Sunday, July 14, 2013

ေရစုိမခံတဲ႔ အသံကုိ ေခတ္ေပၚအက္ဖ္အမ္ကေန ထုတ္လႊင့္တင္ဆက္လုိက္ပါတယ္



ေရစုိမခံတဲ႔ အသံကုိ ေခတ္ေပၚအက္ဖ္အမ္ကေန ထုတ္လႊင့္တင္ဆက္လုိက္ပါတယ္

စာအုပ္အမည္                      ေရစုိမခံတဲ႔ အသံ ( ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ား)
ေရးသူ                               ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာမ်ား
ထုတ္ေ၀သည္႔ ကာလ              ၂၀၁၃၊ ဇြန္လ
ထုတ္ေ၀သည္႔ တုိက္               ေဆာင္းစုရတီစာေပ

          ၂၀၁၃ ႏွစ္စပုိင္းမွ စ၍ မႏၱေလးကဗ်ာဆရာမ်ား၏ ကဗ်ာလႈပ္ရွားမႈမ်ား ျပန္လည္အားေကာင္းလာသည္ ကုိ ေတြ႔ရသည္။ လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ျဖတ္သန္းေနသည္႔ မႏၱေလးကဗ်ာဆရာမ်ား အြန္လုိင္းေပၚ တျဖည္း ျဖည္းေရာက္ရွိ ေရးသားလာျခင္းႏွင့္အတူ အြန္လုိင္းလူငယ္ကဗ်ာဆရာမ်ားႏွင္႔ ပူးေပါင္းခ်ိတ္ဆက္ မိၾကသည္။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ကဗ်ာေရးက်ဲေနေသာ ေမာင္ႏုိင္လင္း(ေကာလင္း)၊ ထြဏ္းေသြးအိမ္၊ မုိးရင္႔ၾကယ္ စသည္႔ ေခတ္ေပၚအားေကာင္းခဲ႔ေသာ ကဗ်ာဆရာမ်ား၏ ကဗ်ာ၀ိဥာဥ္မ်ားျပန္လည္ အသက္၀င္လာသည္။ ထုိ႔ေနာက္ မႏၱေလး ၂၉ လမ္းႏွင့္ ၇၃ လမ္းေထာင္႔ရွိ ေမခ်ဳိကေဖးတြင္  ကဗ်ာစာေပ၀ုိင္း အစပ်ဳိးၾကသည္။ ပရင့္ႏွင့္ အြန္လုိင္း၊ တနည္းအားျဖင့္ လူလတ္ပုိင္းကဗ်ာဆရာမ်ားႏွင့္ လူငယ္ကဗ်ာဆရာမ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား ပူးေပါင္းျဖစ္တည္မႈ။ ထုိေနာက္႔ တျဖည္းျဖည္းအရွိန္ရလာၿပီး တနဂၤေႏြကဗ်ာေျမသား ကဗ်ာ၀ုိင္းအျဖစ္သုိ႔ ခန္႔ခန္႔ ထည္ထည္ေရာက္ရွိခဲ႔သည္။ မႏၱေလးကဗ်ာလႈပ္ရွားမႈသည္ အင္တာနက္လူမႈကြန္ယက္မွတဆင့္ တစ္ကမာၻလုံး သုိ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေရာက္ရွိသြားသည္။ ၂၀၁၃ ကမာၻ႔ကဗ်ာေန႔အား မႏၱေလးမွ အခမ္းအနားျဖင့္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ က်င္းပ လုိက္ျခင္းႏွင့္အတူ မႏၱေလးသည္ ေသြးေအးေနေသာ ကဗ်ာဓါတ္မ်ားကုိ လႈပ္ႏုိးေစခဲ႔သည္။ မႏၱေလး အေျခစုိက္ ကဗ်ာဆရာမ်ား၏ တစ္ကုိယ္ေတာ္ကဗ်ာစာအုပ္မ်ား၊ စုေပါင္းကဗ်ာစာအုပ္မ်ား၊ အထိမ္းအမွတ္ကဗ်ာစာအုပ္မ်ား စသည္ျဖင့္ ကဗ်ာစာအုပ္ေပါင္းဆယ္႔ငါးအုပ္ခန္႔ထြက္ရွိခဲ႔သည္။ ယခုလည္း မႏၱေလးေခတ္ေပၚ ကဗ်ာဆရာမ်ား အမ်ားစု၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ တစ္ေခတ္ထူေထာင္ခဲ႔ၾကေသာ နယ္အသီးသီးမွ ကဗ်ာဆရာမ်ားႏွင့္အတူ အြန္လုိင္း လူငယ္ကဗ်ာဆရာမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ ကဗ်ာေျမသားကဗ်ာ၀ုိင္းမွ လူငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္အြန္လုိင္းကဗ်ာဆရာမ်ား ပူးေပါင္း၍ ေရစိုမခံတဲ႔ အသံ ဟု အမည္ေပးထားေသာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစုစည္းမႈ စာအုပ္တစ္အုပ္ ၂၀၁၃ ဇြန္လ တြင္ ထြက္ရွိလာခဲ႔ပါသည္။
လက္ရွိျဖတ္သန္းေရာက္ရွိေနေသာ ကဗ်ာေခတ္သည္ ကဗ်ာေသၿပီ၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာနိဂုံးခ်ဳပ္ၿပီ စသည္ျဖင့္ အသံေတြ ဆူညံေနသည္႔ ေခတ္။ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ သိသိသာသာ သိပ္မရွိလွေသးေပ မယ္႔ အြန္လုိင္းကဗ်ာေလာကတြင္ ဆူညံေပါက္ကြဲအသံထြက္ေနသည္။ ထုိသုိ႔ ေခတ္ေပၚမွ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာသုိ႔ အကူးအေျပာင္းအေရးႀကီးေသာ အသံမ်ားအၾကားတြင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြကုိ စုစည္းထုတ္ေ၀လုိက္ျခင္းသည္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမေသဆုံးေသးေၾကာင္း ျပခ်င္လုိ႔လား။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ေခတ္ေပၚသည္ သူ႔ဟန္ႏွင့္ သူ သီးျခား ရပ္တည္ႏုိင္သည္ဆုိတာကုိ ျပခ်င္လုိ႔လား။ ထုိအခ်က္သည္ အေရးႀကီးပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ ကို ဒီအတုိင္းပစ္ထားခဲ႔လုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ ေမသန္းႏု၊ မုိ႔မုိ႔ျမင့္ေအာင္တုိ႔ကုိ ႀကိဳက္သူရွိသလုိ မုိးေဟကို၊ ၀တ္မႈန္ေရႊရည္တုိ႔ကုိ စြဲလမ္းသူလည္း ရွိေပလိမ္႔မည္။ အႏုပညာျဖတ္သန္းစီးဆင္းမႈတြင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အသစ္ကုိ တည္ေဆာက္ယူရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္ အေဟာင္းကုိ ပစ္ခ်ထားခဲ႔လုိ႔မရ။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာသည္ သူ႔ကုိယ္ပုိင္ေနရာႏွင့္သူ၊ သူ႔ပရိသတ္ႏွင့္ သူ၊ သူ႔အလွအပႏွင့္ သူျဖစ္သည္။ မႀကိဳက္လွ်င္ မႀကိဳက္ခြင့္ ရွိေသာ္လည္း ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္လုိ႔မရ။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ သမုိင္းသည္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လည္ျပန္ၾကည္႔ ေငးေမာရဦးမည္႔ အေမြအႏွစ္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိေရးသားေနေသာ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာသည္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ လက္ဆင္႔ကမ္းတုိးတက္မႈျဖစ္သည္။ လက္ရွိေခတ္ၿပိဳင္ေရးေနသာ လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္လည္း လက္ရွိကာလ ျဖစ္ထြန္းေနေသာ ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားအမ်ဳိးမ်ိဳး ေရးခ်င္တာ ေရးခြင့္ရွိသည္။ ဂႏၳ၀င္ကုိ မသိလည္း အေရးမႀကီး၊ ေခတ္ေပၚကုိ မသိလည္း ဘာမွမျဖစ္။ သုိ႔ေသာ္ ဂႏၳ၀င္သိလွ်င္ ေကာင္းသည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာျဖတ္သန္း စီးဆင္းမႈကို ေလ႔လာထားလွ်င္ ပုိေကာင္းသည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာသည္ သူ႔ေခတ္ႏွင့္ သူ ခရီးၾကမ္းကို ျဖတ္သန္း ခဲ႔ရသည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာသည္ ကဗ်ာဖတ္သူႏွင့္ အသားတက်ျဖစ္ဖုိ႔ရန္ အရွိန္ယူခဲ႔ရသည္။ ၁၉၆၉ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေၾကညာစာတမ္းမွစတင္ကာ ထင္းရွဴးပင္ရိပ္၊ ေဘာင္းဘီ၀တ္မုိးတိမ္၊ မုဆုိးစုိင္သင္၊ ၿမိဳ႕ျပအာရုံခံစားမႈ၊ နားလည္ျခင္း မလည္ျခင္း ျပႆနာ၊ ကာရန္မဲ႔ခ်င္မဲ႔ အဘိဓမၼာမမဲ႔နဲ႔၊ နရီ၊ ရစ္သမ္ျပႆနာ၊ ေမာ္ဒန္ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ ျဖစ္မျဖစ္၊ ကတၱီပါလမ္းခြဲ၊ သံမဏိလမ္းခြဲ စသည္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ႔ၾကရသည္။ ၁၉၇၀ မွ စတင္ခဲ႔သည္႔ ေခတ္ေပၚကဗ်ာသက္တမ္းသည္ ယခု ၂၀၁၃ ဆုိလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္သုိ႔ ေရာက္ရွိ လာခဲ႔ၿပီ။  ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္း ဆရာ ေဇယ်ာလင္း၊ ဆရာၿငိဏ္းေ၀တုိ႔ ရွာေဖြတင္ဆက္ျပသခဲ႔သည္ LANGUAGE POETRY ႏွင့္ CONCEPTUAL POETRY ၊ ၂၀၀၇ ေနာက္ပုိင္း ဆရာေအာင္ရင္ၿငိမ္း၏ နီယုိေမာ္ဒန္ (သုိ႔) အနာဂတ္ကဗ်ာ စသျဖင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာနည္းနာမ်ား ၀င္ေရာက္လာေသာ္လည္း ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရစီးက ရပ္တန္႔မသြားခဲ႔။ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္လည္း ဆက္လက္အားေကာင္းစီးဆင္းေနခဲ႔သည္။ ၂၀၁၀ ေနာက္ပုိင္းတြင္ေတာ႔ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္  ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာမ်ားသည္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ားႏွင့္ တန္းတူေနရာရေသာ္လည္း ပရင့္စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚထက္ အြန္လုိင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ ပုိမုိအားေကာင္း ျဖစ္ထြန္းလာခဲ႔သည္။ မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ားသည္ ကဗ်ာႏွင့္ ကဗ်ာဖတ္သူၾကားအကြာအေ၀းကုိ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ခ်ဳံ႕ေပးႏုိင္ခဲ႔ သည္။ ယခုလက္ရွိ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာမ်ား၏ ကဗ်ာႏွင့္ ကဗ်ာဖတ္သူအနီးအေ၀းသည္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကနဦး ကာလတြင္ႀကံဳေတြ႔ခဲ႔ရၿပီးၿပီ။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာသည္ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈကုိ အတတ္ႏုိင္ဆုံးက်ဳံးသြင္းတည္ေဆာက္ ရင္း ေခတ္ေပၚအာရုံခံစားမႈကုိ ရယူသည္။ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ( Comtempopray Poetry) လမ္းေၾကာင္းတြင္ ေခတ္ေပၚကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဆက္လက္သယ္ေဆာင္သြားရမည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးသူမ်ားကလည္း ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာကုိ ဆက္လက္ေရးေနပါဦးမည္။ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ(Comtemporary Poetry)ေရးသူမ်ားလည္း ဆက္လက္ ထုဆစ္ၾကရပါဦးမည္။ သူ႔လမ္းႏွင့္ သူ ၊ သူ႔ကဗ်ာေဗဒႏွင့္ သူ႔အလွတရား။ ယခု ေရစုိမခံတဲ႔ အသံ ကုိ ေခတ္ေပၚ အက္ဖ္အမ္ကေန ထုတ္လႊင့္တက္ဆက္လုိက္ပါၿပီ။ နားဆင္ၾကပါစုိ႔။

သူေခါင္းေဆာင္ႀကီးျဖစ္လာခ်ိန္မွာေတာ႔
ပညာသင္ၿပီးစ ဘြဲ႔ရအလုပ္လက္မဲ႔ေတြက
ဆန္႔က်င္ၾကတယ္
လက္နက္ကုိင္ေတြက အုပ္ခ်ဳပ္သူအစုိးရကုိ မေထာက္ခံ
ဆန္႔က်င္ၾကတယ္
ကဒါဖီဟာ
သူကုိယ္တုိင္ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္
ျဖစ္ခ်င္ခဲ႔တယ္ဆုိတာကုိ
သူကုိယ္တုိင္ မွတ္မိပါေတာ႔မလားမသိ။
(ပုိင္စုိးေ၀- သယံဇာတက်ိန္စာ ကဗ်ာမွ)



လေရာင္ရဲ႕ ေအာက္မွာ
သဲေသာင္ျပင္က ေရျပင္သမုဒၵရာျဖစ္လုိ႔
ေနေရာင္ရဲ႕ ေအာက္မွာ
ရႊံ႕ေတြ ဗြက္ေတြက ကုန္းေျမမုိ႔မို႔ေလးေတြျဖစ္လုိ႔
ေရႊသမင္အလုိက္မွားခဲ႔ေလသလား
အုိ . . . .တံလွ်ပ္
သိပ္လွၿပီး သိပ္ရက္စက္ခဲ႔သလုိ
(ေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)- တံလွ်ပ္မ်ား ကဗ်ာမွ)

၁၉၆၈ မုိးေ၀မဂၢဇင္းနဲ႔အတူ  ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြ စတင္အားေကာင္းခဲ႔သလုိ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာ ျဖစ္သည္႔ (ဆရာ) ေမာင္လူမွိန္၊ ေမာင္ေသြးသစ္၊ ေမာင္သင္းခုိင္၊ ေမာင္စိမ္းနီ၊ ေမာင္ေလးေအာင္၊ ေမာင္ေအာင္ ပြင့္၊ ေအာင္ခ်ိမ္႔၊ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္၊ နီေမာင္၊ ေဖာ္ေ၀း၊ ေျမခ်စ္သူ၊ ေမာင္ျပည္႔မင္း၊ သုခမိန္လဳွိင္ စသည္ျဖင့္ အျခားကဗ်ာဆရာမ်ားအပါအ၀င္ အမ်ားႀကီးေပၚထြက္လာခဲ႔ပါသည္။ ထုိကဗ်ာဆရာမ်ားထဲမွ တစ္ခ်ဳိ႕ဆရာမ်ား ဆုိလွ်င္ ကြယ္လြန္သြားၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ ယခု ေရစုိမခံတဲ႔ အသံ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစာအုပ္ထဲတြင္ ထုိမုိးေ၀ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာမ်ားထဲတြင္ အပါအ၀င္ျဖစ္သည္႔ မုိးေ၀ေခတ္ကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ား၏ အသံမ်ားကို စတင္ ထုတ္လႊင္႔ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ငါ႔မ်က္ခုံးေမႊးေပၚမွာ
ခုန္ေပါက္ကေနတာ ဘယ္သူလဲ
အြန္ဒေရဘရက္တြန္လား မုိက္ကယ္ဂ်က္ဆင္လား
ငါ႔မ်က္ခုံးေမႊးေပၚမွာ
စစ္တုရင္ကစားေနတာ ဘယ္သူလဲ
လူ၀ီ ၁၆ လား ကားလ္မာ႔စ္လား
ငါ႔မ်က္ခုံးေမႊးေပၚမွာ
ေသနတ္ဒဏ္ရာနဲ႔ လဲေနတာ ဘယ္သူလဲ
ပြတ္ရွကင္လား ဗန္ဂုိးလား
( ေနမ်ဳိး- ဗီလိန္ေတြ မ်ားတဲ႔ ျပဇာတ္ ကဗ်ာမွ)

ဘယ္အထိလည္း
သေဗၺသတၱာကမၼသကာ ႏွစ္မ်ားစြာ
ဒီလုိပဲ ႀကိတ္မ်ဳိခဲ႔ရ
ေသနတ္နဲ႔ ေထာက္ထားတဲ႔
ဘ၀ရဲ႕ ဟင္းလ်ာေတြ။
သက္သာတဲ႔ အဆုိးကုိ ေရြးရင္
အသက္ေတြ ေပးခဲ႔ရ။
ခုိးပြင့္ခဲ႔ရ ပန္းေတြနဲ႔ တုိင္းျပည္
ခုိင္းပြင့္ခဲ႔ရ ၾကယ္ေတြနဲ႔ တုိင္းျပည္။
( စံညိမ္းဦး- ၆၂ က မီးလွ်ံ ကဗ်ာမွ)

ေပ်ာ္စရာေတြ တင္လာတဲ႔ကားကုိ
ကား၀င္လုိ႔မရတဲ႔ လမ္းၾကားက ေစာင့္ေနတယ္လုိ႔
မေျပာပါနဲ႔
ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ဒီထဲမွာ ဘာမွ နားမေထာင္ခ်င္ဘူး
အိမ္ျပန္ရင္လည္း ဒါပဲ ၾကားရမွာ
ခင္ဗ်ားမွတ္ထား
အခု
ခင္ဗ်ားနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ထုိင္ေနတာ
ပန္းၿခံလုိ႔ ခင္ဗ်ားထင္ေနတာ မဟုတ္လား။
( ထြဏ္းေသြးအိမ္- ပန္းၿခံ ကဗ်ာမွ)

ေသနတ္ပစ္ခန္းပါတဲ႔ ေကာင္းဘြိဳင္ဇာတ္ကားေတြ မၾကည္႔ေတာ႔ဘူး
ငယ္ငယ္တုန္းကလုိ
၀ါးေသနတ္ေလး တဒက္ဒက္အသံ နား၀င္ပီယံမျဖစ္ေတာ႔ဘူး
ဂလိုဘယ္ေခတ္ႀကီးထဲ
စစ္ျဖစ္တမ္းကစားေနတဲ႔ ရြာႀကီးတစ္ရြာဟာ
ကမာၻေျမလား။
( ေမာင္ႏုိင္လင္း(ေကာလင္း)- အျမန္ေခ်ာနဲ႔ ပုိ႔ေပးပါ ကဗ်ာမွ)

၁၉၉၀ ေနာက္ပုိင္းမွာ (ဆရာ) ခင္ေအာင္ေအး၊ မင္းထက္ေမာင္၊ ေမာင္သိန္းေဇာ္၊ ေနမ်ဳိး၊ ေဇယ်ာလင္း၊ မုိးေ၀း၊ ခရမ္းျပာထက္လူ၊ ေမာင္ဖီလာ၊ စုိင္း၀င္းျမင့္၊ ႏြယ္စိမ္းေ၀၊ စံညိမ္းဦး၊ ခင္ေဇာ္ျမင့္၊ ထြဏ္းေသြးအိမ္ အစ ရွိသည္႔ အျခားမေရတြက္ႏုိင္တဲ႔ကဗ်ာဆရာတုိ႔ရဲ႕ကဗ်ာမ်ားသည္  ေခတ္ေပၚကဗ်ာလက္ဆင့္ကမ္းကာ လွဳိင္းထ စီးဆင္းေနသည္႔ အသံေတြႏွင့္ သေကၤတ၊ နမိတ္ပုံ အားေကာင္းစြာ စာမ်က္ႏွာေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔တြင္ ေရးဖြဲ႔ ထင္ရွားလာခဲ႔ၾကပါသည္။ ၁၉၇၀ မုိးေ၀ ကဗ်ာေခတ္မွ စတင္လုိက္ေသာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရစီးသည္ ၁၉၉၀ ႏွင့္ ၂၀၁၀ အထိ အရွိန္အဟုန္အားေကာင္းစြာ ျဖတ္သန္းစီးဆင္းခဲ႔သည္။ ၂၀၁၀ ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ ဆရာလူငယ္မ်ားမွ ထပ္မံခ်ဲ႕ထြင္ရွာေဖြတင္သြင္းလာသည္႔ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေရးရာနည္းနာသစ္မ်ား ၀င္ေရာက္ လာၿပီးေနာက္ပုိင္း ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရစီးသည္ အရွိန္ေလ်ာ႔စျပဳခဲ႔သည္။ သုိ႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္လူငယ္ကဗ်ာ ဆရာမ်ားသည္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ အရသာကုိ စြဲမက္ေနဆဲ၊ ေရးဖြဲ႔ေနဆဲျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရစုိမခံတဲ႔ အသံ ကဗ်ာစာအုပ္ထဲ လူငယ္ကဗ်ာဆရာတစ္ခ်ဳိ႕၏ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ားကုိ ကြ်န္ေတာ္ထပ္မံအသံထုတ္လႊင့္ ေပးလုိက္ပါသည္။

အဖိတ္အစင္မ်ားတဲ႔ ေန႔ ညမ်ား
ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါး ေလးေလးပင္ပင္
တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခု ၿငိတယ္
စိတ္စီးပုံ အတက္အက်နဲ႔ အသြားအလာ
ၿပီးသြားတယ္ မၿပီးဘူး
ခဏခဏ လိမ္႔က်ေနျခင္း ျဖစ္ပုံ ပ်က္ပုံ။
(ထြန္းလင္းသစ္(ကန္႔ဘလူ)- အကန္း ကဗ်ာမွ)

ေခြးဘီလူးႀကီးေတြကို
အိမ္ေရွ႕အိမ္က လူႀကီးေတြက ေမြးထားတာ
အိမ္ႀကီးက ႀကီးလုိ႔
လူေတြက လုိက္ႀကီးေနတာမ်ဳိးေတာ႔ မဟုတ္ဘူးေပါ႔
............................................
ေလာက္စာလုံးလုံးထားတယ္ တုတ္သပ္ထားတယ္
ဒီေကာင္ေတြ ဘယ္ေလာက္ႀကီးႀကီး
ၿခံစည္းရုိးမွာ လွမ္းထားတဲ႔
ညီမေလးရဲ႕ ေဘာင္းဘီေသးေသးေလးကုိ
မခ်ီသြားဘူးလုိ႔ ဘယ္သူေျပာႏုိင္မွာလဲ။
( သူေ၀း- ေခြးဘီလူးေတြ ကဗ်ာမွ)

ရယ္ရင္းေမာရင္း ေရာဂါရလာတယ္
အသက္တစ္ခု၊ တေငြ႔ေငြ႔ေလာင္ စီးကရက္တစ္လိပ္
ၿပိဳကြဲသြားဖုိ႔ စတင္တယ္၊ ျပာလုိလြင့္ဖုိ႔
ေသြးေၾကာပိတ္သလုိ
အခ်စ္နဲ႔ ခလုတ္တုိက္မိပါတယ္
ျပန္ေတြးေတာ႔
ဖ်က္ၿပီးျပန္ျပင္မိတဲ႔ အမုိးအကာေလး
ဒီမုိးဦးမွာ လုံမွ လုံၿခဳံပါ႔မလား။
( သက္ၿငိမ္သစ္- အဲဒီစိတ္နဲ႔ ရြာေနတဲ႔ မုိးေတြ ကဗ်ာမွ)

          ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ လူငယ္ေတြက ဆက္လက္သယ္ေဆာင္လာသည္။ ၂၀၁၀ ေနာက္ပုိင္း ေခတ္ေပၚကဗ်ာသည္ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈကုိ ေခတ္ေပၚဟန္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္လာသည္။ ယခင္ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ ရုိးအီလာမႈကုိ အနည္းငယ္ ခ်ဳိးဖ်က္သည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ ရစ္သမ္ကုိ ဂရုမစုိက္ေတာ႔ေပမယ္႔ လုံးလုံးမထည္႔ ေတာ႔တာမ်ဳိးလည္းမဟုတ္။ စကားေျပာဟန္မ်ားလာသည္။ စကားလုံးအျဖတ္အေတာက္ ပုိမုိ ကစားလာသည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ ကဗ်ာဓါတ္ကုိ သုိသုိသိပ္သိပ္ဖမ္းထည္႔ထားသည္။ လူငယ္သည္ လူငယ္အေလ်ာက္ သူ႔ ေခတ္ႏွင့္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာသစ္ကုိ ဖန္တီးၾကသည္။ ဖန္တီးၾကပါလိမ္႔ဦးမည္။
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ေရစုိမခံတဲ႔ အသံသည္ ထစ္အေနသည္႔ စီဒီခ်ပ္ထဲမွ အသံမ်ဳိးမဟုတ္။ ပီသသည္၊ ၾကည္ျမသည္။ ထုိေရစိုမခံတဲ႔ အသံထဲမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ ထည္႔သြင္းထားပါသည္။ ႏွလုံးသားႏွင့္ နားဆင္ပါ။ ညဏ္ပညာျဖင့္ သုံးသပ္ပါ။ ေရစုိမခံတဲ႔ အသံကို ကြ်န္ေတာ္ ေခတ္ေပၚအက္ဖ္အမ္ ကေန ထုတ္လႊင့္တင္ဆက္လုိက္ပါသည္။ နားဆင္ၾကပါစုိ႔။

မင္းနဒီခ
၁၅၊ ဇြန္လ၊ ၂၀၁၃

No comments:

Post a Comment