Sunday, September 8, 2013

အစ္ဇင္မ်ားႏွင့္ ေနထုိင္ျခင္း



အစ္ဇင္မ်ားႏွင့္ ေနထုိင္ျခင္း

        ၁၉၆၀ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြမွာ ေမာ္ဒန္၀ါဒ က်ဆုံးၿပီး ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္၀ါဒေတြ ထြန္းကားတဲ႔ အခ်ိန္ က်မွ  ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ ေမာ္ဒန္ကုိ စတင္ေတြ႔ရွိခဲ႔ပါတယ္။ ေမာ္ဒန္(၀ါ) ေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕ ျမစ္ဖ်ားခံ စီးဆင္းမႈကေတာ႔ သေျပညိဳ၀ပ္ေရွာ႔နဲ႔ ဆရာေမာင္သာႏုိးဘာသာျပန္တဲ႔ ထင္းရွဴးပင္ရိပ္ပါပဲ။  ဆရာ ျမဇင္က ၁၉၆၉ ခုႏွစ္မွာ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာ(၀ါ) ေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕ ေယဘုယ်လကၡဏာေတြကို ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေၾကညာစာတမ္းအျဖစ္ ေငြတာရီမဂၢဇင္းမွ တဆင့္ ေအာက္ပါအတုိင္းခ်ျပခဲ႔ပါတယ္။
        ေခတ္ေပၚကဗ်ာဟာ
        ၁။ ေထြျပားတယ္။ ရုိးရုိးစင္းစင္းမဟုတ္။
        ၂။ သိပ္သည္းတယ္။ က်ဲတဲတဲမဟုတ္။
        ၃။ က်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္းလႊမ္းၿခံဳတယ္။ မက်ဥ္းေျမာင္း။
        ၄။ ရိပ္ကာ၀ဲကာေျပာတယ္။ တုိက္ရုိက္မေျပာ။
        ၅။ ဧကန္သေဘာတရားေဆာင္တယ္။ ျပဳအပ္တဲ႔ တရားမေဆာင္။
        ၆။ အကြက္သေဘာေဆာင္တယ္။ မ်ဥ္းသေဘာကို မေဆာင္။
        ေနာက္ထပ္ေျပာတာက ေခတ္ေပၚကဗ်ာဟာ ေန႔စဥ္အရပ္သုံးစကားကုိ စကားေျပာရစ္သမ္နဲ႔ ေရးတယ္။ ကဗ်ာေျမာက္တဲ႔အေရးအဖြဲ႔နဲ႔ ေခတ္ေပၚအာရုံခံစားမႈကုိဗဟုိျပဳရမယ္ဆုိတာပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္ နားလည္သလုိ အၾကမ္းအားျဖင့္ ထပ္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ တည္႔မေျပာဘူး။ အႏွစ္ခ်ဳပ္ သေဘာေျပာတယ္။ နမိတ္ပ၊ုံ သေကၤတသုံးတယ္။ စကားေျပာရစ္သမ္နဲ႔ အရပ္သုံးစကားသုံးစဲြတယ။္ ကာရန္ထက္ ရစ္သမ္ကုိ အားျပဳေရးတယ္။ ကာရန္ပါခ်င္ပါ မပါခ်င္ေန ထည္႔မတြက္ဘူး။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ လုံးက စုစည္းထားသလုိ ျဖစ္ေနတယ။္ ေျပာရရင္ လုံးဝန္းေသာ ပုံသ႑ာန္ျဖစ္တယ္။ ကဗ်ာဖတ္သူ ဟာ ကဗ်ာ့အတြင္းသားထဲမွာပဲ သိမႈကုိ ရွာႏုိင္တယ္။ အေနာက္ႏုိင္ငံတစ္ခ်ဳိ႕ရဲ႕ ေမာ္ဒန္၀ါဒေအာက္က သီးျခားအႏုပညာအစ္ဇင္ေတြကုိ ေလ႔လာၾကည္႔ရင္ Symbolism, Expressionism, Futurism, Surrealism, Dadaism, Cubicism, Imagism, စသည္ျဖင့္ ဆင္႔ကဲျဖစ္ထြန္းခဲ႔ပါတယ္။ ေလ႔လာထား တဲ႔အထဲက ထည္႔ေျပာရရင္ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္မ်ားမွာ ေရာဘတ္လုိ၀ဲနဲ႔ ဂြ်န္ဘယ္ရီမန္းစတဲ႔ လူငယ္ေတြဟာ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြရဲ႕ လက္၀ါးႀကီးအုပ္မႈေအာက္ကေန ရုန္းထြက္ဖုိ႔ လမ္းစေတြ ရွာလာၾကတယ္။ သူတုိ႔ ကုိ အိလိေယာ႔၊ အက္ဇရာေပါင္းတုိ႔ရဲ႕ ခ်ဳိးက်ဴးခံရမႈေတြနဲ႔အတူ တတိယမ်ဳိးဆက္လုိ႔ အသိအမွတ္ျပဳခဲ႔ ၾကတယ္။ အဲဒီတတိယမ်ဳိးဆက္အားလုံးလုိလုိဟာ ေအာလ္ဆမ္ရဲ႕ Projective Verse ေၾကညာ စာတမ္းရဲ႕ လႊမ္းမုိးမႈကို ခံခဲ႔ရတယ္။ ၁၉၆၀ နဲ႔ ၁၉၇၀ ၾကားကာလေတြမွာ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္၀ါဒဟာ တည္ေဆာက္ဆဲအေနအထားပဲ ရွိေနတယ္။ Beat, Black Mountain, Confessional, Lyric, Deep Image စတဲ႔ ကဗ်ာ၀ါဒသစ္ေတြကုိ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္လုိလုိ ေမာ္ဒန္ေႏွာင္းပုိင္းလုိလုိနဲ႔ ေ၀ေ၀၀ါး၀ါးျဖစ္ခဲ႔ရတဲ႔ အထိ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ရဲ႕အစဟာ အခက္အခဲေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ခဲ႔ရတယ္။ ၁၉၇၀ နဲ႔ ၁၉၈၀ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ႔ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္လုိ႔ တိတိက်က်ေျပာလုိ႔ရတဲ႔ ကဗ်ာ၀ါဒေတြ ေပၚေပါက္လာတယ္။ အထင္ရွားဆုံးနဲ႔ အလႈပ္ခတ္ဆုံးကေတာ႔ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္မွာ ေပၚေပါက္ခဲ႔တဲ႔ စိတ္ကူးညဏ္အဓိက၀ါဒ Conceptual နဲ႔ ၁၉၇၈ မွာ L=A=N=G=U=A=G=E မဂၢဇင္းကေန ေပၚထြက္လာတဲ႔ Language Poetry ပါပဲ။ အဲဒီ LP ကဗ်ာရဲ႕ အဓိကအလုပ္လုပ္ျခင္းကေတာ႔ ဘာသာစကားအေပၚမွာ ဗဟုိျပဳတည္ေဆာက္ ေရးဖြဲ႔ျခင္း ပါပဲ။
        ေမာ္ဒန္ေနာက္ပုိင္း ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ေခတ္ဦးလည္းေရာက္ေရာ ေမာ္ဒန္တုန္းက ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ သိ ထားတာေတြ အားလုံးဟာ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားတယ္။ ကဗ်ာပုံသ႑ာန္က ဂငယ္ပုံျဖစ္သြားတယ္။ ကဗ်ာထဲ ထည္႔ထားတဲ႔ စကားလုံးေတြ ဝါက်ေတြကုိ အဲဒီ အေပါက္ႀကီးထဲကေန ကဗ်ာဖတ္သူက ျပန္ လုိက္ေကာက္ၿပီး သိမႈကုိ တည္ေဆာက္ယူရတယ္။ ကဗ်ာဖတ္သူရဲ႔ အလုပ္ ပုိမ်ားလာတယ္။ ခက္လာ တယ္။ ကဗ်ာဖတ္သူကုိယ္တုိင္ ဘာေတြသိထားလဲဆုိတာကုိပါ ကဗ်ာဆရာက ျပန္ေမးခြန္း ထုတ္လာ တယ္။ ဒီဘက္ပုိင္း Contemporary ေတြက်ေတာ့ ေမာ္ဒန္ေရာ ပုိ႔ေမာ္ဒန္ ကုိပါ ဆန္႔က်င္တယ္။ စကားလုံးသုံးစဲြမႈရုိးရွင္းေအာင္ အားထုတ္လာတယ။္ တစ္ခ်ဳိ႕ Hybrid ေတြမွာက်ေတာ့ အားလုံးယူ သုံးတယ္။ ေရာေရးတာ ရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္အဓိကေျပာခ်င္တာက  ေမာ္ဒန္ကုိနားလည္မွ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ ကုိ နားလည္မယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ႔  ေမာ္ဒန္ရဲ႕ ေယဘုယ်လကၡဏာ ေတြကုိသိမွ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္က ေမာ္ဒန္ကုိ ဘယ္လုိဆန္႔က်င္တာ သိမွာျဖစ္တယ္။ အဲဒီလုိပဲ ေမာ္ဒန္၊ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ကုိ သိမွ Contemporary ကုိ ပုိနားလည္မွာျဖစ္တယ္။  ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္သမားေတြက ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ေတြကုိ တန္ဖုိးထားတယ္။ ဥပမာ တစ္ဆုိရင္ ေမာ္ဒန္က ပထမ တုိ႔ ထိပ္ဆုံးတုိ႕ သုံးလုိက္ တယ္။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္သမားကေတာ့ အဲဒီတစ္ဟာ သုညကေန တုိးတက္တာလား။ ႏွစ္ကေန ေလ်ာ့သြား တာလား။ အဲဒီလုိ စဥ္းစားတယ္။ Hybrid တုိ႔ Experimental တုိ႔ကေတာ့ ပုိ႕စ္ေမာ္ဒန္ေႏွာင္းပုိင္း ကာလာေတြေပါ့။ အၾကမ္းအားျဖင့္ စမ္းသပ္ကဗ်ာေတြပါပဲ။ အလြယ္ကူဆုံးနဲ႔ အရွင္းဆုံး ထပ္ေျပာရရင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာက အတြင္းကေန အျပင္ကုိ ထြက္တယ္။ ေခတ္ေပၚေနာက္ပုိင္း ကဗ်ာအမ်ဳိး အစားေတြကေတာ႔ အျပင္ကေန အတြင္းကုိ သြားတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ဟာေတြက စာသိထက္ သညာသိက ပုိေကာင္းတယ္။ အခုကြ်န္ေတာ္ေျပာေနတာ ေတြကုိက ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္အယူအဆအရ စာသားေတြ စကားလုံးေတြပဲ။ သိမႈမဟုတ္ေသးဘူး။ တကယ္႔ သိမႈက ကုိယ္တုိင္ကုိ တည္ေဆာက္ယူရတာ။ အခုဖတ္လုိက္လုိ႔သိလုိက္တာကုိ သိမႈလုိ႔ မေခၚေသး ဘူး။ ကုိယ္တုိင္တည္ေဆာက္ၿပီးက ဒါက ဘာလုိ၊ ဒါက ဘယ္လုိ စသျဖင့္ လုပ္ယူရတာ။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္က ခံစားမႈထက္ တည္ေဆာက္မႈကုိ ဦးစားေပးတယ။္ ေမာ္ဒန္မွာ အမ်ားအားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္ေရးနာက်င္မႈ၊ ပတ္၀န္းက်င္၊ ေမတၱာဘြဲ႔စသျဖင့္ တစ္စုံတရာကို ဦးတည္မႈရွိတယ္။ တနည္းေျပာရရင္ ပန္းတုိင္ရွိတဲ႔ ကဗ်ာေတြမ်ားခဲ႔တယ္။ ေမာ္ဒန္ေနာက္ပုိင္း ကဗ်ာ ေတြကေတာ႔ ပန္းတုိ္င္ကုိ စုိက္ယူရတယ္။ အဲဒီေတာ႔ ကဗ်ာဖတ္သူကိုယ္ခံအား ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ ဆုိတဲ႔ေမးခြန္းေတြ ခဏခဏ ျပန္ေမးခံရတယ္။ တစ္ေန႔ က ကြ်န္ေတာ္ ႏွစ္ေၾကာင္းကဗ်ာ( Couplet Poem)  ေတြ အမ်ားႀကီးေရးမိတယ္။ အဲဒီထဲက တစ္ပုဒ္ ေျပာမယ္။ ေခါင္းစဥ္က ကဗ်ာဆရာ။

ကြ်န္ေတာ္ ကဗ်ာဆရာပါ
ကြ်န္ေတာ္႔ကဗ်ာကုိ ကဗ်ာဆရာေတြ ဖတ္ပါတယ္

        ႏွစ္ေၾကာင္းထဲပဲ။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီကဗ်ာေအာက္က ကြန္မန္႔ေတြၾကည္႔လုိက္ရင္ (ကြ်န္ေတာ္/မတုိ႔ လည္း ဖတ္ပါတယ္ တုိ႔။ ငါတုိ႔လည္း ဖတ္ပါတယ္)တုိ႔ ေရးၾကတယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ ရည္ရြယ္တာ အဲဒီေလာက္မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီထက္ မကဘူး။ အမ်ားစုက ကြ်န္ေတာ္႔ကဗ်ာရဲ႕ ေျပာခ်င္သ ေလာက္ထိ မေရာက္ၾကဘူးလို႔ ျမင္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက  ကဗ်ာကုိ ဖတ္လုိက္တာနဲ႔ အဲဒီ လူဟာ ကဗ်ာဆရာပဲလုိ႔ ကုိ ေျပာခ်င္တာ။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္ေတာ႔မယ္ဆုိရင္ ကဗ်ာဖတ္သူဟာ တစ္စိတ္တပုိင္း ကဗ်ာဆရာျဖစ္ေနရ မယ္။ ေျပာရရင္ တစ္၀က္ကဗ်ာဆရာျဖစ္ေန ရမယ္။ ကဗ်ာဆရာ နီးပါးေလာက္မွ မခံစားႏုိင္ရင္ ကဗ်ာကုိ နားလည္ဖုိ႔ မလြယ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကဗ်ာကုိဖတ္သူဟာ ကဗ်ာဆရာလုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ တင္စားပစ္လုိက္တာပါ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ Couplet Poem ေတြဟာ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ေခတ္ဦး တုန္းက ထြန္းကားခဲ႔တာ Minimalism အမ်ဳိးအစားကဗ်ာေတြေပါ႔ ။ စကားလုံး အနည္းဆုံးနဲ႔ သိမႈကုိေပးတယ္။ အပုိလုိ႔ ထင္ရတဲ႔ စကားလုံးေတြ၊ သြယ္၀ုိက္ေနတဲ႔ အေရးအသား ေတြ ကို ဖဲ႔ထုတ္ပစ္တယ္။ ေမာ္ဒန္ရဲ႕ တည္ေဆာက္ပုံကုိ ဆန္႔က်င္တယ္။ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာရဲ႕ နမိတ္ပုံ အားကုိးမႈကုိ ဖ်က္ပစ္တယ္။ ေျပာရရင္ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္သမားေတြအႀကိဳက္ဆုံးက ဖရုိဖရဲျဖစ္မႈေတြပဲ။ ေမာ္ဒန္ရဲ႕ Form ပုံစံနဲ႔ Content အေၾကာင္း အရာပုိင္း အားကုိးမႈကုိ ဆန္႔က်င္တယ္။ 

ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ရဲ႕ အဓိကလကၡဏာေတြဆုိရင္ အၾကမ္းအားျဖင့္
၁။ ျဖစ္ဆဲ တည္ဆဲ ေရာက္ဆဲခ ဏတာအခ်ိန္ေလးကုိ ဂရုစိုက္တယ္
၂။ စာသားေျပျပစ္စီးဆင္းမႈကုိ ဆန္႔က်င္ၿပီး ပုိင္းစစိတ္မႊာျဖတ္ေတာက္ပစ္ရတာကုိ သေဘာက်တယ္။ ၃။ အေျဖာင္႔သေဘာအဓိပၸာယ္ေတြကို အခ်ဳိးဖ်က္တယ္။
၄။စာသားစကားလုံးေတြကုိအထပ္ထပ္ဆင္ျခင္တယ္။
(ဥပမာ-ေရွ႕ကစကားလုံးကုိ ေနာက္စကားလုံးက ျပန္ၿပီး ေမးခြန္းထုတ္တာမ်ဳိး)
၄။ ေမာ္ဒန္ဟာ သိမႈေဗဒကုိ အေျခခံတယ္ဆုိရင္ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ဟာ အဲဒီသိမႈကေနရလာတဲ႔ အရွိတရား Reality ကုိ အေျခခံတယ္။
        ထူးထူးျခားျခားေျပာရရင္ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ဟာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အေျခခံသေဘာတရားေတြနဲ႔ အရမ္း နီးစပ္တယ္။ ဥပါဒ၊္ ဌ၊ီ ဘင္ သေဘာ။ ျဖစ္ပ်က္သေဘာ။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္၀ါဒရဲ႕ ေနာက္ထပ္ အႀကီးမားဆုံ ပန္းတုိင္ဟာ မတည္ၿမဲျခင္းပဲ။ အနိစၥပဲ။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ရဲ႕ အကုိင္းအခက္ေတြအျဖစ္ ဆင့္ကဲတုိးတက္မႈ (Evolution) ေခၚမလား။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ေနာက္ပုိင္း Contemporary ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားေတြ ကေတာ႔ ေမာ္ဒန္ေရာ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ကုိေရာ ဆန္႔က်င္တယ္။ Hybrid, Experimental တုိ႔ကေတာ႔ စမ္းသပ္ ကဗ်ာ ပါပဲ။ သူတုိ႔ကေတာ႔ ေမာ္ဒန္နည္းနာေတြေရာ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္နည္းနာေတြေရာ ေရာေႏွာ သုံးျပဳၾက တယ္။ ထပ္ေျပာရရင္ ေမာ္ဒန္ကုိသိမွ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ကုိ သိမယ္။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ကုိ နားလည္မွ ကြန္တမ္ပယ္ရီကုိ ပုိနားလည္မယ္။ သီအုိရီကုိ တကယ္နားလည္သြားရင္ ေရးခ်င္တာေရး ႀကိဳက္တဲ႔ တံဆပ္ကပ္လုိ႔ ရတယ္ဆုိတာ မွန္ပါတယ္။ ေခတ္အဆက္ ဆက္တည္ေဆာက္မႈမွာ ကဗ်ာဟာ စကား လုံးအျဖစ္ကေန ေက်ာ္သြားလုိ႔မရတဲ႔ အတြက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ သီအုိရီေတြ ဟာလည္း တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုခ်ိတ္ဆက္/ ဆန္႔ က်င္ရင္း အျခားနည္းနာသီအုိရီတစ္ခုအျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ထပ္မံေတြ႔ရွိေန ဦးမွာပဲ။ ေနာက္ဆုံးအဆုံး သတ္ေျပာရရင္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဟာ အတြင္းကေန အျပင္ကုိသြားတယ္ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ဟာ အျပင္ကေန အတြင္းကုိ ျပန္၀င္လာတယ္။ ထပ္ေျပာရရင္ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ရဲ႕ အပုိင္းပုိင္း အစစျပတ္ေတာက္ ေနတဲ႔ စာသားအစုအေ၀းႀကီးတစ္ခုလုံးက လူလုပ္ေလာကႀကီးရဲ႕ ဖရုိဖရဲျဖစ္မႈ၊ မတည္ၿမဲမႈနဲ႔ အရွိတရား အစစ္အမွန္ ဆီကုိ ပဲ ျပန္ေရာက္တယ္။ အဲဒါကုိ အျပင္က အတြင္းကုိပဲ ျပန္၀င္လာတယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္ တယ္။ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာကေတာ႔ က်စ္လစ္ေျပျပစ္တဲ႔ နမိတ္ပ၊ုံ သေကၤတ၊ ရစ္သမ္ အနိမ္႔အျမင့္ စတာ ေတြနဲ႔ ကဗ်ာဖတ္သူကုိ ျဖန္႔က်က္ေတြးေစတယ္။ ကဗ်ာထဲက နာက်င္မႈ၊ေပ်ာ္ရႊင္မႈ စတာေတြကို ကဗ်ာ ဖတ္သူကုိ ကူးစက္ျပန္႔ပြားေစတယ္။ တစ္စုံတစ္ရာကို သတိရေစတယ္ေပါ႔ဗ်ာ။ အၾကမ္းအားျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ထားသေလာက္ ျပန္ၿပီး Sharing လုပ္တဲ႔သေဘာပါ။ အခ်က္ အလက္နဲ႔ အေတြး အေခၚပုိင္းမ်ားမွာလည္း မွားႏုိင္ပါတယ္။ ကုိယ္တုိင္ေလ႔လာတာၿပီး သိမႈတည္ေဆာက္တာ အေကာင္း ဆုံးပါပဲ။ အဲဒါကလည္း ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ရ႕ဲ သေဘာတရားထဲမွာပါပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ အခုေရးလုိက္တာက စကားလုံးေတြပါပဲ။ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္လည္းမဟုတ္ဘူး ။ ဘာမွ မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာအကၡရာနဲ႔ ေရးလုိက္တဲ႔ ျမန္မာစကားလုံး၊ စာလုံးေတြပါပဲ။ အဲဒါကုို ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဖတ္ၿပီး နားလည္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကည္႔ရမယ္။ နားလည္လာတဲ႔အခါ ကုိယ္ပုိင္သိမႈ တည္ေဆာက္ရမယ္။ ကုိယ္ပုိင္သိမႈကေန ျပန္ထြက္လာတဲ႔ အရာ ဟာ အရွိတရားပဲ။ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္သမားေတြက အဲဒီအထိသြားခ်င္တာ။ အားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

မင္းနဒီခ

ကုိးကား။ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ - ပန္းခ်ီ၀ါက်မ်ား
            မင္းခက္ရဲ - ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္စာေပသမုိင္း
             -
           

No comments:

Post a Comment