Sunday, September 8, 2013

ပန္းကဗ်ာ၊ ေရႊဘုိကဗ်ာခ်စ္သူမ်ားႏွင့္ ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္သက္၀င္ျခင္း



ပန္းကဗ်ာ၊ ေရႊဘုိကဗ်ာခ်စ္သူမ်ားႏွင့္ ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္သက္၀င္ျခင္း



စာအုပ္အမည္                      ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္သက္၀င္ျခင္း
ေရးသူ                               ကုိသက္(ပန္းကဗ်ာ)၊ ေမာင္စိမ္းသစ္၊ ျမင့္ဦးေအာင္ေျမ၊သုိက္ထြန္းေႏြ႕(ေဆး)
                                      ခန္႔သီေမာင္၊ ၿမဲၿမံ(ေရႊဘုိ)၊ မ်ဳိးေက်ာ္မ်ဳိး(ေရႊဘုိ)၊ ၾသဂတ္စ္
ထုတ္ေ၀သည္႔ ကာလ              ၂၀၁၃၊ ေမလ
ထုတ္ေ၀သည္႔ တုိက္               ပန္းကဗ်ာ(စာစဥ္-၃)

          ၿပီးခဲ႔သည္႔ ၂၀၁၂ ၾသဂုတ္လတုန္းက ေရႊဘုိပန္းကဗ်ာစာေပမွ ထုတ္ေ၀သည္႔ ေခတ္ႀကီးထဲ ငါတုိ႔ တီးလုိက္တဲ႔ ဗုံသံေတြ ဟု အမည္ေပးထားသည္႔ ကဗ်ာစုစည္းမႈစာအုပ္တစ္အုပ္ထြက္ရွိခဲ႔ပါသည္။ (ဆရာ) ကုိသက္(ပန္းကဗ်ာ)၊ ေမာင္စိမ္းသစ္၊ ျမင့္ဦးေအာင္ေျမ၊ ခန္႔သီေမာင္၊ ကုိမင္း၊ ေသြးစ်ာန္ တုိ႔၏ တစ္ေယာက္ကုိ ဆယ္ပုဒ္ႏႈန္းျဖင့္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာအပုဒ္(၆၀) အားစုစည္းထားသည္႔ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစုစည္းမႈ စာအုပ္ျဖစ္သည္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ ပန္းကဗ်ာသည္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏွင့္ မစိမ္း။ ကြ်န္ေတာ္ကဗ်ာေလာကသုိ႔ စတင္၀င္ေရာက္ သည္႔ႏွစ္မ်ားတြင္ ေရႊဘုိပန္းကဗ်ာစာေပဆုသည္ သိကၡာရွိသည္႔ စာေပဆုတစ္ဆုအျဖစ္ ရင္းႏွီးမႈရွိေနၿပီး သား ျဖစ္သည္။ ေရႊဘုိကဗ်ာဆရာမ်ားကုိေတာ႔ စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွ တဆင့္ ရင္းႏွီးရင္းစြဲရွိေနၿပီးသား ျဖစ္ေပမယ္႔ အျပင္မွာ တစ္ခါမွမေတြ႔ဖူးေသးခဲ႔။ ထုိကဗ်ာစာအုပ္ေလးေရွ႕အတြင္းစာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ ပန္းကဗ်ာစာေပတုိက္၏ လိပ္စာႏွင့္ ဆရာကိုသက္(ပန္းကဗ်ာ)၏ ဖုန္းနံပါတ္ကို ထည္႔သြင္းထားသည္။ ထုိစာအုပ္ေလးထြက္သည္႔ ရက္ ပုိင္းအတြင္းပင္ ဆရာကုိသက္(ပန္းကဗ်ာ)ကုိ ဖုန္းႏွင့္မိတ္ဆက္ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၂ မတ္လတုန္းက ထြက္ရွိခဲ႔သည္ ကြ်န္ေတာ္႔ကဗ်ာစာအုပ္` ပုိးသားေရာင္ပင္လယ္လမ္း´ ကုိ ေရႊဘုိတြင္ ျဖန္႔ခ်ီရန္ ပန္းကဗ်ာစာအုပ္ဆုိင္ႏွင့္ ဆက္ သြယ္ျဖစ္ခဲ႔သည္။ ထုိ႔ေနာက္ လအနည္းငယ္အတြင္းမွာပင္ အလုပ္ကိစၥႏွင့္ ေရႊဘုိသုိ႔ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္ ပန္းကဗ်ာ စာအုပ္ဆုိင္သုိ႔ သြားျဖစ္ခဲ႔သည္။ ဆရာကုိသက္၊ ျမင္႔ဦးေအာင္ေျမ၊ ခန္႔သီေမာင္တုိ႔ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျဖစ္၊ ညပုိင္း လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထုိင္ စကားေျပာျဖစ္ခဲ႔သည္။ ေနာက္တစ္ေခါက္ေရႊဘုိသုိ႔ ထပ္မံေရာက္ရွွိသည္႔အခါ ေရႊဘုိ ေရာက္ မႏၱေလးသားကဗ်ာဆရာေမာင္စိမ္းသစ္ႏွင့္ ထပ္ဆုံျဖစ္ၾကသည္။ ေရႊဘုိပန္းကဗ်ာစာေပဆုအေၾကာင္းျပန္ေျပာင္း
ေျပာဆုိျဖစ္ၾကသည္။
ေရႊဘုိပန္းကဗ်ာစာေပဆုကုိ ေရႊဘုိကဗ်ာကဗ်ာခ်စ္သူမ်ားအဖြဲ႔အေနျဖင့္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ ႏွစ္တစ္ႏွစ္ အတြင္း ထြက္ရွိေနေသာ မဂၢဇင္းမ်ားထဲမွ ေျခာက္လတစ္ႀကိမ္ ေရႊဘုိကဗ်ာခ်စ္သူမ်ား အႀကိဳက္ဆုံး ေခတ္ေပၚကဗ်ာ အျဖစ္ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဆုေပးအပ္ရန္ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၆ ဇြန္လတြင္ ပိေတာက္ပြင့္သစ္မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ ဆရာသူရနီ၏ `ခ်န္ရစ္သူ´ကဗ်ာအား ပထမဆုံးပန္းကဗ်ာစာေပဆုအျဖစ္ ဂုဏ္ျပဳခ်ီးျမွင့္ေပးခဲ႔ သည္။ ၂၀၀၆ ဒီဇင္ဘာတြင္ မေဟသီမဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ ဆရာၾကည္ေမာင္သန္း၏ `ငါလည္းတစ္ေန႔´ ကဗ်ာအား ဂုဏ္ျပဳေပးအပ္ခဲ႔ၿပီး ၂၀၀၇ တြင္ ဆရာေမာင္တင္သစ္၏ `ဒီေန႔ဟာ အစျဖစ္တယ္´ ကဗ်ာႏွင့္ ဆရာ အုိေအာင္၏ `ျပင္ဦးလြင္´ ကဗ်ာအား ေရႊဘုိပန္းကဗ်ာစာေပဆုအျဖစ္ ဂုဏ္ျပဳေပးအပ္ခဲ႔ၾကသည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္း ဇြန္လတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ ဆရာၾကည္ေမာင္သန္း၏ `ဒီပရဂၤ´ ကဗ်ာအား ေရြးခ်ယ္ ဂုဏ္ျပဳေပးခဲ႔ၿပီး ေနာက္ပုိင္း အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ပန္းကဗ်ာစာေပဆု ခ်ီးျမွင့္ေပးအပ္ႏုိင္ျခင္းမရွိခဲ႔ဘဲ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ရနံ႔သစ္မဂၢဇင္း ေဖေဖာ္၀ါရီလတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ ဆရာကုိေရြး၏ `တထိတ္ထိတ္´ကဗ်ာျဖင့္ ေရႊဘုိပန္းကဗ်ာ စာေပဆုအား ျပန္လည္အသက္သြင္းခဲ႔ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာဆုေရြးခ်ယ္ျခင္းကိုလည္း ယခင္ ေျခာက္လတစ္ႀကိမ္ မွ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ခဲ႔သည္။       
          ယခု ၂၀၁၃၊ ေမလတြင္ ပန္းကဗ်ာစာစဥ္(၃) အျဖစ္ ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္သက္၀င္ျခင္းဟု အမည္ေပး ထားသည္႔ ကဗ်ာရွည္စုစည္းမႈ စာအုပ္တစ္အုပ္ ထြက္ေပၚလာခဲ႔သည္။ ေရးသားသူမ်ားက (ဆရာ) ကုိသက္ (ပန္းကဗ်ာ) ၊ ေမာင္စိမ္းသစ္၊ ျမင့္ဦးေအာင္ေျမ၊ သုိက္ထြန္းေႏြ႕(ေဆး)၊ ခန္႔သီေမာင္၊ ၿမဲၿမံ(ေရႊဘုိ)၊ မ်ဳိးေက်ာ္မ်ဳိး (ေရႊဘုိ)၊ ၾသဂတ္စ္ စုစုေပါင္း ကဗ်ာဆရာ ရွစ္ဦး၏ ကဗ်ာရွည္ရွစ္ပုဒ္ႏွင့္အတူ ဆရာျမသန္းတင့္၏ `ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္´
ဆာင္းပါးမွ စာပုိဒ္အခ်ဳိ႕ကုိ အမွာစာအျဖစ္ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပထားသည္ကုိ ေတြ႔ရ သည္။ ကဗ်ာေရးသား သူေတြ မ်ားသေလာက္ ကဗ်ာရွည္ေရးသားသူ နည္းပါးသည္။ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ အုံနဲ႔ က်င္းနဲ႔ ထြက္ရွိလာေပသည္႔ ကဗ်ာရွည္စုစည္းမႈစာအုပ္နည္းပါးသည္႔အခ်ိန္တြင္ ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္သက္၀င္ျခင္း သည္ ေရငတ္တုန္းေရတြင္းထဲ ဆင္းထုိင္ရသလုိျဖစ္ရသည္။ တကယ္ေရငတ္ေျပ မေျပကုိေတာ႔ ကဗ်ာမ်ား အေပၚ သက္၀င္ၾကည္႔ရဦးမည္ သာ ျဖစ္သည္။

နာမက်န္းစိတ္နဲ႔ ကမာၻႀကီးကုိ ေငးမိေတာ႔
ရယ္ရႊင္ဖြယ္
ခ်ာလီခ်က္ပလင္ ျပန္ၾကည္႔မိတယ္
ခုလူၾကမ္းေတြက ပုိၿပီးရယ္ရသေယာင္
အုပ္ေဆာင္းထဲမွာ
ညစာခ်န္ထားတဲ႔ ၾကက္ဥေၾကာ္
တစ္၀က္ႀကီးမ်ားေတာင္လုိ႔ ဒီလုိယူရမလား
..............................
သူရဲေဘာနည္းလြန္းတယ္
မင္းတုိ႔ ငါတု႔ိ တအားကုန္ေကြ႔မခ်ရဲခဲ႔
အတြင္းသားမွာ ဘာပါလဲ
အမွန္တရားမွာ ဆီေ၀႔ေပက်န္
ပစၥကၡကုိ တြင္တြင္ျငင္း
အတိတ္တကို တြင္တြင္ျငင္း
ေဇာ္၀ိတ္ႀကီးလုိ လက္သီးမျပင္းသူ
ကြ်န္ေတာ္အရုိးရင္႔ခဲ႔႔ပါၿပီ
..........................
သင္ယုံၾကည္ရာေရြးခ်ယ္ပါဆုိေတာ႔
သံပယုိသီးတစ္လုံးကုိ ငါယူမိ
ဟုိးေထာင့္က ကေလးကုိ
မုန္႔တစ္ခ်ပ္ေလာက္ေပးပါ
လူတန္းရဲ႕ ေနာက္ဆုံး သူ႔မ၀ံ႔စားမႈမွာ
သူ႔ကုိယ္သူ ရွက္ႏုိးေနပုံ
......................
ေတာကား ေတာင္ကားတစ္ထပ္
တုိက္ေရွ႕ဆင္၀င္ကားတစ္ထပ္
အဆုံးမွာ
ျပည္ဖုံးကား ခ်လုိက္ၿပီ။
(ခန္႔သီေမာင္- မုိင္တုိင္ ၀/၃၅)
          ဆရာခန္႔သီေမာင္၏ မုိင္တုိင္၀/၃၅ ကဗ်ာကုိ ဖတ္ရသည္႔အခါ ရုပ္ရွင္အေႏွးျပကြက္လုိ ဇာတ္၀င္ခန္း ေတြကို တကြက္ခ်င္း၊ တကြက္ခ်င္းျမင္ေနရသည္။ ျဖတ္သန္းခဲ႔ရသည္႔ လူငယ္ဘ၀၊ ျဖတ္သန္းခဲ႔ရသည္႔ ေခတ္ ကာလအေျခအေန၊ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈေရးအား သေရာ္စိတ္ကဲသည္႔ အေရးအသား။ အားမတန္လုိ႔ ေလွ်ာ႔ေပး ခဲ႔ရသည္႔ မာန္ စသည္ျဖင့္ ကဗ်ာဆရာ၏ အတြင္းသားကို ျမင္ေနရသည္။ ေနာက္ဆုံးကဗ်ာဆရာ အဆုံးသတ္ လုိက္သည္႔ ကဗ်ာစာသားမ်ားသည္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၏ အသက္ျဖစ္သည္။ ငိုခဲ႔၊ ရယ္ခဲ႔၊ နာက်ည္းခဲ႔၊ နာက်င္ခဲ႔ ရသမွ်သည္ အခုေတာ႔ ျပည္ဖုံးကားေနာက္မွာ က်န္ေနရစ္ခဲ႔သည္။ သုညႏွင့္စခဲ႔ေသာ ဘ၀သည္ သုညမွာ ျပန္ဆုံးသည္။ ကဗ်ာသည္ အစမွအဆုံးထိ ရစ္သမ္( Rhythm)ကုိ ဦးစားေပးေရးဖြဲ႔သြားတာကုိ ေတြ႔ရသည္။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လုံးသည္ အနက္၀ွက္လြန္းျခင္း၊ တန္ဆာဆင္လြန္းျခင္း၊ အလကၤာဖြဲ႔လြန္းျခင္းမ်ားမပါ။ ကဗ်ာ ဖတ္သူအတြက္ အသိခက္သည္႔ စကားလုံးမ်ားမပါ။ ရုိးရွင္းနားလည္လြယ္ေအာင္ တုိက္ရုိက္ေရးသည္။ ကဗ်ာ ဆရာျဖတ္သန္းခဲ႔ရသည္႔ ေခတ္ႏွင့္ အေျခေအနသည္ ကဗ်ာဖတ္သူႏွင့္ အကြာအေ၀းတူခ်င္မွ တူလိမ္႔မည္။ သုိ႔ေသာ္ ကဗ်ာဆရာသည္ သူခံစားခဲ႔ရသမွ်ကို စကားလုံးအားျဖင့္ ေဖာ္က်ဴးသည္။ Rhythm အနိမ္႔အျမင့္ျဖင့္ တင္ျပသည္။ ကဗ်ာဖတ္ၿပီး စိတ္ထဲတြင္ တစ္ခုခုလုိေနသလုိ ခံစားရသည္။ ကဗ်ာဆရာသည္ ကဗ်ာဖတ္သူကုိ အလုပ္ေပးခဲ႔ျခင္းသာ ျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။

ဘယ္သူေတြ ဘာေျပာေျပာ
ငေတေတြရဲ႕ မ်က္ေစာင္း
အေၾကာင္းသုံးပါး မေရြးတာေၾကာင့္
ရွင္သန္ခဲ႔သမွ် ယုံၾကည္ခ်က္ေတြ
အစို႔ထြက္လွတဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းေတြဟာ
ျပာပုံဘ၀
........................
ဧရာ၀တီရဲ႕
မ်က္ရည္စက္လက္နဲ႔ ေရေအာ္သံ
လက္ပံေတာင္းေတာင္ရဲ႕ မီးလွ်ံၾကားက ေတာင္ဟီးသံ
လူ႔အခြင့္အေရးစာတမ္းေဘးက
ေျမဇာပင္ေတြရဲ႕ ေဆြးေျမ႕နာက်ည္းသံ
အနက္ေရာင္ကင္းဗတ္စရွည္ႀကီးေပၚက
ေရႊ၀ါေရာင္သန္းတဲ႔ ေအးျမျမသံ
ၾကယ္ေတြ တစ္ျပင္လုံးရဲ႕
ဆုိင္လင့္ဇာတပ္ထားတဲ႔ မ်ဳိသိပ္သံ
ဇာတ္တူသားစားၾကတဲ႔
ဟသၤာကုိးေသာင္း ေတာင္ပံက်ဳိးသံ
နယ္နိမိတ္ေက်ာ္ေလာင္ကြ်မ္းတဲ႔
လူမ်ဳိးေရး မီးဟုန္းဟုန္းသံ
..........................
အခု အေမရိကားမွာ
ကေလးက်ည္ကာအကၤ်ီစံမံကိန္းတဲ႔
ပလတ္စတစ္ေဘာလုံးအေပါက္တစ္လုံး
ဒါမွမဟုတ္
က်ီးသားရုိက္မယ္႔
လမ္းေဘးသစ္ကုိင္းေျခာက္တစ္ခုေလာက္ေတာင္
ႏွစ္လုိၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး
(ျမင့္ဦးေအာင္ေျမ- အေရြ႕တစ္ခုရဲ႕ ပုံျပင္)
         
ဆရာခန္႔သီေမာင္ရဲ႕ ကဗ်ာဖတ္ၿပီး က်န္႔ခဲ႔တဲ႔ အေတြးက ဆရာျမင္႔ဦးေအာင္ေျမရဲ႕ အေရြ႕တစ္ခုပုံျပင္မွာ ဆက္လက္ရုိက္ခတ္သည္။ ကဗ်ာဆရာသည္ ျပည္သူထဲမွ ျပည္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ ခံစားမႈသည္ ျပည္သူလူထု၏ ခံစားမႈျဖစ္သည္။ အေရြ႕တစ္ခု၏ ပုံျပင္ထဲတြင္ ကဗ်ာဆရာ၏ ရပ္တည္မႈ ကုိ ျမင္ရသည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ နာက်င္မႈကို ျမင္ရသည္။ ဆရာခန္႔သီေမာင္၏ ကဗ်ာထဲတြင္ အေတြ႔ရနည္းခဲ႔ေသာ နိမိတ္ပုံမ်ား၊ အလကၤာမ်ားကုိ ယခုကဗ်ာထဲမွာ ေ၀ေ၀ဆာဆာျမင္ရသည္။ ကဗ်ာဆရာသုံးသြားသည္႔ နိမိတ္ပုံမ်ားသည္ အားေကာင္းလြန္းသည္။ ` ႏုိ႔မ်က္သားေတြရဲ႕ ဘ၀မွာ၊ တံလွ်ပ္ေပၚ လက္နဲ႔ယက္၊ တစ္တြင္းၿပီး တစ္တြင္းတူးလုိ႔ ၊ မုိက္တြင္းေတြနက္´၊`ေက်ာဒဏ္ရာအျပည္႔နဲ႔ သုမနဟာ၊ ဘုရားပြဲျဖစ္တုိင္း၊ ေျခာက္ေပါက္နဲ႔ပဲ ဆုံေနၾက´ စတဲ႔အေရးအသားမ်ားက ကဗ်ာဖတ္သူကုိ ဆြဲေခၚသြားႏုိင္သည္။ မုိင္တုိင္ ၀/၃၅သည္ ရုပ္ရွင္ အေႏွးျပကြက္ တစ္ခုဆုိလွ်င္ အေရြ႕တစ္ခု၏ ပုံျပင္သည္ တဖ်တ္ဖ်တ္အခန္းကူးေနသည္႔ ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ား ပင္ ျဖစ္ေပလိမ္႔မည္။ ကဗ်ာတစ္ပုိဒ္ႏွင့္ တစ္ပိုဒ္ၾကားတြင္ ကဗ်ာဖတ္သူသည္ နားခ်ိန္မရွိ။ ေခတ္ပ်က္ႀကီးတစ္ခု၏ ဆက္တင္သည္ ေသြးအလိမ္းလိမ္းက်ည္တဒုိင္းဒုိင္းႏွင့္ ဆက္တက္တုိက္ဆက္ေနသည္။ ကဗ်ာဆုံးေသာ ကဗ်ာဖတ္သခမ်ာ ေမာက်န္ရစ္ခဲ႔သည္။ ကဗ်ာရွည္ ေနာက္ဆုံးအပုိဒ္တြင္ ကဗ်ာဆရာေပးသည္႔ လက္ေဆာင္ ဆယ္႔ႏွစ္ရာသီမေၾကြတဲ႔ပန္းေတာကုိ ေငးၾကည္႔ရင္း ရနံ႔ေတြ ေမႊးပ်ံ႕လာသလုိခံစားလုိက္ရသည္။

လွံတံကုိ အေပၚေျမွာက္
ပါးစပ္ေပါက္နဲ႔ မဖမ္းခဲ႔ဘူး
ဆင္ေတြ အထိမ္းသိမ္းခံရသလုိ
ေထာင့္က်ဥ္းပိတ္နည္းမသုံးခဲ႔ဘူး
စူဇကာပုဏၰားလုိ
ပုံေအာၿပီး အစားမငတ္ခဲ႔ဘူး
......................
ေသာ႔တံမတူတဲ႔
ေသာ႔ခေလာက္ဟာ
ဖြင့္တုိင္းပြင့္မလာႏုိင္ပါဘူး
ကုိယ္႔ယုံၾကည္ခ်က္
ကုိယ္႔အယူအဆ
ကုိယ္႔ေသာ႔တံေပါ႔။
(ကုိသက္(ပန္းကဗ်ာ)- က်ဳပ္အေၾကာင္း)

ငါဟာ ကမာၻႀကီးကုိ
တဖက္သက္အခ်စ္နဲ႔ ခ်စ္ေနတဲ႔
ေမာင္စိမ္းသစ္ပါကြဲ႔။
ေက်းဇူးျပဳၿပီး ငါ႔ကုိ ဘယ္သူမွ ေစ်းလာမဆစ္နဲ႔
ငါတမူကား
ေတာေရာက္ၿမိဳ႕သား ကဗ်ာသမားျဖစ္ရဲ႕။
..........................
ဘ၀မွာ ေနေပ်ာ္လုိက္တာ
ေဟာဟုိ ၿခံစည္းရုိးမက်ည္းပင္ေပၚက
သပြတ္အူးသီးေလးေတြေတာင္မွ
တစ္ခ်ိန္မွာ ဓါတ္ဗူးေဖာ႔ဆုိ႔အျဖစ္နဲ႔
ဘ၀သစ္မွာ အဓိပၸာယ္ရွိရွိ ေနႏိုင္ၾကေသး။
(ေမာင္စိမ္းသစ္- အစိမ္းေရာင္ျဖစ္သြားတဲ႔ ကဗ်ာ)

၀န္ထမ္းဆုိတာ
အျပင္ပန္းကလည္းမလွ
အတြင္းခန္းကလည္း မ်က္ႏွာမရ
တစ္ခါတစ္ခါ ကြ်န္၀ယ္ရာ အဆစ္ပါ
တစ္ခါတစ္ခါ ကြ်န္ေမြးတာ အားေပးရရင္း
ငရဲကုိ အတြဲလုိက္သြားမယ္႔သူေတြ
ငါေတာ႔
ကုိယ္႔အကုသိုလ္ ကုိယ္ယူလုိ႔
အဆင္းကုိ ဘီးတပ္ေပးခ်င္ေနမိ။
(သုိက္ထြန္းေႏြ႕(ေဆး)- တစ္၀က္မာတိကာ)

          `ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ရဲ႕ပုဂၢိဳလ္ေရးဘ၀ကုိသာ အၿမဲေရးတယ္။ သူ႕ရဲ႕ အေကာင္းဆုံးကဗ်ာ ဆုိတာ သူ႔ဘ၀ရဲ႕ ေၾကကြဲစရာေတြထဲက ေပၚထက္လာတာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေၾကကြဲစရာဟာ ေနာင္တ၊ သံေ၀ဂ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ႐ႈံးနိမ္႔သြားတဲ႔ အခ်စ္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။  ဒါမွမဟုတ္ သူ႔ အထီးက်န္မႈျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ သူဟာ မနက္လက္ဖက္ရည္၀ုိင္းမွာ ေျပာသလုိ ဘယ္ေတာ႔မွ တုိက္ရုိက္ႀကီးမေျပာဘူး။  ကဗ်ာမွာ အၿမဲတမ္းေ၀၀ါးေနတဲ႔ ပုံရိပ္ေတြ ရွိတယ္။ ကဗ်ာဆရာဟာ သူကုိယ္တုိင္ေ၀၀ါးတဲ႔ အစိတ္အပုိင္းရဲ႕ ပုံရိပ္တစ္ခုလည္းျဖစ္တယ္။´ ဆုိတဲ႔ ဆရာ ျမသန္းတင့္၏ `ေခတ္ေပၚကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္၍´မွ ေကာက္ႏႈတ္ ထား သည္႔ စာသားမ်ားလုိ (ဆရာ) ကုိသက္(ပန္းကဗ်ာ)၊ ေမာင္စိမ္းသစ္ႏွင့္ သုိက္ထြန္းေႏြ႔(ေဆး)တုိ႔၏ ကဗ်ာမ်ားသည္ သူတုိ႔ဘ၀ကို သူတို႔ ေျပာျပေနသည္႔ အတၳဳပတၱိကဗ်ာရွည္မ်ားျဖစ္သည္။ ဆရာကုိသက္(ပန္းကဗ်ာ)၏ ကဗ်ာရွည္ ထဲတြင္ ပန္းကဗ်ာ ကုိ ျမင္ခြင့္ရပါလိမ္႔မည္။ ဆရာ ေမာင္စိမ္းသစ္ကဗ်ာရွည္ထဲတြင္ ကဗ်ာဆရာ၏ မိသားစု၊ ဘ၀အေျပာင္း အလဲမ်ားႏွင့္ကဗ်ာသေဘာထား။ ဆရာသုိက္ထြန္းေႏြ႔(ေဆး)၏ ကဗ်ာထဲတြင္ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္၏ ဘ၀၊ ခံစားခ်က္မ်ားစသည္ျဖင့္ နားေထာင္ခြင့္ရပါလိမ္႔မည္။ မ်ဳိးေက်ာ္မ်ဳိး(ေရႊဘုိ)၊ ၾသဂတ္စ္၊ ၿမဲၿမံ(ေရႊဘုိ) တုိ႔၏ ကဗ်ာမ်ားသည္လည္း လူငယ္ဘ၀ႏွင့္ အခ်စ္အလြမ္းကို အခ်ဳိးက်ေရာစပ္တင္ျပထားသည္႔ ကဗ်ာရွည္မ်ား ပင္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ကဗ်ာဆရာသည္ တုိက္ရုိက္မေျပာ၊ တုိက္ရိုက္ေျပာေသာ္လည္း သြယ္၀ုိက္နားလည္ယူ ရတာမ်ဳိးလည္း ရွိႏိုင္သည္။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ကဗ်ာဆရာ၏ ဘ၀အား ကဗ်ာမ်ားထဲမွ ေတြ႔ျမင္ခြင့္ရရွိျခင္းသည္ မွာပင္ ေက်းဇူးတင္စရာေကာင္းေနပါေသးသည္။ ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္သက္၀င္ျခင္းသည္ ကဗ်ာႏွင့္ကဗ်ာဆရာ အား ေပါင္းကူးေပးသည္႔ တံတားတစ္စင္းျဖစ္သည္။ ေရငတ္တုန္း ဆင္းထုိင္ခြင့္ရရွိသည္႔ ေရတြင္းတစ္တြင္းျဖစ္သည္။ အေမာေျပ မေျပကုိေတာ႔ ကဗ်ာဖတ္သူကသာ ဆုံးျဖတ္ေပးပါလိမ္႔မည္။ ကြ်န္ေတာ္႔အေနျဖင့္ ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္ သက္၀င္ျခင္းသည္ ကဗ်ာဆရာမ်ား၏ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈမ်ားကုိ အတၳဳပတၱိရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား တစ္ကား ၾကည္႔႐ႈ လုိက္ရသလုိ ခံစားမိပါသည္ဟု ေျပာၾကားရင္း ေရႊဘုိပန္းကဗ်ာ စာေပဆု ဆက္လက္သက္တမ္း ရွည္ပါေစ ေၾကာင္း ဆုေတာင္းေပးလုိက္မိပါသည္။

မင္းနဒီခ
၁၁၊ ၾသဂုတ္လ၊ ၂၀၁၃

No comments:

Post a Comment