Saturday, December 21, 2013
ေက်ာက္သားမင္ျပာ စံကားပ်ံ႕ေမႊး ဟုိးေ၀းေ၀းက ပုဂံ
ေက်ာက္သားမင္ျပာ စံကားပ်ံ႕ေမႊး ဟုိးေ၀းေ၀းက ပုဂံ
Hi-Ace ကားေလးသည္ ရန္ကုန္-မႏၱေလးအျမန္လမ္းမတစ္ေလ်ာက္ တရိပ္ရိပ္ေျပးေနသည္။ ကားေရွ႕ခန္း တြင္ ဒ႐ုိင္ဘာႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္။ ကားေနာက္ခန္းတြင္ သမီးငယ္၊ ဇနီးႏွင့္ သူ႔သူငယ္ခ်င္းမ်ား။ သမီးငယ္၏ လက္ထဲတြင္ ႏွစ္ႏွစ္ျပည္႔တုန္းက ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ရထားသည္႔ အေမြးပြအရုပ္ ကေလးကုိ ဖက္ထားသည္။ မိသားစု ပုဂံဘုရားဖူး ခရီးစဥ္ ျဖစ္သည္။ ကားေလးသည္ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမမွတဆင့္ မိတၳီလာၿမိဳ႕ဘက္သုိ႔ ခ်ဳိးေကြ႔လုိက္သည္။ မိတီၳလာ ကန္ေပၚ ကားေလးျဖတ္ေတာ႔ ဖားတစ္ေကာင္ႏွစ္ေကာင္ ေတြ႔လုိေတြ႔ျငား ေငးၾကည္႔မိလုိက္ေသးသည္။ ေနာက္ခန္းမွ သမီးငယ္ ကုိလည္း `ေမေမဆုိျပတဲ႔ သီခ်င္းထဲက မိတၳီလာကန္ႀကီးေလ´ လွမ္းေျပာျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ကားေလးသည္ မိတၳီလာၿမိဳ႕ကုိ ျဖတ္ကာ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕ဆီသုိ႔ ဦးတည္သြားသည္။ သမုိင္း ေကာင္းသည္႔ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းတြင္ ခဏနားကာ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ စားေသာက္ခဏအနားယူၿပီးေနာက္ ကားေလးသည္ ပုပၸါးေတာင္ကလပ္ ေျခရင္းအထိ တက္ခဲ႔သည္။ သမီးက ေတာင္ေျခမွာ ေတြ႔ရသည္႔ ေမ်ာက္ကေလးေတြကုိ ၾကည္႔ၿပီး ေပ်ာ္ေနသည္။ ေတာင္တက္လမ္း တေလွ်ာက္ ေမ်ာက္စာ ေရာင္းသည္႔သူေတြကလည္း အမ်ားသား။ ေမ်ာက္ေတြကလည္း သူ႔နယ္ေျမနဲ႔ သူ။ သူ႔အဆင့္ႏွင့္ သူ။ လူ႔စည္း ဘီလူးစည္း ဆုိသလုိ ေမ်ာက္စည္းလည္း ရွိသည္ ထင္သည္။ အခ်ဳိ႕ေမ်ာက္ေတြက ေစာင္းတန္း ေပၚမွ တဂ်ိန္းဂ်ိန္းခုန္ေပါက္ေဆာ႔ကစားေနသည္။ ဘုရားဖူးၿပီး ျပန္ဆင္းလာေတာ႔ ေန႔လည္ ႏွစ္နာရီ။ ပုပၸါးကေန ေညာင္ဦး ခရီးဆက္ခဲ႔သည္။ လမ္းတြင္ အညာေဒသ ၏ အမွတ္လကၡဏာ ထန္းရည္ခ်ဳိ ၀င္ေသာက္ခဲ႔ေသးသည္။ ေနထန္းတဖ်ားေက်ာ္လွ်င္ ထန္းရည္မခ်ဳိ ေတာ႔ဟု ဆုိလား ၾကားဖူးေသာ္ လည္း မိမိတုိ႔ ေသာက္ခဲ႔သည္႔ ေန႔ခင္းထန္းရည္ကေတာ႔ ခ်ဳိျမလွ်က္ ရွိေနေသးသည္။
ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ထဲေရာက္ေတာ႔ ဟုိတယ္၊ တည္းခုိခန္းမ်ားမွာ လူျပည္႔လွ်က္။ တစ္ေနရာၿပီး တစ္ေနရာ လုိက္ရွာေသာ္လည္း အဆင္မေျပ။ သည္လုိႏွင့္ ေနာက္ဆုံးလက္နက္အျဖစ္ မိတ္ေဆြရင္း ျဖစ္သူ ကာတြန္းဆရာ ကုိဘီညိဳဆီ အေရာက္သြားၿပီး အကူအညီေတာင္းရသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကုိဘီညိဳႏွင့္ မေတြ႔။ အာနႏၵာဘုရားပြဲတြင္ စားေသာက္ဆုိင္ခန္းဖြင့္ထားသည္ဟု သိလုိက္ရသည္။ ခရီးထြက္ လာစဥ္ က အလုပ္နားရက္ႏွင့္ ခ်ိန္ကုိက္လာခဲ႔သည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ပုိ၍ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ႔ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ သာ က်င္းပသည္႔ အာနႏၵာဘုရားပြဲႏွင့္ ႀကံဳရသည္။ ကုိဘီညိဳဆီ ဖုန္းဆက္ေတာ႔ တည္းခုိစရာ အဆင္ေျပသြားသည္။ ေရႊစည္းခုံေစတီအေရွ႕ဘက္မုဒ္ဦးႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ရွိ အလုိေတာ္ျပည္႔ ေက်ာင္းတြင္ တည္းခုိခြင့္ရခဲ႔သည္။ ဘုရားဖူးဧည္႔သည္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔ေဆာက္လုပ္ထားေသာ အေဆာင္ တုိ္က္ခန္းေလးမ်ားသည္ တည္းခုိခန္း၊ ဟုိတယ္အခန္းမ်ားထက္ ပုိမုိက်ယ္၀န္း လြတ္လပ္ေန ေသးသည္။ တည္းခုိေဆာင္အေနာက္ဘက္တြင္လည္း အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးေရခ်ဳိးရန္ သီးျခားခြဲျခား ထားသည္႔ ေအးစက္ျပည႔္လွ်ံေနသည္ ေရခ်ဳိးကန္ႀကီးႏွစ္ခု။ ခဏၾကာေတာ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေလး တစ္ဦးက ၿခံဳေစာင္ႏွင့္ ေခါင္းအုံးမ်ား အလုံအေလာက္ယူလာေပးသည္။ ထုိ႔ျပင္ စြယ္ေတာ္ေလးဆူ ဖူးမည္ဆုိပါက စက္ေလွငွားရမ္းေပးမည္႔အေၾကာင္း။ ဘုရားသမုိင္းေၾကာင္းမ်ား လုိက္လံရွင္းျပေပးမည္႔ အေၾကာင္းႏွင့္ စြယ္ေတာ္ေလးဆူတြင္ ဆပ္ကပ္ လွဴဒါန္းရန္ ဆြမ္း၊မုန္႔၊ ေရ၊ မီး စသည္ျဖင့္ အရန္သင့္ ျပဳလုပ္ထား ေပးမည္ဆုိသည္႔အေၾကာင္း ေျပာသည္။ လုိအပ္ပါက ဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ရန္ ဖုန္းနံပါတ္ တစ္ခုလည္း ေပးသည္။ သုိ႔ႏွင့္ စြယ္ေတာ္ေလးဆူဖူးျဖစ္ေအာင္ ဖူးဦးမည္ဟု တုိင္ပင္ကာ စက္ေလွႏွင့္ ဆပ္ကပ္ လွဴဖြယ္မ်ား မွာလုိက္သည္။ ဒီလုိဆုိ မနက္ျဖန္ မနက္ ေလးနာရီ အဆင္သင့္ျပင္ထားေပးပါ။ လာေခၚ မည္ဟု ဆုိၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေလးက ႏႈတ္ဆက္ကာ ျပန္သြားသည္။ ထုိ႔ေနာက္ တည္းခုိရာေနရာႏွင့္ အနီးဆုံးျဖစ္သည္႔ ျမင္းကပါရပ္ရွိ မႏူဟာဘုရားဆီသုိ႔ ထြက္လာခဲ႔ၾကသည္။
လန္းဆန္းတက္ၾကြေနေသာ သမီးသည္ ကားေပၚမွ ဆင္းဆင္းခ်င္း ဘုရား၀င္းထဲသုိ႔ အရင္ေျပးသြားသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ကားေပၚမွ အျမန္ဆင္းကာ သမီးေနာက္ကုိ ေျပးလုိက္ရသည္။ ဘုရားရင္ျပင္ေပၚ ေရာက္ေတာ႔ ႀကီးမားလွသည္႔ သပိတ္ႀကီးကုိ သမီးက ရပ္ၾကည္႔ေနသည္။ သပိတ္ႀကီး အတြင္းသုိ႔ ၀တၳဳေငြမ်ား တက္ေရာက္လွဴဒါန္း ႏုိင္ရန္ သံေလွကားတစ္စင္း တပ္ဆင္ထားသည္။ သပိတ္ႀကီးကုိ အံ႔ၾသေငးေမာၾကည္႔ေနသည္႔ သမီးကုိ ေပြ႔ခ်ီကာ သံေလွကားအတုိင္း တက္သြားလုိက္ၿပီး သပိတ္ႀကီးအတြင္းသုိ႔ ျပေပးလုိက္သည္။ ဇနီးသည္ႏွင့္ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြကေတာ႔ ဘုရားအရင္ သြားဖူးၾကသည္။ မႏူဟာဘုရားသည္ အက်ဥ္းသား အျဖစ္ ပုဂံတြင္ေနရေသာ မႏူဟာမင္း၏ ေကာင္းမွဳေတာ္ ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ လုိဏ္ဂူ အတြင္း၌ ပူေဇာ္ထားေသာ ထုိင္ေတာ္မူ ဆင္းတုေတာ္ သုံးဆူႏွင့္ ေလ်ာင္းေတာ္မူဆင္းတုေတာ္ၾကီးမ်ား၏ အလြန္တရာႀကီးမားမွဳေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ထင္ရွားေသာ ဘုရားတစ္ဆူျဖစ္သည္။ သမိုင္းအရ မႏူဟာမင္းသည္ ပုဂံတြင္ေနထိုင္ရာမွ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္လိုသည္ရွိသျဖင့္ ဘုရားတစ္ဆူတည္ရန္ အေနာ္ရထားအား ခြင့္ေတာင္းသည္။ အေနာ္ရထာမင္းက လိႈက္လိႈက္လဲလဲ ခြင့္ျပဳသျဖင့္ မိမိလက္တြင္၀တ္ေသာ နန္းစဥ္လက္စြပ္ကို ပုဂံသူေဌး တစ္ဦးအား ေရာင္းခ်ကာ ဘုရားကို တည္သည္ဟု သိရသည္။
သုိ႔ေသာ္ ေနာက္ထပ္မူကြဲမ်ား အရ ထိုစဥ္က သုဝဏၰဘူမိသထံုသည္ ပုဂံႏွင့္ စစ္ျဖစ္ျခင္း မဟုတ္ပဲ ဂၽြမ္း ရန္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သထံုဘုရင္ မႏူဟာသည္လည္း သထံုပ်က္ ေသာအခါ ပဲခူး၌ လာေရာက္ခိုလွံဳေနပါသည္။ ပဲခူးကို ဂၽြမ္းစစ္သည္တို႔ လာဝိုင္းေသာအခါ မႏူဟာသည္ ပုဂံဘုရင္ အေနာ္ရထာထံ ေရႊ႕ေျပာင္း ခိုလွံဳခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆရာဘုန္းတင့္ေက်ာ္၏ ျမန္မာ႔ သမုိင္းအခ်က္အလက္မ်ားအရ သိရသည္။ ထုိ႔ျပင္ ေနာက္ပိုင္းေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ မ်ားအရ ယေန႔ ေတြ႕ျမင္တည္ရွိေနေသာ က်ဥ္းေျမာင္းက်ပ္တည္းေသာ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္မွာ နဂို မႏူဟာမင္း တည္သည့္ လက္ရာမ်ိဳးမဟုတ္ေၾကာင္းလည္း ထပ္မံသိရွိရပါသည္။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ မႏူဟာမင္း၏ အက်ပ္အတည္းႏွင့္ စိတ္အေျခအေနကုိ မႏူဟာဘုရားက ေဖာ္ျပေနသည္ဟု ခံစားရမိသည္။ ကဗ်ာ ဆရာခန္႔မင္းထက္ကလည္း ထုိစိတ္ခံစားမႈအေျခအေနကုိ `မႏူဟာ´ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ပင္ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ ေရးဖြဲ႔ခဲ႔သည္။ ထုိကဗ်ာသည္ Perfect မဂၢဇင္းတြင္ ၂၀၀၉ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ေဖာ္ျပခံရသည္။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ထုိကဗ်ာပါရွိသည္႔လတြင္ ကဗ်ာဆရာ ခန္႔မင္းထက္သည္ တုိက္ခန္းက်ဥ္းက်ဥ္း သံတုိင္အစင္းစင္းမ်ားၾကား ယုံၾကည္ခ်က္အက်ဥ္းသားဘ၀သုိ႔္ ေရာက္ရွိေနခဲ႔သည္။
မႏူဟာ
လြတ္ေျမာက္ျခင္း မလြတ္ေျမာက္ျခင္းမွာ
တရားရွာေဖြေတြ႔ခဲ႔ေလသလား။
သစၥာပန္းမ်ားဟာ
ျမတ္ဘုရားေရွ႕မွာ။
ကြ်န္ေတာ္ျမတ္ဘုရားေရွ႕တြင္ သစၥာပန္းမ်ားႏွင့္ ေသာက္ေတာ္ေရခ်မ္းကုိ ကပ္လွဴလုိက္သည္။ ေရလုိေအးပါရေစ။ ပန္းလုိ ေမႊးပါရေစ။ ယုံၾကည္ခ်က္ အက်ဥ္းသားေတြ အျမန္ဆုံးလြတ္ေျမာက္ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းေပးလုိက္မိပါသည္။ မႏူဟာဘုရားကျပန္ေတာ႔ ျမေစတီ ဘုရားသုိ႔၀င္ခဲ႔သည္။ ျမေစတီဘုရား တြင္ ရာဇကုမာရေက်ာက္စာ ရွိသည္။ ရာဇကုမာရသည္ က်န္စစ္သားႏွင့္ သမၻဴလႏွင့္တုိ႔မွ ေမြးဖြားခဲ့ သည့္ တစ္ဦးတည္းေသာသား ျဖစ္သည္။ က်န္စစ္မင္းၾကီး သည္ ထီးနန္းအုပ္စုိး၍ အသက္ရြယ္ၾကီးရင့္ လာသည္႔အခါ သားရင္းၿဖစ္သူ ရာဇကုမာရအား ထီးနန္းကုိ မေပးဘဲ သမီးၿဖစ္သူ ေရႊအိမ္စည္မွ ေမြးဖြားခဲ့ေသာ ေျမးျဖစ္သူအေလာင္းစည္သူကုိ ထီးညြန္႔နန္းလ်ာ အိမ္ေရွ့့ဥပရာဇာအျဖစ္ အပ္ႏွင္းခဲ့ သည္။ ရာဇကုမာရအား အမိထံမွ ကၽြန္သုံးရြာႏွင့္ ဓည၀တီ ေတာင္စဥ္ (၇)ခရုိင္အား ေပးျခင္းျဖင့္ ႏွစ္သိမ့္ခဲ့သည္။ ဖခင္က်န္စစ္မင္းၾကီးသည္ သားေတာ္ရာဇကုမာရကုိ ထီးနန္းမလႊဲအပ္ဘဲ ေျမးေတာ္ အေလာင္းစည္သူအား လြဲအပ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ရာဇကုမာရသည္ ထီးနန္းကုိ ရသင့္လွ်က္ မရေသာ္ လည္း ဖခင္မင္းၾကီးအေပၚ စိတ္ကြက္ျခင္း မရွိခဲ႔ေပ။ က်န္စစ္မင္းၾကီး ကြယ္ၿပီးေနာက္ႏွစ္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၄၇၅-ခုႏွစ္၊ ေအဒီ ၁၁၁၃-ခုႏွစ္တြင္ ရာဇကုမာရက ေက်ာက္စာမွတ္တမ္းေရးထုိးခဲ့သည္။ ထုိၿမေစတီေက်ာက္စာသည္ ပုဂံၿမိဳ႕ျမင္းကမၻာရပ္ ေၿမာက္ဘက္ရွိ ျမေစတီဘုရား၌ တည္ရွိသျဖင့္ `ျမေစတီေက်ာက္စာ´ဟု ေခၚဆုိသည္။ ရာဇကုမာရ မင္းသားက ေက်းဇူးဆပ္ျပဳ ျမတ္ေကာင္းမႈကုိ ကုိယ္တုိင္ၿပဳ၍ ေရးထုိးခဲ့ေသာေၾကာင့္ `ရာဇကုမာရ ေက်ာက္စာ´ဟူ၍လည္း ေခၚဆုိၾကသည္။ ၎ေက်ာက္စာ ေလးမ်က္ႏွာ၌ ပါဠိ၊ ပ်ဴ၊ မြန္၊ ျမန္မာ ေလးဘာသာၿဖင့္ ေရးထုိးခဲ႔ၿပီး ျမန္မာၿပည္၏ အေစာဆုံးေက်ာက္စာလည္း ျဖစ္သည္။ ျမေစတီ ဘုရားဖူးၿပီးေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္သည္ သမီးေလးကုိ ခ်ီပုိးၿပီး ေက်ာက္စာခ်ပ္ႏွင့္ အမွတ္တရဓါတ္ပုံရုိက္လုိက္သည္။ သမီးေလးအား မိဘေက်းဇူး တတ္သိ လိမၼာေသာ သမီးရတနာတစ္ပါး ျဖစ္ေစခ်င္မိသည္။
ျမေစတီဘုရားဖူးၿပီးေတာ႔ ေရႊဆံေတာ္ဘုရားသုိ႔ ထြက္ခဲ႔သည္။ သည္အခ်ိန္ဆုိ ေရႊဆံ ေတာ္ဘုရားတြင္ လူစည္ကားေနေရာ႔မည္။ ထင္သည္႔အတုိင္းပင္ ေရႊဆံေတာ္ဘုရားသုိ႔ ေရာက္သည္႔ အခါ ညေနခင္းဆည္းဆာၾကည႔္သည္႔ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားျဖင့္ ျပည္႔ေနသည္။ မိမိတုိ႔လည္း ညေနခင္း ဆည္းဆာကုိ ေငးေမာခံစားခဲ႔ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ိန္ၾကာၾကာေနလုိ႔မရ။ ေရႊဆံေတာ္ဘုရားက တဆင့္ အလုိေတာ္ျပည္႔ဘုရားသုိ႔ သြားဖူးၾကသည္။ အလုိေတာ္ျပည္႔ဘုရားေရာက္ေတာ႔ ညေမွာင္ ရီၿဖိဳးစ။ အလုိေတာ္ျပည္႔ဘုရားမွ အာနႏၵာဘုရားသုိ႔ ဆက္သြားသည္႔အခါ ညအေမွာင္သည္ ပီသစျပဳေနၿပီ။
အာနႏၵာဘုရားပြဲကလည္း စည္ကားလွသည္။ အာနႏၵာဘုရား၀င္းႀကီးထဲသုိ႔ ေရာက္ရန္ ေတာ္ေတာ္ တုိးယူလုိက္ရသည္။ ယခင္ကလည္း အလုပ္ကိစၥႏွင့္ ေညာင္ဦးေရာက္တုိင္း အာနႏၵာေစတီ သုိ႔ သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ျဖစ္ခဲ႔ေပမယ္႔ ယခုလုိ ဘုရားပြဲကာလကုိ ပထမဆုံး ႀကဳံဆုံဖူးျခင္းျဖစ္သည္။ ပုဂံတြင္ ထင္ရွားေသာ ဘုရားပြဲမ်ား ရွိသည္။ တန္ေဆာင္မုန္းလတြင္ ေရႊစည္းခုံဘုရားပြဲ၊ နတ္ေတာ္ လတြင္ အလုိေတာ္ျပည္႔ဘုရားပြဲ၊ ျပာသုိလတြင္ အာနႏၵာဘုရားပြဲ စသည္ျဖင့္ လစဥ္ဆက္တုိက္ ဘုရားပြဲမ်ားက်င္းပၾကေလ႔ရွိသည္။ အခ်ဳိ႕ ဆယ္႔ႏွစ္ပြဲ ေစ်းသည္မ်ားအေနျဖင့္ ပုဂံဘုရားပြဲမ်ားတြင္ လွည္႔ေရာင္းရင္း ေလးငါးလၾကာသည္ဟု သိရသည္။
အာနႏၵာေစတီကုိ က်န္စစ္သားမင္းလက္ထက္(ေအဒီ ၁၀၉၀)တြင္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္။ က်န္စစ္သား မင္းလက္ထက္တြင္ ဟိမ၀ႏၱာနႏၵမူလုိဏ္ဂူမွ ရဟႏၱာမ်ား ၾကြေရာက္လာခဲ႔ၿပီး ထုိရဟႏၱာ အရွင္သူျမတ္မ်ား၏ ေျပာျပခ်က္ေၾကာင့္ နႏၵမူလုိဏ္ဂူကုိ ႏွစ္သက္သေဘာက်ကာ နႏၵမူလုိဏ္ဂူကဲ့သုိ႔ အာနႏၵာေစတီ ကုိ တည္ေတာ္မူသည္ဟု ပုဂံဘုရားမ်ားသမုိင္းစာအုပ္တစ္အုပ္တြင္ ဖတ္မွတ္ဖူးသည္။ အာနႏၵာေစတီအတြင္း ေရာက္သည္႔အခါ ဘုရား၀ပ္ခ်ရွိခုိးရန္ ေနရာပင္ မရွိေလာက္ေအာင္ ဘုရားဖူး မ်ားျဖင့္ စည္ကားေနေလသည္။ သုိ႔ႏွင့္ ေရႊသကၤန္းကပ္လွဴရာဌာနသုိ႔ ေငြလွဴဒါန္းရင္း ေစာင့္ဆုိင္းရွိခုိး ခဲ႔ရသည္။ သမီးငယ္ကေတာ႔ သူမျမင္ဖူး မေတြ႔ဖူးသည္႔ ျမင္ကြင္းေတြ၊ ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားသြားလာ ေနၾကသည္႔ လူေတြ ကုိ ေငးေနသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ အႏုမွာ အာနႏၵာ၊ အျမင့္ မွာ သဗၺညဳ၊ ထုမွာ ဓမၼရံဟု ဆုိရုိးႏွင့္အညီ အာနႏၵာဘုရားပတ္လည္မွ အႏုလက္ရာမ်ားကုိ ၾကည္႔ရင္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ႔ ရေသာ ကဗ်ာဆရာ စုိင္း၀င္းျမင့္၏ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ သတိရမိသည္။ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ က `ပုဂံ´။
ပုဂံ
ေစတီထဲ ေနေရာင္သြင္းယူခဲ႔႔ပုံက
အံ႔ၾသဖြယ္။
အုတ္တစ္ခ်ပ္ခ်င္းစီမွာ
ရာဇ၀င္ရွိတယ္။
ဧရာ၀တီ
အေ၀းေရာက္နံရံေဆးေရး
ေဆြးေျမ႕စရာ။
အုိးျခမ္းပဲ႔က
ရာစုတစ္ခုလုံးရတယ္
ရတနာသုိက္ တူးေဖာ္မိတယ္။
လက္ရာက ေျပာတဲ႔ စကား။
စိတ္ကူးစိတ္သန္း
ခမ္းနား႐ုံသက္သက္မဟုတ္ဘူး
ငလ်င္ဒဏ္ခံခဲ႔ရေပမယ္႔
အဖြဲ႔အႏြဲ႔က်န္တုန္း။
အာနႏၵာေစတီအတြင္းတြင္ ပစၥယာ၊ ေလွ်ာက္လမ္း၊ အတြင္းစႀကၤ ံ စသည္ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ တည္ေဆာက္ထားၿပီး ထုိသုိ႔ စႀကၤ ံမ်ားထည့္သြင္းထားသျဖင့္ အတြင္းပုိင္းေမွာင္မည္ကုိ အလင္း၀င္ ေပါက္မ်ားျဖင့္ သဘာ၀အလင္းေပးထားသည္။ မုခ္ဦးမွ တံခါးမ်ားပိတ္ထားပါက ဘုရားအတြင္းပုိင္း လင္းေနေအာင္ ေဆာင္ရြက္ထားသည့္အႏုပညာမွာ လက္ရာေျမာက္လွပါသည္။ ပုဂံဘုရားအမ်ားစု သည္ အတြင္းပုိင္းေမွာင္မည္းေအးစိမ္႔ေနေလ႔ရွိၿပီး ထုိသုိ႔ အေမွာင္က်ေရာက္သည္႔ အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ား အတြက္ အလင္းေပါက္မ်ားဖြင့္ေပးထားၾကသည္ကုိလည္း သတိျပဳမိသည္။ ဆရာ စုိင္း၀င္းျမင့္သည္ ထုိအခ်က္ကုိ `ေစတီထဲ ေနေရာင္သြင္းယူခဲ႔႔ပုံက အံ႔ၾသဖြယ္´ လွလွပပပုံေဖာ္ျပသြားသည္။
ပုဂံ ေခတ္မွာ ခရစ္ ၉ရာစုမွ ခရစ္ ၁၃ ရာစုအထိ နွစ္ေပါင္းငါးရာေက်ာ္႐ွိသည္။ ပုဂံေခတ္ဦးကို စာအေထာက္အထား႐ွိခ်ိန္မွစျပီး ခရစ္ ၁၁ ရာစုအထိ၊ ေခတ္လယ္ကို ခရစ္ ၁၂ ရာစုနွစ္အထိ၊ ေခတ္ေနွာင္းကို ခရစ္ ၁၃ ရာစုထိဟု အၾကမ္းဖ်ဥ္း သတ္မွတ္ခဲ႔ၾကသည္။ သမုဒၵရာဇ္မင္းလက္ထက္ ေရွးဦးပထမပုဂံျပည္၊ ေသဥ္လည္ေၾကာင္မင္းလက္ထက္ ဒုတိယပုဂံျပည္၊ သုိက္တုိင္မင္းလက္ထက္ တတိယပုဂံျပည္၊ ပ်ဥ္းျပားမင္းလက္ထက္ စတုတၳပုဂံျပည္စသည္ျဖင့္ ပုဂံသည္ မင္းဆက္ ၅၅ ဆက္တုိင္ အစဥ္အဆက္ ထီးနန္းစုိးစံခဲ႔ၾကၿပီး ႏွစ္ပါင္းငါးရာေက်ာ္အၾကာ ေစာမြန္နစ္မင္းလက္ထက္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၃၆၈ ခုႏွစ္တြင္ ပ်က္သုဥ္းခဲ႔ရေၾကာင္း သမုိင္းမွတ္တမ္းမ်ားက ဆုိသည္။ ထုိသုိ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအ တြင္း ဗုဒၶသာသနာထြန္းကားျပန္႔ပြားခဲ႔ၿပီး မင္း၊ မိဖုရား၊ မွဴးႀကီးမတ္ႀကီးမ်ားမွ တုိင္းသူျပည္သား၊ မုဆုိးမ အထိ ေစတီပုထုိးမ်ား ေျမာက္ျမားစြာ တည္ထားကုိးကြယ္ခဲ႔သည္။ လွည္း၀င္ရုိးသံ တညံညံ ပုဂံ ဘုရားေပါင္းဟု ဘုရားေစတီအေရအတြက္ကုိ စာခ်ဳိးသတ္မွတ္ခဲ႔သည္။ ဘုရားဆူေရ (၄၄၄၆) ဆူဟု သိရေသာ္လည္း ယခုအခါ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္းေရးသုေတသန၏ ျပန္လည္တူးေဖာ္ ထိန္းသိမ္းမႈမွတ္တမ္းအရ ဘုရားဆူေရ (၂၀၀၀)ေက်ာ္သာ ျပန္လည္ေတြ႔ရွိရေသးသည္။ ၁၉၇၅ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္ ၈ရက္က ျပင္းအား RM ၆ ဒသမ ၈ လႈပ္ခဲ့သည့္ ပုဂံငလ်င္သည္ ကမၻာကေလးစား၊ ျမတ္ႏုိး တန္ဖိုးထားသည့္ သမိုင္းဝင္ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေဆာက္အအံု ေစတီပုထုိးမ်ားစြာကုိ အမ်ားဆံုး ထိခုိက္ပ်က္စီးေစခဲ႔ေသာ္လည္း ပုဂံသည္ ယခုအခ်ိန္ထိ ကဗ်ာဆရာ ေျပာသလုိ `အဖြဲ႔အႏြဲ႔ က်န္တုန္း´ ပဲျဖစ္သည္။
ဘုရားဖူးၿပီးအျပန္ ဘုရားပြဲေစ်းတန္းသုိ႔ လမ္းေလွ်ာက္ၾကည္႔ၾကသည္။ ပြဲေစ်းတန္း တစ္ေနရာရွိ ကုိဘီညိဳ၏ ေအးရိပ္သာယာ စားေသာက္ဆုိင္ကုိ လုိက္ရွာသည္။ ၾကာၾကာမရွာလုိက္ရ။ ေတြ႔သည္။ ကုိဘီညိဳက ၀မ္းသာအားရႏႈတ္ဆက္သည္။ မိမိတုိ႔က ကုိဘီညိဳ႕ဆုိင္ကုိ အားေပးခ်င္ စိတ္ျဖင့္ မုန္႔မ်ားမွာစားေသာ္လည္း ကုိဘီညိဳ႕က ေငြရွင္းဖုိ႔ လက္မခံ။ တည္းခုိဖုိ႔လည္း စီစဥ္ေပးသည္။ အစားအေသာက္မ်ားျဖင့္လည္း ဧည္႔ခံသည္။ ေက်းဇူးမ်ားစြာ တင္မိသည္။ ကုိဘီညိဳကုိ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ဘုရားပြဲေစ်းတန္းအဆုံးထိ လမ္းေလွ်ာက္ၾကျပန္ေသးသည္။ ဘုရားပြဲေစ်းတန္းတြင္ ပုဂံေရာက္ အမွတ္တရ အက်ၤၤ ီဆုိင္ေလးမ်ား၊ ယြန္းထည္ပစၥည္းမ်ား၊ ပုလင္းပန္းခ်ီမ်ား၊ စဥ္႔ထည္ပစၥည္းမ်ား၊ လက္မႈအႏုပညာပစၥည္းမ်ား၊ ပုန္းရည္ႀကီးအေရာင္းဆုိင္မ်ားႏွင့္ အာနႏၵာေစတီေပါက္မွ သရပါတံခါး အ၀င္ေပါက္ထိ ရွည္လ်ားစည္ကားလြန္းလွသည္။ ေရာက္တုန္းေရာက္ခုိက္ သရပါတံခါးသုိ႔ အနီးကပ္ သြားေလ႔လာၾကည္႔ၾကသည္။ တံခါးအ၀င္၀တြင္ ယာဥ္ႀကီးမ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္မျပဳဟု စာတန္း ခ်ိတ္ထားသည္႔ သစ္သားတုိင္ကုိ ေတြ႔သည္။ ယာဥ္ႀကီးမ်ား၏ တန္ခ်ိန္ေၾကာင့္ တုန္ခါၿပိဳက် ပ်က္စီးမည္ စုိးေသာေၾကာင့္ လမ္းလႊဲမွ သြားေစလုိျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ယခုျမင္ေတြြ႔ေန ရသည္႔ ျမိဳ ့ရိုး ေဟာင္းနွင့္ တံခါးသည္ ပ်ဥ္ျပားမင္းလက္ထက္ တည္ခဲ့သည့္ ျမိဳ ့ရိုးေဟာင္းနွင့္ တံခါး ေဟာင္းျဖစ္ သည္။ မူလ အစ က ပုဂံျမိဳ႕ ရိုးမွာ တံခါး ၁၂ ေပါက္၊ ရွိခဲ႔သည္ဟု မွတ္သားဖူးသည္။ ယခုအခါ သရပါ တံခါးေပါက္သာ က်န္ေတာ႔သည္။ သရပါ ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မွာ ျမား ကို ကာဆီး ေသာ တံခါး ဟု ဆုိသည္။
ထုိ႔ေနာက္ တည္းခုိေဆာင္ကုိ ျပန္ေရာက္ေတာ႔ ညကုိးနာရီထုိးလုၿပီ။ ညဆည္းဆာ၏ ေလႏုေအး သည္ အခန္းထဲသုိ႔ စိမ္႔၀င္ေနသည္။ တစ္ေနကုန္ကားစီးလာရသည္႔ ဒဏ္၊ ပုပၸါးေတာင္ကလပ္ တက္ခဲ႔သည္႔ ပင္ပန္းမႈမ်ားအျပင္ မနက္ေစာေစာထရဦးမည္ ျဖစ္သျဖင့္ မည္သူမွ် စကားမဆုိႏုိင္ၾက။ ကြ်န္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္းသာ မနက္အရုဏ္ဦးကုိ စိတ္လႈပ္ရွားေနမိသျဖင့္ အိပ္မေပ်ာ္။ ယခင္အလုပ္ကိစၥျဖင့္ မၾကာခဏလာေရာက္ဖူးေသာ္လည္း ယခုလုိ မိသားစုဘုရားဖူးခရီးသည္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ စြယ္ေတာ္ေလးဆူကုိလည္း ယေန႔ထိ ျပည္႔ေအာင္ မဖူးဘူးေသး။ တန္႔ၾကည္႔ေတာင္၊ ေလာကနႏၵာ၊ တူရြင္းေတာင္၊ ေရႊစည္းခုံ စြယ္ေတာ္ေလးဆူအား တူညီေသာ ဆြမ္း၊ ဆီမီး၊ ပန္း၊ ေရခ်မ္းျဖင့္ ေန႔မြန္းမတည္႔ခင္ ကပ္လွဴပူေဇာ္ၿပီး တူညီေသာ ဆုတစ္ခုကုိ ေတာင္းလွ်င္ ျပည္႔သည္ဟု ေရွးဆုိရုိးရွိသည္။ ယခင္ကေတာ႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးမလြယ္ကူသျဖင့္ တစ္ေနတည္း စြယ္ေတာ္ေလးဆူဖူးေမွ်ာ္ရန္ မလြယ္ကူေသာ္လည္း ယေန႔ေခတ္တြင္ လြယ္ကူေနၿပီ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဘာဆုေတာင္းရင္ ေကာင္းမလဲဟု စဥ္းစားရင္း ကြ်န္ေတာ္ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ႔သည္။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေလးဆီမွ ဖုန္းဆက္လာေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔မိသားစုႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား အားလုံး အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေလးက အသင့္ျပင္ဆင္လာေသာ ဆြမ္းႏွင့္ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ားကုိ ေပးသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဗူးဘုရားေရဆိပ္သုိ႔ ဆင္းခဲ႔ၾကသည္။ မနက္ခင္းအရုဏ္သည္ အေမွာင္မကြဲတတ္ေသး။ ေရဆိပ္သုိ႔ ဆင္းရာလမ္းတစ္ေလ်ာက္ သဲေသာင္ အဆင့္ဆင့္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္းတြဲဆင္းရသည္။ သမီးငယ္ကေတာ႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနဆဲ။ စက္ေလွျဖင့္ ဧရာ၀တီျမစ္ကုိ ျဖတ္ၿပီးေတာ႔ တန္႔ၾကည္႔ေတာင္ေပၚသုိ႔ Light Truck ကားတစ္စီးထပ္ငွားၿပီး တက္ရသည္။ တန္႔ၾကည္႔ေတာင္ေပၚေရာက္ေတာ႔ ေရာင္နီေပၚစ ၀ုိးတ၀ါး။ ဘုရားဖူးသည္။ ဆြမ္းႏွင့္ လွဴဖြယ္တစ္စုံကပ္လွဴသည္။ ႀကိဳတင္စဥ္းစားမထားဘဲ စိတ္ထဲေပၚလာသည္႔ ဆုတစ္ဆုကုိ ေတာင္း လုိက္သည္။ `ခ်စ္သမီးငယ္ေလး ပုိးပုိး အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကုိ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္သည္႔ သမီးရတနာေလးျဖစ္ပါေစ´ဟု။ ထုိ႔ေနာက္ ဘုရားရင္ျပင္ေပၚတြင္ အမွတ္တရ မိသားစုဓါတ္ပုံ ရုိက္ ၾကသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း သူ႔အဖြဲ႔ႏွင့္ သူ။ သမီးကုိ ခ်ီပုိးရင္း ဧရာ၀တီ ျမစ္ႀကီးကုိ လက္ညွိဳး ထုိးျပသည္။ ျမစ္ျပင္ေပၚတြင္ မနက္ခင္းေနေရာင္ျခည္သည္ ျဖာက်ေနသည္။ ထုိခဏတြင္ ` ျမစ္မင္းကုိ မွန္ေထာင္ျပမိတယ္´ဆုိသည္႔ ကဗ်ာစာသားေလး ကြ်န္ေတာ္႔ နားထဲသုိ႔ တစ္စုံတစ္ေယာက္ ေရရြတ္သလုိ ၾကားလုိက္မိသည္။ ဟုတ္သည္။ ကဗ်ာဆရာ ခင္ေဇာ္ျမင့္၏ တန္႔ၾကည္ေတာင္ ကဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လူငယ္ဘ၀ကေန အခုထိ အလြတ္ရေနမိသည္႔ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္။ ျမားနတ္ေမာင္ မဂၢဇင္း တြင္ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ မတ္လထုတ္တြင္ ေဖာ္ျပခံရသလုိ ကဗ်ာဖတ္ညႊန္းမ်ားတြင္လည္း မၾကာခဏ အညႊန္းဆုိခံခဲ႔သည္႔ ကဗ်ာ။
တန္႔ၾကည္႔ေတာင္
ဇာတ္လမ္းအရ
ေတာႏွင့္ ေတာင္က အခ်ိတ္အဆက္မမိေလေတာ႔
စကား၀ါပင္လုိ တိတ္တိတ္ေၾကြေနရေၾကာင္း
ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ႔ ေခါင္းေလာင္းလုိ တိတ္ဆိတ္ေနရေၾကာင္း
ျမစ္မင္းကုိ မွန္ေထာင္ျပမိတယ္။
ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာ
ကေလးေလးေတြက ေလယာဥ္ပ်ံရွပ္ထုိးကစားလုိ႔။
အစီအစဥ္အရ
ေနေရာင္က ငါးတစ္ေကာင္ကုိ ဆလုိက္ထုိးမျပေတာ႔
စိတ္နဲ႔ ေစတီေဟာင္းကုိ ထုံးျဖဴျဖဴသုတ္ၿပီးေၾကာင္း
ေျခေတာ္ရာကုိ ေရႊအတိခ်ၿပီးေၾကာင္း
ျမစ္မင္းကုိ မွန္ေထာင္ျပရင္း
ရနံ႔တစ္ခုရဲ႕ တစ္ေန႔တာ
ေက်ာက္သားမွာ မင္ျပာနဲ႔ ေရးခဲ႔တယ္။
ျမစ္ျပင္ေပၚ ေနရာင္ျဖာက်ေနပုံ၊ အေ၀းရႈခင္း၏ လြမ္းေမာဖြယ္အခင္းအက်င္း၊ ဟုိးအေ၀းဆီမွ ခပ္ေရးေရးျမင္ေနရေသာ ေစတီပုထုိးမ်ား။ ေက်ာက္သားမွာ မင္ျပာနဲ႔ ဘာကို ေရးခဲ႔သလဲဆုိတာ ဆရာ ခင္ေဇာ္ျမင့္ကုိ လွမ္းေမးၾကည္႔ခ်င္သည္။ လြမ္းေမာစိတ္ႏွင့္ ေငးရီေနသည႔္ ခဏတာသည္ `ေဟး သြားၾကမယ္´ ဆုိသည္႔ စကားသံေအာက္တြင္ ဖ်က္ကနဲ ေပ်ာက္ရွသြားသည္။ နံေဘးရွိ ဇနီးသည္၏ လက္ကုိ အသာအယာဆုပ္ကုိင္မိရင္း ေျပာမိသည္။`ဘာကို လြမ္းလုိ႔ လြမ္းသြားမွန္း မသိဘူး´လုိ႔။
သည္ဘက္ကမ္းျပန္ေရာက္ေတာ႔ ဗူးဘုရားကုိ ဖူးၾကသည္။ ေရႊသကၤန္းကပ္လွဴၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ကားေပၚသုိ႔ အလ်င္အျမန္တက္ကာ ေလာကနႏၵာဘုရားသုိ႔ သြားသည္။ ဘုရားသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ လုံးေတာ္ျပည္႔ ေရႊသကၤန္းကပ္လွဴရန္ ျငမ္းဆင္ထားသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ဆြမ္းႏွင့္ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ားကပ္လွဴၿပီး ဆုေတာင္းလုိက္သည္။ သမီးေလးက သူ႔ေမေမနံေဘးမွာ ရုိရုိေသေသ ဦးခ်ညႊတ္တြားလုိ႔။ အေမႏွင့္ သမီး လုိက္ဖက္တင့္ေမာစြာ။ ေလာကနႏၵာကမ္းနဖူးကေန က်ယ္ျပန္႔ေသာ သဲေသာင္ခုံႀကီးကုိ ၾကည္႔ရင္း ေျပးလႊားေဆာ႔ကစားခ်င္စိတ္ေလး ျဖစ္မိေသးသည္။ သုိ႔ေသာ္ မည္သူ႔ ကုိမွ မေျပာျဖစ္။ ေလွကားထစ္အဆင္းတြင္ ေက်ာက္ထုိင္ခုံေလးေတြေပၚ ခဏနားၾကရင္း ပုဆုိး၊ လုံျခည္ ၀တ္ဆင္လာေသာ ႏုိင္ငံျခားသားဘုရားဖူးမ်ားကုိ ၾကည္႔ေနမိသည္။ ျမန္မာ႔ရုိးရာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ အား ျမတ္ႏုိ္းတန္ဖုိးထားသည္႔ စိတ္ကုိ ၾကည္ႏူးမိရင္း ေလာကနႏၵာကမ္းနဖူးမွ ျပန္ဆင္းလာခဲ႔ၾကသည္။
ေလာကနႏၵာမွအျပန္ ပုဂံၿမိဳ႕ပတ္လမ္းကေန တုရင္ေတာင္ေစတီသုိ႔ သြားၾကသည္။ တုရင္ ေတာင္ေျခတြင္ အိမ္စီးကားမ်ားအား အပ္ႏွံထားခဲ႔ရၿပီး တုရင္ေတာင္ေပၚသုိ႔ သီးသန္႔အငွားကားမ်ားျဖင့္ ေနာက္တစ္ဆင့္စီးကာ တက္ရသည္။ တုရင္ေတာင္စြယ္ေတာ္ျမတ္ေစတီအား ဖူးေမွ်ာ္ ဆြမ္းကပ္ၿပီး ျပန္ဆင္းလာေတာ႔ ေန႔ဆယ္႔တစ္နာရီ ထုိးလုၿပီ။ သုိ႔ႏွင့္ ေရႊစည္းခုံေစတီသုိ႔ တက္သုတ္႐ုိက္ သြားၾက ရျပန္သည္။ စြယ္ေတာ္ေလးဆူခရီးကား မေ၀းေတာ႔။ ေရႊစည္းခုံဘုရားေရာက္သည္ႏွင့္ ေနမြန္း မတည္႔ ခင္ ဆြမ္း၊ ေရခ်မ္း၊ ပန္း၊ ဆီမီး အရင္ကပ္လွဴလိုက္သည္။ ခရီးထြက္စဥ္မူလက စြယ္ေတာ္ေလးဆူ တစ္မနက္တည္းဖူးရန္အစီအစဥ္မပါရွိေသာ္လည္း ယခု အထေျမာက္ေအာင္ျမင္သြားသည္။ ဆုေတာင္း ျပည္႔သည္ မျပည္႔သည္ထက္ ယခုလုိ စြယ္ေတာ္ေလးဆူဖူးခြင့္ရလုိက္သည္႔ ဘုရားဖူးခရီးစဥ္ေလးကုိ ေက်နပ္မိသည္။ ဘုရားဖူးၿပီးသည္႔အခါ သမီးကုိ ေက်ာက္ေရခြက္ေလးထဲသုိ႔ အရိပ္ထင္ေနသည္႔ ေရႊစည္းခုံေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး၏ စိန္ဖူးေတာ္ကုိ အနီးကပ္ဖူးေစသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ႏုိင္ငံမင္းေျပာင္း မင္းလြဲရွိရင္ ဟီတတ္သည္ဆုိသည္႔ ေက်ာက္ျမင္းႀကီးကုိ လုိက္ျပေပးသည္။ သမီးကုိျပရင္း ေက်ာက္ျမင္း ဟီသံကုိ ေမွ်ာ္လင့္မိသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေရႊသကၤန္းေတာ္အတြက္ ေငြလွဴဒါန္းရင္း ေရႊစည္းခုံ ေစတီ ေတာ္ျမတ္ႀကီး၏ အတြင္းအံ႔ကိုးပါးႏွင့္ အျပင္အံ႔ကုိးပါးကို သမီးကုိ ဖတ္ျပရွင္းျပေပးခဲ႔သည္။ သမီးက ေတာ႔ နားလည္ဦးမည္မဟုတ္ေသးေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ႔္စကားေတြကုိ ၿငိမ္ၿပီး နားေထာင္ ေနသည္။
ေရႊစည္းခုံေစတီသည္ အေနာ္ရထာမင္းႏွင့္ က်န္စစ္မင္းႏွစ္ပါးဆက္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ႏွစ္မွ ၿပီးစီးသည့္ႏွစ္အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၃၁-ႏွစ္ၾကာျမင့္စြာ တည္ခဲ႔ရသည္႔ ေစတီျဖစ္သည္။ အေနာ္ရထာ မင္းၾကီးသည္ စြယ္ေတာ္ကိန္း၀ပ္လုိေသာအရပ္တြင္ ဆင္ျဖဴေတာ္ ရပ္ေစသတည္း ဟု အဓိဌာန္၍ ဆင္ျဖဴေတာ္၏ကုိေပၚတြင္ စြယ္ေတာ္ၾကဳတ္တင္၍ လႊတ္လုိက္ေလသည္။ ဆင္ျဖဴေတာ္သည္ ပုဂံ၏ အေရွ႕ေျမာက္အရပ္ (ေဇယ်ဘံုဟု ေခၚတြင္ေသာ ေအာင္ေျမအရပ္၌) သဲစည္းခုံတြင္ ၀ပ္ေလသည္။ ဆင္ျဖဴေတာ္၀ပ္ရာ သဲစည္းခုံတြင္ စြယ္ေတာ္ျမတ္ကုိ ဌာပနာထားျပီ ေစတီတည္ေတာ္မူသည္။ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၄၂၁-ခု၊ တပို႔တြဲလဆန္း(၁၀)ရက္၊ ၾကာသပေတးေန႔တြင္ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး တရုပ္ျပည္မွရေသာ ျမဆင္းတုတစ္ဆူႏွင့္ သေရေခတၱရာျပည္ရွိ ဒြတၱေပါင္မင္းၾကီး တည္ထားကုိးကြယ္ ခဲ့ေသာ နဖူးသင္းက်စ္ေတာ္ တစ္ဆူကုိလည္း ဌာပနာထားသည္။ ဘုရားတည္ေနစဥ္ ပစၥယာ သုံးဆင့္ အေရာက္တြင္ အေနာ္ရထားမင္း နတ္ရြာစံခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာမင္း နတ္ရြာစံျပီးေနာက္ က်န္စစ္သား မင္းက ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၄၅၁-ခု၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း(၁၃)ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ဆက္လက္ တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၄၅၂-ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။
စြယ္ေတာ္ေလးဆူဖူးေမွ်ာ္ၿပီးေနာက္ တည္းခုိေဆာင္သုိ႔ျပန္ကာ အ၀တ္အထည္မ်ား သိမ္းဆည္း ရင္း ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ထံသုိ႔ သြားေရာက္ကန္႔ေတာ႔ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ေန႔လည္စာ စားၿပီးသည္ႏွင့္ ညေနပုိင္းဘုရားဖူးခရီးစဥ္ကုိ ဆက္ၾကသည္။ ကန္ေတာ႔ပလႅင္ဘုရား၊ သဗၺဳညဳဘုရား မ်ားသုိ႔ ၀င္ေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ၿပီးသည္႔အခါ ညေနသုံးနာရီ။ ပုဂံဘုရားဖူးခရီးစဥ္သည္ ေပ်ာ္စရာမ်ား၊ ေတြး စရာမ်ား၊ ေငးစရာမ်ား၊ လြမ္းစရာမ်ားျဖင့္ ျပည္႔ေနသည္။ ျမန္မာမွန္ရင္ ပုဂံေရာက္ဖူးရမည္ဟု ဆုိထား သလုိ ဗုဒၶသာသနာျပန္႔ပြားထြန္းကားရာနယ္ေျမ၊ သူရဲေကာင္းတုိ႔ ေမြးဖြားရာ၊ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ အေမြ အႏွစ္တုိ႔ ထိန္းသိမ္းရာနယ္ေျမ ပုဂံကေနမႏၱေလးေရႊၿမိဳ႕ဆီသုိ႔ ျပန္ခဲ႔ၾကသည္။လမ္းမတေလွ်ာက္ အညာ ေလေႏြးေႏြးသည္ ညွင္းညွင္းပ်ံ႕ပ်ံ႕တုိ္တ္ခတ္လွ်က္။ ေတာင္ေတာ္ေရႊပုပၸါးဆီမွ စကားပန္းရနံ႔သည္ လည္း သင္းပ်ံ႕ႀကိဳင္လႈိင္လွ်က္။ ၿမိဳ႕ေဟာင္းပုဂံသည္ အျမန္ကားေလးေနာက္မွ မႈိင္းပ်မႈန္ရီ က်န္ေနခဲ႔ ေတာ႔သည္။
မင္းနဒီခ
၁၈၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၁၃
( ပိေတာက္ပြင့္သစ္၊ အမွတ္ (၅၅)၊ ဇန္န၀ါရီ၊ ၂၀၁၄)
Labels:
ကဗ်ာအက္ေဆး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment