Wednesday, May 13, 2015

မ​ေျပာျဖစ္​ခဲ့ျခင္​းမ်ားရဲ႕ ​ေနာက္​ကြယ္​

မေျပာျဖစ္ခဲ့ျခင္းမ်ားရဲ႕ ေနာက္ကြယ္



စာအုပ္အမည္           - မေျပာျဖစ္ခဲ့ျခင္းမ်ား
ေရးသူ                     - မုိးရင့္ၾကယ္
ထုတ္ေ၀သည္႔ကာလ   - ေမ၊ ၂၀၁၅
ထုတ္ေ၀သည္႔တုိက္    - အိပ္မက္ရိပ္ စာေပ


 မုိးရင့္ၾကယ္။ သူႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာဆရာသူငယ္ခ်င္းမ်ားကေတာ့ သူ႔ကုိ `ပဲႀကီး ´ ဟု ေခၚၾကသည္။ ဘာေၾကာင့္ `ပဲႀကီး´ ဟု ေခၚသလဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မသိ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကုိယ့္ထက္အသက္ႀကီးတာ တစ္ေၾကာင္း၊ ကဗ်ာ၀ါႀကီး တာ တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ကုိပဲ လုိ႔ပဲ ေခၚျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ့ သူသည္ ပဲ မ်ားတတ္သူမဟုတ္။ ဟိတ္ႀကီးဟန္ႀကီးမရွိ။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္သည္။ လူခ်စ္လူခင္မ်ားသည္။ ကဗ်ာအေပၚ ႐ုိးသားသည္။ ကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ အၿမဲတက္ၾကြ ေနသည္။ သုိ႔ေသာ္သူက သူ႔ရဲ႕ ကဗ်ာ့ျပင္ပဘ၀ကုိေတာ့ သုိသုိသိပ္သိပ္ရွိသည္။ သူ႔ဆီမွ ကဗ်ာမွ လြဲ၍ အျခား ဘာတစ္ခုမွ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၾကားခြင့္မရ၊ သိခြင့္မရ။ ယုတ္စြအဆုံး သူ႔အခ်စ္ေရး၊ ႏွလုံးသားေရးအေပၚမွာေတာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သိပ္မျမင္ေတြ႔ခဲ့ၾကရ။ ကဗ်ာမွ လြဲ၍ အျခားကိစၥမ်ားအား သူ မေျပာခ်င္ေတာ့တာ ျဖစ္ႏုိင္သည္။ မေျပာျဖစ္ခဲ့ျခင္းမ်ားလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကဗ်ာစေရးေတာ့ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္။ သူက အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကဗ်ာဆရာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တန္ဖုိးထား ေပးပုိ႔ၾကတဲ့ ျမားနတ္ေမာင္၊ ကလ်ာ၊ ႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ၊ ဟန္သစ္္၊ ရယ္စရာ၊ ဗ်ဴးတီး စတဲ့ မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာမ်ားမွာ ကဗ်ာမ်ားစြာ ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီးၿပီ။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္းမွာ သူ႔ ကဗ်ာအေရးက်ဲသြားသည္။ မေရးေတာ့ သေလာက္ ျဖစ္သည္။ ဘာေၾကာင့္ မေရးျဖစ္ေတာ့သလဲ ဆုိတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိ။ သူ မေျပာခ်င္တာ၊ မေျပာျဖစ္ ေသးတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ၂၀၁၃၊ ဇန္န၀ါရီမွာ ကိုထြဏ္းေသြးအိမ္၊ ကုိႏုိင္လင္း၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေမခ်ဳိကေဖးမွာ ကဗ်ာ ေျမသား စာေပ၀ုိင္းေလး စတည္ျဖစ္ေတာ့ သူႏွင့္ တရင္းတႏွီးျပန္ဆုံၾကသည္။ ေနာက္ေတာ့ ေတာ္၀င္ တနဂၤေႏြ ကဗ်ာေျမသား၊ မႏၱေလး ကမာၻ႕ကဗ်ာေန႔ ၂၀၁၃၊ ရာျပည့္မႏၱေလး စာေပ၀ုိင္း၊ ေနာက္ပုိင္း မႏၱေလးကဗ်ာလႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ပုိမုိရင္းႏွွီးခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔အေၾကာင္းကုိ သူ႔ကဗ်ာထဲကေလာက္သာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သိခြင့္ရခဲ့သည္။ သူ႔မွာ နာက်င္စရာေတြ ရွိသည္။ သူ႔မွာ ေၾကကြဲစရာေတြ ရွိသည္။ သူျဖတ္သန္းေနရသည့္ေခတ္ႀကီး၏ ႐ုိက္ခတ္ခ်က္မ်ား၊ ဖိႏွိပ္မႈမ်ားကုိ သူခံစားရသည္။ သူ႔ျပင္ပဘ၀မွာ သူကုိ ၾကည့္လုိက္တုိင္း ေပ်ာ္ရႊင္ေက်နပ္မႈအတိၿပီးေနသလုိ သူေနထုိင္သည္။ သူသည္ နာက်င္မႈမ်ားကုိ ကဗ်ာထဲမွာသာ ဖြင့္ခ်ေျပာျပတတ္သူျဖစ္သည္။ သူ႔မေျပာခ်င္ေတာ့တာ ျဖစ္ႏုိင္သလုိ မေျပာ ျဖစ္ခဲ့ျခင္းမ်ားလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
 ၂၀၁၄၊ ေဖေဖာ္၀ါရီမွာ သူ႔ရဲ႕ တစ္ကုိယ္ေတာ္ အခ်စ္ကဗ်ာစုစည္းမႈစာအုပ္`သစ္ပင္ေလးတစ္ပင္အေၾကာင္း´ ထြက္ လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးၾကရသည္။ သူ႔ရဲ႕ ပထမဆုံးကဗ်ာစုစည္းမႈစာအုပ္ေလး အခက္အခဲအမ်ုိးမ်ဳိး ၾကားကေန လွလွပပျဖစ္ေျမာက္လာတဲ့အတြက္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ကဗ်ာစာအုပ္ဖတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေၾကကြဲ နာက်င္ ရသည္။ `သစ္ပင္ေလးတစ္ပင္အေၾကာင္း´မွာ သူဟာ အ႐ူးႀကီးလုံးလုံးျဖစ္လုိ႔ ႏုိ႔ဆီခြက္ေတြ လည္ပင္းမွာ ဆြဲဆြဲၿပီး သူ႔ခ်စ္သူ ဆီ သြားသည္။ ေတြ႔ကရာ ေနရာေတြမွာ မီးေသြးခဲႏွင့္ အသည္းပုံေတြ ဆဲြသည္။ မခင္ႏွင္းဆီ သီခ်င္းကုိ တစ္ရပ္ ကြက္လုံး ၾကားေအာင္ ေအာ္ဆုိသည္။ ႏုိ႔ဆီခြက္ထဲ ထည့္စုိက္ထားသည့္ ႏွင္းဆီကုိင္းေျခာက္ႀကီးကုိ ႏွင္းဆီပန္းေလး ပြင့္လာ မလား ေမွ်ာ္လင့္သလုိ သူ႔ခ်စ္သူဆီက ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိ သူေမွ်ာ္လင့္သည္။ ဘယ္သူမ်ား သူ႔ေလာက္ ခ်စ္ႏုိင္ဦးမလဲ။ ဘာလုိ႔ သူ႔ခ်စ္ျခင္းေတြဟာ အသိအမွတ္ျပဳျခင္း မခံခဲ့ရတာလဲ။ သူ႔မွာ ဘယ္လုိ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ေတြမ်ား ရွိေနလုိ႔ပါလဲ။ သူ႔နာက်င္မႈမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔နာက်င္မႈမ်ားအျဖစ္ ရင္ခ်င္းကုိင္းဆက္ ခံခဲ့ၾကရသည္။ သူ၏ ဟန္ေဆာင္ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း မ်ား ေနာက္ကြယ္မွ မေျပာျဖစ္ခဲ့သည့္ နာက်င္မႈမ်ားအား ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ခံစားလုိက္ၾကရျခင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္ ပါသည္။
 ယခု ၂၀၁၅၊ ေမလတြင္ သူ႕၏ ဒုတိယေျမာက္ တစ္ကုိယ္ေတာ္ ကဗ်ာစာအုပ္အျဖစ္ ` မေျပာျဖစ္ခဲ့ျခင္းမ်ား´ ဟု အမည္ေပးထားသည့္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစုစည္းမႈ စာအုပ္ အိပ္မက္ရိပ္စာေပ ကေန ထြက္ရွိလာခဲ့ပါသည္။ ထူးထူးျခားျခား အမွာစာ တစ္ခါမွ ေရးသားျခင္း မရွိခဲ့သည့္ ကဗ်ာဆရာ ခင္ေဇာ္ျမင့္ႏွင့္ ဆရာ မ်ဳိးသန္႔တုိ႔၏ ပထမဆုံးအမွာစာမ်ားျဖင့္ ထြက္ရွိလာခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ အမွာစာ (၂) ပုဒ္ႏွင့္ ကဗ်ာစုစုေပါင္း ( ၅၄) ပုဒ္အျပင္ ဆရာ မ်ဳိးသန္႔၏ မုိးရင့္ၾကယ္၏ ကဗ်ာေရးဟန္တစ္မ်ဳိး ဆုိသည့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ေ၀ဖန္သုံးသပ္ခ်က္အမွာစာ တစ္ပုဒ္လည္း ထည့္သြင္းထားတာကုိ ေတြ႔ရ သည္။ ဆရာမ်ဳိးသန႔္၏ ေနာက္ဆက္တြဲ အမွာစာတြင္ `မုိးရင့္ၾကယ္သည္ ကုိယ္ပုိင္ဟန္ ရွိသည့္ ကဗ်ာဆရာျဖစ္သည္။ `ကုိယ္ပုိင္ဟန္ဆုိသည္မွာ စာေရးစတည္းက ျဖစ္တည္လာတာမဟုတ္ဘဲ တျဖည္းျဖည္းဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာ၊ ဖြဲ႕စည္း ျဖစ္တည္လာေသာ ေရးဟန္´ လုိ႔ ေလ့လာခဲ့ရဖူးပါတယ္´ ဟုလည္း ဆရာက ထည့္သြင္းေရးသားထားပါသည္။
` မုိးရင့္ၾကယ္ရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ဟန္ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိလုိ႔ရတဲ့ ကဗ်ာေတြကုိ ေလ့လာၾကည့္လုိက္ေတာ့ စုစည္းထားေသာ အေၾကာင္းအရာကုိ ျဖန္႔ႀကဲထားေသာ ၀ါက်မ်ားနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ျဖန္႔ႀကဲဒီဇုိင္းအတြင္းမွာ တည္ေဆာက္ထားတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ သဒၵါ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္ သပ္ရပ္တဲ့ ၊ ေသြဖည္မႈနည္းတဲ့ ၀ါက်တည္ေဆာက္မႈအတြင္းက ဖြဲ႕စည္းထားတာ၊ ပုံစံမတူ အၿပိဳင္အဖြဲ႕ေတြကုိ အဆင္အကြက္ အလွယ္လွယ္သုံးစြဲတာ ေတြ႔ရတယ္။
အေၾကာင္းအရာ ပုိင္းက ၾကည့္ရင္ တစ္စုံတရာေသာ ပင္မတစ္ခုကုိ ဗဟုိျပဳထားေပမယ့္ ဆန္႔ထြက္ အနက္ေတြဟာ ေခတ္ၿပိဳင္ေထာင့္ခ်ဳိးေတြကုိ သြား႐ုိက္ခတ္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္´
( မုိးရင့္ၾကယ္၏ ကဗ်ာေရးဟန္တစ္မ်ဳိး - မ်ဳိးသန္႔)

ကဗ်ာဆရာ ခင္ေဇာ္ျမင့္ကေတာ့ သူ႕အမွာစာ ေခါင္းစဥ္ကုိ ေျပာစရာအနည္းအက်ဥ္းဆုိၿပီး ေအာက္ပါအတုိင္း ေရးေပးတာ ေတြ႔ရသည္။
` မုိးရင့္ၾကယ္ဟာ ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ အၿမဲတက္ၾကြဖ်တ္လတ္ေနသူပါ။ သူ႔ကဗ်ာေတြကုိ တစုတစည္းတည္း ဖတ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့လည္း ဟုတ္ေနတာပါပဲ။ သုိ႔ေသာ္ျငား သူေရးဖြဲ႕ထားတာေတြက နာက်င္ေၾကကြဲရမႈနဲ႔ ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္ ေတြ၊ အလြမ္းအေဆြးေတြ၊ အ​ေမ့အေၾကာင္း၊ မိသားစုအေၾကာင္းေတြ . . . အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေမမရွိေတာ့ ပုိၿပီး လြမ္း၊ ပုိၿပီး နာက်င္ေၾကကြဲရပါတယ္။
 ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ အစီအစဥ္ အထားအသုိေတြကုိ ပါးပါးနပ္နပ္ ဇာတ္ညႊန္းဆန္ဆန္ေရးဖြဲ႕သြားတဲ့ ကဗ်ာေတြကုိလည္း ဖတ္ရပါတယ္။
 သည္ေနရာမွာ ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး Facebook ဆုိတာႀကီးကုိလည္း ေတြးမိတယ္။ သူ႔ကဗ်ာေတြထဲမွာ ႏွလုံးသားနဲ႔ Like လုပ္ရမယ့္ ကဗ်ာေတြကုိလည္း ေတြ႕ရတယ္။´
 ` သစ္ပင္ေလး တစ္ပင္အေၾကာင္း´ မွာ နာက်င္ခံစားမႈမ်ား ကူးစက္အငိုက္မိခဲ့သည့္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ` မေျပာ ျဖစ္ခဲ့ျခင္းမ်ား´ကုိ ပုိ၍ ေသေသခ်ာခ်ာ သတိထားဖတ္ၾကည့္မိပါသည္။ ကဗ်ာေရးဟန္အေျပာင္းအလဲ၊ ကဗ်ာ အေၾကာင္း အရာႏွင့္ ပုံသ႑ာန္၊ ကဗ်ာစကားလုံးေရြးခ်ယ္မႈႏွင့္ ကဗ်ာေရးသည့္ ခုႏွစ္မ်ား၊ ကဗ်ာေနာက္ခံအခင္းအက်င္း၊ ကဗ်ာဆရာ ျဖတ္သန္းေနသည့္ ေခတ္ႀကီး၏ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေန စသည့္ အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ားသည္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ နက္နက္ ႐ႈိ္င္း႐ႈိင္း ပုိထိေတြ႔ခံစားႏုိင္မည္ဟု ထင္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ယခုစာအုပ္ထဲတြင္ ကဗ်ာေရးသည့္ ရက္စြဲမ်ားအား ကဗ်ာဆရာက ေဖာ္ျပမထား။ ကဗ်ာပုံႏွိပ္ေဖာ္ျပသည့္ ခုႏွစ္မ်ားအေပၚသာ မူတည္ၿပီး အၾကမ္းဖ်င္းသုံးသပ္ၾကည့္ရလွ်င္ ၂၀၀၁ မွ ၂၀၀၄ အထိ ကဗ်ာမ်ားႏွင့္ ၂၀၀၉ မွ ၂၀၁၅ အတြင္း ကဗ်ာမ်ား ဟု ႏွစ္ပုိင္းေတြ႕ရသည္။ ၂၀၀၄ မွ ၂၀၀၉ ၾကားကာလတေလ်ာက္ ကဗ်ာမ်ား တစ္ပုဒ္မွ ပါ၀င္လာျခင္း မရွိသလုိ ထုိကာလမ်ားသည္ ကဗ်ာႏွင့္ မုိးရင့္ၾကယ္ ေ၀းကြာေနသည့္ ကာလမ်ားလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ကဗ်ာအေၾကာင္းအရာအေနျဖင့္ ပုဂၢလိက ခံစားမႈ၊ နာက်င္မႈကုိ ေရးဖြဲ႕သည္ကဗ်ာႏွင့္ ႏုိင္ငံအေရး အခင္း အက်င္း၊ အျဖစ္အပ်က္မ်ားေပၚမူတည္ေရးသည့္ ကဗ်ာ ဆုိၿပီး ႏွစ္ပုိင္း ေတြ႕ရသည္။ မုိးရင့္ၾကယ္၏ ကဗ်ာ ေရးဟန္သည္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ေရွ႕ပုိင္းေရးဟန္ႏွင့္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္းေရးဟန္မွာ သိသိသာသာ ကြာျခားသြားမႈ မရွိေသးတာလည္း ေတြ႔ရသည္။ သုိ႔ေသာ္ မင္းသား႐ူးႀကီး၊ က်ည္ဆန္၊ ဘုရားႀကိဳဘုရားၾကား၊ အေမ႔ကို ထိရင္ ကမာၻကုိ ကဗ်ာကစၿပီး မီး႐ႈိ႕ပစ္မယ္၊ ဒီကဗ်ာကုိ လက္ပတ္အနီ ပတ္ထားတယ္ စသည့္ ကဗ်ာမ်ားတြင္ေတာ့ ယေန႔ဒီဘက္ေခတ္ လူငယ္ကဗ်ာ ဆရာမ်ား ေရးသားေလ့ရွိသည့္ Hybrid, Exprimental ဆန္ဆန္ ကဗ်ာေရးဟန္မ်ဳိး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေရးသားထားၿပီး `ေခတ္မီကစားကြင္း၊ စိန္ပန္းပြင့္ေလးေတြ၊ သယံဇာတေတြ ေပါတဲ့ တုိင္းျပည္ ´ စသည့္ ကဗ်ာမ်ားတြင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ အာ႐ုံခံစားမႈအျပည့္ျဖင့္ ေရးဖြဲ႕ထားသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။

အခုေခတ္က အရင္လုိ မဟုတ္ေတာ့ဘူး
သိမ္းဆည္းထားတဲ့ ေသနတ္ထက္
ေလ်ာ့ေနတဲ့ က်ည္ဆန္ေတြကုိ စိတ္၀င္စားေနရတဲ့ အႏုပညာ
က်ဥ္းေျမာင္းလာတဲ့ မ်က္ရည္မွာ ခ်ဲ႕ထြင္ေနရတဲ့ ေပ်ာ္စရာ
အိပ္မက္ကုိ လူၾကားသူၾကားထဲ ေျပာလုိ႔မရတဲ့ မ်က္လွည့္ဆရာ
ဟုတ္ပါၿပီ
သီခ်င္းကေတာ့ ခင္ဗ်ားမေရးလည္း သူမ်ားက ဆက္ဆုိေနဦးမွာ
မီးခလုတ္ကေတာ့
အေမွာင္ထဲ ေနသားက်ခဲ့ၿပီ
အဖြင့္အပိတ္ကုိ ေနာက္လူတုိ႔ ဆက္လုပ္ပါေစေတာ့
အမွတ္ရစရာက
သန္းေျခာက္ဆယ္ ပိတ္ကားထက္မွာ
ဘ၀အဆက္ဆက္ ရေနဦးမယ့္ အကယ္ဒမီနဲ႔
လူမုန္းမ်ားခဲ့တဲ့ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္
အခုသိခ်င္တာက
ဇာတ္ကားမစခင္ ႏုိင္ငံေတာ္အလံကုိ
ခင္ဗ်ား အေလးျပဳခဲ့ရဲ႕လားဆုိတာ။
(မင္းသား႐ူးႀကီး ကဗ်ာမွ)

က်ည္ဆန္ဟာ အိမ္ၾကက္ခ်င္း အိုးမည္းသုပ္ခြပ္တဲ့ ပြဲမွာ
သူရဲေကာင္းမွတ္တမ္းတင္ တံဆိပ္ႀကီး လည္မွာ ခ်ိတ္လို႔
က်ည္ဆန္ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ညစာစားပြဲဆုိၿပီး အႀကံကုန္ ဂဠဳန္ဆားခ်က္လုိ႔
က်ည္ဆန္ဟာ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ လုပ္တယ္
႐ုိးသားတဲ့ စံပယ္ပြင့္ေလးလုိ မခုတ္တတ္တဲ့ ေၾကာင္ေလးလုိ ဓါတ္ပုံအ႐ုိက္ခံၿပီး
က်ည္ဆန္ဟာ သေဘာေကာင္းတယ္ ေသသူကုိ အားေပးစကားေျပာလုိ႔
က်ည္ဆန္ဟာ အလွဴအတန္းမွာ လက္ဖြာတယ္
ရြာကုိ မီး႐ႈိ႕ၿပီး ဒုကၡသည္စခန္းေဆာက္ေပးတယ္
လူ႔အသက္ထက္ တန္ဖုိးႀကီးတာ ဘာမွ မရွိဘူးဆုိေတာ့
တုိင္းျပည္မွာ သူ႕အသုံးစရိတ္ဟာ အျမင့္ဆုံးပဲ
( က်ည္ဆန္ ကဗ်ာမွ)

ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကားဟာ ဘုရားစူး ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကား
ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကားဟာ ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကားမွ ဟုတ္ရဲ႕လား
ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကားမွာ ယုံႏိုင္စရာေတာင္ မရွိတဲ့ ကုသိုလ္တရားနဲ႔
ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကားမွာ အကုသုိလ္ဟာ ျမင္မေကာင္း ႐ႈမေကာင္းျဖစ္လုိ႔
ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကားမွာ ႐ုိုးသားမႈဟာ ပန္းအေၾကြေကာက္လုိ႔
ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကားမွာ ျပန္႔ေနတဲ့ ငွက္ေခ်းနဲ႔ ျပတ္ေနတဲ့ ပုတီးနဲ႔
ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကားမွာ လူငယ္စုံတြဲေတြ ရမၼက္နဲ႔ ငရဲတြင္းထဲ ခုန္ခ်လုိ႔
ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကားမွာ ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္းနဲ႔ သစ္ရြက္ေၾကြနဲ႔ အမႈိက္သ႐ုိက္နဲ႔
ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကားမွာ အေပါ့အပါးသြားသူနဲ႔ အခင္းႀကီးထားသူနဲ႔ မသတီစရာ အနံ႔အသက္နဲ႔
ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကားမွာ ေရေဘးဒုကၡသည္နဲ႔ မီးေဘးဒုကၡသည္နဲ႔ စစ္ေဘးဒုကၡသည္နဲ႔
(ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကား ကဗ်ာမွ)

နယ္စပ္မ်ာ
စာသင္ေက်ာင္းေလးေတြ မီးခုိးတလူလူ
ဆရာမေလးက
ဒုကၡသည္စခန္းအထိ မလာႏုိင္ေတာ့
ေက်ာင္း၀တ္စုံေလးက
တစ္ဖက္ႏုိင္ငံမွာ
ႀကဳံရာက်ပန္းေပါ့။

ၿမိဳ႕ထဲမွာ
ေျခေထာက္အတုနဲ႔
ဒုကၡိတ စစ္သားေဟာင္းႀကီးေတြ
ေသနတ္ကုိင္ခဲ့တဲ့ လက္နဲ႔
စာအုပ္ေလးေတြ လုိက္ေရာင္းလုိ႔

႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွာ
အပစ္အခက္ရပ္စဲေရး
အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပါမစ္။
(သယံဇာတေတြ ေပါတဲ့ တုိင္းျပည္ ကဗ်ာမွ)

အေပါက္၀မွာ
ေၾကာင္႐ုပ္အႀကီးႀကီး
ရင္ဘတ္မွာ ေရႊေရာင္စာလုံးနဲ႔
လက္တစ္ဖက္ကုိ တြဲေလာင္းခ်
လက္တစ္ဖက္က လက္ယပ္ေခၚ
ေပ်ာ္စရာေတြ မ်ားတယ္
ေစ်းလည္း ႀကီးတယ္။

သူတုိ႔က
ကုလားမေျခေထာက္ႀကီးနဲ႔
ေျခလွမ္းက်ဲက်ဲ
၀င္ခ်င္သလုိ၀င္ ထြက္ခ်င္သလုိထြက္
ေငးၾကည့္ရတယ္ ေမာ္ၾကည့္ရတယ္။

သရဲ ရထားတဲ့
မျမင္ရတဲ့ အခ်ဳိးအေကြ႕ေတြ
အမည္မေဖာ္လုိသူ အေမွာင္ထဲ
သံလမ္းဟာ
ေခ်ာက္ခ်ားစရာ စီမံကိန္းနဲ႔ဆုိပဲ။
(ေခတ္မီကစားကြင္း ကဗ်ာမွ)

အကာလရဲ႕ လႊသြားစက္ႀကီး
ျပတ္ေအာင္ မျဖတ္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ ရနံ႔တလႈိင္လႈိင္နဲ႔
ေက်ာင္းတံခါး၀ကုိ ေန႔စဥ္ တေဒါက္ေဒါက္ေခါက္လုိ႔
အျမစ္ကေန ပင္စည္
ပင္စည္ကေန အကုိင္းအခက္
အကုိင္းအခက္မွသည္ အပြင့္
အဲဒီလုိ ရဲရဲနီခဲ့တဲ့ မ်ုိးဆက္ႀကီး
ေဒါင္းအလံကုိယ္စီနဲ႔
သမိုင္းသင္႐ုိးထဲ တဖြဲဖြဲ ရဲလုိ႔။
(စိန္ပန္းပြင့္ေလးေတြ ကဗ်ာမွ)

 မုိးရင့္ၾကယ္၏ ကဗ်ာမ်ားတြင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ ေျပျပစ္စီးဆင္းမႈ၊ စကားလုံးဖြဲ႕ႏြဲ႕ က်စ္လစ္မႈ၊ အနက္သုိ၀ွက္မႈ၊ နမိတ္ပုံႏွင့္ ကဗ်ာအလွဓာတ္ကုိ အထင္အရွားေတြ႔ရသည္။ သူသည္ ေခတ္ၿပိဳင္ အာ႐ုံခံစားမႈကုိ ပင္မေရစီး ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာဟန္ျဖင့္ သူ႔ကဗ်ာမ်ားကုိ ဖြဲ႕ႏြဲ႔သည္။ သူ႔ကဗ်ာမ်ားတြင္ ပုဂၢလိက ခံစားမႈ၊ နာက်င္မႈမ်ားအျပင္ ယေန႔လက္ရွိ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး၊ လယ္သိမ္း ယာသိမ္းျပႆနာမ်ား၊ မီဒီယာဖိႏွိပ္မႈ၊ လက္ပံတန္း ေက်ာင္းသားသပိတ္အၾကမ္းဖက္မႈ စသျဖင့္ ပစၥခတ္ႏုိင္ငံေရးခုိက္ထိခ်က္မ်ားကုိ ကဗ်ာအျဖစ္ ဖြဲ႕ယူသည္။ ကဗ်ာျဖင့္ ေမးခြန္းထုတ္သည္။ ကဗ်ာျဖင့္ သူ႕ဆႏၵကုိ ထုတ္ေဖာ္သည္။ သူသည္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဖြဲ႕၊ မိသားစုဖြဲ႕ကဗ်ာလုိ ပုဂၢလိက ခံစားမႈအသားေပး ကဗ်ာလုိမ်ဳိးမွာေတာင္ သူ႕ရြံ႕ရွာစပ္ဆုပ္သည့္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆုိးကုိ အခ်ိန္ကုိက္ဆန္႔က်င္ထည့္သြင္း ေရးဖြဲ႕ထားတာ ေတြ႔ရသည္။

ကုိယ္အသည္းကြဲတာလည္း ျပတ္သားတယ္
တစ္ရက္ သူ႕လာႀကိဳတဲ့ ကားနံပါတ္မွာ
ၾကယ္ပြင့္ေလးကုိ ျမင္လုိက္ရတဲ့အခါ
ကုိယ္က စက္ဘီးအစုတ္ေလးပါ
အာဏာရွင္ကုိ မုန္းေနမိတာလည္း
ေသြးထဲက အခ်စ္တစ္မ်ဳိေပါ့။
( အျဖဴ အစိမ္း ကဗ်ာမွ)

အခုလုိ
ေပ်ာ္က်ေနတဲ့ ကတၱရာေစးနဲ႔
မေပ်ာ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ လမ္းေတြေပၚ
ကားအနက္ႀကီးေတြ စီတန္းျဖတ္သြားတာ ျမင္တုိင္း
ထစ္ခနဲဆုိ ခါးေထာက္ၿပီး
ကမာၻႀကီးကုိ မီး႐ႈိ႕ေနသူဟာ
ကုိယ္္ေပါ့ကြာ။
(မေန႔ကလုိ ျပာစေတြ ကဗ်ာမွ)

စက္ဘီးေလးေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အလ်င္စလုိ မႏုိင္ဘူး
သူတုိ႔မွာ အေရးႀကီးယာဥ္တန္းဆုိတာ မရွိဘူး
စက္ဘီးေလးေတြဟာ လက္ကုိင္ေပၚမွာ မီးနီႀကီးဖြင့္
ပီးေပၚ ပီးေပၚေအာ္ၿပီး အားအားယားယားလည္း အေရးႀကီးျပမေနဘူး
( စက္ဘီးကေလးေတြ ကဗ်ာမွ)

ေနပါဦးလား ေဖေဖရယ္
၂၀၁၅ နီးေနၿပီ ေဖေဖရဲ႕
မသြားပါနဲ႔ဦး
ဥာဏ္နီဥာဏ္နက္ေတြ ေကာက္က်စ္ယုတ္မာမႈေတြ
အခင္းအက်င္းလွည့္ကြက္ေတြကုိ
အတူရင္ဆုိင္ ဟားတုိက္ ရယ္ေမာပစ္ခ်င္ပါေသးတယ္
ခဏေလးပါ
ခဏေလးပါ ေဖေဖရယ္
(အိပ္မက္ထဲမွာ ေဖေဖနဲ႔ ဆုံစဥ္ခဏ ကဗ်ာမွ)

 ကဗ်ာဆရာ စံညိမ္းဦးကေတာ့ `ကဗ်ာဆရာဆုိတာ ႏွစ္မ်ဳိးပဲ ရွိတယ္။ သမုိင္းသိစိတ္ ရွိတဲ့ ကဗ်ာဆရာနဲ႔ သမုိင္းသိစိတ္မဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာ ´ဟု ဆုိသည္။ ထုိသုိ႔ဆုိလွ်င္ မိုးရင့္ၾကယ္သည္ သမိုင္းသိစိတ္၊ ႏုိင္ငံေရးသိစိတ္ျဖင့္ ယေန႔ေခတ္ကုိ ျဖတ္သန္းေနသည့္ ကဗ်ာဆရာျဖစ္သည္။ ယေန႔ႏုိင္ငံေရးအခင္းအက်င္းလွည့္ကြက္မ်ားတြင္ ဖိႏွိပ္ခံရမႈမ်ား အား ဖြဲ႕စပ္သည့္ သူ၏ ကဗ်ာမ်ားသည္ ကဗ်ာဖတ္သူကုိ ႏုိင္ငံေရးသိစိတ္ႏႈိိးဆြေပးႏုိင္သည္။ သူ႔ကဗ်ာထဲတြင္ သူထည့္ ေပးထားသည့္ အေၾကာင္းတရား၊ အခ်က္အလက္၊ က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလွ်ာ္မႈ၊ နာက်င္ခံစားရမႈမ်ားသည္ သူ႕၏ ကဗ်ာျဖစ္မႈ အႏုပညာအတတ္တြင္ ကဗ်ာဖတ္သူကုိ တုိက္႐ုိက္ကူးစက္ခံစားရေစသည္။ သူ၏ ကဗ်ာမ်ားသည္ ယေန႔ေခတ္ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနကုိ လွစ္ဟျပေနျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ `ဒီကဗ်ာကုိ လက္ပတ္အနီပတ္ထားတယ္၊ သယံဇာတေတြ ေပါတဲ့တုိင္းျပည္၊ အေမဟာ ေႏြဦးကုိ ေသခ်ာေပါက္ ယူေဆာင္လာလိမ့္မယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေျမမွာ သူတို႔အိမ္ေဆာက္ ေနၾကၿပီ၊ စက္ဘီး ကေလးေတြ၊ သမီးက သုံးႏွစ္ ေဖေဖက ဆယ္ႏွစ္၊ အေမ့ကုိ ထိရင္ ကမာၻကုိ ကဗ်ာက စၿပီး မီး႐ႈိ႕ပစ္မယ္´ စသည့္ ကဗ်ာမ်ားသည္ ကဗ်ာဖတ္သူကုိ တစ္စုံတခုေသာ အတုိင္းအတာထိ ႏုိင္ငံေရးသိမႈ၊ လူ႕အခြင့္အေရး ဆုံး႐ႈံးမႈ၊ သဘာ၀သယံဇာတဆုံး႐ႈံးမႈမ်ားကုိ မီးေမာင္းထုိးျပေနမည္မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။ မေျပာျဖစ္ခဲ့ျခင္းမ်ားအတြက္ မုိးရင့္ၾကယ္ တစ္ေယာက္ ေနာင္တရေနမည္မဟုတ္တာ ေသခ်ာပါသည္။ တစ္ခါတရံ ေျပာမွသိ၊ ထိမွ နာ၊ ကုိယ္မခံစားရသေရြ႕ ကုိယ္ခ်င္းမစာႏုိင္ၾကသူမ်ားအတြက္ မေျပာျဖစ္ခဲ့ျခင္းမ်ား ရွိေနတာ ေကာင္းပါသည္။ ထုိသုိ႔ မေျပာခဲ့ျခင္းမ်ားအတြက္လည္း ကဗ်ာဆရာ မုိးရင့္ၾကယ္ ကုိ ေက်းဇူးတင္မိသည္။ ကဗ်ာဆရာ မုိးရင့္ၾကယ္ ဆက္လက္မ်ဳိသိပ္ က်ိတ္မွိတ္ထားႏုိင္ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းရင္း မေျပာျဖစ္ခဲ့ျခင္းမ်ားကုိ မုဒိတာပြားလုိက္မိပါသည္။

မင္းနဒီခ
၁၃၊ ၅၊ ၂၀၁၅

No comments:

Post a Comment