
ထုိးခြဲ
အပင္ေပါက္ေတြကို
ပုိဂရုစိုက္တတ္တဲ႔ ညီမေလး။
(လူႏွင္းခ်ဳိ(မတၱရာ)-
ညီမေလးပင္လယ္ ကဗ်ာမွ)
ရွင္သန္ခဲ႔တဲ႔
ကမာၻမွာ
မင္းက ေန႔ ဆုိ
ငါက ည
ငါကေန႔ဆုိ မင္းက
ည
တစ္ေယာက္ကုိ
တစ္ေယာက္
ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူးျဖည္႔ခဲ႔တဲ႔
ပါရမီမွာ
ငါနဲ႔ မင္း
တိတ္တိတ္ကေလး
ေတာင္းခဲ႔တဲ႔ ဆုက
အဲဒီ ၀လုံးေလးေတြ
လွလွပပ
၀ုိင္းဖုိ႔ပဲ မဟုတ္လား မိန္းမရယ္။
(မင္းျမတ္မြန္
- ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကမာၻကဗ်ာမွ)
ရယူျခင္းထက္
ေပးဆပ္ျခင္းက ပုိ၍ ခ်ဳိၿမိန္သည္႔အေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ နားလည္ခဲ႔ၾကၿပီးၿပီ။ အလုိ ေလာဘႀကီးျခင္းထက္ေရာင္႔ရဲတင္းတိမ္ႏုိင္ျခင္းက
စိတ္ၿငိမ္းေအးေစသည္႔အေၾကာင္းကြ်န္ေတာ္တုိ႔တတ္ေျမာက္ ခဲ႔ၾကၿပီးၿပီ။
အပင္ေလးတစ္ပင္ရွင္သန္ဖြံ႔ၿဖဳိးလာဖုိ႔ မ်ဳိးေစ႔ေလးတစ္ေစ႔က ရင္ကြဲေဖာက္ထုတ္ခံေပးခဲ႔ရေၾကာင္း
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ သင္ၾကားခဲ႔ၾကၿပီးၿပီ။ ဘ၀ဆုိသည္မွာ ေရပြက္ပမာျဖစ္ေၾကာင္း
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ နားေထာင္ခဲ႔ၾက ရၿပီးၿပီ။ ရွင္သန္ရာအခုိက္အတန္႔ခဏတာေလးအတြင္း
ေမွာင္ေသာညမ်ားရွိသလုိ လင္းေသာညမ်ားလည္း လာပါလိမ္႔ဦးမည္။ စိတ္ကူးေတြ
အိပ္မက္ေတြနဲ႔အတူ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျဖတ္သန္းႏုိင္မႈသည္လည္း စိတ္ခ်မ္းေျမ႔စရာ ေကာင္းေသာ
ဘ၀ေနနည္းတစ္မ်ဳိးပဲ ျဖစ္သည္ဟု ၾကာပန္းေလးမ်ားရဲ႕ ေျပာလုိက္သံကို ကြ်န္ေတာ္ၾကားသည္။
ေနာက္ထပ္ၾကားလုိက္ရသည္႔အသံကုိ မ်ဳိးေစ႔ေလးတစ္ေစ႔၏ ရင္ကြဲသံျဖစ္သည္။ ထုိရင္ကြဲသံသည္
ပင္လယ္ တစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။ ဘယ္လုိပင္လယ္လည္းဆုိေတာ႔ အျဖဴအစိမ္း၀တ္ထားတဲ႔ ညီမေလး ပင္လယ္
ျဖစ္သည္။ ညီမေလးသည္ ဆြဲျခင္းအနာေလးနဲ႔ ထရံေပါက္ေလးမ်ားကာရံထားေသာ
စာသင္ေက်ာင္းေလးကုိ သြားသည္။ ကမာၻႀကီးကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳရင္း ေလာကစည္းစိမ္ေတြကို
ဥေပကၡာျပဳရင္း မိေ၀းဖေ၀းညီမေလးဟာ ေက်ာင္းတက္ ေခါင္းေလာင္းသံဆီ အမီေျပးလုိ႔
အပင္ေပါက္ေလးေတြကုိ ဂရုစိုက္တတ္တဲ႔ ညီမေလး။ ေပးဆပ္ျခင္းနဲ႔ ရဲရင့္ႏုိင္ စြမ္းတဲ႔အသံ။
ေနာက္ထပ္နားေထာင္ရဦးမည္႔ အသံတစ္သံလည္း ရွိေနပါေသးသည္။ ထုိအသံကုိ ႏွစ္ကုိယ္ၾကား ေျပာသည္႔အသံ။
တိတ္တိတ္ကေလး ေတာင္းခဲ႔သည္႔ ဆု။ အဲဒီဆုက ၀လုံးေလးေတြ လွလွပပ ၀ုိင္းဖုိ႔ပဲ မဟုတ္
လားမိန္းမရယ္ တဲ႔။ ထုိစကားလုံးမ်ား၊ ထုိေတာင္းဆုမ်ားသည္
မိဘတုိင္းေျပာခဲ႔ဖူးၾကပါလိမ္႔မည္။ သားသမီးတုိင္း ၾကားဖုိ႔ ခဲယဥ္းခဲ႔ပါလိမ္႔မည္။
ထုိသုိ႔ ႏွစ္ကုိယ္ၾကားေျပာသည္႔စကားမ်ားကို နားလည္ႏုိင္ဖုိ႔ မိတ္ေဆြတုိ႔ ေခါင္းေတြ
ညိတ္တတ္မွ ျဖစ္မည္။ ေခါင္းညိတ္ျခင္းမွာ ျပည္႔၀သည္႔အဓိပၸာယ္မ်ားရွိသည္႔ အေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္
ထပ္မံေျပာ မျပလုိေတာ႔ပါ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္မေျပာျပလည္း အဓိပၸာယ္မ်ားသည္
သူ႔ဖြင့္ဆုိခ်က္ႏွင့္သူ ၿပီးျပည္႔စုံမႈမ်ားႏွင့္ ရင့္က်က္စြာ
တည္ရွိေနၾကပါလိမ္႔မည္။ ခံစားသူအႀကိဳက္မူတည္၍ ဖြင့္ဆုိခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိေန ပါလိမ္႔မည္။
မိတ္ေဆြ သင္ေရာ ေခါင္းမညိတ္တတ္သည္႔ အဓိပၸာယ္ကုိ ဘယ္လုိ
ဖြင့္ဆုိနားလည္ၾကည္႔ပါမည္လဲ။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ ေအာက္ပါအတုိင္း
ဖြင့္ဆုိနားလည္မိပါသည္။
ေနညိဳေအာင္၏
ကဗ်ာမ်ားကုိ ဖတ္ရသည္႔အခါ တစ္စုံတစ္ေယာက္က ညင္ညင္သာသာ တီးတုိးစကား ေျပာေနသလုိခံစားရသည္။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ အသက္ဓါတ္ျဖစ္သည္႔ စကားေျပာရစ္သမ္၊ စကားလုံးခ်ိတ္ဆက္ ဖြဲ႔ယူပုံေကာင္းျခင္း၊
စုစည္းေျပျပစ္မႈရွိျခင္းမ်ားကုိ ခံစားရသည္။ ကဗ်ာဖတ္သူသည္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္ေနရင္း
ႏွင့္ ကဗ်ာဆရာက အနားနားကုိယ္တုိင္လာေျပာသလုိ ခံစားရသည္။ ေနညိဳေအာင္၏ ကဗ်ာမ်ားတြင္
ရင့္သီး ေသာ စကားလုံးမ်ားမပါ။ သူ႔ျပင္ပပင္ကုိ္ယ္လကၡဏာအတုိင္း သူ႔ကဗ်ာမ်ားသည္
ေအးေဆးညင္သာစြာ စီးဆင္း ေနသည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ ရုိးသားမႈ၊ ေစတနာႏွင့္ အေကာင္းျမင္စိတ္သည္
ကဗ်ာတုိင္းတြင္ အထင္းသား ျမင္ေတြ႔ ေနရသည္။ ဥပမာ- ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ ကဗ်ာထဲက ` အ၀ါေရာင္ပန္းေတြ ပြင့္လာတဲ႔အခါ၊ ၾကမ္းတမ္းမႈကုိ ဖုံးကြယ္ မယ္ ဆုိရင္လည္း
ျဖစ္ႏုိင္တာပဲ၊ ဘာတစ္ခုမွ
မတတ္ႏိုင္တဲ႔အခါ၊ ေနမယ္ဆုိလည္း ေနပါေစ၊ သြားမယ္ဆုိလည္း သြားကြယ္၊ ေက်ေအးဖုိ႔
လြယ္ကူတယ္ဆုိလည္း ေက်ေအးရမွာေပါ႔´ ဆုိတာလုိမ်ဳိး။ ေႏြရာသီဆႏၵ ကဗ်ာထဲက ` ပုိက္ဆံေထာင့္ႏွစ္ရာနဲ႔ အျပာေရာင္အိပ္မက္ တစ္ခု
၀ယ္မက္မယ္၊ ၿပီး ခ်စ္ရည္ရႊန္းလဲ႔ မ်က္၀န္းတစ္စုံကို ပုိက္ဆံတစ္ေသာင္းနဲ႔
ခဏငွားမယ္၊ ေနာက္ထပ္တစ္ေသာင္းကို သူစိမ္းတစ္ေယာက္နဲ႔ ကုိယ္႔ရဲ႕ ၾကားမွာ
ပန္းတစ္ခင္းစုိက္မယ္´ ဆုိတာလုိမ်ဳိး၊ ေနာက္ထပ္ `လြတ္က်သြားတဲ႔အသံ၊ လွပစြာ ေတြ႔ဆုံျခင္း၊ အေရာင္မ်ားႏွင့္ ေနထုိင္ျခင္း၊
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး´ စတဲ႔ ကဗ်ာေတြဟာလည္း ကြ်န္ေတာ္ခံစားမိတဲ႔ အဓိပၸာယ္ေတြကို
ပုိမုိျပည္႔၀ ေနေစ ပါလိမ္႔မည္။
လူႏွင္းခ်ဳိ(
မတၱရာ)၏ ကဗ်ာေတြကလည္း ခံစားမႈရသတစ္မ်ဳိးကုိ ဖြင့္ဆုိျပေနသည္။ သူ႔ကဗ်ာမ်ားသည္ ပုဂၢလိက
နာက်င္ခံစားမႈမ်ားထက္ အျခားသူတစ္ေယာက္၏ နာက်င္မႈမ်ားကုိ ဖြဲ႔သည္။ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္၏
အဆင္မေျပလြဲေခ်ာ္နာက်င္မႈမ်ားသည္ သူ႔ရင္ကိုထိခုိက္ေစခဲ႔သည္။
သူရင္ထဲထိခုိက္နာက်င္သည္႔အခါ သူသည္ ကဗ်ာအျဖစ္ စကားလုံးမ်ားျဖင့္
ေျပာင္းလဲပစ္လုိက္သည္။ တကယ္တမ္းလည္း သူ၏ ကဗ်ာျပင္ပ အလုပ္အကုိင္ သည္
ပရဟိတေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္။ သူ႔ကဗ်ာမ်ားသည္ ကုိယ္ခ်င္းစာတရားမ်ားႏွင့္
ျပည္႔ႏွက္ေနသည္။ ဥပမာ-ငါတုိ႔ေမာခဲ႔ၾကတယ္ ကဗ်ာထဲက `ဒီလုိပါပဲ၊ ငါတုိ႔ ရြာသားေတြဟာ ေမာရတဲ႔ အေၾကာင္းေတြ ေတြးလုိ႔၊ ငါတုိ႔ အဆက္မျပတ္ေမာခဲ႔ၾကတာေပါ႔´
ဆုိတာမ်ဳိး၊ ညီမေလးပင္လယ္ ကဗ်ာထဲက `ကမာၻႀကီးထဲက
ငါးေတြ ညွီေစာ္နံေပမယ္႔၊ ညီမေလးကေတာ႔ ညီွေစာ္မနံတဲ႔ ငါးတစ္ေကာင္သာ ျဖစ္တယ္´
ဆုိတာမ်ဳိး၊ လုိက္ခဲ႔ေတာ႔ ကဗ်ာထဲက `
ကမာၻေျမက ပုံျပင္ေတြေတာ႔ ေျပာျပထားရမယ္၊ လမင္းႀကီးဘယ္ေလာက္ ေ၀းေ၀း၊ ငါမင္းကုိ
လမင္းႀကီးဆီ ေခၚသြားမွ ျဖစ္ေတာ႔မယ္´ ဆုိတာမ်ဳိး။ ေနာက္ထပ္ အဲဒီလုိ
အဓိပၸာယ္မ်ားႏွင့္ ျပည္႔၀ေနတဲ႔ `
ငါ႔အစ္ကုိ တနလၤာသားႀကီး၊ အေဖမုိးသား၊သူငယ္ခ်င္း၊မုိးလိမၼာ၊ အုန္းလက္ကေလးသိတယ္၊
ဂတ္တီးစဘတ္ စစ္သခၤ်ဳိင္းထဲက ေျဖာင့္ခ်က္´ စသည္႔ ကဗ်ာမ်ားသည္
လူႏွင္းခ်ဳိ(မတၱရာ)၏ အဓိပၸာယ္ကို
ပုိမုိေလးနက္ေအာင္ ဖြင့္ဆုိေပးႏိုင္မည္႔ ကဗ်ာမ်ားပင္ျဖစ္သည္။
မင္းျမတ္မြန္၏
ကဗ်ာမ်ားကုိ ဖတ္ရသည္႔အခါ မိသားစုခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ သားသမီးသံေယာဇဥ္ႏွင့္ ၾကည္ႏူး ေဆြးေျမ႔မႈမ်ားကုိ
ခံစားရသည္။ မင္းျမတ္မြန္၏ ကဗ်ာမ်ားသည္ စကားလုံးဆန္းျပားလွည္႔စားမႈမ်ားမပါ။
ရုိးရွင္းေသာ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ကုိ ဦးစားေပးသည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဟန္ စကားေျပာရစ္သမ္ကုိ အမ်ားဆုံး
အသုံးျပဳ ထားၿပီး ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ခ်င္းစီ ေနာက္ဆုံးစာေၾကာင္းမ်ားသည္ ကဗ်ာအား
ေနာက္တစ္ႀကိမ္ျပန္ဖတ္ဖုိ႔ တြန္းအား ေပးေနသည္။ ဥပမာ-အေငြ႔ပ်ံျခင္း ကဗ်ာထဲမွ`
ရင္အဆက္ဆက္၊ ငါးပြက္ရာ ငါးစာအခ်ေနရတဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြထဲ၊ ဖူးပြင့္မိသမွ်၊
လက္လုပ္လက္စားရနံ႔ေတြသာ ဆားပြင့္ခဲ႔ရေပါ႔ ေမေမ´ဆုိတဲ႔ ေနာက္ဆုံးစာေၾကာင္းလုိမ်ဳိး၊
မႏၱေလး ကဗ်ာထဲမွ ` ခုထိ
ကုိလုိနီနံ႔သင္းေနေသးတဲ႔ ၿမိဳ႕၊ အရြယ္မထင္ဘဲ အရြယ္တင္ခ်င္ေနတဲ႔ အဲဒီၿမိဳ႕ဟာ၊
ဇရပ္ေပၚ ဇရာေတြ ပစ္ ပစ္တင္ရင္း၊ အာေခါင္မွာ လွံတန္းလန္းနဲ႔´ဆုိတဲ႔
ေနာက္ဆုံးစာေၾကာင္းလုိမ်ဳိး။ ေနာက္ထပ္ ကြ်န္ေတာ္ဖခင္စိတ္ထဲ
တစ္ခ်က္ခ်င္းလွမ္းလွမ္းပစ္ေနတဲ႔`သားသားဖတ္ဖုိ႔
ေနာက္ဆက္တြဲ၊ တီတီတာတာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကမာၻ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ား´ စတဲ႔ ကဗ်ာေတြဟာ
သူ႔ဖြင့္ဆုိခ်က္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔အဓိပၸာယ္နဲ႔ ထပ္တူက်မိတဲ႔ ကဗ်ာေတြပဲျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔
ေခါင္းမညိတ္တတ္သည္႔ အဓိပၸာယ္ကုိ ကုိယ္႔ဆႏၵႏွင့္ ကုိယ္ ၊ ကုိယ္႔အေတြးႏွင့္ ကုိယ္
အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိၾကည္႔ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ မွားခ်င္လည္း မွားႏုိင္သည္။ မွန္ခ်င္လည္း
မွန္ေနပါလိမ္႔မည္။ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အဓိပၸာယ္ဆုိသည္မွာ ကုိယ္နားလည္သေလာက္သာ
ဖြင့္ဆုိနားလည္ႏုိင္တာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္သည္။ ေခါင္းညိတ္သည္ျဖစ္ေစ၊
ေခါင္းမညိတ္သည္ျဖစ္ေစ အဓိပၸာယ္ကေတာ႔ သူ႔ဖြင့္ဆုိခ်က္ႏွင့္ သူ ျပည္၀ေနပါလိမ္႔မည္။
မိတ္ေဆြ၊ စိတ္၀င္စားမည္ဆုိလွ်င္ ေခါင္းမညိတ္တတ္သည္႔ အဓိပၸာယ္ကုိ တစ္ႀကိမ္
ေလာက္ေတာ႔ ဖြင့္ဆုိနားလည္ၾကည္႔ေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆုိရင္း ေနညိဳေအာင္၊
လူႏွင္းခ်ဳိ(မတၱရာ)ႏွင့္ မင္းျမတ္မြန္တုိ႔ သူငယ္ခ်င္းသုံးေယာက္အား
ေခတ္ေပၚကဗ်ာလမ္းထက္ အတူတကြဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းေပးလိုက္မိပါသည္
။
မင္းနဒီခ
၂၊ ဇူလုိင္၊ ၂၀၁၃
No comments:
Post a Comment