Thursday, October 31, 2013

ကြ်န္ေတာ္၊ ဒုတိယဘုရားသခင္ႏွင့္ အမည္နာမေနရာ


 


ကြ်န္ေတာ္၊ ဒုတိယဘုရားသခင္ႏွင့္ အမည္နာမေနရာ

၁။ `အမွန္တရား
အမွားတရန္
အမွားႏွစ္ခုေပါင္းလွ်င္ အမွန္ျဖစ္မည္လား´
ကဗ်ာဆရာအစ္ကုိႀကီးေမာင္စုိးသစ္(မႏၱေလး)က သူ၏ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထဲတြင္ ဤသုိ႔ ေမးထားသည္။ အႏႈတ္ လကၡဏာႏွစ္ခုေျမွာက္လွ်င္ အေပါင္းလကၡဏာတစ္ခုရသည္ဟု သခၤ်ာသီအုိရီသေဘာတရားတစ္ခုထဲ တြင္ အတိအလင္းေရးသားထားသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္ ဤႏွင့္ ကြ်ဲၾကားတြင္ မည္သည္႔ဘက္မွ ရပ္တည္ ေနၾကပါသလဲ။

၂။ အခ်ဳိ႕သူမ်ားသည္ ေငြကုိ အလူးအလဲရွာေဖြတတ္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ေငြမ်ားကေတာ႔ လူကုိ သည္းသည္း မည္း မည္း ရွာေဖြတတ္ေလ႔ရွိသည္။ ကံတရားက သူ႔တြင္ အ၀ါေရာင္လမ္းၫႊန္စာအုပ္တစ္အုပ္ပါမလာမွန္း မည္သူ႔ကုိမွ အသိမေပးခဲ႔။ အခ်ဳိ႕လူမ်ားသည္ ဆူးပုံနင္းၾကသည္။ အခ်ဳိ႕သူမ်ားသည္ ဓါးလွံလက္နက္မ်ား ထမ္းရြက္လာၾကသည္။ အခ်ဳိ႕လူမ်ားက စုိက္ပ်ဳိးၾကသည္။ အခ်ဳိ႕လူမ်ားက အသင့္ခူးယူစားသုံးၾကသည္။ အခ်ဳိ႕လူ မ်ားက ေပးကမ္းေ၀မွ်တတ္ၿပီး အခ်ဳိ႕လူမ်ားကေတာ႔ ႏွေျမာတြန္႔တုိကုတ္ျခစ္သိမ္းဆည္းတတ္ၾကသည္။ အသက္ ရွဴတာခ်င္းတူေပမယ္႔ ရင္ခုန္သံခ်င္းကြဲၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္႔တြင္ ရက္စြဲလြန္ေနေသာ ဒုိင္ယာရီစာအုပ္ အေဟာင္း တစ္အုပ္ရွိပါသည္။

၃။ အေတြးမ်ားႏွင့္ မြန္းက်ပ္ေနေသာညမ်ားသည္ လဲ႔ျပာမႈိုင္းညိဳ႕ေနတတ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ လဲ႔ျပာမႈိင္းညိဳ႕ ေနေသာ ညမ်ားကေတာ႔ အေတြးမ်ားႏွင့္ မြန္းက်ပ္မေနတတ္ပါ။ အိပ္မက္ဆုိသည္မွာ ညအခါတြင္ မက္သည္။ ထုိ႔အတူ ေန႔အခါတြင္လည္း မက္တတ္သည္။ မည္သည္႔အခ်ိန္အခါမ်ဳိးတြင္ မက္သည္ျဖစ္ေစ၊ အိပ္မက္မက္သူ တစ္ေယာက္တြင္ အိပ္စက္ျခင္းတစ္ခုပုိင္ဆုိင္ထားသည္မွာ ေသခ်ာခဲ႔ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္၏ အိပ္စက္ ျခင္းမ်ားတြင္ေတာ႔ မည္သည္႔အိပ္မက္မွ်မပါ၀င္ခဲ႔သလုိ ကြ်န္ေတာ္႔၏ အိပ္မက္မ်ားသည္လည္း မည္သည္႔ အိပ္စက္ျခင္းကုိ ပုိင္ဆုိင္းျခင္းမရွိခဲ႔ေပ။ အမွန္စင္စစ္၌ ကြ်န္ေတာ္သည္ ကဗ်ာအေယာင္ေဆာင္ ထားေသာ ညဥ္႔ငွက္ဆုိး တစ္ေကာင္သာ ျဖစ္သည္။

၄။ ကြ်န္ေတာ္ကေလးဘ၀တုန္းက ဘုရားပြဲေစ်းတန္းမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္႔ ဘုိမရုပ္ေလးတစ္ရုပ္ကုိ အလြန္ အမင္းလုိခ်င္တက္မက္ခဲ႔ဖူးသည္။ ထုိဘုိမရုပ္ေလးသည္ အစိမ္းေရာင္သမ္းေနသည္႔ မ်က္၀န္းမ်ားကုိ ပုိင္ဆုိင္ ထားသည္။ သူမကုိ ကုိင္လႈပ္လုိက္လွ်င္ ရယ္သံလြင္လြင္ေလးထြက္က်လာသည္။ ထုိရယ္သံေလးမ်ားသည္ ေနာက္ေက်ာမွ ဓါတ္ခဲအေသးသုံးလုံးထည္႔မွ အသံမည္မွန္း ထုိစဥ္က ကြ်န္ေတာ္မသိခဲ႔။ ကြ်န္ေတာ္႔မိဘမ်ားက ေငြေၾကးမတတ္သူမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္လုိခ်င္ေသာ ထုိဘုိမရုပ္ေလးကုိ ၀ယ္မေပးႏုိင္ခဲ႔ေပ။ လုိခ်င္လွ်င္ ပုိက္ဆံစုေလ ဟုလည္း ဘၾကီးေအာင္လုိ ညာမေျပာခဲ႔ေၾကာင္းလည္း ကြ်န္ေတာ္ မွတ္မိေနပါေသး သည္။ ကြ်န္ေတာ္႔၏ ဆႏၵမ်ားသည္ ေငးေမာေတာင္႔တစြာ ရပ္ၾကည္႔ေနရင္းမွ မ်က္ရည္မ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ စီးဆင္းသြားခဲ႔သည္။ ပြဲေတာ္သည္ သူ႔ကုိယ္သူ လွလွပပ လိမ္႔က်ံကာ ပရိသတ္ကို ေဖ်ာ္ေျဖေနေလသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ လူငယ္ဘ၀သည္ ပြဲေတာ္၏ ဖ်ားေယာင္းဆြဲေဆာင္မႈေအာက္တြင္ ဒူးေထာက္က်ခဲ႔သည္။ လူငယ္ဘ၀သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ အခ်စ္ဆုိေသာအရာကုိ ႏွလုံးသားက ေတာင္းဆုိသည္။ ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္မိေသာ ေကာင္မေလးသည္ သက္မြန္ျမင့္ႏွင့္ ၀ုိင္းစုခုိင္သိန္းတုိ႔၏ အလွအပမ်ားကုိ အခ်ဳိးက် ေပါင္းစပ္ထား သည္႔ အလားထင္ရေလာက္ေအာင္ပင္ ေခ်ာပလွပလြန္းခဲ႔ေသာ္လည္း သူမတြင္ အစိမ္းေရာင္သမ္းေသာ မ်က္၀န္းမ်ား မရွိ။ သူမမ်က္၀န္းမ်ားသည္ အညိဳျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္႔ မိဘမ်ားအား လည္း သူမကုိ ၀ယ္ယူေပးရန္ မေတာင္းဆုိမိခဲ႔။ တိုးတုိးေလး ေၾကကြဲမိေသာညမ်ားသည္ ပြဲေတာ္၏ ဆူညံေသာ သီခ်င္းသံမ်ားေအာက္တြင္ က်ေပ်ာက္ခဲ႔ရသည္။ ေငးေမာတမ္းတရင္း ပြဲေတာ္မွ ကြ်န္ေတာ္ျပန္ခဲ႔ပါသည္။ အရာရာသည္ ေျပာင္းလဲ တတ္သည္႔ သေဘာရွိပါသည္။ ထုိေျပာင္းလဲတတ္ေသာ သေဘာတရားကုိ ကြ်န္ေတာ္နားလည္ဖုိ႔ အခ်ိန္မ်ားစြာ သိပ္မယူခဲ႔ရပါ။ အမွတ္တမဲ႔ တုိက္ဆုိင္လြန္းေသာ ေန႔တစ္ေန႔တြင္ ေနာက္ဆုံးေပၚ ဇိမ္ခံကားႀကီးတစ္စီး၏ မ်က္ႏွာစာမွာ ႀကိဳးတန္းလန္းႏွင့္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ မ်က္၀န္းညိဳမ်ားပုိင္ရွင္ သူမကုိ ေတြ႔လုိက္ရပါသည္။ ဇိမ္ခံကားႀကီး၏ ယိမ္းထုိးလႈပ္ခါေျပးလႊားမႈမွာ သူမ၏ ရယ္သံလြင္လြင္ေလးမ်ားကုိေတာ႔ ၾကားျဖစ္ေအာင္ ၾကားလုိက္မိပါေသးသည္။ သူမ၏ ေနာက္ေက်ာတြင္ ထည္႔ရေသာ ဓါတ္ခဲမွာ ငယ္ငယ္ကဘုိမရုပ္ေလးထဲတြင္ ထည္႔ရသည္႔ ဓါတ္ခဲအေသးေလးမ်ား ဟုတ္မဟုတ္ ကြ်န္ေတာ္ထပ္မေတြးမိေတာ႔။ ဘယ္လုိျဖစ္ျဖစ္ အေျပာင္း အလဲသည္ ကြ်န္ေတာ္႔လူငယ္ဘ၀ကုိ ရုိက်ဳိးေစခဲ႔သည္ကေတာ႔ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။

၅။ မုိးခါးေရ ကြ်န္ေတာ္မေသာက္ဖူးပါ။ မေသာက္ဖူးသျဖင့္ မည္သည္႔အရသာရွိမွန္းလည္း ကြ်န္ေတာ္ မေျပာျပတတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္႔အား ေသာက္ရန္တုိက္တြန္းအားေပးသူမ်ားရွိခဲ႔ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ အ၀ိစီ တြင္းေရကိုသာ ခုံခုံမင္မင္ႏွစ္သက္စြာ ေသာက္သုံးခ်င္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ မုိးခါးေရဆုိသည္မွာ အျမင့္မွ က်လာသလား။ အ၀ီစိတြင္းေရသည္ ေအာက္ေျခမွ ထုိးထြက္လာသလား။ ကြ်န္ေတာ္သည္ မည္သည္႔ ေရသယံဇာတအရင္းအျမစ္ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းတြင္မွ မလုပ္ကုိင္ခဲ႔ဖူးပါ။ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ ေငြႏွင့္ ၀ယ္ယူ၍ မရႏုိင္ေပ။ သုိ႔ေသာ ေငြႏွင့္ ၀ယ္ယူရရွိႏုိင္ေသာ အရာမ်ားထဲတြင္ ကုိယ္က်င့္တရားလည္း ပါ၀င္ပါသည္။ `Money Make is Everything.´ `Money is small God.´ စသည္ျဖင့္ မမွတ္မိေတာ႔ေသာ စာအုပ္အခ်ဳိ႕တြင္ ဖတ္ခဲ႔ဖူးသည္။ ဥေပကၡာကုိေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္မႀကိဳက္။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ ကရုဏာ၊ မုဒိတာႏွင့္ ေမတၱာတရား တုိ႔အား အလုံအေလာက္၀ယ္၍ သုိေလွာင္ထားခ်င္ပါသည္။ ျပတုိက္ဖြင့္ရန္ ကြ်န္ေတာ္႔တြင္ အစီအစဥ္မရွိပါ။ ကမာၻပ်က္မုိးႀကီးရြာၿပီးေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ထုိသုိေလွာင္ထားေသာအရာမ်ားကုိ အခမဲ႔ေပးေ၀ရန္သက္သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ကမာၻသည္ ႏွစ္ဆယ္႔သုံးႏွစ္ပုိင္းတစ္ပုိင္း ဒီဂရီတိမ္းေစာင္းလည္ပတ္သည္ဟု ကေလးဘ၀ သင္ရုိးၫႊန္းတမ္းမ်ားတြင္ သင္ၾကားခဲ႔ရဖူးသည္။ ထုိအဆုိသည္ ယခုထက္တုိင္ မွန္ေနေသးသလား ကြ်န္ေတာ္ မသိတတ္။ အခ်ဳိ႕သူမ်ားသည္ ကမာၻထက္ပုိ၍ တိမ္းေစာင္းလည္ပတ္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕သူမ်ားသည္ ကမာၻႏွင့္ ဆန္႔က်င္၍ ကုိယ္႔၀င္ရုိးေပၚတြင္ ကုိယ္ ေျဖာင့္မတ္စြာ လည္ပတ္ၾကသည္။ လူနည္းစုမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ လူမ်ားစု မဟုတ္သျဖင့္ လူနည္းစုျဖစ္ေနရျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။

၆။ မည္မွ်ဆင္းရဲသူျဖစ္ေစကာမူ ထုိသူတစ္ဦးတြင္ နာမည္တစ္ခုေတာ႔ ပုိင္ဆုိင္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ သူမ်ားသည္ လူေသဆုံးသြားေသာ္လည္း နာမည္ရွင္သန္က်န္ရစ္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားကေတာ႔ အသက္ ရွင္သန္ေနထုိင္ေနသည္႔တုိင္ နာမည္မ်ားက ေသဆုံးပုပ္ပြနံေစာ္ေနေလ႔ရွိသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အမည္နာမ မ်ားကုိ မည္သည္႔ေနရာမ်ားတြင္ သၿဂိဳဟ္ေျမျမွပ္ပစ္လုိက္ၾကမည္လဲ။ သုိ႔မဟုတ္ မည္သည္႔ ေနရာမ်ားတြင္ ရွင္သန္ေအာင္ စုိက္ပ်ဳိးထားၾကမည္လဲ။ စဥ္းစားမိဖုိ႔ ေကာင္းသည္။ အႏုပညာတြင္ ေရးထုိးထားေသာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ အမည္နာမမ်ား ေလဒဏ္မုိးဒဏ္ၾကားတြင္ ေဆးသားခုိင္ၾကမည္လားဆုိသည္ကေတာ႔ အခ်ိန္ ကာလက ဆုံးျဖစ္ေပးသြားပါလိမ္႔မည္။ အမွားက ကမာၻတစ္ပတ္ပတ္ၿပီးခ်ိန္ အမွန္တရားက ေျခလွမ္းျပင္ ေန တုန္းဟု စကားပုံမ်ားဆုိထားသလုိ အမွန္တရားသည္ ဆုိက္ေရာက္လာရန္ ၾကာတတ္ေလ႔ရွိသည္။ မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစ ေသခ်ာသည္ကေတာ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အမည္နာမအားလုံးအတြက္ ေနရာတစ္ခုေတာ႔ အခုိင္ အမာ တည္ရွိေနပါလိမ္႔မည္။

မင္းနဒီခ


No comments:

Post a Comment