ေတာင္ပံခတ္သံ တဖ်တ္ဖ်တ္မွာ
ေရႊအုိေရာင္ေတြ လင္းပလုိ႔
စာအုပ္အမည္ ညနံရံကုိ ရုိက္ခတ္လာေသာ ေတာင္ပံမ်ား
ေရးသူ အဂၢလင္း၊ ႏုိင္ထက္ႏုိင္
ထုတ္ေ၀သည္႔ကာလ ဇြန္လ၊ ၂၀၁၃
ထုတ္ေ၀သည္႔တုိက္
ၾကယ္နီစာအုပ္
အဂၢလင္းႏွင့္ကြ်န္ေတာ္
လူခ်င္းစတင္ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ႔သည္က မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွာ မဟုတ္။
ျပင္ပသက္ရွိေလာက မွာ မဟုတ္။ အင္တာနက္ေဖ႔ဘုတ္ေလာကႀကီးထဲက အြန္လုိင္းလင္း ေရာင္ျခည္ ဟု
အမည္ေပးထားေသာ အြန္လုိင္းစာေပ၀ုိင္းတစ္ခုမွာ ျဖစ္သည္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ ၂၀၀၆
ခုႏွစ္ေလာက္ကတည္းက စာမ်က္ႏွာမ်ား
ေပၚတြင္ ျဖတ္သန္းေနသည္႔ အဂၢလင္းဆုိသည္႔
ကေလာင္နာမည္သည္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏွင့္မစိမ္း။ အြန္လုိင္းလင္းေရာင္ျခည္ စာေပ၀ုိင္းမွာ
ကြ်န္ေတာ္ အက္ဒမင္တစ္ေယာက္အျဖစ္စတင္လႈပ္ရွားသည္႔အခါ အဖြဲ႔၀င္တစ္ဦးျဖစ္သည္႔
အဂၢလင္းႏွင့္ ပုိရင္းႏွီး လာခဲ႔သည္။ အဂၢလင္းက ပခုကၠဴဇာတိ။ ေျပာရလွ်င္
ေခတ္ေပၚကဗ်ာေလာက တြင္ နာမည္တစ္ခု တည္ေဆာက္ထားႏုိင္ခဲ႔သည္ ဆရာေကမ်ဳိးၿငိမ္း၊
ဆရာခုိင္ေနဒီ၊ ဆရာမင္းသန္႔စင္တုိ႔၏ ေနာက္မ်ဳိး ဆက္။ ဧရာအေနာက္ေလကဗ်ာအုပ္စုထဲမွ
ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ လက္ခံသယ္ေဆာင္ေပးသည္႔ ေႏွာင္းပုိင္း ေခတ္ေပၚကဗ်ာ မ်ဳိးဆက္သစ္။
ဧရာအေနာက္ေလအဖြဲ႔၏ စဥ္ဆက္မျပတ္ ကဗ်ာလႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ ေရွ႕တန္းမွ
အၿမဲပါ၀င္လႈပ္ရွားခဲ႔သူ တစ္ဦး လည္း ျဖစ္သည္။
အြန္လုိင္းမွာ ခင္မင္ရင္းႏွီးၿပီးေနာက္
ကြ်န္ေတာ္ပခုကၠဴသု႔ိ အလုပ္ကိစၥျဖင့္ ခရီးသြားျဖစ္သည္႔ အခါ သူႏွင့္
ေတြ႔ဆုံခြင့္ရခဲ႔သည္။ သူ၏ခင္မင္ရင္းႏွီးေဖာ္ေရႊမႈမွာ ကြ်န္ေတာ္ေပ်ာ္၀င္သြားသည္။
ညဦး ပုိင္းတြင္ ဧရာအေနာက္ ေလ ကဗ်ာဆရာမ်ားႏွင့္ ေရႊနဒီ ဆည္းဆာရိပ္မွာ
ကြ်န္ေတာ္႔ကုိ မိတ္ဆက္ ေပးသည္။ ႏုိင္ထက္ႏုိင္၊ ညီ(ပခုကၠဴ)၊ ေနာင္အုိင္းရစ္၊
မင္းမွီ၊ မင္းသန္႔စင္၊ ေမာင္ေက်ာ္ေလး(ပခုကၠဴ)။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔
ေရႊနဒီမီးေရာင္မွိန္မွိန္ေအာက္မွာ တစ္ေယာက္တစ္လွည္႔ ကဗ်ာေတြ ရြတ္ၾကသည္။
ကဗ်ာအေၾကာင္းေတြ ေျပာၾကသည္။ ပခုကၠဴႏွင္႔ မႏၱေလး ကဗ်ာအေရး ေမးျမန္းစပ္စုၾကသည္။ ဧရာ
အေနာက္ေလ၏ ညွင္းသြဲ႔မာန္ပါေသာ ကဗ်ာရြတ္သံမ်ားျဖင့္ ပခုကၠဴ ညခ်မ္းကုိ ျဖတ္သန္းခဲ႔ၾကသည္။
ထုိတစ္ညသည္ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ ပခုကၠဴဆုိသည္႔အသံၾကားတုိင္း ျပန္ျမင္ေယာင္တမ္းတ
လြမ္းမိရေစသည္႔ တစ္ည။ ထုိေနာက္ ကြ်န္ေတာ္ ပခုကၠဴသို႔ မေရာက္ျဖစ္ေတာ႔။ သုိ႔ေသာ္
ပခုကၠဴက ကြ်န္ေတာ္႔ဆီေရာက္လာသည္။ ၂၀၁၃၊ မတ္လတြင္ ငါတုိ႔ ၿမိဳ႕ေလးေပၚ စီးဆင္းသြားေသာ မုိးသားမ်ား ပခုကၠဴကဗ်ာစုစည္းမႈ
စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ထြက္လာ သည္။ ေရးသားသည္႔ကဗ်ာ ဆရာေတြက ဆရာ ေကမ်ဳိးၿငိမ္း၊
ေႏြသင္ႏုိင္၊ ခုိင္ေနဒီ၊ ညိဳသစ္ငယ္တုိ႔ အပါအ၀င္ ဧရာအေနာက္ေလ ကဗ်ာအဖြဲ႔သား မ်ား
စုစုေပါင္း (၂၁)ေယာက္၏ ကဗ်ာမ်ားစုစည္းမႈ။ ပခုကၠဴေရႊနဒီညခ်မ္းကုိ သတိရမိတုိင္း
ထုိကဗ်ာ စာအုပ္ေလးက ကြ်န္ေတာ္႔ လြမ္းစိတ္ကုိ အနည္းငယ္ေျပေလ်ာ႔ေစႏုိင္ခဲ႔ ပါသည္။
ယခု ၂၀၁၃ ဇြန္လမွာ ညနံရံကုိ ရုိက္ခတ္လာေသာ ေတာင္ပံမ်ား ဟု အမည္ေပးထားေသာ
ကဗ်ာစာအုပ္ေလး တစ္အုပ္ ၾကယ္နီစာအုပ္တုိက္မွ ထြက္ရွိလာျပန္ပါသည္။ ေရးသားသူေတြက
အဂၢလင္းႏွင့္ ႏုိင္ထက္ႏုိင္။ အဂၢလင္း၏ ကဗ်ာ(၃၃)ပုဒ္ႏွင့္ ႏုိင္ထက္ႏုိင္၏ ကဗ်ာ
အပုဒ္(၃၀) ကုိစုစည္း ထားသည္႔ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္။ အနီးကပ္ဆုံးေပါင္းသည္႔
သူငယ္ခ်င္းကဗ်ာဆရာႏွစ္ဦး၏ ကဗ်ာဟန္မ်ားမွာ တစ္ေယာက္ႏွင့္
တစ္ေယာက္ အဆင္ဒီဇုိင္း သိပ္မကြဲ။ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ပုံသိပ္မကြာ။ တစ္ေယာက္ ၏ အရိပ္က
တစ္ေယာက္ကုိ မုိးေနသည္ဟုပင္ ထင္ရသည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ အဓိကစရုိက္ လကၡဏာေတြျဖစ္သည္႔
တစ္သီးပုဂၢလ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြး၊ စိတ္တြင္းခံစားမႈ၊ စကားေျပာ ရစ္သမ္၊
ေခတ္ေပၚအာ႐ုံခံစားပုံတုိ႔အျပင္ လူငယ္တစ္
ေယာက္၏အငုံ႔စိတ္ႏွင့္ ၿမဳိ႕ျပဘ၀နာက်င္မႈ၊ ကမာၻနဲ႔ခ်ီၿပီး အရြဲ႕တုိက္လုိစိတ္ႏွင့္
ဟားတုိက္ သေရာ္ခ်င္သည္႔စိတ္။ ထုိသုိ႔အေၾကာင္းအရာေတြကုိ ႏွစ္ဦးစလုံး၏ ကဗ်ာမ်ား တြင္
ေတြ႔ရသည္။
ေအာင္ျမင္ခ်င္စိတ္ေလးေတာင္
ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္မျဖစ္ထြန္းခဲ႔
ေဘာဂေဗဒအရ အညံ႔ဖ်င္းဆုံးပန္းပုသမား
ထုဆစ္လုိက္တုိင္း ဘ၀က
ဘယ္ေတာ႔မွ ဇိမ္ခံသေဘၤာမျဖစ္ဘူး
(အဂၢလင္း-
ရြက္လြင့္သူ ကဗ်ာမွ)
အဲဒီညဆိပ္ကမ္းေတြမွာ
အလုိမတူျခင္းေလာကဓံကုန္စည္အျပည္႔နဲ႔
အလုိမတူျခင္းသေဘၤာဆုိက္ကပ္ေနသေရြ႕
အလုိမတူျခင္းမ်က္ရည္ေတြ
ေဖြးေဖြးေ၀ေနဦးမယ္႔ စေန။
(ႏုိင္ထက္ႏုိင္
-အလုိမတူျခင္းဆိပ္ခံ ကဗ်ာမွ)
ကဗ်ာဆရာ
အဂၢလင္းက သူ႔ရဲ႕မေအာင္ျမင္မႈေတြကုိ ဘယ္ေတာ႔မွမျဖစ္တဲ႔ ဇိမ္ခံသေဘၤာႏွင့္
ခုိင္းႏႈိင္းၿပီး ကဗ်ာဆရာ ႏုိင္ထက္ႏုိင္က သူက်႐ႈံးခဲ႔သည္ ေလာကဓံကုိ အလုိမတူဘဲ
လုိက္ေလ်ာေန ရသည္႔ ဆိပ္ခံတစ္ခုႏွင့္
ခုိင္းႏႈိင္းသည္။ စကားလုံးႏွင့္တင္ျပပုံကြဲလြဲေသာ္လည္း ဘ၀ကုိ ခံစားပုံျခင္း တူညီသည္။
မေအာင္ျမင္ က်႐ႈံး ခဲ႔ရတာျခင္းလည္း တူညီသည္။ `အႏွစ္တစ္ရာအတြင္းမွာ အားလုံးဟာေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္တယ္´လုိ႔ ေဗာ္လ္တဲယား က
ေျပာခဲ႔ဖူးသည္။ ယခုလည္း အဂၢလင္းႏွင့္ ႏုိင္ထက္ႏုိင္ သည္ ေရာက္ရွိေခတ္ႀကီးထဲမွ
ေခတ္ၿပိဳင္ လူသားႏွစ္ဦး။
ခတ္ႀကီးရုိက္ခတ္မႈကုိ သူတို႔အတူတူခံစားရသည္။ ထုိ႔အတြက္
သူတို႔ခံစားမႈေတြ တူညီေနတာ မထူးဆန္း။ ေခတ္ႀကီးကုိ ထမ္းထားရတာျခင္းတူေနသေရြ႕ ေခတ္၏
၀န္ကုိ သယ္ေဆာင္ထားရသည္႔ အေလးခ်ိန္မ်ား တူညီေနၾကဦးမည္ျဖစ္သည္။
လက္ခုပ္သံေတြ
က်ယ္ေလာင္၀င္းေတာက္လုိက္
လက္ခုပ္သံေတြ
မွိန္ေဖ်ာ႔တုိးတိတ္လုိက္
ေနာက္ခံေတးသြားရဲ႕ ဖ်ားေယာင္းမႈမွာ
ကုိယ္႔ရင္ဘတ္က ေသြးကုိ
အစစ္ထင္မွတ္မိ
ကုိယ္ေခါင္းေပၚက သရဖူကုိ အစစ္ထင္မွတ္မိ
ရယ္ရမလုိလုိ ငုိရမလုိလုိ
ကုိယ္တုိ႔ရဲ႕ ကကြက္ေတြဟာ
သဘာ၀က်ရဲ႕လား
တလက္လက္ပန္းကုံးေတြကေရာ
ရနံ႔မဲ႔တဲ႔အခါ
လြမ္းစရာပန္းေခြေတြနဲ႔
ဘာမ်ားကြာျခားခဲ႔သလဲ။
(အဂၢလင္း-
ခန္းဆက္အႏုပညာ(၂) ကဗ်ာမွ)
ႏွလုံးသားမပါတဲ႔
အခြံခ်ည္းသက္သက္မွာ
ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါးေျပးလႊားေနၾကတဲ႔
လူေတြ
ခပ္တည္တည္ေျပာေနၾကတဲ႔ စကားလုံးေတြ
ေလထုထဲမွာ ေရေပၚဆီေ၀႔သလုိ
ေ၀႔တက္လုိ႔
...........
...............
ဆူးေတြဟာ အမာဆုံး စိတ္
သေရဖိနပ္မွာေတာင္
ဒဏ္ရာေတြေပါက္ၿပဲလုိ႔
တကယ္လုိ႔
ခင္ဗ်ားေျခေထာက္ကုိ
မယုံၾကည္ေတာ႔ဘူးဆုိရင္
ေျခတုတပ္တာအေကာင္းဆုံး။
(
ႏုိင္ထက္ႏုိင္- ေခတ္က သယ္ေဆာင္လာေသာ ဗီဇမ်ား ကဗ်ာမွ)
နာက်င္စရာေတြ
မ်ားျပားလာသည္႔အခါ ၾကင္နာမႈမ်ားသည္ ရွားပါးကုန္ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္သြား သည္။
ေမတၱာတရားေ
ေတြ ေခါင္းပါးလာသည္႔အခါ ဂ႐ုဏာတရားသည္ ပစၥည္းျပတ္လပ္သြားေလ႔ ရွိသည္။
ၿပဳံးေနေသာ မ်က္ႏွာဖုံးမ်ားေအာက္မွ မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ကဗ်ာဆရာက ခြာၾကည္႔လုိက္သည္႔အခါ
သံသယကုိ ေတြ႔ရွိခဲ႔ရသည္။ အစစ္အမွန္တန္ဖုိး မ်ား ေပ်ာက္ဆုံး သြားသည္႔ေနရာတြင္
အတုအပမ်ား သည္ ေစ်းေပါေပါႏွင့္ ၀င္ေရာက္ေနရာယူလာသည္။ အထက္ပါကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္တြင္
ကဗ်ာဆရာ အဂၢလင္းႏွင့္ႏုိင္ထက္ႏိုင္တုိ႔၏ လက္ရွိဘ၀အေပၚထားရွိေသာ သံသယအျမင္ကုိ
အားေကာင္းစြာ ေတြ႔ရွိရ သည္။ မယုံၾကည္ျခင္း၊ မေရရာျခင္းမ်ားကုိ ေန႔စဥ္လူမႈဘ၀ထဲတြင္
သမရုိးက် အျဖစ္ ျမင္ေတြ႔ လာတာကုိ ေတြ႔ရွိရသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကဗ်ာဆရာႏွစ္ေယာက္စလုံးမွာ
ျငင္းပယ္ ႏုိင္စြမ္း မရွိ လက္ခံထား ရသည္။ သုိ႔ေသာ္လက္ခံပုံျခင္း ကြဲသည္။ ကဗ်ာဆရာအဂၢလင္းက
ရနံ႔မဲ႕တဲ႔ ပန္းကုံးေတြကို လြမ္းစရာ ပန္းေခြမ်ားအျဖစ္ သက္ျပင္းကုိ မွ်င္းမွ်င္းခ်
လက္ခံအတည္ျပဳ လုိက္ၿပီး ကဗ်ာဆရာ ႏုိင္ထက္ႏုိင္ ကေတာ႔ ရဲရင့္ျပတ္သားစြာျဖင့္ အစစ္ကုိ
မယုံၾကည္မွေတာ႔ အတုနဲ႔ ရွင္သန္ရတာ အေကာင္းဆုံးဟု အံကုိ တင္းတင္းႀကိတ္
လက္ခံပစ္လုိက္သည္။
က်ရာဇာတ္ရုပ္မွာ ညစ္ေထးခဲ႔ရေသာ
၀ိညာဥ္မ်ား
ရုိက္ကြင္းအျပင္မွာ
ကုိယ္က်င့္တရားကုိ ခုိင္ခုိင္ၿမဲမရဘူး
ေသြးသံရဲရဲ စိတၱဇလူသတ္သမားရဲ႕
သားေကာင္မ်ား
တစ္ခန္းအရပ္မွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရြင္
ျပန္လည္ႏုိးထ
မရဘူး
(အဂၢလင္း-
႐ုပ္႐ွင္ဘ၀ ကဗ်ာမွ)
စားစရာမရွိေတာ႔ ဇာတ္တူသားစားတယ္
အလဲလဲအကြဲကြဲဘ၀ထဲမွာ
ဟီး႐ုိးအင္း နံပါတ္ဖုိး အလုိမတူဘဲ
ထုိးသြင္းခံရသလုိ
ေလာကဓံပုိက္တန္းလန္းနဲ႔
သက္မဲ႔ခႏၶာေတြ
(ႏုိင္ထက္ႏုိင္-
အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ......ကဗ်ာမွ)
ေနာက္ထပ္ထုတ္ျပခ်င္သည္႔
ကဗ်ာေတြ က်န္ရွိေနပါေသးသည္။ အဂၢလင္း၏ ကြ်န္ေတာ္
ေရာက္ေအာင္ လာမယ္႔အေၾကာင္း ႏွင့္ ေနထက္ႏုိင္၏ ငါတုိ႔ေမ႔ေလ်ာ႔ျခင္းမွာ ငါတုိ႔ ယုတ္ေလ်ာ႔လာ ကဗ်ာ။ အဂၢလင္း၏ မေအာင္ျမင္ေသးေသာ ၀တၳဳထဲမွ ဇာတ္ေကာင္မ်ားႏွင့္
ႏုိင္ထက္ႏုိင္၏ လမ္းဟာ လုံးေနေတာ႔
ငါတုိ႔ျပားၿပီ ကဗ်ာ စသည္ျဖင့္ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ပုံကြဲေပမယ္႔ ခံစားမႈတူၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္
ေခတ္ေပၚ အာရုံခံစားမႈျခင္းတူေပမယ္႔ ကဗ်ာနည္း ပရိယာယ္၊ တင္ျပပုံ၊ ဆြဲေဆာင္ပုံ၊ ကြဲလြဲသည္။
အဂၢလင္း၏ ေခတ္ေပၚကဗ်ာအဖဲြ႔သည္ စကားေျပာရစ္သမ္ကုိ ပုိဦးစားေပးသည္
ေျပျပစ္စီးဆင္းမႈကုိ ဖြဲ႔ယူသည္။ ေဒါသသင့္သည္႔ စကားကုိပင္ ကဗ်ာဖတ္သူ ကုိ ေလျပည္ေလးႏွင့္ ေျပာ သည္။ ႏုိင္ထက္ႏုိင္၏ ေခတ္ေပၚကဗ်ာအဖြဲ႔သည္ က်စ္လစ္သည္။
ကဗ်ာတစ္ေၾကာင္းခ်င္း အဆုံး သတ္ကုိ သံျပတ္မ်ားျဖင့္ ခ်ေလ႔ရွိသည္။
တစ္ခ်က္ပစ္တစ္ေကာင္က်ကစားနည္းကုိ ကြ်မ္းက်င္သူလုိ စာေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္း ခ်င္းစီ ကေန
ကဗ်ာဖတ္သူကုိ တုိက္ရုိက္ေျပာသည္။ ကဗ်ာဆရာေတြ၏ ကဗ်ာေတြက သူတို႔၏
ေခတ္ကာလျဖတ္သန္းမႈ အဆုိး အေကာင္းကုိ ျမင္ေတြ႔ႏုိင္သည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ နာက်င္မႈသည္
သူျဖတ္သန္း ေရာက္ရွိေနသည္႔ေခတ္၏ နာက်င္ခံစားမႈ သာျဖစ္သည္။ ေခတ္ႀကီး၏ ရုိက္ခတ္မႈမွ
ထြက္ေပၚလာေသာ ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္မ်ားသည္ ကဗ်ာဆရာ၏ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။
ကဗ်ာဆရာသည္ သူတို႔၏ အမာရြတ္မ်ားကုိ စကားလုံးမ်ားျဖင့္ ပုံေဖာ္ၿပီး ကဗ်ာဖတ္သူထံ ေပးပုိ႔လုိက္
ျခင္းပင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္မၾကာမီတြင္ ေတာင္ပံခတ္သံ တဖ်တ္ဖ်တ္ျဖင့္ ညနံရံကုိ
ရုိက္ခတ္လာေသာ ကဗ်ာမ်ား သင့္ထံ ေရာက္ရွိလာပါလိမ္႔မည္။ အေမွာင္သည္ တျဖည္းျဖည္း ေရာက္ရွိလာခဲ႔ၿပီ။
ညသည္ တျဖည္းျဖည္းနက္၍လာခဲ႔ၿပီ။ အေမွာင္ႀကီးစုိးေသာ ညနံရံကုိ ရုိက္ခတ္လာေသာ ေရႊေရာင္အေတာင္ပံ
ခတ္သံမ်ားအားေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ငုိသံမ်ားၾကားမွ တဖ်တ္ဖ်တ္ ၾကားေနရ ပါလိမ္႔ဦးမည္။
မင္းနဒီခ
၃၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၃
No comments:
Post a Comment