ကဗ်ာစိမ္းစိမ္း၊
ပန္းခ်ီစိမ္းစိမ္း၊ အစိမ္းမ်ားမ်ား အစိမ္း
စာအုပ္အမည္
အစိမ္းမ်ားမ်ား အစိမ္း
ေရးသူ
ကုိထက္-ေရဦး
ထုတ္ေ၀သည္႔ကာလ ေမလ၊ ၂၀၁၄
ထုတ္ေ၀သည္႔တုိက္ ထန္းရိပ္ညိဳ အႏုပညာစာစဥ္(၅)
၂၀၁၄ ေမလအတြင္း ထြက္ရွိခဲ့သည္
ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားအနက္ ထူးျခားေသာ ကဗ်ာစာအုပ္ တစ္အုပ္ဟု ေျပာရမည္လား မသိ။
ပန္းခ်ီႏွင့္ တြဲဖက္ရက္ေဖာက္ထားသည့္ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္။ စာအုပ္အျပင္အဆင္ကြဲျပားမႈ၊
အစိမ္းေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ကဗ်ာ(၃၈)ပုဒ္ဖြဲ႔စည္းမႈ၊ အစိမ္းေရာင္မ်က္ႏွာဖုံး ကာဗာ၊
အစိမ္းေရာင္ကဗ်ာ၊ အစိမ္းေရာင္ပန္းခ်ီ၊ အစိမ္းေရာင္စကားလုံးမ်ားျဖင့္ ဆရာ ကုိထက္(ေရဦး)
၏ အစိမ္းသက္သက္အစိမ္း ကဗ်ာစာအုပ္ေလးသည္ ကဗ်ာဖတ္သူမ်ားကုိ အစိမ္းေရာင္၏ နက္႐ႈိင္း
က်ယ္ေျပာမႈျမစ္ထဲသုိ႔ တုိး၀င္စီးဆင္းျဖတ္သန္းေစခ်င္ပုံရသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကဗ်ာႏွင့္
ပန္းခ်ီတြဲဖက္မႈ သည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတြက္ေတာ့ အစိမ္းသက္သက္ေတာ့မဟုတ္။ စာေပ၊ ဂီတ၊
ပန္းခ်ီ၊႐ုပ္ရွင္ စသည့္ အႏုပညာမ်ားသည္ တစ္မ်ဳိးႏွင့္ တစ္မ်ဳိး
ကူးလူူးယွက္ႏြယ္မႈမ်ား ရွိေနသည္။ ကၽြန္္ေတာ္တုိ႔သည္ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္နားေထာင္ရင္း
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၊ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုကုိ ဖန္တီးခဲ့ၾကဖူးသည္။ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ကုိ
ၾကည့္ၿပီး ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ဖန္တီးခဲ့ၾကသည္။ ယခင္ကလည္း ရွိခဲ့သည္။ ယခုလည္း ရွိေနသည္။
ေနာင္လည္း ထုိသုိ႔ အႏုပညာခ်င္း ကူးလူးယွက္ႏြယ္ဖန္တီီးမႈမ်ား ရွိေနပါလိမ့္မည္။
သိပ္မၾကာေသးခင္ လပုိင္းမ်ားဆီက ရန္ကုန္တြင္ ဆရာေအာင္ခ်ိမ့္၏ ကဗ်ာႏွင့္
ဆရာခ်မ္းေအး၏ ပန္းခ်ီ တြဲဖက္ခင္းက်င္း ျပသမႈမ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
ေငးေမာၾကည့္႐ႈခြင့္ရခဲ့သည္။ ခ်ိမ့္ & ခ်မ္း ကဗ်ာစာအုပ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
ဖတ္ရႈခံစားခြင့္ရခဲ့သည္။ ယခုလည္း ဆရာ မ်ဳိးခင္(ထန္းရိပ္ညိဳ)မွ ဆရာ ကုိထက္(ေရဦး) ၏
အစိမ္း ကဗ်ာမ်ားကုိ သူ၏ အစိမ္းပန္းခ်ီကားမ်ားျဖင့္ တြဲဖက္ကာ
ထန္းရိပ္ညိဳအႏုပညာစာစဥ္(၅) အျဖစ္ စုစည္း ထုတ္ေ၀လုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထန္းရိပ္ညိဳအႏုပညာစာစဥ္သည္ ဆရာ မ်ဳိးခင္၏ ထန္းရိပ္ညိဳ အႏုပညာ ေျမ(ျပင္ဦးလြင္)
ရွစ္ႏွစ္ျပည့္အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ စတင္ေပါက္ဖြားလာသည့္ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ေရး
အစီိအစဥ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ စာစဥ္(၁၊၂)တြင္ ဆရာ ေမာင္ေႏြထက္၏ ေကာင္းကင္ျပတင္း ကဗ်ာ စာအုပ္ ႏွင့္ ရန္သူမရွိမိတ္ေဆြသာရွိ၊ မုန္းသူမရွိ ခ်စ္သူသာရွိ စာတမ္း၊ စာစဥ္(၃)တြင္
ဆရာ ကုိၿငိမ္း (မႏၱေလး) ၏ ဘုရားသခင္၏ ဒုတိယအမည္ ကဗ်ာစာအုပ္၊
စာစဥ္(၄)တြင္ ဆရာ မ်ဳိးခင္(ထန္းရိပ္ညိဳ)၏ ေန၀င္ခ်ိန္
အလင္းတန္းမ်ား ေဆာင္းပါးမ်ား၊ ယခု စာစဥ္(၅) အျဖစ္ ဆရာ ကုိထက္၏
အစိမ္းကဗ်ာမ်ားကုိ စုစည္း ထုတ္ေ၀ျခင္းျဖစ္သည္။
တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ကုိထက္(ေရဦး)
ဆုိသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွင့္ စိမ္းသူမဟုတ္။ ၁၉၉၀ ေမာ္ဒန္ေခတ္ဦးကဗ်ာဆရာမ်ားထဲမွ
တစ္ဦး။ ဆရာ ေနမ်ဳိး၊ ဆရာ ေအာင္ဘညိဳတုိ႔ႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာ ဆရာ။ ကုိထက္(ေရဦး)၏
ေခတ္ေပၚကဗ်ာျဖတ္သန္းမႈသည္ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းလြန္းခဲ့သည္မွာ ေသခ်ာ သည္။ စာေပအေမွာင္ေခတ္တစ္ေခတ္လုံး
ကဗ်ာတစ္မ်ဳိးတည္း ဖက္တြယ္ရင္း ေပးဆပ္ခဲ့သူလည္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အတူ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ
ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူ၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ ကာကြယ္သူ၊ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ သူဟာ
အကဲဆတ္လြန္းသူ၊ ေပါက္ကြဲလြယ္သူ၊ နာက်င္တတ္သူ တစ္ဦး လည္း ျဖစ္သည္။ ကုိထက္(ေရဦး)၏
ကဗ်ာမ်ားသည္ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ နည္းနည္းနဲ႔ က်ဲက်ဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း
တစ္ပုဒ္ဆုိ ဆုိသေလာက္ အာ႐ုံလႈပ္ခတ္ ႏုိင္စြမ္းရွိခဲ့သည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ထုိသုိ႔
ကဗ်ာအေရးက်ဲ၊ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚ၌ အေတြ႕နည္းခဲ့ရေသာ္လည္း ယခုသည္ဘက္ႏွစ္မ်ား၊
တိတိက်က်ေျပာရလွ်င္ ၂၀၀၉- ၂၀၁၄ ႏွစ္ကာလ မ်ားတြင္ ကုိထက္(ေရဦး) ကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
ခပ္စိပ္စိပ္ ျပန္ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ထုိႏွစ္မ်ားတြင္မွ သူ၏ ကဗ်ာမ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
ပိုမိုရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ ခဲ့ရသည္ ဟုလည္း ၀န္ခံခ်င္ပါသည္။ ယခုေနာက္ပုိင္း
မ်ဳိးဆက္သစ္ မႏၱေလးကဗ်ာဆရာလူငယ္မ်ား အေနျဖင့္ ကုိထက္(ေရဦး)၏ ယခင္ကဗ်ာလက္ရာမ်ားႏွင့္
ခပ္စိမ္းစိမ္း ျဖစ္ေနမွာ ေသခ်ာေသာ္လည္း Social Network ( Facebook)
စတင္အားေကာင္းလာသည့္ ၂၀၁၂ ၀န္းက်င္မွ စကာ Facebook ေပၚတြင္ ကဗ်ာမ်ား
ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ဆုိသလုိ ေရးသားလာသည့္ Poet Ko Htet ကုိမူ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္မႈ ရွိေန
သည္မွာ ေသခ်ာလွပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္းတြင္ ကုိထက္ (ေရဦး)
သည္ မ်က္ရည္ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ကဗ်ာအပုဒ္ေရ ၄၇ ပုဒ္ ေရးခဲ့သည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္
ႏွစ္ဆန္းမွ စကာ အစိမ္းေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ကဗ်ာ (၃ဂ)ပုဒ္ ေရးခဲ့သည္။ ယခု လက္ရွိ တြင္
လည္း ၿမိဳ႕ျပ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ကဗ်ာမ်ား ဆက္လက္ေရးသားေနတာကုိ ေတြ႕ေနရသည္။ ယခု အစိမ္း မ်ားမ်ား အစိမ္း ကဗ်ာစာအုပ္ သည္
၁၉၊ ၁၊ ၂၀၁၄ မွ ၉၊ ၃၊ ၂၀၁၄ အတြင္း ေရးဖြဲ႕ခဲ့ေသာ အစိမ္းကဗ်ာမ်ားကုိ စုေပါင္း၍
ထုတ္ေ၀ခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။
၂၀၀၉၊ ဇန္န၀ါရီလတြင္ ထြက္ရွိခဲ့သည္
ၾကယ္မ်ားနဲ႔အတူ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစာအုပ္တြင္ ဆရာ ေမာင္ေဆး႐ုိး၊ ေနမ်ဳိး၊
ထြန္းလြင္သြယ္(ဆူးျဖဴရိပ္)၊ ေဇာ္ထိန္၊ ေနညိဳေအာင္တုိ႔ႏွင့္အတူ ကုိထက္(ေရဦး) ကုိ
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အနည္းအက်ဥ္းျမင္ေတြ႕ခြင့္ရခဲ့သည္။ ထုိ ၾကယ္မ်ားႏွင့္အတူ
ကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွ ကုိထက္(ေရဦး)၏ `အရာရာ
အက်ထဲ´၊ `မုန္႔ဖုတ္သမား´၊ `အစိမ္းနာ´၊`ထုိင္ေနဆဲမွာ ခဏငယ္မ်ား´ စသည့္ ကဗ်ာမ်ားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
ေခတ္ေပၚအာ႐ုံကုိ လႈပ္ခတ္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည္။
လွမ္းဆြဲမိတဲ့
အေရြ႕ထဲ
ၿပီးခဲ့ပါၿပီ
စာတန္းနဲ႔
ဆက္ေရႊ႕ရမယ့္
အခန္းနဲ႔
ေနခြင့္က
အေၾကာရွည္သေလာက္
အသက္ပြင့္က
မႈန္လြန္းခဲ့။
ဒီဘ၀ ဒီအရသာနဲ႔
ဒီဒဏ္ခ်က္မွာ
အစိမ္းရွင္ရွင္
တုန္ခါလုိ႔။
(အရာရာအက်ထဲ-
ၾကယ္မ်ားနဲ႔အတူ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစာအုပ္မွ)
ဖုိထဲက
ေနာက္ဆုံးဆြဲထုတ္လုိက္တဲ့
ကိတ္မုန္႔ဟာ
ေပါက္ဓားတစ္လက္
မုန္႔ဖုတ္သမားရင္ကုိ
တည့္တည့္စုိက္လုိ႔။
ေနာက္တစ္ခါ
ေနအထြက္
မနက္ျဖန္
မနက္ဆုိတာ
အလင္းသားပါမယ့္
ေန႔ရက္တစ္ရက္
ျဖစ္ႏိုိင္ခဲ့ပါသလား
တဲ့။
(
မုန္႔ဖုတ္သမား- ၾကယ္မ်ားနဲ႔အတူ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစာအုပ္မွ)
တိတ္ဆိတ္ေျခာက္ေသြ႕ျခင္း
ဓားသြားက ထြက္လာလုိက္ ၀င္သြားလုိက္
မေပ်ာ္မိေပမယ့္
ဒီသီခ်င္းကုိေတာ့ ဖြင့္လုိက္မိတာပဲ
ေလာကအေပၚ
အေရထူဖုိ႔ ႀကိဳးစားရင္း
ေနာက္ထပ္အေရခြံက်ပ္က်ပ္လာတာ
တစ္ဒုကၡ
မျမင္ရတဲ့
ေလခၽြန္သံသဲ့သဲ့မွာ ဒီအနံ႔ ဒီအရသာ
ေဟာ
ေျပာရင္းဆုိရင္း ေနမင္းဟာ
အေနာက္တည့္တည့္ကို
ခ်ဳိးေကြ႔၀င္သြားခဲ့ပါၿပီ။
(ထုိင္ေနဆဲမွာ
ခဏငယ္မ်ား- ၾကယ္မ်ားနဲ႔အတူ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစာအုပ္မွ)
ကုိထက္(ေရဦး)၏ ကဗ်ာမ်ားသည္
နာက်င္မႈမ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနသည္။ သူ၏ ေ၀ဒနာကို ကဗ်ာ အျဖစ္ သူအန္ထုတ္သည္။ သူအတြက္
ကဗ်ာသည္ နာက်င္မႈမ်ားကုိ ေျဖဆည္ရာ၊ ႏွစ္သိမ့္ရာ၊ ေဖာက္ ထုတ္ရာ နည္းလမ္းတစ္ခုလည္း
ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။ ကုိထက္(ေရဦး)၏ ကဗ်ာအမ်ားစု သည္ သူက်င္လည္ရာ၊
သူ႔ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းမႈ၊ သူ႔လူမႈဘ၀႐ုိက္ခတ္ခ်က္မ်ား၊ သူ႕ေလာကဓံရွစ္ပါး၏ အထိ၊ အခုိက္
မ်ားမွ လာသည္။ သူသည္ ထုိနာက်င္ခံစားရသမွ်ကို ေခတ္ေပၚေရးဟန္ျဖင့္ ဖြဲ႕သည္။
ကဗ်ာဖတ္သူကုိ သူ႔နာက်င္မႈ၊ ခိုက္ထိခ်က္မ်ားကုိ မွ်ယူေစသည္။ ကုိထက္(ေရဦး)၏
ကဗ်ာဖတ္သူ သည္ ကုိထက္ (ေရဦး)၏ ေ၀ဒနာတစ္စြန္းတစ္စကုိ မွ်ေ၀ခံစား လုိက္ရသည္။
ကိုထက္(ေရဦး)သည္ သူ႔ အလုပ္ စားပြဲေလးေပၚကေန ေလာကႀကီးတစ္ခုလုံးကုိ ေမးေထာက္ေငးၾကည့္ေနတတ္သည္။
တစ္ခါ တစ္ေလ သူ အလုိလုိ ၀မ္းနည္းေကာင္း ၀မ္းနည္းေနလိမ့္မည္။ တစ္ခါတစ္ေလ
သူ႔တစ္ေယာက္တည္း ထီးတည္း နာက်င္ေၾကကြဲေကာင္း ေၾကကြဲေနလိမ့္မည္။ ထုိအရာမ်ားသည္
ကဗ်ာျဖစ္လာသည္။ အေပၚ မီး ေအာက္မီးနဲ႔ မုန္႔ဖုတ္ရာက ထြက္ေပၚလာတဲ့
ကိတ္မုန္႔ေလးတစ္လုံးလုိ သူ႔ကဗ်ာမ်ားသည္ နာက်င္ေၾကကြဲမႈမီးမ်ားေအာက္မွ လွလွပပ
ထြက္ေပၚ လာတတ္သည္။ ကဗ်ာထဲမွ နာက်င္မႈသည္ ကဗ်ာဖတ္သူ၏ နာက်င္မႈျဖစ္သြားသည္။
ဤနည္းျဖင့္ ကုိထက္(ေရဦး) ကဗ်ာမ်ားသည္ ကဗ်ာဖတ္သူကုိ စတင္ဆြဲေဆာင္ေလေတာ့သည္။
ကုိထက္(ေရဦး)အေၾကာင္း ေျပာမယ္ဆုိလွ်င္ အစိမ္း သက္သက္ႏွင့္ မလုံေလာက္ဘူးဟု ထင္မိသည္။
ေနာက္တစ္နည္းေျပာရလွ်င္ အစိမ္းသက္သက္ အစိမ္းျဖစ္လာဖုိ႔ စတင္ ျမစ္ဖ်ားခံခဲ့တဲ့
ကဗ်ာေတြအေၾကာင္း အနည္းငယ္ဖြင့္ခ်ျပခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။
အစိမ္းမ်ားမ်ား အစိမ္း ကဗ်ာမ်ားသည္
အထက္ပါကဗ်ာမ်ားမွ ျမစ္ဖ်ားခံလာသည္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္၀ုိက္ပတ္သက္မႈ တစ္စုံတစ္ရာ
ရွိခဲ့သည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိခဲ့သည္ျဖစ္ေစ၊ ကၽြန္ေတာ္ေမးခြန္းအနည္းငယ္
ထုတ္ၾကည့္ခ်င္ပါသည္။ ယခု ကိုထက္ (ေရဦး)၏ အစိမ္းမ်ားမ်ားအစိမ္းသည္ ဘယ္လုိအစိမ္းလဲ။
စိမ္းလန္း ျခင္းလား။ စြတ္စုိျခင္းလား။ ေအးျမျခင္းလား။ မဟုတ္ပါ။ ကုိထက္(ေရဦး)
အစိမ္းသည္ အေဆြးမ်ားနဲ႔ အစိမ္း၊ ေ၀းကြာခဲ့ျခင္းအစိမ္း၊ ဒဏ္ရာမ်ားနဲ႔အစိမ္း၊
နာနာက်င္က်င္ အစိမ္း၊ ခါးသက္ျခင္းမ်ားနဲ႔ အစိမ္း၊ ေၾကကြဲျခင္းမ်ားနဲ႔
အစိမ္းျဖစ္သည္။ သည္ထက္ပုိေျပာရလွ်ွင္ စိမ္းကားရက္စက္ျခင္းကုိ ကုိယ္စား မျပဳ ေသာ
တေျမ့ေျမ့အစိမ္း ျဖစ္သည္။
စကားေတြ
အမ်ားႀကီး ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီ
အရိပ္ေတြ
အမ်ားႀကီး ထားခဲ့ၿပီးၿပီ
ၿပီးၿပီေပါ့
ၿပီးခဲ့ၿပီေပါ့လုိ႔
လက္ျပႏႈတ္ဆက္
ကြဲအက္သြားတဲ့
အတြင္းသားနဲ႔
တစ္သက္တာဒဏ္ခ်က္မွာ
ဘာကိုမွ
မေမွ်ာ္လင့္ေတာ့ဘူးဆုိတာ
ထပ္ခ်ဲ႕ျပဖုိ႔
လုိပါေတာ့မလား။
(
ေ၀းေ၀းက အစိမ္း ကဗ်ာမွ)
ထုိအစိမ္းမ်ားသည္ ကုိထက္(ေရဦး)၏
ဘ၀တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ကုိထက္ (ေရဦး)သည္ ထုိအစိမ္းမ်ား၏
ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ဖိႏွိပ္မႈဒဏ္ကုိ ခံခဲ့ရသည္။ ထုိအစိမ္းဒဏ္ရာမ်ားက ေပးေသာ
နာက်င္မႈေ၀ဒနာမ်ားႏွင့္ ကုိထက္သည္ ေန႔စဥ္လူမႈဘ၀ကုိ ျဖတ္သန္းေနရသည္။ သုိ႔ေသာ္
ကုိထက္သည္ ထုိနာက်င္ခံစားရမႈမ်ား ၾကားကပင္ လူတုိင္းကုိ ၿပဳံးျပေနသည္။
လူ႔တာ၀န္၀တၱရားမ်ားကုိ ထမ္းေဆာင္ေနခဲ့သည္။ အပူ႐ုပ္ကုိိ ဟန္လုပ္ဖုံးအုပ္ေနရသည္။
ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းမ်က္ႏွာဖုံးကုိ အိပ္ရာမ၀င္ မခ်င္း တပ္ဆင္ထားရသည္။ သုိ႔မဟုတ္
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္အျဖစ္ ေရးမထုတ္ရေသးမခ်င္း သူဟန္လုပ္ ေနရသည္။ သူ႔ အတြက္ ကဗ်ာသည္ မရွား။
နာက်င္မႈေတြ ရွိေနသမွ် သူကဗ်ာေတြ ရွိေနသည္။ ထုိ ကဗ်ာေတြ ေရးၿပီး သူ႔အနာသူ လွ်ာနဲ႔
သပ္ေျဖသိမ့္ရသည္။ ကုိယ့္အနာအတြက္ ကုိယ့္ေျဖေဆး ကုိယ္ ထုိးယူရသည္။ အစိမ္းသည္
ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္မွ လာသည္။
ျမင္ျမင္ေလရာ
အဓိပၸာယ္မဲ့ခဲ့ျခင္းမ်ားနဲ႔
ျမင္ျမင္ေလရာ
ေျခာက္ေသြ႕ခဲ့ျခင္းမ်ားနဲ႔
ျမင္ျမင္ေလရာ
အကြယ္မဲ့ခဲ့ျခင္းမ်ားနဲ႔
ဆူးခ်က္ဟာ
ဟက္တက္ပြင့္ရတဲ့ ရင္ကုိ
ေဖာက္၀င္သြားခဲ့တာပါပဲ
ဆူးခ်က္ဟာ
တုန္ခါရတဲ့ ႏွလုံးသားကုိ
ဖဲ႔၀င္သြားခဲ့တာပါပဲ
(
ခါးသက္ျခင္းမ်ားနဲ႔ အစိမ္း ကဗ်ာမွ)
ကုိထက္(ေရဦး)သည္ စကားေျပာ ျပတ္သည္။
ကဗ်ာရြတ္ရာတြင္လည္း မာန္ႏွင့္ ဌာန္ႏွင့္ ရြတ္သည္။ သူအၿမဲတမ္း ရြတ္ေလ့ရွိသည့္
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွာ ဆရာေဖာ္ေ၀း၏ `ႏွလုံးအိမ္ထဲေရငတ္ျခင္း´
ျဖစ္သည္။ ထုိကဗ်ာရြတ္ၿပီဆုိလွ်င္ သူသည္ နတ္ဆုိးတစ္ေကာင္၀င္ပူးသလုိ
တုန္ခါျပင္းထန္ေနေလ့ ရွိသည္။ ညေန၀ုိင္းမ်ားတြင္ သူသည္ အၿမဲတမ္းေသြးပူတတ္သူ
ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာနွင့္ပတ္သက္လွ်င္ အထိခုိက္မခံ။ အေစာ္ကားမခံသူ။ သူ႔ယုံၾကည္ခ်က္အတြက္
အၿမဲတမ္း လက္မ ေထာင္ေနသူ။ သူသည္ ေပါက္ကြဲလြယ္သူတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အတူ သူသည္
ခြင့္လႊတ္တတ္သူ၊ ေျပၿငိမ္းလြယ္သူ၊ ကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္သမွ်ွ အကူအညီေပးလုိသူ၊
အနစ္နာခံလုိသူ၊ ေပ်ာ္ရႊယ္ရယ္ေမာတတ္သူ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ေနျပန္ ေသးသည္။ ထုိထက္ပုိ၍
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကုိထက္(ေရဦး)သည္ မာေက်ာခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနေသာ ႏူးညံ့သူတစ္ဦး။
ထုိထက္ပုိ၍ မ်ဳိသိပ္ခံစားတတ္လြန္းသူတစ္ဦးဟုလည္း ထင္ျမင္မိ ေသးသည္။
ရြက္ေျခာက္အေၾကြမွာေတာင္
ေယာင္ရမ္းမဖမ္းရဲေတာ့တဲ့
အျဖစ္ပါ
ရြက္ေဟာင္းအေျခြမွာေတာင္
ေယာင္ရမ္းမဆြဲရဲေတာ့တဲ့
အျဖစ္ပါ
ထိခ်က္တုိင္း
ပြန္းခဲ့ရပါတယ္
ထိခ်က္တုိင္း
ပဲ့ခဲ့ရပါတယ္
တိတ္ဖုိ႔ခဲယဥ္းလွတဲ့
စိမ့္က်ျခင္းပါ
ဆုိတာကုိေတာ့
အလုံးစုံခင္းျပဖုိ႔
မလုိေတာ့ဘူး
မဟုတ္လား။
(တသိမ့္သိမ့္
အစိမ္း ကဗ်ာမွ)
ျဖစ္ခဲ့သမွ်
တဆစ္ဆစ္ကုိက္ခဲျခင္းမွာပဲ
ျမားခ်က္ဟာ
တန္းတန္းစုိက္၀င္ခဲ့ပါတယ္
တစ္ဖက္က ပန္းတစ္ပြင့္သာ
နာက်င္ျခင္းနဲ႔
ကင္းခဲ့ပါေစ
အဆုပ္လုိက္
အခုိင္လုိက္
ျပန္ေျပာင္းသတိရစရာမ်ား
ဒီမွာပဲ
ခ်သိမ္းလုိက္ပါၿပီ
မုိးေကာင္းကင္ကုိ
ေမာ့မၾကည့္လည္း
တိမ္ညိဳေတြ
မႈိင္းခဲ့မယ္ဆုိတာ
ထပ္ေျပာျပဖုိ႔
လုိပါဦးမလား။
(ေပ်ာက္ဆုံးျခင္းအစိမ္း
ကဗ်ာမွ)
အစိမ္းမ်ားမ်ားအစိမ္းသည္
ကုိထက္(ေရဦး)၏ တစ္ကုိယ္ေရလြမ္းဆြတ္မႈေမးခြန္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာအပုဒ္ တုိင္း၏
အဆုံးသတ္ေမးခြန္းမ်ားသည္ သူ၏ အေျဖမရွိေသာေမးခြန္းမ်ား(သုိ႔မဟုတ္) တစ္ေယာက္တည္း
ေျပာေသာ စကားမ်ားျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္ အစိမ္းကဗ်ာမ်ားေနာက္ကုိ
တစိမ့္စိမ့္လုိက္ပါရင္း ကုိယ္တုိင္စိမ္းကား ရက္စက္ ခံလုိက္ရသူတစ္ေယာက္လုိ
နာက်င္လြမ္းဆြတ္ ေဆြးေျမ့ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ကဗ်ာထဲတြင္ ပါရွိေသာ
ေမးခြန္းမ်ား၏ အေျဖကုိ သိခ်င္ေနမိသည္။ အစိမ္း မ်ားမ်ားအစိမ္းသည္ ၿပီးခဲ့တဲ့
အစိမ္းလား။ ေနာက္ဆုံးအစိမ္းလား။ အဆုံးသတ္ အစိမ္းလား။ မဆုံးတဲ့ အစိမ္းလားဟု ဆရာ
ကုိထက္(ေရဦး)ကုိ ေမးျမန္းခြင့္ရခ်င္မိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဆရာ ကုိထက္ (ေရဦး)
ထုိေမးခြန္းကုိ ေျဖမည္လား။ မေျဖဘူးလား။ ကၽြန္ေတာ္မသိတတ္ေပ။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ` ကဗ်ာနဲ႔ က်င္ယူလာခဲ့ရတဲ့ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ
ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရတာကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ နာက်င္ခဲ့ရတာကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျပင္းထန္လြန္းလွတဲ့
ေလာကေန႔ရက္ေတြကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကဗ်ာနဲ႔ ခုခံတြန္းလွန္ခဲ့ပါတယ္´ ဆုိတဲ့ ကုိထက္
(ေရဦး)တစ္ေယာက္ `အစိမ္းက ေပးတဲ့ ဒဏ္ရာအနာတရေတြ ေအာက္မွာ နာက်င္ေၾကကြဲမႈေတြ
ေျပေပ်ာက္ပါေစေတာ့ ´လုိ႔ပဲ ဆုေတာင္းေပးလုိက္ခ်င္ပါသည္။
မင္းနဒီခ
၄၊ ေမ၊ ၂၀၁၄
No comments:
Post a Comment