Sunday, March 27, 2016

ထုတ္​​ေဝသူမ်ားအ​ေၾကာင္​း

ထုတ္-ေဝ- သူ- မ်ား အေၾကာင္း

စာအုပ္အမည္           - ထုတ္ေဝသူမ်ား
ေရးသူ                     - ရတုသစ္၊ ေမာင္ေရခဲ၊ ေနသစ္လူ၊ ဇာနည္ေသြး(ပလိပ္)၊ ခင့္မုိးခင္
ထုတ္ေ၀သည္႔ကာလ   - မတ္လ၊၂၀၁၆
ထုတ္ေ၀သည္႔တုိက္    - PICA Media Publishing House



 ၂၀၁၆၊ ဇန္နဝါရီလကေန အခု မတ္လ ၂၁ ကမာၻ႔ကဗ်ာေန႔အထိ ထြက္ရွိလာတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္စုစုေပါင္းကုိ ကၽြန္ေတာ္လက္လွမ္းမီသေလာက္ျပဳစုထားတဲ့ စာရင္းအရ အုပ္ေရ ၈၀ ဝန္းက်င္ေလာက္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေရ အတြက္က အရင္ႏွစ္ထြက္ရွိသမွ် ကဗ်ာစာအုပ္အေရအတြက္ရဲ႕ တဝက္ေလာက္ရွိေနၿပီလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ ကဗ်ာေရးသူ ေတြ မ်ားျပာလာတာနဲ႔အမွ် ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ ထြက္ရွိမႈလည္း ျမင့္မားလာတဲ့သေဘာပါပဲ။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္း စာေပ စီစစ္ေရး ေျဖေလ်ာ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ ထြက္ရွိလာတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ဆုိတာ တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ကို အုပ္ေရတစ္ရာေက်ာ္ အထက္ မွာပါပဲ။ Facebook Social Network ေပၚေပါက္လာျခင္းဟာလည္း ကဗ်ာစာအုပ္ျဖစ္ထြန္းတုိးတက္မႈရဲ႕ တစိတ္တပုိင္း အျဖစ္ သတ္မွတ္လုိ႔ရပါတယ္။ ကဗ်ာဝါသနာပါသူ၊ ကဗ်ာေရးသူအမ်ားစုဟာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကုိယ္ပုိင္စာမ်က္ႏွာမွာ ဘယ္ အယ္ဒီတာ၊ ဘယ္အစည္းအတားကုိမွ ျဖတ္ေက်ာ္စရာမလုိဘဲ ကုိယ့္ကဗ်ာကုိ စိတ္ႀကိဳက္ေရးသားခြင့္၊ တင္ျပခြင့္ရရွိထားတဲ့ အျပင္ ကုိယ့္ကဗ်ာကုိယ္ စာအုပ္တစ္အျဖစ္ဖန္တီးရာမွာလည္း စာေပကင္ေပတုိင္လုိ႔ စာေပေလာကသားေတြ သတ္မွတ္ ေခၚေဝၚခဲ့ၾကတဲ့ စာေပစီစစ္ေရးကုိ တင္စရာ၊ ေစာင့္စရာမလုိအပ္ဘဲ ဒီကေန႔ ပုံႏွိပ္စက္တင္ၿပီး မနက္ျဖန္ စာအုပ္ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ ေခတ္ကုိ ျဖတ္သန္းခြင့္ရေနတာလည္း အခြင့္အေရးတစ္ခုပါပဲ။ ဒီလုိ ကဗ်ာျဖစ္ဖုိ႔ လြယ္ကူမႈ၊ စာအုပ္ျဖစ္ဖုိ႔ လြယ္ကူမႈ တုိ႔ ေၾကာင့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ကဗ်ာဆရာအခ်ဳိ႕ဟာ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာျဖတ္သန္းမႈကုိ အရင္ေခတ္မ်ားဆီကလုိ အားစုိက္ထုတ္မႈ နည္းသြားသလုိ ကုိယ့္ကဗ်ာအေပၚ ကုိယ္ဆန္းစစ္ေသခ်ာမႈေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားတာကုိလည္း ျမင္ေနရပါတယ္။ ဒါဟာ အခ်ိန္ကာလက စစ္ခ်သြားမယ့္အရာတစ္ခုျဖစ္ေပမယ့္ လက္ရွိအေနအထားမွာေတာ့ ကဗ်ာဆရာနဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္ အေရ အတြက္ဟာ ေဖာင္းပြလြန္းေနသလုိပါပဲ။ ဒါက ကဗ်ာဆရာနဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္အပုိင္းေပါ့။
ေနာက္တစ္ပုိင္းက ကဗ်ာစာအုပ္ ေရာင္းမရတဲ့ ျပႆနာ။ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္လုပ္မယ္ဆုိ အနည္းဆုံး သုံးသိန္း ကေန ငါးသိန္းဝန္းက်င္ ကုန္က်စရိတ္ရွိပါတယ္။ မိတ္ဆက္ပဲြလုပ္ရင္ တစ္သိန္းကေန ႏွစ္သိန္းအတြင္းကုန္မယ္။ ျဖန္႔ခ်ိေရး စရိတ္၊ သယ္ယူစရိတ္နဲ႔ တြက္လုိက္ရင္ မနည္းပါဘူး။ ျဖန္႔ခ်ီေရးကလည္း နယ္ၿမိဳ႕ေလးေတြအထိ ပ်ံ႕ပ်ံ႕ႏွံ႔ႏွ႔ံျဖန္႔ခ်ိဖုိ႔ မလြယ္ ကူသလုိ ျဖန္႔ႏိုင္ခဲ့ရင္ေတာင္ ေငြျပန္ေကာက္ရဖုိ႔ ခက္ခဲပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုထပ္ေျပာရရင္ ကဗ်ာဆရာအမ်ားစုက ေငြေၾကးမျပည့္စုံတဲ့သူ မ်ားပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာဆုိတာ စာေပ၊ ပန္းခ်ီ၊ ဂီတ၊ ရုပ္ရွင္၊ သဘင္ စတဲ့ အႏုပညာအသီးသီးမွာ အႏုပညာေၾကးအနည္းဆုံးစာမူခကုိသာ လက္ခံၿပီး ကဗ်ာခ်စ္စိတ္နဲ႔ ရပ္တည္ေနၾကရတာ မ်ားပါတယ္။ လူဦးေရ သန္း ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ရွိတဲ့ ႏုိင္ငံမွာ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ ပုံႏွိပ္တဲ့ အေရအတြက္က အုပ္ေရ ငါးရာ ဆုိတာ အမ်ားဆုံး ပါပဲ။ အဲဒီအထဲကမွ ကဗ်ာစာအုပ္အနည္းဆုံး အုပ္ေရ ၃၀၀ နဲ႔ ၄၀၀ ဝန္းက်င္ေရာင္းရမွ ေငြရင္းျပန္ရၿပီး ေနာက္တစ္အုပ္ အတြက္ ျပန္စုႏုိင္မွာပါ။ အခုျဖစ္ေနပုံက ကဗ်ာစာအုပ္ထြက္တာနဲ႔ လက္ေဆာင္ေပးရမယ့္ အုပ္ေရက ၁၅၀ ေလာက္ ရွိေန တတ္ပါ တယ္။ အဲဒီလက္ေဆာင္အေရအတြက္သာ ေရာင္းရမယ္ဆုိရင္ ေနာက္ထပ္ ၁၅၀ ေရာင္းၿပီး ေနာက္တစ္အုပ္ ထြက္ႏုိင္မွာ ပါ။ လက္ရွိ ကဗ်ာေရးသူတုိင္း ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္သာ ဝယ္၊ ဘယ္ကဗ်ာဆရာမွ မကုန္တဲ့ စာအုပ္ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္တန္ဖုိး ၁၅၀၀/၂၀၀၀ ဆုိတာ ဒီဘက္ေခတ္ထဲ မေျပာပေလာက္တဲ့ ပမာဏပါပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က ကဗ်ာဆရာ တုိးေႏွာင္မုိးရဲ႕ “ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္သမုိင္းေၾကာင္း” ကဗ်ာရွည္စာအုပ္ကုိ မိတ္ဆက္ေရာင္းခ်ျခင္းလုိ႔ ေတြ႕ လုိက္ရေတာ့ ဝမ္းသာမိတယ္။ မိတ္ဆက္လက္ေဆာင္ေပးျခင္းမဟုတ္လုိ႔ပါ။ ဒီအေလ့အထေလး ဆက္လက္ ထြန္းကားၿပီး ကဗ်ာစာအုပ္ မေရာင္းရျခင္းမွ ကင္းေဝးပါေစလုိ႔လည္း ဆုေတာင္းခဲ့မိပါေသးတယ္။ ဒီေတာ့ ကဗ်ာဆရာနဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္ အခ်ဳိးညီမွ်ေပမယ့္ ကဗ်ာကုိတန္ဖုိးထားမႈနဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္ေရာင္းခ်ရမႈ အခ်ဳိးမညီမွ်တာဟာ ျပန္သုံးသပ္သင့္ တဲ့ ျပႆနာ တစ္ခုပါပဲ။
အခု မတ္လ၂၁၊ ကမာၻ႔ကဗ်ာေန႔မတုိင္ခင္ ထြက္လာတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြထဲမွာ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ့ ကဗ်ာ စာအုပ္ရွိပါတယ္။ ကဗ်ာစာအုပ္အမည္က “ထုတ္ေဝသူမ်ား”။ ဒါဟာကဗ်ာစာအုပ္ေလာကကုိ ကဗ်ာစာအုပ္နာမည္နဲ႔တင္ စတင္သေရာ္လုိက္တာပါပဲ။ ေရးသူေတြက “ ရတုသစ္၊ ေမာင္ေရခဲ၊ ေနသစ္လူ၊ ဇာနည္ေသြး(ပလိပ္)နဲ႔ ခင့္မုိးခင္။ ေနာက္ တခုက “ေခတ္ေဖာ္ ကဗ်ာမ်ား” လုိ႔လည္း အေသအခ်ာအထူးျပဳထားပါေသးတယ္။ ေရွ႕မွာ ကဗ်ာဆရာ လင္းခါးက သူ႔ရဲ႕ “ ေခတ္က ရုိက္စစ္ေတာ့ ကဗ်ာေတြ ထြက္လာတယ္” ကဗ်ာစာအုပ္မွာ “ေခတ္မႈိင္၊ ေခတ္ယုိင္၊ ေခတ္ကြိဳင္ကဗ်ာမ်ား” လုိ႔ တမင္တကာ ေဖာ္ျပထားသလုိပဲ အခု “ထုတ္ေဝသူမ်ား” ကဗ်ာစာအုပ္ဟာ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ႔ ေဖာ္ျပထားတာကုိ ေတြ႔ရပါ တယ္။ ဒီေနရာမွာ ဘာကိုထည့္စဥ္းစားဖုိ႔ လုိလာၿပီလဲဆုိေတာ့ ျမန္မာကဗ်ာေလာကမွာ ဂယက္ရုိက္ခဲ့တဲ့၊ ဂယက္ ရုိက္ေန ဆဲျဖစ္တဲ့ ေခတ္ေပၚ/ေခတ္ၿပိဳင္ ျပႆနာကုိပါ လွမ္းသေရာ္လုိက္ျခင္းလား။ ဒါမွမဟုတ္ လက္ရွိျဖတ္သန္းေနရတဲ့ ေခတ္ႀကီး ရဲ႕ မပြင့္လင္း မျမင္သာမႈေတြကုိ ေဖာ္ထုတ္တင္ဆက္ျခင္းပဲလား ဆုိတာပါပဲ။ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ဘယ္လုိ ထုတ္ေဝသူ ေတြလဲ။ ဘယ္လုိ ေခတ္ေဖာ္ကဗ်ာေတြလည္း ဆုိတာေပါ့။
ပထမဆုံးေတြ႔ရတာကုိ ကဗ်ာဆရာ ရတုသစ္ရဲ႕ ကဗ်ာ(၁၂)ပုဒ္ပါ။ “ထုတ္ေဝသူမ်ား” ထဲမွာ ကဗ်ာေရးအား အေကာင္းဆုံးနဲ႔ ကဗ်ာပုံသ႑ာန္မ်ဳိးစုံေအာင္ ေရးဖြဲ႔တတ္ေလ့ရွိသူတစ္ေယာက္ပါပဲ။ အခု ဒီစာအုပ္ထဲမွာေတာ့ ရတုသစ္ ဟာ ေခတ္ၿပိဳင္ဟန္ကဲတဲ့ ကဗ်ာေတြကုိ ေရွာင္ထားၿပီး ပင္မေရစီးေခတ္ေပၚကဗ်ာဟန္ေတြခ်ည္းသက္သက္ ထည့္သြင္း ပုံႏွိပ္ထားပါတယ္။ ေနာက္တခုက ဒီကဗ်ာစာအုပ္ထဲက ကဗ်ာေတြဟာ ရတုသစ္ရဲ႕ ဘဝျဖတ္သန္းမႈအေျပာင္းအလဲ၊ လူမႈ ပတ္ဝန္းက်င္အေျပာင္းအလဲကုိ အမ်ားႀကီးေဖာ္ျပေနတဲ့ ကဗ်ာေတြလုိ႔ဆုိရင္လည္း ရႏုိင္သလုိ ရတုသစ္နဲ႔ ေလာကဓံ ထိေတြ႔မႈ၊ နာက်င္မႈ၊ ညည္းညဴမႈ၊ အဆီအေငၚမတည့္မႈ၊ အဆင္မေျပလြဲေခ်ာ္မႈမ်ားကုိ ဖြင့္ဟဝန္ခံထားတဲ့ ကဗ်ာေတြလုိ႔ လည္း ေျပာလုိ႔ ရႏုိင္ပါတယ္။ “က်န္းမာေရးမေကာင္းတဲ့ေန႔၊ က်န္္းမာေရးမေကာင္းတဲ့ေန႔ (၂)၊ ညေနမ်ား၊ မျပတ္မသားညေန၊ ညေန ၿပီးေတာ့ ညေန” စတဲ့ ကဗ်ာေတြမွာ ရတုသစ္ဟာ သူ႔ကဗ်ာေတြကုိ သူ႔ေနထုိင္ရာပတ္ဝန္းက်င္အနီးအနားက သူ႔ေန႔စဥ္ ျဖတ္သန္းမႈေတြ အေပၚမွာပဲ ကဗ်ာကုိ ရုိးရွင္းလွပစြာ ေရးဖြဲ႔သြားတာကုိ ေတြ႔ရၿပီး သူ႔အေၾကာင္း အတြင္းက်က် သိေနသူ တစ္ေယာက္အတြက္ဆုိရင္ ကဗ်ာေတြဟာ ပုိမုိနာက်င္စရာေကာင္းေနမွာ အမွန္ပဲျဖစ္တယ္။ သူ႔ကဗ်ာေတြထဲက ထိထိရွရွအရွိဆုံး ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ျပပါဆုိရင္ေတာ့ “အရုပ္သည္ႀကီး” ကုိ ညႊန္းခ်င္ပါတယ္။ စစ္သားေဟာင္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေနဝင္ခ်ိန္ျဖတ္သန္းမႈကုိ ေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္မွာ ျမင္ေတြ႔ေနရေလ့ရွိတဲ့ စစ္ရဲ႕ ေဘးထြက္ထုတ္ကုန္တစ္ခုကုိ ကဗ်ာနဲ႔ ျပန္တင္ျပလုိက္ျခင္းပါပဲ။ ေနာက္ဆုံးေျပာခ်င္တာကေတာ့ ရတုသစ္ရဲ႕ ကဗ်ာေတြ ကုိ ဖတ္မိတဲ့အခါ သမုိင္းဖတ္စာ ကဗ်ာစာအုပ္ထဲက ဆရာေအာင္ခ်ိမ့္ရဲ႕ ကဗ်ာတပုိင္းတစကုိ သတိရမိတယ္။ “ ေရႊတိဂုံ ေစတီျမတ္ ကုန္းေတာ္မွ အဆင္း ေလာကေျမပူကုိ တန္းနင္းတာပဲ” ဆုိတဲ့ စာသားေလးပါ။ ရတုသစ္က ရဟန္းဘဝကေန လူ႔ဘဝဆီ ျပန္ဆင္းလာတဲ့ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္။ လူ႔ဘဝဆုိတာ ေလာကေျမပူပါပဲ။ သူ႔ပူေလာင္မႈဟာ ကၽြန္ေတာ့္တုိ႔ရဲ႕ ပူေလာင္မႈ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

“အသက္႐ွဴသြင္းတာက အစ
ကေမာက္ကမႏုိင္ခဲ့ပုံမ်ား
အိပ္ရာဝင္ဖုိ႔ မစဥ္းစားျဖစ္ဘဲ
ျဖစ္သလုိ အိပ္ေပ်ာ္သြားတတ္တဲ့ ညေတြ
ေျပရာေျပေၾကာင္းေတြးၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ
ခ်ဳပ္႐ုိးအထုံးေလးေတြ သိပ္မ်ားလာသလုိလုိ
ေလာကဓံကုိ မထီတရီၿပံဳးျပတတ္ခဲ့ၿပီ”
(ရတုသစ္/ အၾကပ္အတည္းမ်ား ကဗ်ာမွ)

“နံရံဆုိတာ
လုံၿခံဳဖုိ႔ တစ္ခုတည္းအတြက္ မဟုတ္ဘူး
လက္သီးနဲ႔ ထုိးဖုိ႔၊ ေခါင္းနဲ႔တုိက္ဖုိ႔၊
တံေတြးနဲ႔ေထြးဖုိ႔
ၿပီးေတာ့ အရာဝတၳဳတစ္ခုခုနဲ႔
ပစ္ေပါက္ရုိက္ခြဲဖုိ႔လည္း ဟုတ္တယ္
နံရံတစ္ခုကုိ ငါေဆးျခယ္
ေဆးသားနီနီေလးပါကြယ္”
 (ရတုသစ္/ ထြက္ေပါက္ ကဗ်ာမွ)

 ေနာက္ေဖာ္ျပထားတဲ့ ကဗ်ာဆရာက ေမာင္ေရခဲ။ ကဗ်ာ(၁၃)ပုဒ္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ကဗ်ာေရးအား ေကာင္းတဲ့ ရဟန္းတပါးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႔ေနရသလုိ စုေပါင္းထုတ္ေဝတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ၊ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ စတင္ျမင္ေတြ႔လာရတဲ့ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ သုံးေလးေၾကာင္းကဗ်ာတုိေလးနဲ႔ ပင္မေရစီးေခတ္ေပၚ ကဗ်ာ ဟန္ကုိ အေရးမ်ားၿပီး စမ္းသပ္ေျပာင္းလဲေရးဖြဲ႔လုိစိတ္ရွိေနတဲ့ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာတုိ ေတြမွာေတာ့ ေရးဖြဲ႔ပုံက်စ္လစ္မႈရွိေပမယ့္ ရုိးရွင္းလြန္းအားႀကီးေတာ့ အားမရသလုိ ျဖစ္မိတာေလးတစ္ခုပါပဲ။ ေဖာ္ျပထား တဲ့ ကဗ်ာေတြအရ ေရးဖြဲ႔တဲ့ ကဗ်ာေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာစုံလင္ၿပီး မိသားစုကဗ်ာေတြမွာ ပုိအားသာမႈရွိၿပီး ကဗ်ာအလွ ဓာတ္ကုိ ပုိမုိဖမ္းဆုပ္ႏုိင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ထိရွရတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ အစဆြဲထုတ္ရရင္ “အေမ ရထားတက္ခ်ိန္” ကဗ်ာ ပါပဲ။ ခြဲခြာခ်ိန္ေတြဟာ အၿမဲတမ္းနာက်င္ထိခုိက္ရတာမွန္ေပမယ့္ အေမနဲ႔သား၊ ရဟန္းနဲ႔ ရဟန္းအေမ ရထားတက္ခ်ိန္ စႀကၤန္လမ္းေလးမွာ ေျပာမကုန္တဲ့စကား “ေတြ႔တုန္းေလး ေျပာရတာပါ သားရယ္ တဲ့ေလ”။ မိခင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင္ထဲ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။

“ျပန္လုိက္ဦး အေမ
ျပန္လုိက္ဦး
ငါ့သားက အေမ့အတြက္
မေသထမင္း မေသဟင္းပဲ ဆုိၿပီး
လြမ္းလုိက္ေတာ့ အေမ
အေမလာတုိင္း မေမ့တတ္တဲ့
ေကာက္ညွင္းထုပ္နဲ႔ ဌာပနာထုပ္
ကုိယ့္မ်က္ရည္ ကုိယ္သုတ္လုိ႔
အေမပါသြားတဲ့ ရထားေျခရင္းမွာေပါ့”
 (ေမာင္ေရခဲ/ အေမရထားတက္ခ်ိန္ ကဗ်ာမွ)

 ေနာက္ထပ္ ဖတ္ရတဲ့ ကဗ်ာဆရာက ေနသစ္လူ။ ကဗ်ာပုဒ္ေရက ၁၂ ပုဒ္။ သူသည္လည္း ဒီေန႔မဂၢဇင္း စာမ်က္ ႏွာမ်ားမွာ အေတြ႔ရမ်ားလာတဲ့ ရဟန္းကဗ်ာဆရာတစ္ဦးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာအေရးက်ဲေပမယ့္ ေရးျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာတုိင္းကုိ လွေအာင္ေရးဖြဲ႔ႏုိင္တဲ့ ကဗ်ာဆရာပါပဲ။ သူ႔ကဗ်ာေတြဟာ ခ်စ္ျမတ္ႏွစ္သက္စရာေကာင္းေနတတ္ပါတယ္။ သူ႔နဲ႔ ေတြ႔တုိင္း ခ်က္ခ်င္းသတိရမိတဲ့ ကဗ်ာက “ေနသစ္လူတုိ႔ အေမ”ပါပဲ။ အေမဖြဲ႔ကဗ်ာေတြ မ်ားစြာရွိတဲ့အထဲကမွ “ အေဖေသေတာ့ ကေလးငါးေယာက္၊ အသက္(၃၀)၊ လွေသြးၾကြယ္မုဆုိးမ၊ တဖက္လပ္သြားတဲ့ ထမင္းစားပြဲထဲ၊ လူစားမသြင္းခဲ့ဖူး” ဆိုတဲ့ အဖြဲ႔ဟာ ဒီေန႔လုိ ေခတ္ပ်က္ႀကီးထဲမွာ တစ္ေယာက္တည္္း ရုန္းကန္းရေတာ့မယ့္ မိခင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ရဲရင့္ျပတ္သားတဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ သားသမီးမ်ားအေပၚထားရွိလုိက္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းတရားပါပဲ။ ဒီကဗ်ာစာအုပ္ ထဲမွာေတာ့ ေနသစ္လူဟာ အတြင္း အဇၥ်တၱကုိ ဖြဲ႔တဲ့ ကဗ်ာေတြ ( စိတ္ကုိင္းဖ်ား၊ ရနံ႔ေဝးပစၥဳပၸန္၊ တျဖည္းျဖည္းစိမ္း၊ စိတ္ကုိ ကပ္/ျဖတ္/ခြာ၊ သဲထြင္းအကၡရာ၊ ရွိျခင္း မရွိျခင္း)နဲ႔ ျပင္ပဗဟိဒၶကုိ ဖြဲ႔တဲ့ကဗ်ာေတြ (ေနသစ္လူတုိ႔အေမ၊ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး၊ ရယ္လုိက္ရတာ ရပ္မရ၊ မႏုိးတဲ့ ေန႔တစ္ေန႔၊ ငုိေနသူတစ္စုံတစ္ေယာက္၊ ဒီလုိပါပဲ) ကုိ လွလွပပ ေရာစပ္ထည့္သြင္း ပုံႏွိပ္ေပးထားပါတယ္။

“ငါတုိ႔က လ အေရာင္နဲ႔ စာမဖတ္ခဲ့ရဘူး
ညအေမွာင္နဲ႔ အသားက်ခ်င္သူေတြ
ရယ္လုိက္ရင္ ေပါ့သြားမယ္လုိ႔
ဘယ္သူ တရားေသမိန္႔လုိက္လဲ
ငိုလုိက္ရင္လည္း ေပါ့သြားတာပဲ”
 (ေနသစ္လူ/ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ကဗ်ာမွ)

“ဝမ္းနည္းမႈကုိ သဲေပၚေရးၿပီး
ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ေက်ာက္တုံးေပၚ ျခစ္ပါတဲ့
အမွတ္သည္းေျခႀကီးလြန္းသူမွာ
ငုိရင္လည္း ဒီစိတ္၊ ရယ္ရင္လည္း ဒီစိတ္နဲ႔
သဲခုံေလးေပၚ
ျပင္လုိက္ဖ်က္လုိက္
လက္ေရးလက္သား။”
 (ေနသစ္လူ/ သဲထြင္းအကၡရာ ကဗ်ာမွ)

 ေနာက္ထပ္ဖတ္ရတဲ့ ကဗ်ာဆရာက ဇာနည္ေသြး(ပလိပ္)။ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားတဲ့ကဗ်ာက ၁၂ ပုဒ္။ ကဗ်ာေတြ မဖတ္ရေသးဘဲ မာတိကာ အရင္ဖတ္ၾကည့္မိေတာ့ ေပးထားတဲ့ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ေတြကုိ အားမရ။ (ဥပမာ - အိပ္မက္ကဗ်ာ၊ အခ်စ္၊ ေန႔သစ္၊ ကြမ္းရြက္၊ ရန္ကုန္၊ မဝံ့မရဲ၊ အျဖဴအစိမ္း)။ အဲဒီအထဲကမွ အိပ္မက္ကဗ်ာလုိ ေခါင္းစဥ္မ်ဳိးကုိ ေရွာင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလးျဖဴရဲ႕ နာမည္ႀကီးစီးရီးတစ္ခုရဲ႕ Title ျဖစ္ေနတဲ့အျပင္ လူသိမ်ားထင္ရွားလြန္းတဲ့ ေခါင္းစဥ္တစ္ခု ျဖစ္ေန လုိ႔ပါ။ ေဖာ္ျပထားတဲ့ကဗ်ာ ၁၂ ပုဒ္မွာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဖြဲ႔ကဗ်ာ ၆ ပုဒ္ထည့္သြင္းထားၿပီး ကဗ်ာအားလုံးအား ရုိးရုိးရွင္းရွင္း ဖြဲ႔ႏြဲ႔ထားတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ ကုိယ့္တစ္ေယာက္တည္းဖတ္ဖုိ႔ဆုိရင္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတာ လြယ္ကူပါတယ္။ ကဗ်ာ ဖတ္သူေတြရဲ႕ ရင္ထဲထိ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ တင္က်န္ေနရစ္ဖုိ႔ကေတာ့ မလြယ္ကူပါဘူး။ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္မွာ အရွိသင့္ ဆုံးက ရုိးသားမႈျဖစ္ေပမယ့္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္အျဖစ္ျပဳလုပ္ဖန္တီးမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ထုိက္သင့္တဲ့ အနက္သုိဝွက္မႈ၊ စကားလုံး တန္ဆာဆင္မႈ၊ က်စ္လစ္တဲ့ ဝါက်တည္ေဆာက္မႈနဲ႔ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လုံးကုိ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ရစ္သမ္၊ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ရဲ႕ အလွဓာတ္ကုိေတာ့ မျဖစ္မေန ရရွိေအာင္ ဖန္တီးရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာေရးသူေတြ မ်ားစြာတုိးပြားလာတဲ့ ဒီကေန႔လုိ ေခတ္ႀကီးမွာ သူလုိကုိယ္လုိအားထုတ္ရင္ သူလုိကုိယ္လုိ ကဗ်ာေတြပဲ ျဖစ္ေနမွာကုိေတာ့ ေစတနာစကားဆုိ လုိက္ပါရေစ။

“တဒဂၤေပ်ာ္ရႊင္မႈေလးထဲ
ရင္ခုန္သံကုိ
အဆုံးထိ ႏွစ္ထားလုိက္တယ္
ဆံႏြယ္ေလးေတြ
လြင့္ဝဲသြားတာက စလုိ႔
သစ္ရြက္ေလးေတြ ေၾကြလြင့္သြားတဲ့အထိ
အရာရာမွာ
အႏုပညာေျမာက္တဲ့ အၿပဳံးေတြနဲ႔
အလွပဆုံး ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ
သိမ္ေမြ႔ညႊတ္ႏူးဖြယ္ ထုဆစ္ခဲ့ၾက”
 (ဇာနည္ေသြး(ပလိပ္)/သူနဲ႔အတူ ကဗ်ာမွ)

 ေနာက္ဆုံးတစ္ေယာက္ကေတာ့ ထုတ္ေဝသူမ်ားရဲ႕ ထုတ္ေဝသူ။ ကဗ်ာဆရာမ “ခင့္မုိးခင္”။ ထည့္သြင္းထားတ့ဲ ကဗ်ာက ၁၃ ပုဒ္။ လူလတ္ပုိင္းေရာက္ေနေပမယ့္ ကဗ်ာစေရးစ ကေလာင္သစ္ေလးတစ္ေယာက္လုိ ကဗ်ာအေပၚ ရူးလုိ႔ မုိက္လုိ႔ ေကာင္းဆဲ။ လူငယ္ေတြနဲ႔အၿပိဳင္ ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ေသြးဆူေနၿမဲ။ သတိထားမိသေလာက္ေတာ့ မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ အေတြ႔ရနည္းပါတယ္။ စာမူပုိ႔အား နည္းသလားေတာ့ မေျပာတတ္။ ထည့္သြင္းထားတဲ့ ကဗ်ာ အမ်ားစုကေတာ့ သမားရုိးက်ဆန္တယ္။ စကားလုံးဆန္းသစ္မႈအားနည္းပါတယ္။ ေရးဖြဲ႔တင္ျပပုံ အဆန္းတၾကယ္ မေတြ႔ရ ေပမယ့္ ထူးထူးျခားျခားႏွစ္သက္မိတဲ့ ကဗ်ာ ၂ ပုဒ္ကေတာ့ “ဖုိက္တာငါး”နဲ႔ “ဆက္သြယ္ေရး”။ “ဖုိက္တာငါး” ကဗ်ာမွာ ကဗ်ာေနာက္ခံနယ္ပယ္ထူးျခားမႈကုိ ရရွိလုိက္သလုိ “ဆက္သြယ္ေရး” ကဗ်ာမွာ ၾကည္ႏူးမႈနဲ႔ ကဗ်ာအလွဓာတ္ကုိ ရလုိက္ လုိ႔ ေက်နပ္ရပါတယ္။

“ငါးျဖစ္ရင္ေတာင္ ၾကည္လင္ေအးျမ စိမ္းျမျမေရထဲမွာ
တသြင္သြင္ စီးေနတဲ့ စမ္းေခ်ာင္းေလးထဲမွာ
ေပ်ာ္ပါးျမဴးထူးရင္း ကူးခတ္ေနခ်င္တာ
အခ်ဳပ္အေႏွာင္အဟန္႔အတား ဘယ္သူက ခံခ်င္မွာလဲ
ဆႏၵဆုိတဲ့အရာကုိ ဖိႏွိပ္ထားလုိ႔ကေတာ့
အုံၾကြမႈဆုိတာ ေနပူျပင္းထဲက ဝါဂြမ္းပုံလုိ
ႀကံဳရဆုံရ လူ႔ဘဝဇာတ္ခုံမွာ
ကျပေနရတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြက
ေသြးညွီနံ႔က တေထာင္းေထာင္း
ယင္ေတြက တေလာင္းေလာင္း”
 (ခင့္မုိးခင္/ ဖုိက္္တာငါး ကဗ်ာမွ)

“ရွည္ရွည္ေဝးေဝး ဘာစာေတြမွ ေရးမေနခ်င္ပါဘူး
လြမ္းတယ္ဆုိတာေလးပဲ ခ်ေရးမယ္
ေလယာဥ္စာအိတ္ေလးထဲ စာလႊာထည့္ပိတ္ၿပီး
ဆယ့္ငါးျပားတန္ တံဆိပ္ေခါင္းေလး အေသအခ်ာကပ္လုိ႔
ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး႐ုံးေရွ႕က
စာတုိက္ပုံးနီနီေလးထဲကတဆင့္ ေပးပုိ႔လုိက္မယ္
ရည္ရြယ္သူထံ ေနာက္က်မွ ေရာက္ရင္လည္း
အလြမ္းေတြဟာ မပုပ္မသုိးလတ္ဆတ္ေနမွာ
တကယ့္ကုိ အေသအခ်ာ”
 (ခင့္မုိးခင္/ ဆက္သြယ္ေရး ကဗ်ာမွ)

 ထုတ္ေဝသူမ်ား ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္လုံးကုိ ျပန္သုံးသပ္ရရင္ ကဗ်ာအေပၚႏွစ္ႏွစ္ကာကာရွိၿပီး ကဗ်ာအလုပ္ကုိ တစုိက္မတ္မတ္လုပ္ေနၾကသူေတြရဲ႕ ကဗ်ာေတြျဖစ္လုိ႔ ေက်နပ္မိေပမယ့္ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ အားအေကာင္း ဆုံးကဗ်ာေတြ စုစည္းမႈမျဖစ္ခဲ့တာေလးတစ္ခုကုိေတာ့ အားမလုိအားမရျဖစ္မိတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီလုိေရးရသလဲ ဆုိေတာ့ ထုတ္ေဝသူမ်ားထဲက ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ Facebook စာမ်က္ႏွာေတြမွာ တင္ေနတဲ့ကဗ်ာေတြကုိ အၿမဲတမ္း ဖတ္ေနရလုိ႔ပါပဲ။ စုေပါင္းေရးဖြဲ႔တဲ႔ကဗ်ာစာအုပ္ေတြမွာ ပါဝင္ရတာ အရမ္းအႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္။ ကိုယ္တုိင္ ေရြးခ်ယ္ ထည့္သြင္းလုိက္္တဲ့ ကဗ်ာေတြဟာ ကဗ်ာေရးသူအမ်ားစုၾကားထဲမွာ ထီးတည္းေပၚလြင္ေနမွာျဖစ္လုိ႔ ကဗ်ာေကာင္းေနရင္ လည္း သိသာထင္ရွားေနသလုိ ကဗ်ာအားနည္းေနရင္လည္း သိသာထင္ရွားေနမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္ေဖာ္ကဗ်ာမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေျပာရရင္ ေခတ္စနစ္ဆုိးႀကီးရဲ႕ မပြင့္လင္းမျမင္သာတဲ့ အေမွာင္ေခတ္ကုိ ဖြဲ႔ႏြဲ႔တဲ့ ကဗ်ာေတြထက္ ပုဂၢလ ခံစားဖြဲ႔မႈကဗ်ာေတြ ပိုဖတ္လိုက္ရတဲ့အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ထားသေလာက္ ေခတ္ကုိ မေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ခဲ့ဘူးလုိ႔ပဲ ေျပာရမလား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကဗ်ာမွာ ဒီထက္စိတ္ဝင္စားဖုိ႔ေကာင္းတဲ့ အရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနပါေသးတယ္။ ဒီေနရာမွာ “ မင့္ကဗ်ာေတြ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာ အေရးမႀကီးပါဘူး။ မင္း ကဗ်ာေတြ ေရးေနတာ၊ ကဗ်ာဆရာျဖစ္ခ်င္ေနတာကုိက ေကာင္းလွ ပါၿပီကြာ” လုိ႔ အီလ်ာအာရင္ဘတ္ေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ စကားကုိ ျပန္ကုိးကားဖုိ႔ လုိသလုိ ‘ထုတ္ေဝသူမ်ား’ ရဲ႕ 5 IN 1 အမွာစာ ကုိလည္း ျပန္ေဖာ္ျပဖုိ႔ လုိလာပါတယ္။

“ကဗ်ာနဲ႔ ဘယ္အထိေရာက္ရမယ္လုိ႔ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ပါဘူး။ ေမွ်ာ္လင့္မိတာ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ ကဗ်ာက ေပးမယ့္ ၾကည္ႏူးဆြတ္ပ်ံ႕ဖြယ္ခံစားရမႈကုိ မွ်ေဝလုိျခင္းသက္သက္မွ်သာပဲ။
. . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ကဗ်ာအေပၚယုံၾကည္သက္ဝင္ရတာဟာလည္း ေလာကရဲ႕ေအးရာေအးေၾကာင္းတစ္ခုပါပဲ။ ေခတ္ႀကီးကုိ တူးေဖာ္ၿပီး ထုတ္ ေဝလုိက္တဲ့ ကဗ်ာမ်ားမွာ အျပစ္မရွိပါဘူး။ ခံစားႏုိင္စြမ္းရွိတဲ့ ႏွလုံးသားမ်ားမွ တဆင့္ ေနာက္ထပ္ႏွလုံးသားမ်ားစြာဆီသုိ႔ ကဗ်ာေတြ ေရာက္ရွိသြားခ်ိန္ဟာ တစ္ကမာၻစာ ၾကာခ်င္လည္း ၾကာႏုိင္ပါတယ္။ ကဗ်ာဟာ မပုပ္မသုိးပဲ ေရရွည္ခံတဲ့ အိပ္မက္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။”

 ဟုတ္ပါတယ္။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ကဗ်ာဖတ္သူရင္ထဲ တည့္တည့္မတ္မတ္ေရာက္ရွိေနရာယူဖုိ႔ဆုိတာ ကဗ်ာဖတ္သူရဲ႕ ျဖစ္တည္ဆဲ စိတ္အေျခအေန၊ အခ်ိန္ကာလ၊ ေနရာ၊ ေဒသနဲ႔ တိုက္ရုိက္သက္ဆုိင္သလုိ ကဗ်ာဖတ္သူကုိယ္တုိင္ ကဗ်ာ ဓာတ္ခံရွိမႈ၊ ကဗ်ာနဲ႔ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္မႈ၊ ကဗ်ာအေပၚ ႏွစ္လုိတန္ဖုိးထားမႈ စတာေတြလိုအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ေရးဖုိ႔ မလြယ္ကူပါဘူး။ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ျဖစ္ဖုိ႔ ဆုိတာလည္း အခက္အခဲေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။ ဒီထဲကမွ ကဗ်ာ စာအုပ္တစ္အုပ္ ကဗ်ာဖတ္သူလက္ထဲ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ေရာက္ရွိဖုိ႔ဆုိတာ ပုိမုိ ခက္ခဲမလြယ္ကူလြန္းလွတဲ့ ဒုလႅဘပါပဲ။ ဒီအတြက္ “ထုတ္ေဝသူမ်ား”က သူတုိ႔ရဲ႕ ကဗ်ာစာအုပ္ေနာက္ဆုံးစာမ်က္ႏွာမွာ နိဂုံးခ်ဳပ္အမွာေလးကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားပါတယ္။

နိဂုံးခ်ဳပ္အမွာ

ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕အားေပးမႈက
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတြက္
ဆက္လက္ထြက္ရွိမယ့္ ကဗ်ာစာအုပ္ပါပဲ

ထုတ္-ေဝ-သူ- မ်ား

ဟုတ္ကဲ့ပါ။ ထုတ္ေဝသူမ်ား ကဗ်ာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ေရးဖြဲ႔ႏုိင္ပါေစ။ ေရးဖြဲ႔တဲ့ ကဗ်ာတုိင္းလည္း ကဗ်ာ ဖတ္သူရင္ထဲ ေရာက္ရွိၿပီး ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားအျဖစ္ ဆက္ဆက္ထြက္ရွိလာႏုိင္ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းေပးလုိက္ပါတယ္။


မင္းနဒီခ
၂၃၊ ၃၊ ၂၀၁၆


No comments:

Post a Comment