Tuesday, October 6, 2015

၂၀၁၅နဲ႔ ဆက္​ကစားဦးမယ္​့ ကဗ်ာဆရာ

၂၀၁၅နဲ႔ ဆက္​ကစားဦးမယ္​့ ကဗ်ာဆရာ

စာအုပ္အမည္           - ဆက္ကစားမယ္ ျပန္ေကြ႕ခဲ့ပါ
ေရးသူ                     - ေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)၊ ေမာင္စုိးသစ္(မႏၱေလး)
ထုတ္ေ၀သည္႔ကာလ   - ေအာက္တုိဘာ၊ ၂၀၁၅
ထုတ္ေ၀သည္႔တုိက္    - ေကာင္းေဇာ္ စာေပ


 ယေန႔ကဗ်ာေခတ္သည္ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာထက္ အြန္လုိင္းေပၚတြင္ ပိုမိုအားေကာင္းလာသည္။ ေခတ္ေပၚ၊ ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာအေရြ႕သည္ အြန္လုိင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ အရွိန္အဟုန္အားေကာင္းစြာ ေျပာင္းလဲေရြ႕လ်ားေနသည္။ အြန္လုိင္းေပၚတြင္ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ အခ်ိန္ေပးေနရာယူထားသေလာက္ လူတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ျပင္ပတြင္ စကားေျပာေတြ႔ဆုံဖုိ႔ အခ်ိန္နည္းပါးလာသည္။ နည္းပညာ တုိးတက္မႈသည္ လူမူဆက္ဆံေရး၀န္းက်င္တစ္ရပ္ကုိ ေျပာင္းလဲသြားေစခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ အထီးက်န္သည္ဟု ခံစားရသည့္အခါ အြန္လုိင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားကုိ ၾကည့္ေငးရင္း တစ္ခါတရံတြင္ အတိတ္ဆီက နန္းေတာ္ ေရွ႕ညမ်ားကုိ လြမ္းဆြတ္မိပါသည္။
ထုိစဥ္က နန္းေရွ႕ေစ်း႐ုံသစ္ႀကီးေအာက္မွာဖြင့္သည့္ `သန္းတရာ´ ညအလင္းဆုိင္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေလးတြင္ ညေန ေျခာက္နာရီ ဆုိလွ်င္ ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း) ေစာင့္ေနေလာက္ၿပီ။ သိပ္မၾကာခင္ ဆရာေမာင္စုိးသစ္ (မႏၱေလး) ေရာက္လာမည္။ ေနာက္ထပ္ သိပ္မၾကာခင္ေလးမွာပဲ ေမာင္သစ္ဦး(ျမစ္ေျခ) ေရာက္လာမည္။ ရဲရင့္ပုိင္ေအာင္ ေရာက္လာမည္။ လူစုံၿပီဆုိလွ်င္ ညဥ္႔နက္သည္အထိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာျဖစ္ၾကသည္မွာ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွ ပံုႏွိပ္ကဗ်ာအေၾကာင္း၊ ကဗ်ာဆုိင္ရာ စာအုပ္မ်ားမွ ရရွိလာသည့္ ကဗ်ာဆုိင္ရာ နည္းနာတကၠနစ္မ်ားအေၾကာင္း၊ ေနာက္ၿပီး ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)ရဲ႕ ေဘာလုံးနည္းစနစ္နဲ႔ ကဗ်ာေတြ၊ ဆရာေမာင္စုိးသစ္(မႏၱေလး)ရဲ႕ R နည္းစနစ္နဲ႔ စကားလုံးေဆာ့ကစားမႈေတြ၊ ရဲရင့္ပုိင္ေအာင္ရဲ႕ ကြမ္းရြက္သပ္စနစ္နဲ႔ အခ်စ္ကဗ်ာေတြ။ ေမာင္သစ္ဦး(ျမစ္ေျခ)က အဲဒီတုန္းက ၀တၳဳရွည္ အားသန္ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္က ကၽြန္ေတာ္က ကဗ်ာေလာကထဲ ေျခစုံပစ္၀င္ခါစ ျဖစ္သည္။ မဂၢဇင္းေပၚက ႏွစ္သက္သည့္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္အေၾကာင္း စကားစလုိက္မိသည္ႏွင့္ ထုိကဗ်ာဆရာ၏ အျခားကဗ်ာမ်ားႏွင့္ ထုိ ကဗ်ာဆရာ၏ ျဖတ္သန္းမႈကုိပါ ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)ႏွင့္ ဆရာေမာင္စုိးသစ္(မႏၱေလး)ဆီက ၾကားရ သည္။ ထုိလက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေလးတြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေရးျဖစ္သည့္ကဗ်ာမ်ား တစ္ေယာက္ကုိတစ္ေယာက္ ေပးဖတ္ၾက သည္။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၏ အလွဓါတ္၊ ေျပျပစ္စီးဆင္းမႈရစ္သမ္ႏွင့္ နရီ၊ ကဗ်ာထဲက ေျပာသူႏွင့္ ကဗ်ာ၏ အနက္ဂယက္မ်ား။ ထုိ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေလးသည္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ကဗ်ာသင္တန္းေက်ာင္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။
  ကဗ်ာေလာကအ၀န္းအ၀ုိင္းထဲ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္တာ ေတာ္ေတာ္ေနာက္က်သည္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပုိင္းလ မ်ားမွ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဦးေလး မိတ္ဆက္ေပးသျဖင့္ ဆရာ ေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)၊ ဆရာ ေမာင္စုိးသစ္ (မႏၱေလး)တုိ႔ႏွင့္ ဆုံရသည္။ မိမိကုိ္ယ္မိမိ ကဗ်ာဆရာျဖစ္ရမည္ဟုု မရည္ရြယ္ဖူးခဲ့သလုိ ၀ါသနာပါသည္ ဆုိရုံ ကဗ်ာေလးမ်ား မေတာက္တေခါက္ ေရးမိတာေလးေတြပဲရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ားျဖင့္ ဆုံေတြ႕ရသည့္အခါ ငုံ႔လွ်ဳိးေနသည့္ ကဗ်ာဆရာျဖစ္ခ်င္စိတ္က ေခါင္းေထာင္ထလာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကဗ်ာပုိးက ငယ္ထိပ္ထိ အဆိပ္ တက္ လာသည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာ ေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)မွ မၾကာခဏ ေျပာဖူးသည့္ စကားရွိသည္။
`အုိ ကတၱရာလမ္းမ၊ နာမည္မ်ားလြတ္မက်ေအာင္ ကုိင္ထားပါ´ဆုိသည့္ ကဗ်ာစာသားကုိ ခ်က္ခ်င္း နား မလည္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေစ်းခ်ဳိကုန္တုိက္မွာ အလုပ္စ၀င္မွ ထုိကဗ်ာစာသား၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကုိ သေဘာေပါက္ခဲ့ေၾကာင္း´၊ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၏ အႏွစ္သာရ၊ အနက္အဓိပၸာယ္သည္ ကုိယ္ေတြ႔ႀကဳံလာသည့္အခါ ပုိမုိေလးနက္ အရသာရွိ ရသည့္ အေၾကာင္းကုိ ဆရာက ေျပာလုိျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ျဖင့္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ ခံစားနားလည္တတ္ေအာင္ လမ္းျပ ေပးခဲ့ သည္။ စာေပသစ္၊ မုိးေ၀ကဗ်ာ၊ ေတာ္လွန္ကဗ်ာ၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ စသည္ျဖင့္ ကဗ်ာျဖတ္သန္းမႈ အဆင့္ဆင့္ တုိ႔ကုိ ဆရာတုိ႔ ထံမွတဆင့္ သိခဲ့ရသည္။ ေမာင္ေလးေအာင္ဆုိလွ်င္ နစ္ဆင္ႏွင့္ စစ္တုရင္ကစားျခင္း၊ ေဖာ္ေ၀းဆုိလွ်င္ `ႏွလုံးအိမ္ထဲ ေရငတ္ျခင္း´၊ ေအာင္ခ်ိမ့္ဆုိလွ်င္ `ဂႏၳ၀င္မမ´၊ အုိေအာင္ဆုိလွ်င္ `ႏြားေက်ာင္းသား´၊ ၀င္းျမင့္ဆုိလွ်င္ `ပဲ့တင္´၊ မုိဃ္းေဇာ္ ဆုိလွ်င္ `စိန္ျခယ္ပန္းမ်ားျဖင့္´၊ ခရမ္းျပာထက္လူဆုိလွ်င္ `ေလယာဥ္ပ်ံႀကီးစီးကာသြား ေရကူးၿပီးျပန္ခဲ့´၊ လွသန္းဆုိလွ်င္ `အာရွတုိက္ တစ္ေနရာ´၊ စုိင္း၀င္းျမင့္ဆုိလွ်င္ `မိသားစု´၊ ေမာင္ယုပုိင္ဆုိလွ်င္ `သားအဖဂစ္တာ´။ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ ဆုိလွ်င္ `ေမာင္ေခ်ာႏြယ္အတု´၊ `ကုိက္လမ္း´၊ `ၾကယ္ျပာေလးနဲ႔ ထမင္းစားၿပီးေနာက္´၊ သစၥာနီဆုိလွ်င္ `ျမင္စုိင္းသူမ်ား´၊ ဆရာ ေနမ်ဳိးဆုိလွ်င္ `ကဗ်ာဆရာ၀ံပုေလြ´၊ ႏုိင္မြန္ေအာင္သြင္ဆုိလွ်င္ `သတၱဳမုိးမ်ား´ကဗ်ာစာအုပ္၊ ေမာင္သိန္းေဇာ္ ဆုိလွ်င္ `ႏွင္းရည္စက္လက္ +ရႈေမွ်ာ္ခင္း ၂၁´ စသည္ျဖင့္ ကဗ်ာဆရာႏွင့္ ကဗ်ာ၊ ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားအား တြဲၿပီး မွတ္မိေစခဲ့သည္။
ဆရာ ေမာင္စုိးသစ္ (မႏၱေလး)ႏွင့္က အိမ္ခ်င္း ပုိနီးသျဖင့္ ကဗ်ာစာအုပ္ႏွင့္ ကဗ်ာဆုိင္ရာစာအုပ္မ်ား ပုိၿပီး ငွားဖတ္ျဖစ္သည္။ ဆရာ ေမာင္စုိးသစ္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္ဖတ္သင့္သည့္စာအုပ္မ်ားကုိ တကူးတကရွာေဖြၿပီး ငွားဖတ္ ေပးသည္။ ဆရာျမဇင္၏ `ကဗ်ာ့နရီႏွင့္ နမိတ္ပုံ´၊ ဆရာေအာင္ေ၀းရဲ႕ `ကဗ်ာအလုပ္ရုံကေလး´၊ ဆရာ ေမာင္ခုိင္မာ၏ `ဧည့္ခန္းေဆာင္မ်ားကုိ ျဖတ္သန္းျခင္း´၊ ဆရာေမာင္သာႏုိး၏ `ထင္းရွဴးပင္ရိပ္´၊ `ေတာေမွာ္ရုံလမ္း´၊ ဆရာနရီမင္း၏ `ေမွ်ာ္စင္´ ႏုိင္ငံတကာ ကဗ်ာခံစားမႈေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၏ `သရဖူေဆာင္းပါးမ်ား´ စသည္ျ့ဖင့္ ဆရာ တုိ႔၏ ေက်းဇူးျဖင့္ ဖတ္မွတ္ေလ့လာခြင့္ရခဲ့သည္။ ေနာက္ပုိင္းထြက္သမွ် ကဗ်ာစာအုပ္၊ ကဗ်ာဆုိင္ရာ စာအုပ္ေတြကုိ လစာ ထုတ္တုိင္း ၀ယ္သိမ္းျဖစ္ စုျဖစ္ခဲ့သည္။ အလင္းဆုိင္ညခ်မ္းမ်ားတြင္ တစ္ေယာက္၀ယ္ျဖစ္သည့္ ကဗ်ာစာအုပ္ တစ္ေယာက္ လွည့္ဖတ္၊ ကဗ်ာအေၾကာင္းေတြ ေျပာျဖစ္ၾက။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ နားေထာင္သူ သက္သက္။
သည္လုိႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ Any Way စာေပ၀ုိင္းေလးကုိ ဖန္တီးျဖစ္ၾကသည္။ ၂၀၀၅ ေႏွာင္းပုိင္းကေန ၂၀၀၇ စက္တင္ဘာ ေရႊ၀ါေရာင္အေရးအခင္းအထိ။ စာေပ၀ုိင္းေလးမွာ တက္ေရာက္လာသူတုိင္း အလွည့္က် ကဗ်ာရြတ္ျခင္း၊ ၀တၳဳ ဖတ္ျခင္း၊ စာေပေလာကအေတြ႔အႀကံဳမ်ားဖလွယ္ျခင္း၊ တစ္ပတ္လွ်င္ ထင္ရွားသည့္ ကဗ်ာဆရာႀကီးတစ္ဦးစီ၏ အတၳဳပတၳိ ႏွင့္ သူ၏ စာေပလက္ရာမ်ားအေၾကာင္း နာၾကားမွတ္သားခဲ့ၾကရသည္။ အပတ္စဥ္တုိင္း မိမိကဗ်ာဓာတ္ကုိ ႏုိးေစရန္အတြက္ ေခါင္းစဥ္ေပးကာ ထုိေခါင္းစဥ္ကုိ တက္ေရာက္လာသူတုိင္းမွ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေရးရန္ ႏႈိးေဆာ္ၿပီး ႀကိဳးစားေရးသားခဲ့ၾကသည္။ ထုိသုိ႔ျဖင့္ Any Way စာေပ၀ုိင္းေလးသည္လည္း တစ္ပတ္ထက္ တစ္ပတ္ လူဦးေရ ပိုမ်ားလာသည္။ ကဗ်ာ၊ ၀တၳဳ၊ အက္ ေဆး၊ ဘာသာေရး၊ ႏုိင္ငံေရးမ်ားအထိ အေၾကာင္းအရာမ်ားလည္း စုံလင္လာသည္။ ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ေနာက္ပုိင္း စာေပ ၀ုိင္းေလးအား လ အနည္းငယ္ ရပ္နားခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ နန္းဦးလြင္`မိသားစု´ကေဖးရဲ႕ တနဂၤေန႔မ်ားဆီ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စာေပ ၀ုိင္းေလးကုိ ေရြႊ႕ခဲ့ၾကၿပီး ` မိသားစု ကေဖး´စာေပ၀ုိင္းေလးအျဖစ္ ဆက္လက္တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည္။ အဲဒီေနာက္ `မိသားစု´ကေဖးကေန`ေရႊစြန္မင္း´ကေဖးရဲ႕ ၾကာသပေတးေန႔မ်ားဆီသုိ႔ ဆက္လက္ေရြ႕ေျပာင္းၿပီး ယေန႔အထိ`ေရႊစြန္ မင္း´စာေပ၀ုိင္း အျဖစ္ ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ၀ုိင္းဖြဲ႕ေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။
ယခု ၂၀၁၅၊ ေအာက္တုိဘာတြင္ ဆရာ ေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)ႏွင့္ ဆရာ ေမာင္စုိးသစ္(မႏၱေလး)တုိ႔ ႏွစ္ဦး၏ `ဆက္ကစားမယ္ ျပန္ေကြ႕ခဲ့ပါ´ ဟု အမည္ေပးထားသည့္ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ ထြက္ရွိလာပါသည္။ ယခု စာအုပ္မတုိင္ခင္ ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း) `ဖုံးကြယ္ထားတဲ့ အသံ´ ကဗ်ာစာအုပ္ႏွင့္ ဆရာေမာင္စုိးသစ္ (မႏၱေလး)က ေအဒီ ၄၅၄၅ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစုစည္းမႈ စတဲ့ စာအုပ္မ်ား ထြက္ရွိထားၿပီး ယခုစာအုပ္သည့္ အဆုိပါ ဆရာႏွစ္ေယာက္၏ ဒုတိယကဗ်ာစာအုပ္ဟုလည္း ေျပာလုိ႔ရမည္ ထင္ပါသည္။ ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း) ၃၄ ပုဒ္ႏွင့္ ဆရာ ေမာင္စုိးသစ္(မႏၱေလး) အပုဒ္ ၄၀။ ထုိ႔ျပင္ တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ကဗ်ာ ၃ ပုဒ္စီကုိလည္း ဆရာ ေဇာ္ထြန္း၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္ဆုိမႈျဖင့္ ထည့္သြင္းထားပါသည္။
ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)သည္ သူ၏ ကဗ်ာ ၃၄ ပုဒ္အား ကဗ်ာေရးသည့္ရက္စြဲ၊ ပုံႏွိပ္ေဖာ္ျပသည့္ မဂၢဇင္းႏွင့္ ေဖာ္ျပခံရသည့္ လမ်ားအား အတိအက်ေဖာ္ျပထားသည့္အျပင္ ပါ၀င္သည့္ကဗ်ာမ်ားအားလည္း ေရးသားသည့္ ရက္စြဲအစဥ္လုိက္ျဖင့္ စနစ္တက်စီစဥ္ထားသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ပထမဆုံးပုံႏွိပ္ကဗ်ာ`ပုံျပင္ထဲက ငါးသုံးေကာင္´ ၁၁၊ ၇၊ ၁၉၇၇ မွသည္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ေနာက္ဆုံးေရးျဖစ္သည့္ ကဗ်ာ `ေခတ္သစ္ ဇနက´ ၇၊ ၇၊ ၂၀၁၅ အထိ ကဗ်ာ ၃၄ ပုဒ္မွာ အေသအခ်ာပုိင္းစစ္ၾကည့္လွ်င္ မုိးေ၀၊ ေခတ္ေပၚ၊ ေခတ္ၿပိဳင္ စသည္ျဖင့္ ကဗ်ာေခတ္သုံးေခတ္ကုိ ျဖတ္သန္းထားသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္အလုိအရ ကဗ်ာေခတ္သုံးေခတ္ကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့သည္သာမဟုတ္၊ အဆုိပါ ေခတ္သုံးေခတ္ အတြင္း ဆရာ ေမာင္ၾကည္သာ (ေတာင္တြင္း)၏ ကဗ်ာအေရြ႕၊ ကဗ်ာေရးဟန္ေျပာင္းလဲမႈ၊ ကဗ်ာလုိင္းစီပုံ၊ ကဗ်ာေနာက္ခံ ႏုိင္ငံေရးအခင္းအက်င္း၊ ကဗ်ာ တည္ေဆာက္မႈ၊ ကဗ်ာအေပၚ သိမႈအေျပာင္းအလဲႏွင့္ ကဗ်ာဆီ သြားရာလမ္း စသည္ျဖင့္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းလြန္းလွသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။
ပထမဆုံးပုံႏွိပ္ကဗ်ာျဖစ္သည့္ `ပုံျပင္ထဲက ငါးသုံးေကာင္´၏ ေနာက္ခံႏို္္င္ငံေရးအခင္းအက်င္းအေနႏွင့္ၾကည့္လွ်င္ မဆလတစ္ပါတီအာဏာရွင္ေခတ္၊ ၇၄ ဇြန္ အလုပ္သမားသပိတ္၊ ၇၄ ဒီဇင္ဘာ ဦးသန႔္အေရးအခင္း၊ ၇၆ မႈိင္းရာျပည့္ သပိတ္ စတဲ့ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈမ်ား၊ အေရးအခင္းမ်ား၊ သပိတ္အၾကမ္းဖက္ဖိႏွိပ္ၿဖိဳခြဲခံရမႈမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ားမတရား ဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်ခံရမႈမ်ား၊ အနစ္နာခံၿပီး အသက္ေသြးေခၽြးေပးဆပ္ခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား စတဲ့ အေျခအေနေတြဟာ ကဗ်ာထဲမွာ ထင္ဟပ္ေနခဲ့ပါတယ္။

(၁)
. . . . . . . .
`ပထမ ငါး ၀ီရိယမရွိ
ပ်င္းရိေလးတြဲ ဇြဲမထုတ္ဘဲ
ကံကုိပဲ ပုံခ်ေတာ့
ေလွာ္တက္နဲ႔ အ႐ုိက္ခံရၿပီး
ေသဆုံးသြားရရွာတယ္
ဒုတိယ ငါး ၀ီရိယ ရွိတယ္
ႀကိဳးစားတယ္ အားထုတ္တယ္
ဒါေပမယ့္
ေလွအေစာင္းနဲ႔ မႀကံဳေတာ့
အႀကံကုိ အသိခံရၿပီး
ေလွာ္တက္နဲ႔ အ႐ုိက္ခံရလုိ႔
ေသရရွာျပန္တယ္
တတိယ ငါး ၀ီရိယ ရွိတယ္
ႀကိဳးစားတယ္ အားထုတ္တယ္
အခြင့္အခါကုိ သိတယ္
ေလွအေစာင္းကုိ ၾကည့္ၿပီး
သတိနဲ႔ ခုန္လုိက္ေတာ့
ေသေဘးက လြတ္ရတယ္`
(၂)
`ရင္ထဲမွာ စြဲၿငိေနတာက
ဒုတိယ ငါးပါပဲ
အကယ္၍မ်ား
ဒုတိယ ငါးသာ အေသမခံခဲ့ရင္
တတိယ ငါး ဟာလည္း။
(ပုံျပင္ထဲက ငါးသုံးေကာင္ ကဗ်ာမွ)

 ေနာက္ထပ္ေတြ႔ရသည့္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွာ`အေတာင္ပံ´ျဖစ္သည္။ ေရးသည့္ရက္စြဲမွာ ၁၀၊ ၄၊ ၁၉၈၆။ ေရးျဖစ္ သည့္ရက္စြဲအရ သမုိင္း၀င္ ရွစ္ေလး လုံးအေရးအခင္းႀကီးမျဖစ္မီ ႏွစ္ကာလအပို္င္းအျခား။ ထုိအခ်ိန္က ႏုိင္ငံေရး ေရဆူမွတ္ ေရာက္ရွိေနခ်ိန္။ လူထု၏ သည္းခံႏုိင္စြမ္းအဆုံးစြန္းေရာက္လုခ်ိန္၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကုိ အခါအခြင့္သင္တုိင္း ဆန္႔က်င္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည့္ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ျပည္သူလူထု လက္တြဲညီစြာ ေဖာက္ထြက္ပ်ံသန္းရန္ အားယူေနသည့္ကာလ။ ထုိႏွစ္ ကာလအပုိင္းအျခားတြင္ ေရးသားခဲ့သည့္` အေတာင္ပံ´ ကဗ်ာမွာ ယခု သည္ဘက္ႏွစ္မ်ားမွ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ ပုံႏွိပ္ေဖာ္ျပခံရသည္မွာ မဆန္းလွေပ။ `အဲဒီတုန္းကေတာ့ ည ဆုိတာေတာင္ ႐ုိး႐ုိးအဓိပၸာယ္ဖြဲ႔လုိ႔ မရ။ ည ဆုိရင္ ေခတ္ဆုိး ေခတ္ၾကပ္ႀကီးကုိ ဆုိလုိတယ္ဆုိၿပီး လြမ္းခ်င္တာေတာင္ လြမ္းခြင့္မရဘူး´ဟု ဆရာေမာင္ၾကည္သာ ေျပာဖူးသည္ကုိ ျပန္အမွတ္ရမိသည္။ ပုံႏွိပ္ ေဖာ္ျပသည့္ရက္စြဲမွာ မတ္လ၊ ၂၀၁၄။ ႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္းတြင္ ျဖစ္သည္။
၁၄၊ ေမလ ၂၀၁၄ တြင္ သိမ္းဆည္းခံေျမမ်ား ျပန္လည္ရရွိေရးအတြက္ သဲကုန္းၿမိဳ႕ေပၚတြင္ ဆႏၵျပ၊ ဆုေတာင္းမႈ ျပဳလုပ္ေသာ လယ္သမားမ်ားကုိ ရဲတပ္ဖြဲ႔က အၾကမ္းဖက္ဖမ္းဆီးခဲ့ၾကသည္။ ထုိအေရးတြင္ ဗကသေက်ာင္းသား ေကာင္းထက္ေက်ာ္ ဖမ္းဆီး႐ုိက္ႏွက္ခံရသည္။ ထုိသုိ႔ရုိက္ႏွက္ ဖမ္းဆီးခဲ့သည္ကုိ ေမ ၁၇ တြင္ အထက္ဗမာျပည္ ဗကသ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ၂၀၁၄၊ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွ ေန၍ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကုိ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ အဆုိပါ ဥပေဒတြင္ ပါ၀င္သည္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားသည္ လြတ္လပ္စြာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ကုိ တင္းက်ပ္ေသာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ထားၿပီး ပညာေရးမူ၀ါဒမ်ားသည္ ဒီမုိကေရစီ မဆန္ျခင္း၊ လူ႔အခြင့္အေရး တန္းတူညီမွ်မႈမရွိျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ကုိ အာမခံခ်က္မေပးႏုိင္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံလုံး ဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားထုက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကၿပီး အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒသစ္အတြက္ တုိ္က္ပြဲ၀င္ရန္ ၂၀၁၄၊ ႏုိ၀င္ဘာ ၁၂ ႏွင့္ ၁၃ ရက္ေန႔တုိ႔တြင္ ဒီမုိကေရစီ ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီကုိ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ၾကသည္။ ၂၀၁၅ ဇန္န၀ါရီ ၂၀ မွာေတာ့ စတုတၳေက်ာင္းသားသပိတ္ဟု ေခၚဆုိႏုိင္မည့္ ဒီမုိကေရစီပညာေရးေတာင္းဆုိမႈ ေက်ာင္းသား သပိတ္ ခရီးရွည္ခ်ီတက္ပြဲႀကီး စတင္ခဲ့ေလသည္။ ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈအစည္းအတားမ်ားကုိ ရဲရဲေဖာက္ထြက္ ပ်ံသန္းၾကရမည္။ ထုိသုိ႔ ပ်ံသန္းသည့္ အခါ လြတ္ေျမာက္ခ်င္လည္း လြတ္ေျမာက္မည္။ မလြတ္ေျမာက္ႏုိင္လွ်င္လည္း နာက်င္မႈမ်ားျဖင့္ ႀကဳံေတြၾကရမည္။ ၁၉၈၆ က နာက်င္မႈႏွင့္ လြတ္ေျမာက္လုိမႈမ်ားသည္ တုိက္ဆုိင္မႈမ်ားရွိလာသည့္အခါ ကဗ်ာ၏ အႏွစ္ သာရကုိ တခါ ျပန္လည္ရရွိလာသည္။ တနည္းဆုိရေသာ္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္သည္ ႏွစ္ကာလမည္မွ်ၾကာသည္ျဖစ္ေစ ေသဆုံး မသြား။ အခါအခြင့္ရွိတုိင္း ျပန္လည္ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ေနသည္ဟု ျမင္မိသည္။

`ပ်ံၾကစမ္းေဟ့
ပ်ံၾကစမ္း
အစြမ္းရွိသေလာက္ ပ်ံၾကစမ္း။
မပ်ံႏုိင္တဲ့အခါ
နားရမယ္
ပ်ံေနရင္းနဲ႔လည္း စုတ္ၿပဲသြားႏုိ္င္တယ္´
(အေတာင္ပံ ကဗ်ာမွ)

 ထုိခုႏွစ္မ်ားကုိ ေက်ာ္လြန္လာသည့္အခါ ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)၏ ကဗ်ာမ်ားသည္ ေျပာင္းလဲ လာသည္။ ကဗ်ာေရးဟန္အေျပာင္းအလဲထက္ အေၾကာင္းအရာ ေရြးခ်ယ္မႈ၊ တင္ျပသည့္နယ္ပယ္ႏွင့္ ကဗ်ာထဲတြင္ ထည့္သြင္းထားသည့္ ပတ္၀န္းက်င္အေျပာင္းအလဲမ်ားကုိ ေတြ႔လာရသည္။ အထူးသျဖင့္ ၁၉၉၅ ေနာက္ပုိင္းကဗ်ာမ်ားတြင္ အရင္မုိးေ၀ေႏွာင္းပုိင္းကဗ်ာမ်ားလုိ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းေသာ ကဗ်ာမ်ား မဟုတ္ေတာ့။ သုိ႔ေသာ္ အရင္အတုိင္း မေျပာင္းမလဲ ရွိေနေသာေခတ္စနစ္၏ ဖိႏွိပ္မႈ၊ ရုိက္ခတ္မႈႏွင့္ နာက်င္မႈမ်ားကုိ ေဘာလုံးအားကစားနည္းထဲ ထည့္သြင္းၿပီး ေဖာ္ျပလာသည္။ တနည္းအားျဖင့္ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္မရသည့္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုအတြင္း ေနာက္ခံ၀န္းက်င္ အေျပာင္း အလဲလုပ္ၿပီး ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ ယခင္စာအုပ္ `ဖုံးကြယ္ထားသည့္အသံ´ထဲတြင္ ပါ၀င္သည့္ `ေဒးဗစ္ဘက္ခမ္းရဲ႕ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ေဘာ´၊` စကားလုံးေတြကုိ သင့္ေျခေထာက္ထဲမွာပဲ ထားလုိက္ပါ´၊`ပြဲစဥ္ဇယား´၊`ကစားသမား´ ႏွင့္ ယခု စာအုပ္ပါ`မွန္ထဲက သူစိမ္း´၊ `ကုိယ္ေဖ်ာ္တဲ့ လက္ဖက္ရည္´ စသည့္ ကဗ်ာမ်ားသည္ ေဘာလုံးနယ္ပယ္မွ ေ၀ါဟာရမ်ား ျဖင့္ ကဗ်ာကုိ ျပဳလုပ္တည္ေဆာက္ထားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

`ျဖစ္စဥ္ႀကီးတစ္ခုလုံးက ဒီလုိပဲလား
႐ုိး႐ုိးသားသား ကာကြယ္လုိက္တာလည္း ပင္နယ္တီ အေပးခံရ
ကုိယ္သြင္းလုိက္တဲ့ ဂုိးက်ေတာ့လည္း လူကၽြံေဘာတဲ့
အေပးအယူအခ်ိတ္အဆက္ေတြကလည္း လြဲလုိက္သလားမေမးနဲ႔
ေအးေလ
ကိုယ့္ဂုိးကုိယ္ ျပန္မသြင္းမိရင္ ၀မ္းသာရေတာ့မယ္´
(မွန္ထဲက သူစိမ္း ကဗ်ာမွ)

`ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ကဗ်ာေတြကုိ ဖတ္လုိက္မိၾကတဲ့ ကဗ်ာေရးသူတခ်ဳိ႕ဟာ ငါတုိ႔ေတာ့ က်န္ေနရစ္ေတာ့မွာပဲ ဆုိတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ ကေသာကေမ်ာအတင္း ကဗ်ာပုံစံေျပာင္းေရးဖုိ႔ ႀကိဳးစားလာၾကျပန္ပါေရာ။ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အႏွစ္သာရကုိ မဆုပ္ကုိင္မိဘဲ အျပင္ပန္းအသြင္အျပင္၊ ေရးဖြဲ႔ပုံေတြကုိ တုပ ေရးဖြဲ႔ၾကတဲ့အခါ ကဗ်ာဖတ္သူေတြအတြက္ စိတ္ပ်က္စရာစိတ္ညစ္ညဴးစရာ ကဗ်ာေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒီ ကဗ်ာေရးသူေတြနဲ႔ ေမာင္ၾကည္သာ မပါတာကေတာ့ျဖင့္ အေတာ္စိတ္လြတ္လပ္မိပါတယ္´
 ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)၏ `ဖုံးကြယ္ထားတဲ့အသံ´ ကဗ်ာစာအုပ္မွ ဆရာေမာင္ျပည့္မင္း၏ မွတ္ခ်က္ စကားျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ ေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)သည္ မုိးေ၀ေခတ္မွ ယေန႔အထိ ကဗ်ာအေရြ႕ႏွင့္ ကဗ်ာ ေရစီးေၾကာင္းအေျပာင္းအလဲအေပၚ ထပ္ၾကပ္မကြာ လုိက္ပါလွ်က္ရွိသည့္ ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ယေန႔ ထြက္သမွ် ေခတ္ေပၚ၊ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာစာအုပ္မ်ား၊ ကဗ်ာေဗဒဆုိင္ရာစာအုပ္မ်ားႏွင့္ မ်က္ေျခမျပတ္သူ၊ လူငယ္ကဗ်ာမ်ား၏ ကဗ်ာ လမ္းေၾကာင္းသစ္ရွာေဖြမႈတြင္ စိတ္ေရာကုိယ္ပါ ထဲထဲ၀င္၀င္ပါ၀င္သူ၊ ကိုယ္တုိင္လည္း ပုံသ႑ာန္ဦးစားေပးကဗ်ာမ်ား၊ စကားေျပကဗ်ာမ်ား၊ ေခတ္ၿပိဳင္ဟန္ကဗ်ာမ်ားကုိလည္း ေရးဖြဲ႔ေနသူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ယခုစာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ `မီးခုိးမ်ား´ကဗ်ာတြင္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လုံးကုိ ျမန္မာစာလုံးေပါင္းသတ္ပုံက်မ္း စာမ်က္ႏွာ ၁၉၁ ရွိ မီးေ၀ါဟာရ စကားလုံး မ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားသည္။ `တစ္ေယာက္တစ္လမ္း´ ကဗ်ာတြင္ ကုိယ္ပုိင္စကားလုံးတစ္လုံးမွ အသုံးျပဳျခင္းမရွိဘဲ မိမိ အနီး အနားႏွင့္ မွတ္ညဏ္ထဲတြင္ ဖ်တ္ကနဲေပၚလာေသာ စကားလုံးမ်ား၊ စာေၾကာင္းမ်ား၊ အရာ၀တၳဳမ်ားကုိ ခ်ိတ္တြဲကာ ကဗ်ာ ျပဳလုပ္ထားသည္။ `ဆက္ကစားမယ္´ကဗ်ာတြင္ လူႀကိဳက္မ်ားတီဗီအစီအစဥ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ ပေဟဠိနန္းေတာ္မွ အစီအစဥ္ တင္ဆက္သူ ေမာင္ေမာင္ေအး၏ ဆက္ကစားမလား၊ ဒီမွာပဲရပ္မလားဆုိသည့္ ေမးခြန္းအေပၚတြင္ အျခားတီဗီ ဇာတ္လမ္းတြဲ တစ္ခုမွ စကားလုံးမ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္တြဲဆက္စပ္ကာ ကဗ်ာျပဳလုပ္ထားသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။

`ေလွကေလးနဲ႔ ျမစ္ကုိျဖတ္လုိ႔ သူတုိ႔ ကမ္းကပ္ႏုိင္သြားတယ္
သူတုိ႔ အသက္ရွင္ေနေသးတယ္ တဲ့

အနည္းဆုံးက သုံးေထာင္ဆုိလား၊ အမ်ားဆုံးက ငါးသိန္းဆုိလား
ဆက္ကစားပါမယ္´
(ဆက္ကစားမယ္ ကဗ်ာမွ)
 ဆက္လက္ၿပီး ဆရာ ေမာင္စုိးသစ္(မႏၱေလး)၏ ကဗ်ာအပုဒ္ (၄၀) ကုိ ဆက္ဖတ္မိသည္။ ဆရာေမာင္စုိးသစ္ (မႏၱေလး)၏ ကဗ်ာမ်ားသည္ ရုိးရွင္းသည္။ ဖတ္ရလြယ္ကူသည္။ အနက္ အဓိပၸာယ္ သုိ၀ွက္မႈနည္းပါးသည္။ ကဗ်ာ ဖတ္သူ ႏွင့္ တတ္ႏုိင္သမွ် နီးေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ေရးေလ႔ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဆရာ႔ကဗ်ာေတြကို ဖတ္ရသည္မွာ ဖတ္ၿပီးမွ အေတြးက ျပန္စသည္။ မိမိအဇၥ်တၱကုိ ေရးဖြဲ႔ေနရာမွ ျပင္ပဗဟိဒိၶကုိ လွမ္းခ်ိတ္ဆက္သြားသည္။ ဆရာ ေမာင္စုိးသစ္၏ စကားလုံးသုံးစြဲမႈကုိ ဂ႐ုစိုက္သည္။ စကားလုံးတစ္လုံးခ်င္းစီ၏ အားကုိ အျပည္႔အ၀ အသုံးခ်သည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ အလွဓါတ္ျဖစ္သည္႔ ေျပျပစ္စီးဆင္းမႈကုိ ကဗ်ာတုိင္းတြင္ ေတြ႔ရသည္။

`အုိ . . . ပင္လယ္ငဲ့
ျပဒါးသုတ္ထားတဲ့ မွန္တစ္ခ်ပ္ေအာက္
အိပ္ေမြ႔အခ်ခံထားရတဲ့ လႈိင္းတံပုိးေတြ သုိ၀ွက္ၿပီး
ျမားခၽြန္ေနေရာ့သလား
ငါတုိ႔ဟာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျခစမ္းခဲ့ဖူးေတာ့
မင္းရဲ႕ ကစားကြက္ေအာက္ မနစ္ျမွဳပ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး
(ေလွငယ္ ကဗ်ာမွ)

 ေအဒီ ၄၅၄၅ ႏွင့္ ယခုစာအုပ္ၾကားတြင္ သုံးႏွစ္တိတိ ကြာျခားသြားသည္။ ဆရာေမာင္စုိးသစ္ (မႏၱေလး)ကုိ ကၽြန္ေတာ္က အစ္ကုိလုိ႔ပဲ ေခၚသည္။ အစ္ကုိ ကဗ်ာအေရးက်ဲသြားသည္။ အပတ္စဥ္ထုတ္ ဂ်ာနယ္တစ္ခုတြင္ အားကစား ေဆာင္းပါးမ်ားမေရးေတာ့။ ၀တၳဳတုိ မေရးျဖစ္ေတာ့သေလာက္ျဖစ္သြားသည္။ ယခင္က မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ လစဥ္ေတြ႔ေနရသည့္ ေမာင္စုိးသစ္(မႏၱေလး) မဟုတ္ေတာ့။ မိသားစုအေရးႏွင့္ လုပ္ငန္း တာ၀န္၀တၳရားမ်ား အၾကား နားရက္၊ ပိတ္ရက္နည္းပါးစြာ ျဖတ္သန္းေနရသည္။ ယခင္က အစ္ကုိ႔၏ ညဂ်ဴတီမ်ားတြင္ အေဖာ္လုပ္ကာ အတူတူ လုိက္ေစာင့္ရင္း ကဗ်ာအေၾကာင္းမ်ား ေျပာခဲ့ဖူးသည္။ ေနျခည္ထမင္းေပါင္းႏွင့္ အစုံသုပ္ကုိ စားရင္း က်ဳံးနံေဘး ညခ်မ္းမ်ား ကုိ စက္ဘီးတစ္စီးစီႏွင့္ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသည္။ ကဗ်ာအေပၚ ယုံၾကည္ခ်က္၊ ခံယူခ်က္ႏွင့္ ကဗ်ာလမ္းေၾကာင္း အကူး အေျပာင္းမ်ားစြာကုိ အစ္ကုိ႔ဆီမွ သင္ယူမွတ္သားခဲ့ဖူးသည္။ ယခု အစ္ကုိ႔ကဗ်ာေတြကုိ စာအုပ္တစ္အုပ္အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ဖတ္ခြင္႔ရသည့္အတြက္ ၀မ္းသာမိသည္။ အစ္ကုိ႔ဆီက ေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕ ရနံ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ရသည္။ ဘာသာစကား တစ္လုံးခ်င္းစီအေပၚ အာ႐ုံစူးစုိက္မႈႏွင့္ အေလးအနက္ထားမႈကုိ ျပန္ရသည္။

`ကမာၻမွာ လက္နက္စက္႐ုံ ဘယ္ႏွ႐ုံတည္ၿပီးရင္
စစ္ပြဲ ဘယ္ႏွခု ထုိးေကၽြးရသလဲ
က်ည္လြတ္ မီးလြတ္ ေန႔ရက္ေတြက
ဘယ္ဥတုနဲ႔မွ ရြာတဲ့မုိးလဲ
မုိးမ်ားရာ ေရလုိက္ေနတဲ့ ေခတ္
အဲဒီ ေၾကာက္ေခတ္ႀကီး
ကမာၻဦးစ စလည္လာသလုိ
လူလည္ေတြ ပတ္ပတ္လည္ေနေရာေပါ့
အမွန္တရားက
ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လုိ မူးရင္း ေခါင္းကုိက္ေနရတာလဲ´
(လူလည္ေတြနဲ႔ ခပ္လည္လည္ ေခတ္ …ခစ္ ကဗ်ာမွ)

ေရတြင္းမတူးဘဲ
ေရသန္႔ဗူး၀ယ္ ေရၾကည္ေသာက္ေနတဲ့ ေခတ္မွာ
ငါတုိ႔ အိပ္မက္ေတြက
လြန္ဆြဲတုိင္း ရြာတဲ့မုိး မဟုတ္ဘူး
အႏုပညာအခင္းအက်င္းထဲ
ငါတုိ႔ရဲ႕ ပုိစတာေတြ လုိက္ဖက္ၾကည့္ေတာ့
လူႀကိဳက္နည္းတဲ့ ဇာတ္လုိ္က္​ေတြပဲ
အႏုပညာက ေတြ႔တဲ့ေစ်းမွာ
လက္ငင္း၀ယ္လုိ႔ရေနရင္
ငါတုိ႔မွာ သမုိင္းဘယ္ရွိပါ့မလဲ
(ငါတုိ႔ ေက်ာနံပါတ္ေတြေပၚမွာ သမုိင္း ရွိတယ္ ကဗ်ာမွ)
 ဆရာမ်ဳိးသန္႔ကေတာ့ `ဆက္ကစားမယ္ ျပန္ေကြ႕ခဲ့ပါ´ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးကုိ ေအာက္ပါအတုိင္းအမွာစာ ေရးေပး ထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
 ` ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)နဲ႔ ဆရာ ေမာင္စုိးသစ္(မႏၱေလး)တုိ႔ရဲ႕ ကဗ်ာေတြကုိ ဖတ္ၿပီးတဲ့အခါ ပထမဆုံးေခါင္းထဲ ၀င္လာတဲ့အေတြးက သူတုိ႔ရဲ႕ကဗ်ာေတြဟာ ဖတ္႐ႈရ ရွင္းလင္းလြယ္ကူၿပီး အနက္၀ွက္လြန္းတဲ့ အေရးအသားေတြ နည္းတယ္ ဆုိတာပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းအရာပုိင္းက ၾကည့္ရင္ ျပည္သူအမ်ားစုရဲ႕ ခံစားမႈကုိ ထင္ဟပ္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တဆက္တည္း သူတုိ႔ရဲ႕ ျပည္သူ႔ဘက္က တသားတည္း ရပ္တည္လုိတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ဖြဲ႔ဆုိထားတဲ့ ကဗ်ာေတြက အမ်ားစုျဖစ္တာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္´။
 `ၿခံဳေျပာရရင္ ကဗ်ာေလးေတြဟာ ေခတ္ထဲက ျပည္သူေတြရဲ႕ အသံေတြကုိ ရွင္းရွင္း ေရးဖြဲ႔ထားၾကတယ္´။
 ဟုတ္သည္။ `ဆက္ကစားမယ္ ျပန္ေကြ႕ခဲ့ပါ´ ကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွ ကဗ်ာမ်ားသည္ ရပ္ကြက္ထဲမွ ျပည္သူတုိ႔၏ စကားသံျဖစ္သည္။ ေက်းလက္ေန ျပည္သူတုိ႔၏ စကားသံျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ျပေန ျပည္သူတုိ႔၏ စကားသံျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္ ျပည္သူတုိ႔၏ ခံစားမႈကုိ ကဗ်ာဆရာကုိယ္တုိင္ ခံစားေနရသည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ ခံစားမႈသည္ ျပည္သူတစ္ေယာက္၏ ခံစားမႈ၊ ျပည္သူ၏ နာက်င္မႈသည္ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္၏ နာက်င္မႈပင္ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာဆရာသည္ ထုိခံစားမႈ၊ ထုိနာက်င္မႈကုိ စကားလုံးအားျဖင့္ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။
 ဆရာမ်ဳိးသန္႔၏ အမွာစကားအတုိင္းပင္ ယေန႔ေခတ္ျမင္ကြင္းက်ယ္သည္ ႏုိင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရး၊ အစြန္းေရာက္၀ါဒီမ်ားျဖင့္ အုတ္ေရာေရာ ေက်ာက္ေရာေရာ ႐ႈပ္ေထြးလြန္းလွသည္။ လူမ်ဳိးေရးပဋိပကၡလႈံ႕ေဆာ္မႈမ်ား၊ တရား ဥပေဒကင္းမဲ့မႈမ်ား၊ သဘာ၀သယံဇာတအရင္းအျမစ္ဆုံး႐ႈံးမႈမ်ား၊ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္က်ေရာက္မႈမ်ား၊ ျပည္တြင္း စစ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္မ်ား ေနာက္ကြယ္မွ မၿပီးဆုံးေသးသည့္ တုိက္ပဲြမ်ား၊ မလုိအပ္သည့္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္မ်ားႏွင့္ မလုံၿခဳံ ေတာ့သည့္ ေန႔ညမ်ား၊ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ အာမခံႏုိင္ၿပီး ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမွားယြင္းေနသည့္ မဲစာရင္းႏွင့္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ။ `ဒီမွာပဲ ရပ္မလား။ ဆက္ကစားမလား ´ဆုိသည့္အခါ ကၽြန္ေတာ္ၾကားလုိက္သည့္အေျဖမွာ
ဆက္ကစားမယ္ ျပန္ေကြ႕ခဲ့ပါ ဟူ၍ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

မင္းနဒီခ
၆၊ ေအာက္တုိဘာ၊ ၂၀၁၅

No comments:

Post a Comment