႐ုပ္ေသး႐ုပ္ပြဲေတာ္
`ပြဲေတာ္ကုိ
သြားရေအာင္´ဟု တစ္စုံတစ္ေယာက္လာေခၚတုန္းက ကြ်န္ေတာ္ ဘာမွျပန္မေျပာ မိခဲ႔ေပ။ ထုိအခ်ိန္တြင္
လမ္းမမ်ားထက္မွ မာက်ဴရီမီးလုံးမ်ား တန္းစီလင္းလာတာကုိ ေတြ႔ရသည္။ လမ္းမႀကီးေပၚတြင္
ကားမ်ားတန္းစီရပ္ေနၾကသည္။ ယာဥ္ေၾကာသည္ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ သုံးနာရီ ၀န္းက်င္ခန္႔ကတည္းက
ပိတ္က်ပ္ေနသည္။ ကားဟြန္းတီးသံမ်ား အဆက္မျပတ္ထြက္ေပၚေနသည္ဟု ထင္လွ်င္
မွားပါလိမ္႔မည္။ ကားေပၚတြင္မူ လူမ်ားတစ္ေယာက္မွ မရွိေတာ႔ေပ။ လူမ်ားသည္ ေျဖးညွင္း စြာ
ေလွ်ာက္လွမ္းရင္း ပြဲေတာ္သုိ႔ တေရြ႕ေရြ႕ထြက္ခြာ သြားၾကသည္။
မာရီနာသည္
သူမ၏ လက္ဖ်ံမွ ေသြးေၾကာေလးမ်ားကုိ တစိမ္႔စိမ္႔ၾကည္႔ေနသည္။ အသြား ထက္ေျမ႔ေနေသာဓားတစ္လက္သည္
သူမႏွင့္မလွမ္းမကမ္းစားပြဲေပၚတြင္ ရွိသည္။ သူမသည္ ထုိဓား ကုိ ယူကာ ၾကမ္းရွေနသာ
ေပါင္မုန္႔တစ္လုံးကုိ လွီးလုိက္သည္။ ေပါင္မုန္႔လွီးဓားမဟုတ္သျဖင့္ ေပါင္မုန္႔ သည္
အနားစမ်ား ဖြာလန္စုတ္ျပတ္ကာ ပဲ႔ၾကလာသည္။ မာရီနာသည္ ထုိေပါင္မုန္႔အနားစမ်ားကုိ
ေပါင္မုန္႔မီးကင္စက္ထဲသုိ႔ ထည္႔လုိ္က္သည္။ မၾကာမီ မီးကြ်မ္းေညွာ္နံ႔လုိ ရလာသျဖင့္
မာရီနာသည္ သူမ၏ လက္ဖ်ံကုိ ႏွာေခါင္းနားအထိ တုိးကပ္ၿပီး ရွဴၾကည္႔မိသည္။
ကံေကာင္းသည္မွာ ထုိေညွာ္နံ႔သည္ သူမဆီမွမဟုတ္။ ေပါင္မုန္႔မီးကင္စက္ဆီမွ ျဖစ္သည္။
သူမသည္ မီးကြ်မ္းေပါင္မုန္႔တူးမ်ားကုိ ပန္းကန္ ျပားတစ္ခ်ပ္ေပၚ တင္လုိက္သည္။
ပါပီေလးသည္ ထုိပန္းကန္ျပားေပၚမွ ေပါင္မုန္႔တူးမ်ားကုိ ကုိက္ခ်ီကာ ေျပးေလသည္။
မာရီနာသည္ ပါပီေလးထံမွ ေပါင္မုန္႔အတူးမ်ားကုိ ျပန္လုယူရန္ ဒါမွမဟုတ္ ပါပီေလး ကုိ
ေအာ္ဟစ္ေမာင္းထုတ္ရန္ အခ်ိန္မရွိေတာ႔။ မာရီနာသည္ သူမလက္ဖ်ံမွ ဓားျခစ္ရာပရပြ စြန္းထင္း
ေနေသာနာရီေလးကို ၾကည္႔လုိက္သည္။ ပြဲေတာ္သုိ႔သြားေရာက္ရန္ အခ်ိန္က်ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
လုပ္လက္စ
စာရင္းဇယားမ်ားကုိ လက္စသတ္လုိက္သည္။ ၿပီးခဲ႔သည္႔ရက္မ်ားက စေတာ႔ ရွယ္ယာေစ်းႏႈန္းမ်ားက်ဆင္းမႈေၾကာင့္
သူ႔လုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေငြေၾကးဆုံး႐ႈံးမႈႏွင့္ ႀကံဳခဲ႔ရ သည္။
သူပုိင္ဆုိင္ေသာ ဘဏ္အေကာင့္တစ္ခုမွ ကိန္းဂဏန္းမ်ားေလ်ာ႔နည္းသြားသည္။ လ်ပ္တျပတ္ အခ်ိန္ကာလေလးတစ္ခုအတြင္းမွာ
အေျပာင္းအလဲမ်ားဆက္တုိက္ျဖစ္ခဲ႔သည္။ သူဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား မွားယြင္းခဲ႔သည္။
ထုိထက္ပုိဆုိးသည္မွာ ယုံၾကည္မႈမ်ားေပ်ာက္ဆုံးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ လြန္ခဲ႔ ေသာ ႏွစ္ရက္က
သူကားအက္ဆီးဒင့္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ႀကီးႀကီးမားမား ထိခုိက္ဒဏ္ရာ မရရွိခဲ႔ေပမယ္႔
သူ႔ယာဥ္ေမာင္းလုိင္စင္ ထိန္းသိမ္းခံလုိက္ရသည္။
ထုိရက္ပုိင္းအတြင္းမွာပင္ သူအိုမင္းရင့္ေရာ္သြား သလုိ ခံစားလုိက္ရသည္။
ပုံမွန္ေလွ်ာက္ေနၾက လမ္းမမ်ားသည္ ခါတုိင္းထက္ ပိုမုိရွည္လ်ားေနသလုိ ထင္မိသည္။
အခ်ိန္မေလာက္ငွမႈသည္ သူ႔အတြက္ ႀကီးစြာေသာ ဖိစီးမႈကို ျဖစ္ေစသည္။ တစ္ခါတရံ
အခ်ိန္နာရီမ်ား၏ ေျခာက္လွန္႔မႈေအာက္တြင္ ကုိယ္လြတ္ရုန္းထြက္ပစ္ရေလာက္ေအာင္ မုိက္မဲပစ္လုိ္က္
ခ်င္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူမစြန္႔စားရဲခဲ႔။ နာရီစကၠန္႔သံသည္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ပုိမုိက်ယ္ေလာင္
လာသည္။ သူ၏အၾကားအာ႐ုံသည္ ထုိနာရီစကၠန္႔ေရြ႕လ်ားသံကုိပင္ သည္းမခံႏုိင္ေတာ႔။ သူ႔
ရုံးခန္းေလးမွ အျပင္ ထြက္လုိက္သည္။ ခါတုိင္းရက္မ်ားတြင္ ၀န္ထမ္းမ်ား၏
လႈပ္ရွားမႈမ်ားျဖင့္ ညွင္သာစြာ လည္ပတ္ သက္၀င္ေနေသာ သူ႔ကုမၸဏီတစ္ခုလုံးသည္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနသည္။
ထုိအခုိက္မွာပင္ သူတစ္စုံ တစ္ရာကုိ သတိရမိလုိက္သည္။ ပြဲေတာ္။ ဟုတ္သည္။ သူ၏ ၀န္ထမ္းမ်ားအားလုံး ယခု
အခ်ိန္ဆုိလွ်င္ ပြဲေတာ္သုိ႔ သြားေနမည္ဟုထင္သည္။ သူ႔လုပ္လက္စ စာရင္းဇယားမ်ားကုိ
လက္စသတ္လုိက္သည္။
ခ်ာလီသည္
သူ႔အေမ၏ လက္ကုိ တင္းတင္းဆုပ္ကုိင္ထားသည္။ ပြဲေတာ္သုိ႔ သြားေနသည္႔ လူအုပ္ႀကီးသည္
စိတ္ညွဳိ႕ခံထားရေသာ သားေကာင္လုိ တေရြ႕ေရြ႕စီးေမ်ာေနသည္။ ခ်ာလီသည္ သူ႔အေမမ်က္ႏွာကုိ
မၾကာခဏဆုိသလုိ ေမာ႔ၾကည္႔ရင္း` ေမေမ ပြဲေတာ္က မေရာက္ေသးဘူးလား´ဟု ေမးမိသည္။
သူ႔ေမေမသည္ ခ်ာလီ၏ အေမးကိုိ ဘာတစ္ခြန္းမွ ျပန္မေျပာခဲ႔။ ခ်ာလီ၏ ေျခေထာက္မ်ား သည္ အေတာ္ပင္
ေညာင္းညာေနၿပီျဖစ္သည္။ ခ်ာလီသည္ သူ႔ေဖေဖသာ ရွိခဲ႔ရင္ဆုိသည္႔ အေတြးကို
ရွစ္ႀကိမ္ေျမာက္ေတြးလုိက္မိသည္။ ခ်ာလီမွာ ေဖေဖမရွိေတာ႔။ သူ႔ေဖေဖသည္ ပြဲေတာ္သုိ႔
သြားဦးမည္ ဟု ဆုိကာ သူ႔နံေဘးမွ ထြက္ခြာသြားခဲ႔သည္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ႔
ထုိစကားမ်ားသည္လည္း သူ႔ ေမေမ၏ ညအိပ္ရာ၀င္ပုံျပင္မ်ားပမာ သူနားေထာင္ခဲ႔ရဖူးသည္သာ
ျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္က ခ်ာလီမွာ တစ္ႏွစ္သားအရြယ္ေလာက္ပင္ ရွိပါလိမ္႔ဦးမည္။ ခ်ာလီသည္
သူ႔ေဖေဖ၏ မ်က္ႏွာကုိ ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိပါသည္။ ခ်ာလီတုိ႔၏အိပ္ခန္းနံရံတြင္
ေဖေဖႏွင့္ေမေမအတူယွဥ္တြဲ ႐ုိက္ထားေသာ ဓာတ္ပုံေလး တစ္ပုံ ရွိသည္။ ထုိဓာတ္ပုံေလးထဲမွ
ေဖေဖမ်က္ႏွာသည္ အရမ္းခ်စ္စရာေကာင္းသည္ဟု ထင္မိၿပီး သူ႔ အေပၚတြင္လည္း
အရမ္းခ်စ္လိမ္႔မည္ဟုထင္မိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ခ်ာလီသည္ သူ႔ေဖေဖႏွင့္ စကားမေျပာ ဖူးခဲ႔။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ခ်ာလီသည္ သူ႔ေဖေဖႏွင့္ ေတြ႔ခ်င္သည္။ ပြဲေတာ္တြင္ ေဖေဖရွိေနမွာလားဟု
သူ႔ ေမေမကုိ ခ်ာလီမေမးရဲ။ ခ်ာလီသည္ သူ႔ေမေမ၏လက္ကုိ ပုိမိုတင္းက်ပ္စြာဆုပ္ကုိင္ထားလုိက္မိသည္။
ပဲြေတာ္၏
အေၾကာင္းကုိ စာေရးဆရာမ်ားက တခမ္းတနားဖြဲ႔ဆုိၾကသည္။ ေတးေရးဆရာမ်ား သည္ ပြဲေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္သည္႔
သီခ်င္းမ်ားကို စပ္ဆုိသီကုံးၾကသည္။ ပြဲေတာ္အေၾကာင္း ဇာတ္လမ္း ရုပ္ရွင္ေတြ
႐ုိက္ကူးတင္ဆက္ၾကသည္။ ပြဲေတာ္မွ ပစ္ေဖာက္ေဆာ႔ကစားၾကေသာ မီး႐ွဴးမီးပန္းမ်ား သည္
ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕လုံးကို ေန႔ခင္းတစ္ခုလုိ လင္းခ်င္းေတာက္ပသြားေစသည္ဟု
ကဗ်ာဆရာမ်ားက ရြတ္ဆုိၾကသည္။ ပြဲေတာ္သည္ ၿမိဳ႕လုံးကြ်တ္က်င္းပသည္႔
ပြဲေတာ္ျဖစ္သည္႔အေလ်ာက္ လူမ်ားသည္ မိမိတုိ႔အိမ္တြင္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိမွ်
အိမ္ေစာင့္ မထားရစ္ခဲ႔ၾကဘဲ ပြဲေတာ္သုိ႔ လာေရာက္ေပ်ာ္ရႊင္ ျမဴးတူးၾကေလ႔ရွိသည္။
ပြဲေတာ္တစ္ခုလုံးသည္ ေမႊးရနံ႔မ်ားျဖင့္ လႊမ္းၿခံဳလွ်က္ရွိၿပီး လာေရာက္သူ အားလုံး၏
စိတ္ႏွလုံးကုိ ၿငိမ္းေအးေစသည္ဟု ေရွးလူႀကီးမ်ားက ဆုိၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိသုိ႔
စပ္ဆုိသီကုံးရြတ္ဆုိေျပာၾကားမႈမ်ားသည္ တဆင့္စကားမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ပြဲေတာ္ကုိ
ကုိယ္တုိင္ ႀကံဳေတြ႔ဖူးပါသလားဟု ေတ႔ေတ႔ဆုိင္ဆုိင္ ေမးခြန္းထုတ္ၾကည္႔မည္ဆုိပါက
မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ မွ ေခါင္းညိတ္လိမ္႔မည္ မဟုတ္ေပ။
ျပႆနာက
စာတစ္ေစာင္က စတာျဖစ္သည္။ ဥတုသုံးပါးစလုံး၏ မနက္ခင္းတုိင္း ႏွင္းေတြ
အၿမဲတမ္းက်ေနေသာၿမိဳ႕ေလးသုိ႔ စာပုိ႔သမားသမားတစ္ေယာက္သည္ ထုိစာအိတ္ေလးႏွင့္ အတူ
ႏွင္း မကြဲမီ စတင္ေရာက္ရွိလာခဲ႔သည္။ စာပုိ႔သမား၏
အိမ္တံခါးေခါက္သံျပင္းျပင္းေၾကာင့္
အလန္႔တၾကား ႏုိးထလာခဲ႔ၿပီး ျပတင္းတံခါးကို ဖြင့္ၾကည္႔မိလုိက္သည္။
တံခါး၀တြင္ တံဆိပ္ေခါင္း ကပ္မထားေသာ စာတစ္ေစာင္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ေပးပုိ႔သူ၏ အမည္မပါ။
လိပ္စာမပါ။ စာအိတ္ေပၚတြင္ လိပ္မူထားေသာ အမည္အရ သူ႔နာမည္ႏွင့္လိပ္စာေတာ႔ ေသခ်ာသည္။
လာေရာက္ေပးပုိ႔သည္႔ စာပုိ႔သမားကို လွမ္း ၾကည္႔မိေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ေ၀းေ၀းကုိ
ေရာက္ရွိသြားၿပီ ျဖစ္သည္။ ထူးထူးျခားျခား စာပုိ႔သမား၏ လက္ထဲတြင္ စာအိတ္မ်ားကုိ
တေပြ႔တပုိက္ေတြ႔လုိက္ရသည္။ စာအိတ္ကုိ ခ်က္ျခင္းေဖာက္လုိက္ သည္။ ျဖဴဆြတ္ေဖြးလြေနေသာ
စာရြက္ေပၚတြင္ စာတစ္ေၾကာင္းတည္းသာ ေရးသားထားၿပီး ထုိစာေၾကာင္းမွာ မနက္ျဖန္
ပြဲေတာ္ေန႔ျဖစ္သည္ဟု ေရးထားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ အိမ္မ်ားတြင္လည္း
ကေလးမ်ားက ျမဴးတူးခုန္ေပါက္ေနသည္။ မနက္ျဖန္ပြဲေတာ္ေန႔ျဖစ္သည္ ဟူေသာ စာေၾကာင္းကုိ
သီခ်င္းလုပ္ဆုိကာ ေပ်ာ္ရႊင္ကခုန္ေနၾကျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ လက္ထဲမွ စာရြက္ကုိ
စာအိတ္ေလးထဲသုိ႔ ျပန္ထည္႔လုိက္သည္။ အိမ္တံခါးကုိ အသာအယာျပန္ပိတ္လုိက္သည္။ မနက္ျဖန္
ပြဲေတာ္ေန႔ျဖစ္သည္ဟု ပါးစပ္မွ ေရရြတ္ကာ တေရးျပန္အိပ္ပစ္လုိက္သည္။
အိမ္ေျခမဲ႔
အဖုိးအုိတစ္ေယာက္သည္ ႏွင္းမ်ားျဖင့္ စြတ္စုိေနသည္႔ အေမြးပြအေႏြးထည္ အေဟာင္းႀကီးကုိ
တင္းတင္းေစ႔လုိက္ၿပီး သူ႔နံေဘးတြင္ အေႏြးဓာတ္ရလုိရျငား စုပုံထားေသာ အမႈိက္ အိတ္ႀကီးမ်ားအနီးသုိ႔
တုိးကပ္လုိက္သည္။ ႏွင္းထုကုိ ျဖတ္သန္းတုိက္ခတ္လာေသာ ေလႏုေအးသည္
အေမြးပြအေႏြးထည္ႀကီး၏ ေပါက္ၿပဲေနေသာပခုံးသားဆီမွတဆင့္ ေဆာင္းအိပ္မက္ကုိ ကေယာက္ ကယက္
ျဖစ္ေစသည္။ အဖုိးအုိသည္ သူ႔နံေဘးမွအမႈိက္အိ္တ္ႀကီးႏွစ္လုံးကုိ ေကာက္ယူၿပီး လမ္းတစ္
ဖက္ရွိ အမႈိက္စြန္႔ဂိုေဒါင္ႀကီးဆီသုိ႔ ထြက္ခြာခဲ႔လုိက္သည္။
အမႈိက္စြန္႔ဂုိေဒါင္ႀကီးထဲတြင္ မ်ားျပားလွ ေသာ စာအိတ္မ်ားကုိ ႏွင္းမ်ားလုိ
ေဖြးေဖြးလႈပ္လႈပ္ေတြ႔လုိက္ရသည္။ သူ႔သက္တမ္း တေလ်ာက္ အတြင္း ယခုေလာက္
မ်ားမ်ားစားစားစြန္႔ပစ္ထားေသာ စာအိတ္မ်ားကုိ တစ္ခါမွ သူမျမင္ဖူးခဲ႔ေပ။ အဖုိးအိုသည္
စာအိတ္တစ္အိတ္ကုိ ေကာက္ယူကာ ေဖာက္ဖတ္လုိက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူသည္ စာမဖတ္တတ္ေၾကာင္း
ခ်က္ခ်င္းျပန္သတိရလုိက္သည္။
ၿမိဳ႕ေလးသည္
တိတ္ဆိတ္ေျခာက္ကပ္ေနသည္။ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ပိတ္က်ပ္ေနေသာ ကား မ်ားႏွင့္
ထုိကားမ်ားေပၚသုိ႔ ျဖာက်ေနသာ နီယြန္မီးေရာင္မ်ားသာရွိသည္။ ၿမိဳ႕ေလးထဲတြင္
ေနထုိင္ၾက ေသာသူမ်ားအားလုံး ပြဲေတာ္က်င္းပရာေနရာတြင္ စု႐ုံးေရာက္ရွိေနၾကသည္ထင္သည္။
မနက္ေနေရာင္ မလာမီကတည္းက တဖြဲဖြဲက်ေနေသာ ႏွင္းမ်ားသည္ ယခုအခါ မုိးလုိ သည္းသည္းလႈပ္
ရြာက်လ်က္ ရွိသည္။ ျမင္ျမင္သမွ် ေဖြးေဖြးလႈပ္လႈပ္။ သစ္ရြက္မ်ားသည္ အျဖဴေရာင္။
အိမ္အမုိးမ်ားသည္ အျဖဴေရာင္။ လမ္းမတစ္ေလ်ာက္ရပ္နားထားေသာ ကားမ်ားအားလုံးအျဖဴေရာင္။
အျဖဴေရာင္ႏွင္းေတြ သည္ တစ္ၿမိဳ႕လုံးကုိ လႊမ္းၿခံဳရစ္သုိင္းထားသည္။ စာမဖတ္တတ္ေသာ
အိမ္ေျခမဲ႔အဖုိးအုိ တစ္ေယာက္ သည္ အျဖဴေရာင္စာအိတ္ေလးထဲမွ စာရြက္တစ္ရြက္ကုိ ကုိင္ရင္း
အမုိးအကာလုံၿခဳံရာေနရာတစ္ခုတြင္ မနက္ခင္းဆီက ေပ်ာက္ရွသြားေသာ မီးလင္းဖုိအိပ္မက္ကုိ
ျပန္မက္ရန္ ႀကိဳးစားေနသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အရာအားလုံးၿငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္လ်က္။
ပြဲေတာ္က
ဘယ္မွာလဲ။
မင္းနဒီခ
၃၁
ေအာက္တုိဘာ ၂၀၁၃
( စုံနံ႔သာ မဂၢဇင္း၊ မတ္လ၊ ၂၀၁၄)
( စုံနံ႔သာ မဂၢဇင္း၊ မတ္လ၊ ၂၀၁၄)
No comments:
Post a Comment