Tuesday, October 6, 2015

ေနညိဳေအာင္ႏွင့္ ႏွင္းျမျမေအးရည္စိမ့္စမ္းလြင္

ေနညိဳေအာင္ႏွင့္ ႏွင္းျမျမေအးရည္စိမ့္စမ္းလြင္

စာအုပ္အမည္ - ႏွင္းျမျမေအးရည္စိမ့္စမ္းလြင္
ေရးသူ - ေနညိဳေအာင္
ထုတ္ေ၀သည္႔ကာလ - ၾသဂုတ္လ၊ ၂၀၁၅
ထုတ္ေ၀သည္႔တုိက္ - ပန္းသာႏု စာေပ

 ကဗ်ာစာအုပ္အမည္က `ႏွင္းျမျမေအးရည္စိမ့္စမ္းလြင္´အခ်စ္ကဗ်ာစုစည္းမႈ။ ေရးသူက `ေနညိဳေအာင္´။ စာအုပ္ အမည္က ထူးျခားသလုိ စာအုပ္အျပင္အဆင္ကလည္း ထူးျခားသည္။ ေလးေထာင့္စပ္စပ္ပုံစံ။ အမွတ္တမဲ့ၾကည့္လွ်င္ ဗီစီဒီတစ္ခ်ပ္အလားဟုပင္ ထင္ရသည္။ အတြင္းတြင္လည္း ကဗ်ာဆရာ၏ ဓာတ္ပုံမ်ားကုိ အေရာင္တစ္ေရာင္ျဖင့္ ညွပ္ထည့္ ထားေသးသည္။ ဓါတ္ပုံစုစုေပါင္း ဆယ္ပုံ။ ရယ္ရြင္ဖြယ္ ေျပာရလွ်င္ ကဗ်ာဆရာသည္ ကဗ်ာအားျဖင့္ေရာ လူအားျဖင့္ပါ သူ၏ စာအုပ္ကုိ ေရာင္းအားျမွင့္တင္လုိဟန္ ရွိသည္။ ယခုစာအုပ္၏ အမွာတစ္ေနရာတြင္လည္း ကဗ်ာဆရာကုိယ္တုိင္က `ႏွင္းျမျမေအးရည္စိမ့္စမ္းလြင္ အခ်စ္ကဗ်ာစာအုပ္ကုိ ခ်စ္တတ္ေသာ ခ်စ္စိတ္ရွိေသာ လူသားမ်ားအားလုံးသုိ႔ ရည္ရြယ္ ပါတယ္´ ဟု ရည္ညႊန္းထားေသးသည္။ ျဖစ္သင့္ပါသည္။ ကဗ်ာဆရာလူငယ္တစ္ေယာက္၏ ေၾကကြဲဖြယ္ ေန႔ညမ်ားသည္ အလြမ္းမ်ားျဖင့္ ျပည့္လွ်ံေနသာ စာမ်က္ႏွာတစ္ခုလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ကဗ်ာဆရာကုိယ္တုိင္ ၀န္ခံထားသလုိ ရည္ရြယ္ခဲ့ ဖူးေသာ ေႏြဦးသည္လည္း မရည္ရြယ္ခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ ပ်က္သုဥ္းသြားခဲ့တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ကဗ်ာ ဆရာသည္ လြင့္စင္သြားေသာ ခ်စ္ျခင္းတရားအပုိင္းအစမ်ားကုိ တစစီျပန္ဆက္ယူေနျခင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ျဖစ္ႏုိင္ေခ် မ်ားစြာထဲမွ ပိုမိုေသခ်ာေသာ အရာတစ္ခုမွာ ကဗ်ာဆရာ၏ ေမွ်ာ္လင့္ေနမႈပင္ ျဖစ္သည္။ ဘယ္လုိ ေမွ်ာ္လင့္မႈလဲ။ ဘယ္ေလာက္ထိ ေမွ်ာ္လင့္ေနဦးမလဲဆုိသည္မွာ ႏွင္းျမျမေအးရည္စိမ့္စမ္းလြင္ႏွင့္ ေတြ႔မွ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သိခြင့္ရမည့္ အေျဖ လည္း ျဖစ္ပါသည္။
 ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေနညိဳေအာင္သည္ ၁၉၈၁ ခုဖြား သက္တူရြယ္တူျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကဗ်ာေလာကထဲ စတင္ ေရာက္ရွိသည့္ ၂၀၀၅ တြင္ သူ႔ကဗ်ာမ်ားကုိ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ ခပ္စိပ္စိပ္ေတြ႔ေနရၿပီျဖစ္သည္။ ထြန္းငယ္(၃၁)၊ ဥကၠံမွဴး ဆုိၿပီးလည္း သူက ကေလာင္ေတြ ခြဲထားေသးသည္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ ေမာင္ေဆး႐ုိး၊ ေနမ်ဳိး၊ ကုိထက္(ေရဦး)၊ ထြန္းလြင္သြယ္(ဆူးျဖဴရိပ္)၊ ေဇာ္ထိန္တုိ႔ႏွင့္ `ၾကယ္မ်ားႏွင့္အတူ´ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစာအုပ္တြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည္။ ထုိ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္းမ်ားမွာ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ တရင္းတႏွီး ပုိမုိေပါင္းျဖစ္ၾကသည္။ ၂၀၁၂ တြင္ `ပန္းပြင့္ေတြ သီခ်င္း မဆုိ တတ္ဘူး ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းတနဂၤေႏြ´ ဟု အမည္ေပးထားသည့္ အခ်စ္ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ ႏွစ္ေယာက္တြဲ ထုတ္ျဖစ္ၾက သည္။ ကဗ်ာစာအုပ္ႏွင့္အတူ ကဗ်ာဆယ္ပုဒ္ရြတ္ဆုိ အသံသြင္းထားသည့္ စီဒီတစ္ခ်ပ္ပါ လက္ေဆာင္ထည့္သြင္း ေရာင္းခ်ေပးခဲ့သည္။ ၂၀၁၃ တြင္ မင္းျမတ္မြန္၊ လူႏွင္းခ်ဳိ(မတၱရာ)တုိ႔ႏွင့္ တြဲဖက္၍ `ေခါင္းမညိတ္တတ္တဲ့ အဓိပၸာယ္´ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစာအုပ္ကုိ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ သူ၏ ပုံႏွိပ္ကဗ်ာျဖတ္သန္းမႈမွာ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ေစာသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ ကဗ်ာ၀ါႀကီးသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္က ယခုအခါ ခ်စ္စရာဇနီးႏွင့္ ငါးႏွစ္အရြယ္သမီးေလးတစ္ေယာက္ ပုိင္ဆုိင္ထားၿပီျဖစ္သည္။ တနည္းေျပာရလွ်င္ သူ႔ထက္ အိမ္ေထာင္သက္၀ါႀကီးေနၿပီ။ သူ႔ခမ်ာ ယခုအခ်ိန္ထိ ေၾကကြဲစရာ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းေတြကုိ မလုိခ်င္ဘဲ ပုိင္ဆုိင္ေနရဆဲ။ ခ်စ္ျခင္းဖြဲ႔ကဗ်ာေတြ တစ္ပုဒ္ၿပီး တစ္ပုဒ္ ထပ္တုိးေရးဖြဲ႔ျဖစ္ေနဆဲ။ ခ်စ္ျခင္းတရားက ေပးသည့္ ႏူးညံ့ညႊတ္ႏူးဖြယ္ ဒဏ္ရာအနာေဖးမ်ားကုိ ပြတ္သပ္ ဖဲ႔ကစားရင္း နာက်င္မႈကုိ ခံစားလုိ႔ ေကာင္းေနဆဲ။ ထုိအထိ ကၽြန္ေတာ္လက္ခံေပးလုိ႔ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လက္မခံခ်င္သည့္ ကိစၥမွာ ကဗ်ာစာအုပ္ေခါင္းစဥ္ ျဖစ္သည္။
ဆရာ ပုိင္စုိးေ၀က `မိ၀င္းဖတ္ဖုိ႔´ ကဗ်ာေတြ ေရးခဲ့သည္။ ေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)က `ညီမေလး´ဟု တခမ္းတနား သုိသုိသိပ္သိပ္ဖြဲ႔သည္။ ေမာင္သိန္းေဇာ္က ` ခင္´သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ အဖ်ား ေငြ႔ေငြ႕ေလးျဖစ္သည္ဟု ညည္း သည္။ စံညိမ္းဦးက `တမုိးသားလုံး ေအးျပည့္ျပည့္´ဟု ႀကံဳး၀ါးသည္။ လင္းခါးကေတာ့ `မျမက ဘယ္မွာလဲ မျမေရ ဘယ္မွာ လဲ မျမေရ ျမေရ´ ဟု ေသြး႐ူးေသြးတမ္း ရွာေဖြသည္။ ေတးခက္က `မေသႏုိင္ေသးတဲ့အခ်စ္နဲ႔ ေနရထုိင္ရတာ အရင္က ထက္ေတာ့ သက္သာလာတယ္ စူဇန္´ ဟု ေျဖေတြးသည္။ ညံလင္းကေတာ့ `လမ္းၾကားေလးထဲ ေရာက္တုိင္း ျဖဴ အနံ႔ရတယ္´ ဟု ရွဴ႐ႈိက္သည္။ ေနညိဳေအာင္က်မွ ဘာျဖစ္လုိ႔ `ႏွင္း´`ျမ´`ျမ´`ေအး´`ရည္´ `စိမ့္´`စမ္း´`လြင္´ ျဖစ္ရ တာလဲ။ `ႏွင္း´ တစ္ေယာက္တည္း၊ `ျမ´ တစ္ေယာက္တည္း၊ `ျမ´ တစ္ေယာက္တည္း၊ `ေအး´ တစ္ေယာက္တည္း၊ `ရည္´ တစ္ေယာက္ တည္း၊` စိမ့္´ တစ္ေယာက္တည္း၊ `စမ္း´ တစ္ေယာက္တည္း၊ `လြင္´ တစ္ေယာက္တည္း မျဖစ္ခဲ့ရ တာလဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ေမးခြန္းမ်ားဟာ ကၽြန္ေတာ္ သိခ်င္စိတ္မ်ားႏွင့္အတူ ႏွင္းျမျမေအးရည္စိမ့္စမ္းလြင္ ရွိရာသုိ႔ အေရာက္ သြားခဲ့မိေတာ့သည္။

`ေၾကကြဲျခင္းဟာ နာမည္ပ်က္ၿပီေပါ့
ေၾကာက္စိတ္ဟာ ေၾကာက္႐ြံ႕စြာ ေခါင္းငုံ႔ေနရၿပီေပါ့
ႏႈတ္ခမ္းေတြ လႈပ္တယ္ဆုိ႐ုံ
ႏႈတ္ခမ္းေတြ လႈပ္တယ္ဆုိ႐ုံေလး
နတ္ဆုိးေတြ မျမင္ေအာင္ ငါၿပဳံးမိပါရဲ႕ ႏွင္း´
(ႏွင္း ကဗ်ာမွ)

 `ႏွင္း´သည္ သူ႔အတြက္ ပထမဦးဆုံးေသာအခ်စ္ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္လား။ `ႏွင္း´ႏွင့္ သူ၏အခ်စ္ဇာတ္လမ္းသည္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာမ်ားႏွင့္ စတင္ခဲ့သည္။ သူႏွင့္ `ႏွင္း´၏ ၾကားတြင္ ေၾကကြဲျခင္းသည္ နာမည္ပ်က္သြားသည္။ တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ဆုံး႐ႈံးမွာ ေၾကာက္သည့္စိတ္မ်ားသည္ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ၾကားတြင္ ေခါင္းငုံ႔တုိးလွ်ဳိးေနရသည္။ ခ်စ္ျခင္းကုိမွ ဖ်က္ဆီးတတ္သည့္နတ္ဆုိးေတြ မျမင္ေအာင္ ကဗ်ာဆရာသည္ ႏွင္းကုိ လုံၿခံဳေအာင္ ကြယ္၀ွက္သိမ္းဆည္းေပးႏုိင္ခဲ့သည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ ခ်စ္ျခင္းအစအမြန္သည္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာအတိျဖင့္ အဆုံးထိလွပေနခဲ့သလုိ။

`လူတစ္ေယာက္ရင္ကြဲဖုိ႔
ဓါးတစ္လက္မလုိအပ္ခဲ့ပါဘူး ခ်စ္ေမတၱာ
အေၾကာင္းအက်ဳိးဆင္ျခင္ႏုိင္တဲ့စိတ္က
သူ႔နာမည္ေလး ၾကား႐ုံနဲ႔
ေျခဖ်ားလက္ဖ်ားေတြ ေအးစက္
တုန္ရင္ခ်ိနဲ႔ ျဖစ္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ လြန္တာေပါ့´
(ျမ ကဗ်ာမွ)

 အေျပာင္းအလဲက ျမန္သည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ ႏႈတ္မွ တဖြဖြ ရြတ္ဆုိေနသည့္အမည္သည္ `ႏွင္း´ မဟုတ္ေတာ့။ `ႏွင္း´ ဘယ္ေရာက္သြားၿပီလဲ။ `ႏွင္း´ ေပ်ာက္သြားၿပီး `ျမ´ ေရာက္လာသည္။ `ျမ´သည္ `ႏွင္း´ထက္ပုိ၍ ေအးျမေစ ခဲ့ၿပီလား။ ကၽြန္ေတာ္ထင္ျမင္ခ်က္မ်ား မွားၿပီဆုိတာ ကဗ်ာအစမွာတင္ သိလုိက္ရသည္။ `ျမ´သည္ ကဗ်ာဆရာ၏ ႏွလုံးသား ကုိ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖင့္ ထုိးခြဲပစ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနၿပီ။ ကဗ်ာဆရာသည္ `ျမ´ဆုိသည့္ အမည္နာမကုိ ၾကား႐ုံမွ်ျဖင့္ တုန္ရင္ခ်ိနဲ႔လုိ႔။ `ႏွင္း´ႏွင့္ ေအးျမခဲ့ေသာ ကဗ်ာဆရာ၏ ႏွလုံးသားသည္ `ျမ´လက္မွာ ခၽြန္ျမသည့္ ေရခဲလက္မ်ားျဖင့္ ထုိးေခ် ဖ်က္ဆီးခံလုိက္ရသည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ ညေနခင္းမ်ားသည္ မူးယစ္ထုံျပင္းေသာ ရနံ႔မ်ားျဖင့္ မြန္းက်ပ္ပူေလာင္ခဲ့ရသည္။

`ရာသီနဲ႔ နာရီက
တားလုိ႔ မရစေကာင္းဘူး ျမ
ဒီမွာ
မင္းမျမင္ႏုိင္တဲ့သစ္ရြက္ေတြ ေၾကြေနျပန္ၿပီ
မင္းမႀကိဳက္တဲ့ ငါ့အိပ္မက္ေတြလည္း ရွည္ေနၿပီေကာကြယ္´
( ျမ ကဗ်ာမွ)

 `ျမ´ၿပီးေတာ့ `ျမ´ထပ္လာသည္။ ယခု `ျမ´သည္ အရင္က `ျမ´ထက္ ပုိထက္ရွေၾကကြဲေစမည္မွန္း ကဗ်ာဆရာ မသိခဲ့ေလေရာ့သလား။ တခါေသဖူး ပ်ဥ္ဖုိးနားမလည္ေသးသည့္ ကဗ်ာဆရာ `ျမ´ခ်စ္ျခင္းတရားေရွ႕ေမွာက္တြင္ သစ္ရြက္ ေၾကြလုိ ဒူးေထာက္ခစားရျပန္ဦးေတာ့သည္။ တရံတခါဆီက အနမ္းတုိ႔သည္ ဘယ္၀ယ္ဘယ္ဆီထိ လြင့္ေမ်ာသြား ေလၿပီ မသိေတာ့။ အရာရာထိစပ္ပတ္သက္ခဲ့သမွ် ေျမာက္ျပန္ေလ တသုန္သုန္အျဖဴးမွာ အရူူးတစ္ေယာက္လုိ နာက်င္ခံစားရ ျပန္ဦးေတာ့မည္။

`ငါတုိ႔ေရြ႕လ်ားခဲ့ျခင္းက
တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ ထိခုိက္နစ္နာေစဖုိ႔လား
ဒါမွမဟုတ္
ႏွစ္ေယာက္စလုံး ေလာင္ကၽြမ္းျပာက်ဖုိ႔လား
စြန္႔လြတ္ဖုိ႔ ခက္တဲ့ ကမာၻမွာ
အမွန္တရားဟာ
ပန္းအ၀ါေလးတစ္ပြင့္အျဖစ္
အေယာင္ေဆာင္ေၾကြက်ခဲ့ဖူးတယ္´
( ေအး ကဗ်ာမွ)

 ခ်စ္ကံေခသူတုိ႔လမ္းသည္ ဆူးၾကမ္းမ်ားျဖင့္ အျပည့္ခင္းထားသည္။ ေက်ာခုိင္းထြက္ခြာဖုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ခြင့္မျပဳႏို္င္ျခင္းက ဒဏ္ရာကုိ ႏွစ္ထပ္တုိးျဖင့္ ပုိမုိဆုိးရြားေစလြန္းသည္။ ကံၾကမၼာသည္ အသည္းကြဲကဗ်ာဆရာသြားရာ ဓားလုိက္လုိ႔ မုိးေပးသည္။ ေခါင္းေမာ့ရင္လည္း အသြားတလက္လက္၊ ေခါင္းငုံ႔ထားရင္လည္း ေသြးတစက္စက္ႏွင့္ အေမွာင္ထဲမွာ ပြင့္တဲ့ ပန္းခမ်ာ ဘယ္လုိ အခ်စ္နတ္ဘုရားမွ ျမင္ႏုိင္ရန္ မစြမ္းသာခဲ့ဘူး ထင္ပါသည္။ ေသြးမတိတ္ေသးသည့္ အရင္ဒဏ္ရာေဟာင္းမ်ားေနရာတြင္ ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ ထပ္ထြက္သည္။ ယခုထြက္သည့္ ေသြးသည္ တစ္ဖက္ဓားသြားေၾကာင့္ မဟုတ္၊ ႏွစ္ဖက္ဓားသြားေၾကာင့္ ပုိျပတ္ရွခဲ့ရသည္။ `ေအး´။ `ႏွစ္ေယာက္စလုံးေလာင္ကၽြမ္းဖုိ႔ ငါတုိ႔ ဘာကုိ စေတးၾကမလဲ´ ဟု ကဗ်ာဆရာ ငုိေၾကြးခဲ့ပါေသးလား။

`နာက်ည္းျခင္းဟာ
ဘယ္သူ႔အနားမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနခဲ့သလဲ
ညဥ့္ဦးယံ
အားလုံးတိတ္ဆိတ္သြားခဲ့ေပမယ့္
ခ်စ္ေမတၱာက
ငါ့ရဲ႕အနားမွာ မတ္တပ္ရပ္ေနတုန္းပဲ´
( ရည္ ကဗ်ာမွ)

 အခ်ိန္မ်ား တေရြ႕ေရြ႕ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီ။ ရင့္က်က္မႈသည္ တေကာက္ေကာက္လုိက္ပါေနသည့္ အရိပ္တစ္ခုလုိ ကဗ်ာဆရာ၏ ရင္ကုိ အနည္းငယ္ေတာ့ သက္သာေစခဲ့ၿပီ ထင္သည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ သံေ၀ဂသည္ ပန္းေလးတစ္ပြင့္၏ ဖူး၊ ပြင့္၊ ေၾကြ ျဖစ္တည္ဆဲ ခဏငယ္မ်ားအေပၚတြင္ သာယာမိန္းေမာလို႔ မေနေတာ့တာ ေသခ်ာသည္။ မေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းမ်ားႏွင့္ ေနသားက်ေနေသာ ေန႔ရက္မ်ားသည္ ကုိယ္ႏွင့္ ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖာ္လုိ၊ ေသာက္ေဖာ္စားဖက္လုိ၊ ဆုိးေဖာ္မုိက္ဖက္လုိ။ တခါတရံ ခ်စ္ျခင္းတရား ကို လုိအပ္သည့္ေန႔မ်ားလည္း ေရာက္ရွိလာပါလိမ့္ဦးမည္။ သူ႔နာမည္ကုိ `ရည္´ ဟု မွတ္လုိက္ပါ။

`လက္ေတြဟာ
တျခားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဒုကၡေတြကုိ ကူညီဖုိ႔ပါ
အနမ္းေတြကေတာ့
ႏွလုံးသားအခန္းငယ္ေလးထဲ
သိမ္းဆည္းထားဖုိ႔ပါ
သင္ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲေနတဲ့အခါ
ေရရြတ္ၾကည့္လုိက္ပါ
သူ႔နာမည္က ခ်စ္ေမတၱာ´
(စိမ့္ ကဗ်ာမွ)

 ကဗ်ာဆရာသည္ လူငယ္ဘ၀မွ လူလတ္ပုိင္းဘ၀သုိ႔ ကူးေျပာင္းလာၿပီ။ လက္ေမာင္းေပၚတြင္ ေရးထုိးထားေသာ တက္တူးတစအေပၚတြင္ အ႐ူးအမူးတြယ္တာေနသည့္စိတ္ကေတာ့ မေျပာင္းလဲေသး။ ရရွိခဲ့ေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတုိ႔ အေပၚ တြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္အထပ္ထပ္ ေက်နပ္မြတ္သိပ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ မရရွိခဲ့ေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတုိ႔အေပၚတြင္ အဖန္ဖန္အလဲလဲ ၿပိဳကြဲ ယုိင္လဲခဲ့ၿပီးၿပီ။ ျဖတ္သန္းခဲ့ဖူးတဲ့ လူငယ္ဘ၀ဆုိတာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာထက္ ေၾကကြဲစရာမ်ားခဲ့တယ္ဆုိရမလား။ ဒီဇာတ္လမ္းမွာ ျမက္ပင္ကေလး၊ စေတာ္ဘယ္ရီသီးေတြနဲ႔ ခ်န္ထားခဲ့လုိ႔ မရသည့္ ဇီဇ၀ါပန္းမ်ား။ ေမ့ထားခဲ့လုိ႔ မရႏုိင္သည့္ ေရဒီယုိ အမည္းေရာင္ေလးႏွင့္ ႏုိ၀င္ဘာမုိးတိမ္။ သိမ္းဆည္းထားဖုိ႔ရာ ႏွလုံးသားအခန္းငယ္ေလးတစ္ခုေတာ့ ရွိတာကုိ သူ သိသည္။ `စိမ့္´ဟု ေရရြတ္ၾကည့္လုိက္ပါ။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာလုိ႔ အသံထြက္လာပါလိ္မ့္မည္။

`ေန႔လည္ခင္းစိတ္ကူးတစ္ခု
ငါ စုိက္ပ်ဳိးထားတယ္ ကဗ်ာ
မင္းအဆင္ေျပသလုိ ရိတ္သိမ္းပါ
ဒီဇာတ္လမ္းမွာ
တန္ေပါင္းသုံးရာ့ေျခာက္ဆယ္ေလာက္ရွိတဲ့ အရာတစ္ခုကုိ
ယုံၾကည္မႈဆုိတဲ့
ႀကိဳးေလးတစ္ေခ်ာင္းတည္းနဲ႔
ငါ ခ်ည္ေႏွာင္ခဲ့တာပါ´
(စမ္း ကဗ်ာမွ)

 မျဖစ္ႏုိင္မွန္းသိလွ်က္ႏွင့္ ႐ူးမုိက္ခဲ့သည္ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္၏ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ထုပ္သည္ ငုိခ်င္းမ်ားျဖင့္ ကန္႔လန္႔ကာ ခ်လုိက္ရေတာ့မည္။ မမွီႏုိင္ေသာ သစ္ပင္ေပၚမွာ သစ္သီးကုိ ခ်ဥ္သည္ဟု ကဗ်ာဆရာသည္ ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာခဲ့။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကဗ်ာဆရာသည္ ေျမေခြးတစ္ေကာင္ မဟုတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႔မႈသည္ အေ၀းက ေငးၾကည့္ေနခြင့္ရတာေလးတစ္ခုတည္းနဲ႔တင္ ရင္မွာဖြဲ႔တည္ကိန္း၀ပ္လာေစခဲ့သည္။ ေပ်ာ္ရႊင္ပါ။ ၾကည္ႏူးပါ။ ၀မ္းေျမာက္ပါ။ ခ်ဳိၿမိန္သစ္သီးမ်ားနဲ႔ လတ္ဆတ္ေသာ ရြက္သစ္မ်ားကုိ စားသုံးပါ။ ေႏြးေထြးေသာ အိပ္ရာေပၚမွာ အိပ္စက္ပါ။ ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ အိပ္မက္မ်ားကုိ မက္ပါ။ ဆုေတာင္းခန္းမဟာ ထုိထုိေသာ ကဗ်ာရြတ္သံမ်ားျဖင့္ ဖုံးလႊမ္းေနပါေစ။`စမ္း´။ `ေရလုိ ေအးပါေစ ပန္းလုိ ေမႊးပါေစ´။ ခ်စ္ျခင္းတရားအေပၚ ယုံၾကည္သက္၀င္မႈက ဘာသာတရား တစ္ခုလုိ ကဗ်ာဆရာကုိ ရဲ၀ံ့ေစခဲ့လြန္းပါသည္။

`အရင္လုိ
ေပါက္ျပားေတြနဲ႔ မရေတာ့ဘူး
ဦးညႊတ္ၿပီးၿပီပဲ
ရည္စူးၿပီးၿပီပဲ
ဘယ္လုိေရတြင္းပ်က္ေတြကုိ
ဆယ္ယူရဦးမလဲ´
( လြင္ ကဗ်ာမွ)

 ခဲမွန္ဖူးေသာ စာသူငယ္သည္ ခဲ ရွိရာ အရပ္သုိ႔ ေနာက္တစ္ႀကိမ္မပ်ံသန္းေတာ့ေပမယ့္ ကဗ်ာဆရာကေတာ့ အခါခါ ျပဳတ္က်ဖူးသည့္ သားရဲတြင္းကုိမွ အခါခါ ခုန္ဆင္းခ်င္ေနသည့္ သူရဲေကာင္းျဖစ္သည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ မာနသည္ ခ်စ္ျခင္း တရား၏ ေအာက္တြင္ ဒူးေထာက္အ႐ႈံးေပးဦးညႊတ္ရန္ ႏွစ္ခါျပန္စဥ္းစားစရာမလုိအပ္ခဲ့။ `ေရၾကည္ေသာက္ခ်င္လုိ႔ ဆင္းခပ္ ခ့့ဲတာပါ´ ဟူေသာအသံကုိ ေရတြင္းပ်က္၏ ေအာက္ေျခမွ ၾကားလုိက္ရသည္။ က်ိန္စာသင့္ခဲ့ေသာ ေအာ္သံသည္ ကဗ်ာ ဖတ္သူထံသုိ႔ အေ၀းကေန ထုိးေဖာက္၀င္ေရာက္ရန္ ပ်ံသန္းလာေခ်ၿပီ။ နားမ်ားကုိ ပိတ္လုိက္ပါ။ မ်က္လုံးမ်ားကုိ မွိတ္လုိက္ပါ။ ၿပီးခဲ့သည့္အတိတ္ကုိ အစကေန ျပန္ေရးလွ်င္ `ႏွင္းျမျမေအးရည္စိမ့္စမ့္လြင္´ဆုိသည့္ ကဗ်ာစာအုပ္ တစ္အုပ္ ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။ နားမ်ားကုိ ျပန္ဖြင့္လုိက္ပါ။ မ်က္လုံးမ်ားကုိ ဖြင့္ၾကည့္လုိက္ပါ။ ႏွင္းျမျမေအးရည္စိမ့္စမ္းလြင္သည္ ခ်စ္စဖြယ္အမူအယာျဖင့္ ၿပဳံးၾကည့္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။
 ေနညိဳေအာင္၏ အခ်စ္ကဗ်ာမ်ားကုိ ဖတ္ရသည္႔အခါ တစ္စုံတစ္ေယာက္က ညင္ညင္သာသာ တီးတုိးစကား ေျပာေနသလုိ ခံစားရသည္။ စကားလုံးေရြးျခယ္မႈ၊ အသံ အျဖတ္အေတာက္ႏွင့္ လုိင္းစီပုံ၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ အသက္ ဓာတ္ျဖစ္သည္႔ စကားေျပာရစ္သမ္၊ စကားလုံးခ်ိတ္ဆက္ ဖြဲ႔ယူပုံေကာင္းျခင္း၊ စုစည္းေျပျပစ္မႈရွိျခင္းမ်ားကုိ ခံစား ရသည္။ ကဗ်ာဖတ္သူသည္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္ေနရင္းႏွင့္ ကဗ်ာဆရာႏွင့္ သူ႔ဇာတ္ေကာင္အမ်ဳိးသမီး နံေဘးေရာက္သြားသလုိ ခံစားရသည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ ေၾကကြဲခံစားမႈသည္ ကဗ်ာဖတ္သူထံသုိ႔ တနည္းနည္းျဖင့္ ကူးစက္ေနသည္။ ေနညိဳေအာင္၏ ကဗ်ာမ်ားတြင္ ရင့္သီးေသာ စကားလုံးမ်ားမပါ။ သူ႔ျပင္ပ ပင္ကုိ္ယ္လကၡဏာအတုိင္း သူ႔ကဗ်ာမ်ားသည္ ေအးေဆး ညင္သာစြာ စီးဆင္းေနသည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ ရုိးသားမႈ၊ ခ်စ္ျခင္းတရား၊ အေကာင္းျမင္စိတ္ႏွင့္ ေၾကကြဲႏြမ္းလ်မႈမ်ားအား ကဗ်ာတုိင္းတြင္ အထင္းသား ျမင္ေတြ႔ ေနရသည္။ ကဗ်ာဖတ္ေနရင္းႏွင့္ `ႏွင္း´`ျမ´`ျမ´`ေအး´`ရည္´ `စိမ့္´`စမ္း´ `လြင္´သည္ တစ္ဦးတည္းျဖစ္သြားသည္။
ယခု ကဗ်ာစာအုပ္သည္ သူႏွင့္ ႏွင္းျမျမေအးရည္စိ္မ့္စမ္းလြင္ (သုိ႔) သူ႔ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၏ အတၳဳပတၱိျဖစ္သည္။ ကဗ်ာဆရာသည္ သူႀကံဳေတြ႔ရသည့္၊ သူခံစားရသည့္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိ အမည္နာမအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေျပာင္းလဲ တင္ဆက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အမည္နာမ တစ္ခု ေျပာင္းလုိက္လွ်င္ ဒဏ္ရာအနာ ပုိသက္သာမည္ဟု သူထင္မွတ္ထားခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔ေၾကကြဲမႈသည္ အစြန္းေရာက္နာက်င္မႈမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားသည္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိ ကုိယ္ခြဲေတြ အမ်ားႀကီးျဖင့္ ျမင္လာသည္။ သူသည္ သူ႐ူးတစ္ေယာက္လုိ တစ္ေယာက္တည္း စကားေတြ ေျပာေတာ့သည္။ တခါတရံတြင္ `ႏွင္း´ႏွင့္။ တခါတရံတြင္ `ျမ´ႏွင့္။ တခါတရံတြင္ `ေအး´ႏွင့္။ အဲဒီလုိႏွင့္ အထီးက်န္ေန႔ရက္မ်ားကုိ ကဗ်ာေတြ ဖြဲ႔ၿပီး ေပ်ာ္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ခဲ့သည္။ ေရသန႔္တစ္ဗူးႏွင့္ မလုံေလာက္သည့္ ညေနေတြကုိ ရီေ၀ယစ္မူးစြာ ျဖတ္သန္းကူးခတ္ခဲ့သည္။ သူသည္ သူ႔ခႏၶာကုိယ္အႏွံ႔အျပားတြင္ `ႏွင္းျမျမေအးရည္စိမ့္စိမ့္လြင္´၏ ပုံတူကုိ တက္တူးထုိးဖုိ႔ ႀကိဳးစားသည္။ တကယ့္လက္ေတြ႔ တြင္မူ မျဖစ္ႏုိင္။ `ႏွင္းျမျမေအးရည္စိမ့္စမ္းလြင္´သည္ အျပင္ေလာကမွာ တကယ္မရွိ။ တကယ္ရွိသည္မွာ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာသာ ျဖစ္သည္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို တက္တူးထုိးဖုိ႔ ႀကိဳးစားေသာ သူ႐ူးကုိ ကဗ်ာဆရာဟာ သမုတ္လွ်င္ ထုိကဗ်ာ ဆရာမွာ ေနညိဳေအာင္ သာ ျဖစ္သည္။ အခ်စ္ကုိ ခ်စ္တတ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနသည့္ ကဗ်ာဆရာ ေနညိဳေအာင္ တစ္ေယာက္ အခ်စ္ကဗ်ာမ်ား ဆက္လက္ေရးဖြဲ႔ရင္း ခ်စ္ျခင္းေမတၱာႏွင့္ အျမန္ဆုံဆည္းပါေစဟု ကၽြန္ေတာ္ ဆုေတာင္းေပးလုိက္မိပါသည္။

မင္းနဒီခ
၆၊ ၁၀၊ ၂၀၁၅

No comments:

Post a Comment