Friday, May 10, 2013

အကၡရာလမ္းသုိ႔ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ျခင္း




အကၡရာလမ္းသုိ႔ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ျခင္း

စာအုပ္အမည္                      အကၡရာလမ္း
ေရးသူ                               ေမာင္ေရခ်မ္း၊ လင္းလက္တာရာ၊ စစ္ႏုိင္၊ အဂၢလင္း
                                      ထြန္းလင္းသစ္(ကန္႔ဘလူ)၊ လူခါး၊ လင္းေ၀အိမ္၊ ဆူးရဲ
ထုတ္ေ၀သည္႔ ကာလ              ၂၀၁၃၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ
ထုတ္ေ၀သည္႔ တုိက္               ဟီးရုိး စာေပ             
                  
` စကားေျပ၊ ကဗ်ာ၊ ရသစာတမ္း တည္းဟူးေသာ ပုံသ႑ာန္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားမွာ ယခုအခါ စရုိက္လကၡဏာအရ နယ္ေျမခ်ဲ႕ထြင္ၾကရင္း နယ္ေျမသစ္မ်ားကုိ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ထပ္ျခင္း ( Overlapping )  ျဖစ္ ကာ ယင္းတုိ႔အၾကားရွိ နယ္နမိတ္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ဥ္းမ်ား ( Demarcation Lines ) ေ၀၀ါးကုန္ ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္ပါ၍ စကားေျပ၊ ကဗ်ာ၊ ရသစာတမ္း ဟူ၍ အမည္တပ္မေနေတာ႔ဘ ဲ အေရးအသား (Writing ) ဟုသာ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္´
ပန္အႏုပညာမဂၢဇင္းမွာ ဆရာနရီမင္းကုိင္တြယ္ခဲ႔စဥ္က ေရးသားခဲ႔ဖူးတဲ႔ စာသားေတြပါ။ ေခတ္ စနစ္တစ္ခုအေရြ႕မွာ တြန္းတုိက္ထြက္က်လာတဲ႔ စာေပဆုိင္ရာဖြံ႔ၿဖိဳးမႈေတြ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုေရာေထြးယွက္တင္ ျဖစ္ လာျခင္း၊ စာေပဆုိင္ရာနယ္နိမိတ္ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားက်ဥ္းေျမာင္းလာျခင္း၊ ေခတ္ၿပိဳင္အႏုပညာအားေကာင္း ဖြံ႔ၿဖိဳး  လာျခင္း၊ Hybridization ဆန္ဆန္ ကဗ်ာနည္းနာတကၠနစ္မ်ားကုိ ေရာေႏွာေရးသားျပဳလုပ္ လာျခင္း စတဲ႔ Art Work ေတြ ဖန္တီးျပဳလုပ္မႈအားေကာင္းလာတာနဲ႔အမွ် ကဗ်ာဆုိင္ရာမွာလည္း သီးျခား ေခါင္းစဥ္ ေပးျခင္း ထက္ ကဗ်ာအေရးအသားဆုိတဲ႔ ေ၀ါဟာရ ပုိမုိအသုံးျပဳလာတာကုိလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ႔ ၂၀၁၀ ေနာက္ပုိင္း ေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ ေမွးမွိန္ေဖ်ာ႔ေရာ႔လာၿပီးေနာက္ပုိင္း မ်ားျပား လွတဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားေတြၾကားမွာ ကဗ်ာဆရာေတြဟာ သူတုိ႔ ကဗ်ာကုိ ကုိယ္တုိင္ တံဆိပ္ကပ္ႏွိပ္ရ/ ခံရမွာကုိ စုိးရြံ႕လာၾကတယ္။ ဒါအျပင္ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ေရးသားျပဳလုပ္လုိက္တဲ႔ အေရးအသားေတြဟာ ကဗ်ာ လား။ ဒါမွမဟုတ္ ကဗ်ာကုိ ေက်ာ္လြန္တဲ႔ စကားေျပအစုအေ၀းေတြလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အျခားျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ စာေပဖန္တီးမႈလား စတဲ႔ လားေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ စုိးထိတ္/ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ အေရးအသား ဆုိတဲ႔ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ကုိ ခုိ၀င္လာၾကပါတယ္။
၂၀၁၃ ေဖေဖာ္၀ါရီလမွာ အကၡရာလမ္း ကဗ်ာအေရးအသားဆုိတဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္ေလး တစ္အုပ္ ထြက္လာပါတယ္။ ေမာင္ေရခ်မ္း၊ လင္းလက္တာရာ၊ စစ္ႏုိင္၊ အဂၢလင္း၊ ထြန္းလင္းသစ္( ကန္႔ဘလူ)၊ လူခါး၊ လင္းေ၀အိမ္၊ ဆူးရဲ စတဲ႔ လူငယ္ကဗ်ာဆရာ ရွစ္ေယာက္။ ဒီကဗ်ာဆရာ ရွစ္ေယာက္ကေတာ႔ အြန္လုိင္းေရာ ပရင္႔တ္မွာပါ အားေကာင္းေမာင္းသန္ေရးဖြဲ႔ေနတဲ႔ လူငယ္ကဗ်ာဆရာေတြပါ။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အျပင္ မွာ လူခ်င္းဆုံဖူးခ်င္းမရွိေပမယ္႔ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ အတူတူျဖတ္သန္း၊ အြန္လုိင္း မွာ တစ္ေယာက္ ကဗ်ာတစ္ေယာက္ဖတ္ ကြန္မန္႔ေရး။ ကဗ်ာအေၾကာင္းေဆြးေႏြး။ ဒီလုိနဲ႔ အကၡရာလမ္းဆုိတဲ႔ ကဗ်ာ စာအုပ္ေလး တစ္အုပ္ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ လူငယ္ဆုိေတာ႔ လမ္းသစ္မွ ေဖာက္ခ်င္တယ္။ လမ္းေဟာင္း ကုိ မႀကိဳက္ဘူး။ သူျဖတ္သန္းေနတဲ႔ ေခတ္ကုိ သူေရးခ်င္တဲ႔ အေရးအသားနဲ႔ ေရးတယ္။ သူတုိ႔ကဗ်ာဟာ LP ဆန္ေကာင္း ဆန္မယ္၊ LP မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ နီယုိဆန္ေကာင္းဆန္မယ္။ နီယုိမျဖစ္ခ်င္ဘူး။ လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲစြာ သူတုိ႔ေရးတဲ႔ စာသားေတြဟာ ကဗ်ာအေရးအသားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္ တဲ႔။ ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ႔ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာ ပင္မေရစီးကေန သိသိသာသာကြဲထြက္လာတဲ႔ ေခတ္ေပၚလြန္ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားေတြထဲက တစ္ခုခုေတာ႔ ျဖစ္မွာပါ။
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ( Contemporary Poetry) နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာရရင္ အခုလက္ရွိအေျခ အေနမွာ အၿပိဳင္းအရုိင္းဖူးပြင့္ေနခ်ိန္လုိ႔ ဆုိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၀ ျပည္႔ႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္းမွာ ဆရာေဇယ်ာလင္းရဲ႕ ေက်းဇူးနဲ႔ Language Poetry ကုိ ျမည္းစမ္းခြင့္ရခဲ႔တယ္။ ဆရာေဇယ်ာလင္းအေနနဲ႔ LP နဲ႔ အျခား ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာေဗဒေတြကုိ ယွဥ္တြဲခ်ျပခဲ႔ေပမယ္႔  LP နဲ႔ ေဇယ်ာလင္း တသားတည္းျဖစ္ေလာက္တဲ႔အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ႔ ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ LP ဟာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုစာ လွဳပ္လွဳပ္ခတ္ခတ္နဲ႔ အားေကာင္းခဲ႔တာကုိ ေတြ႔ရၿပီး ၂၀၀၇ ေနာက္ပုိင္းမွာ ဆရာ ေအာင္ရင္ၿငိမ္းဦးေဆာင္လွဳပ္ရွားခဲ႔တဲ႔ နီယိုေမာ္ဒန္၀င္အလာမွာ သိသာစြာ လူစိတ္ ၀င္စားမႈ အားေပ်ာ႔သြားတာကုိ ေတြ႔ရွိရၿပီး ကဗ်ာဆရာအမ်ားစုကလည္း သုိ႔ေလာသုိ႔ေလာေပါင္း မ်ားစြာနဲ႔ ကဗ်ာေရွ႕ေရးကုိ အကဲခတ္ေစာင့္ၾကည္႔တဲ႔အေျခအေနကုိ ေရာက္သြားပါတယ္။ နီယုိေမာ္ဒန္အေနနဲ႔ သိသာ ထင္ရွားစြာ အားေကာင္းလာတာကေတာ႔ ၂၀၁၀ ေနာက္ပုိင္းမွာျဖစ္ၿပီး အြန္လုိင္းမီဒီယာရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈနဲ႔အတူ နီယုိေမာ္ဒန္ကဗ်ာကုိ စိတ္၀င္စားမႈျမင့္တက္လာေစခဲ႔ပါတယ္။ နီယုိေမာ္ဒန္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြလည္း ေပၚထြက္ လာခဲ႔ပါတယ္။
အခုလက္ရွိအေျခအေနမွာေတာ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာရဲ႕ အားေကာင္းျဖစ္ထြန္းမႈဟာ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ က်ယ္၀န္းနက္ရွဳိင္းလာတာကုိေတြ႔ရၿပီး ကဗ်ာေဗဒမ်ားစြာဟာ သီးျခားစီအၿပိဳင္ ျဖစ္ ထြန္းအားေကာင္းေနျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ Post Modren, Expremental, Collage, LP, PLP, Neo Modern, Conceptual , Frart, Digital, Visual , Slam, Cyber , Hybrid , Performance Poetry , Installation Poetry စတဲ႔ ကဗ်ာေဗဒမ်ားအျပင္ အဆုိပါ ကဗ်ာေဗဒမ်ားနဲ႔ ကင္းလြတ္ေနတဲ႔ Online Media မွာလက္ရွိအားေကာင္းေနတဲ႔ Online Contemporary Poetry ေတြကိုပါ ထည္႔သြင္းအသိအမွတ္ျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
                        ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေရးရာ ေဆာင္းပါးမ်ား တခုတ္တရ ေရးသားေဖာ္ျပေနတဲ႔ (ဆရာ) ေဇယ်ာ လင္း၊ ၿငိဏ္းေ၀၊ မင္းခက္ရဲ၊ ေအာင္ရင္ၿငိမ္း စတဲ႔ ဆရာမ်ားရဲ႕ ေလ႔လာအားထုတ္မႈကေန ေပၚထြက္လာ တဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ျမန္မာ ကဗ်ာ အခ်ိဳးအေကြ႔ဟာ တျဖည္းျဖည္းသိသာထင္ရွားလာၿပီလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္ပါ ဆရာေတြ ရဲ႕ ေဆာင္းပါးေတြကေန ေယဘုယ်ဆန္ဆန္ေကာက္ခ်က္ဆြဲရရင္ ေခတ္ၿပိဳင္ဟာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာနဲ႔ လုံးလုံးဆန္႔က်င္ သြားတာကုိေတြ႔ရၿပီး ေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕ ကာလရွည္တည္ေဆာက္ထားတဲ႔ တစ္သီးပုဂၢလ`ငါ´ ဗဟုိျပဳခံစားေရးသား ခ်က္ကုိဆန္႔က်င္ျခင္း၊ စာသားအေဆာက္အုံပုံသ႑ာန္အားျဖင့္ ကြဲလြဲျခင္း၊ ဇာတ္ေၾကာင္း ဆန္ဆန္ Narrative သေဘာေရးသားျခင္းကုိ ဆန္႔က်င္ျခင္း၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြမွာ အမ်ားဆုံးေတြ႔ခဲ႔ရတဲ႔ Single Voice ထက္ Multi Voice ကုိ ထည္႔သြင္းေရးသားျခင္း၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕ Lyric ဆန္ဆန္ အေရး အသားမ်ားကုိ ဖယ္ရွားၿပီး တုိက္ရုိက္ေျပာျခင္း၊ စကားလုံးအဖြဲ႔အႏြဲ႔ အသုံးမျပဳျခင္း၊ က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္ ယုတၱိစာသားမ်ားထက္ Fragmentation အပုိင္းအစမ်ားကုိ ခ်ိတ္တြဲကစားျခင္း၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕ အသံယူပုံ၊ ေျပျပစ္စီးဆင္းမႈကုိ ဆန႔္က်င္ ကာ စာသားအစုအေ၀းကုိ တမင္သက္သက္ ျဖတ္ေတာက္ျခင္း၊ Expression နည္းဆန္ဆန္ အာရုံ ခံစားမႈေနာက္ ထပ္ၾကပ္မကြာ ေတာက္ေလ်ာက္လုိက္ေရးျခင္း၊( တစ္ခ်ဳိ႕ကဗ်ာေတြမွာ Non Expression ကုိ အသုံးျပဳၿပီး ဖ်င္ဖ်က္အသုံးခ်ျခင္း၊ ေရးသားၿပီးစီးသြားေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ အၾကမ္းထည္ဆန္ဆန္ ျပန္လည္ ျဖန္႔က်ဲခြဲထုတ္ျခင္း၊ စံထားရ ေလာက္ေသာ ဂႏၳ၀င္ကဗ်ာအခ်ဳိ႕မွ စာသားမ်ားအား ျပန္လည္ ခ်ိတ္တြဲကူးလူး စပ္ယူျခင္း၊ ကဗ်ာေဗဒ တစ္မ်ဳိးႏွင့္ တစ္မ်ဳိး Hybrid ျပဳလုပ္ေရးသားျခင္း၊ ေနာက္ဆုံး အေနနဲ႔ ကဗ်ာဟာ ခံစားခ်က္နဲ႔ ဖြဲ႔စပ္ျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ Creating  ထက္ Making ျပဳလုပ္ျခင္း၊ Construction တည္ ေဆာက္ ရယူျခင္း စတဲ႔အခ်က္တစ္ခ်ဳိ႕ ကုိအေျခခံအျဖစ္ေတြ႔ရွိရၿပီး ၂၀၀၇ LP vs Neo ပဋိပကၡေနာက္ပုိင္း သိသိသာသာ အျငင္းပြား တာမ်ဳိးမေတြ႔ရေတာ႔ဘဲ သီးျခားစီ ရွင္သန္ဖြံ႔ၿဖိဳးမွဳကိုပဲ ေတြ႔ရပါေတာ႔တယ္။ တစ္ခုေတာ႔ ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာဟာ ( Contemporary Poetry) ပင္မေရစီးေခတ္ေပၚကဗ်ာအပါအ၀င္ ကဗ်ာ အမ်ဳိးအစားသစ္ေတြကုိ လႊမ္းၿခံဳေခၚေ၀ၚတဲ႔ ကဗ်ာပညာရပ္ဆုိင္ရာေ၀ါဟာရတစ္ခုလုိ႔ ဆရာေအာင္ရင္ၿငိမ္း က ဖြင့္ဆုိထားၿပီး ဆရာ ေဇယ်ာလင္း၊ ဆရာ ၿငိဏ္းေ၀တုိ႔ကေတာ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ( Contemporary Poetry) ဟာ ကဗ်ာေဗဒအမ်ဳိးအစားသစ္တစ္မ်ဳိးလုိ႔ ဖြင့္ဆုိထားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ျပႆနာတစ္ခု မဟုတ္ေတာ႔ ပါဘူး ။ ေခတ္ၿပိဳင္ျမန္မာကဗ်ာေလာက အတြက္ ကေတာ႔ မတူကြဲျပားျခင္းက သီးျခားအရာတစ္ခုကုိ ထြက္ေပၚ ေစျခင္းပါပဲ။ ကဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အကၡရာလမ္းထက္ တက္လုိက္ၾကရေအာင္လား။

`ကြ်န္ေတာ္႔ကဗ်ာေတြဟာ ေန႔ဘက္ျဖစ္ျဖစ္ ညဘက္ျဖစ္ျဖစ္ လမ္းသလားေနတတ္ပါတယ္
သူမ်ားရဲ႕ ( ခင္ဗ်ားရဲ႕) ျဖစ္တည္မႈထဲကုိလည္း ပုိင္စုိးပုိင္နင္းနဲ႔ ၀င္လာတတ္ပါတယ္
ပုပ္သုိးေနတဲ႔ ႏွစ္ေတြ ရပ္ေနတဲ႔ နာရီေတြထဲကုိ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး၀ဲပစ္လုိက္ပါ
ခင္ဗ်ားကုိယ္တုိင္သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ႔ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ျဖစ္သြားလိမ္႔မယ္
အိပ္မက္ကုိ ဆင္တစ္ဖက္ ျမင္းတစ္ဖက္စီးၿပီး ခရီးေ၀းသြားေနသူေတြရဲ႕ေအာက္မွာ´
(ေမာင္ေရခ်မ္း-ကဗ်ာေရးတယ္/ေရးေနတယ္/ေရးခဲ႔တယ္ ကဗ်ာမွ)

`အရင္းႀကီးႀကီးနဲ႔ ေနရင္း ရလာတဲ႔ဒဏ္ရာေတြက အရုိးေငါေငါ။ ေငါထြက္ေနတဲ႔ မေတာ္တဆမႈတစ္ခုကေန ေနာက္မေတာ္မတည္႔တစ္ခုဆီ လွ်ပ္စစ္လုိ စီးဆင္းေနၾကစိတ္ဟာ အေျပာင္းေျပာင္းအလဲလဲ။ ေျပာင္းလဲျခင္း တရားရဲ႕ ရထားသံလမ္းေဘးမွာ ေသြးသံရဲရဲ ပ်က္က်ေနတဲ႔ သတၱ၀ါတစ္ခုကံတစ္ခု  ေဒါသကုိ အေသာ ထည္႔ၿပီးကန္ထည္႔လုိက္တဲ႔ တစ္ခုခုဟာ တစ္ခုခုကုိ သြားခုေနတဲ႔ အရသာ။ အရသာဟာလည္း မမွ်တဘူး။  အရနည္းတာလည္း မတရားဘူး။ အရသာကုိ လွ်ာက ရွာရမွာလား။ လွ်ာကုိ အရသာက ရွာရမွာလား´
(လင္းလက္တာရာ- သံေ၀ဂတရားေတြကို ေခါင္းေလာင္းထုိးဖုိ႔ ကဗ်ာမွ)

`အႏုပညာကုိ ကုိင္တြယ္မယ္ဆုိ စိတ္ကုိအရင္ေဆးၿပီးမွ ငါ႔ဆီလာ။
ဘာသာစကားကုိေက်ာ္လြန္ၿပီး မင္း/ငါလည္း ဘာမွ မတတ္ႏုိင္ဘူး။
နာက်င္စရာလုိ႔ပဲ ငါေတြးတယ္။ ဟုတ္တယ္ ဟုတ္မယ္ ခဏခဏပဲ။
တျဖည္းျဖည္းဆုပ္ခြာေနရတဲ႔ စစ္ေျမျပင္ကုိ ဘ၀လုိ႔ေခၚတယ္
ဆုိေတာ႔ . . . ငါပဲ ၾကမ္းတမ္း။ ငါပဲ ႏူးညံ႔။ ငါပဲ ဖ်တ္ဖ်တ္လူးယိမ္းႏြဲ႔။
အမွန္တရားရဲ႕ ပတ္လည္မွာ ရိပ္ခနဲ ရိပ္ခနဲ။´
( စစ္ႏုိင္- ေခါင္းစဥ္မပါတဲ႔ ကဗ်ာမွ)

`ခက္တာက အသစ္ေတြကလည္း ၿငီးေငြ႔စရာ (ကံၾကမၼာက အလုိမတူဘဲ အတင္းအဓမၼႀကံစည္ခဲ႔တာတဲ႔)
အဓိပၸာယ္ေတြကလည္း ၿငီးေငြ႔စရာ( ခ်စ္သူ၊ မိတ္ေဆြ၊  ရန္သူ... ေနာက္ဆုံးမိဖဆုိတဲ႔ စကားလုံးအဆုံး အားလုံးပ်က္သုဥ္းလာ)
အေျပာင္းအလဲေတြကလည္း ၿငီးေငြ႔စရာ( ဆက္ဆက္ ဆက္ေျပာင္းပစ္ပါမယ္ဆုိတဲ႔ ေလသံ အေျပာင္းအလဲေတြက အစ ) ၿငီးေငြ႔စရာေတြ ေျပာျပေနရတာကုိ ၿငီးေငြ႔စရာပဲ
အဲဒီေတာ႔ ေျပာင္းပစ္လုိက္ဗ်ာ ရီမုတ္က ခင္ဗ်ားလက္ထဲမွာ (ဓါတ္ခဲရွိ မရွိ/ ခလုတ္ေကာင္းမေကာင္းမေသခ်ာ)´
(အဂၢလင္း- ရီမုတ္တစ္ဖက္ ၊ ဇာတ္ညႊန္းတစ္ဖက္ ေခတ္ဆုိတဲ႔ ရုံႀကီးထဲ . . . ကဗ်ာမွ)

`မေျပာခ်င္ဘဲ ေျပာေနရေသာ/မေျပာခ်င္ဘဲ ေျပာေနၾကေသာ
ေျပာခ်င္ရက္နဲ႔ မေျပာလုိက္ရေသာ စကားလုံးမ်ားစသည္
ျမင္ေနၾကားေနက် ရုပ္၀တၳဳအသံလႈိင္းမ်ားႏွင့္ မိမိ/အျခားသူ
လုံး၀မထူးဆန္းသည္႔ ထူးထူးျခားျခားဆုိေသာ အျဖစ္အပ်က္အေၾကာင္းအရာ
စကၠန္႔ မိနစ္ နာရီတုိ႔ တေရြ႕ေရြ႕ေခၚေဆာင္ရာ ေနာက္သုိ႔ ´
(ထြန္းလင္းသစ္(ကန္႔ဘလူ)- ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ကုိယ္တုိင္ ႀကံဳေတြ႔ေနရသည္႔ ျပက္လုံးမ်ားကဗ်ာမွ)    

`ဟုိလုိလုိ ဒီလုိလုိ အုိစမာဘင္လာဒင္မွသည္
ဟစ္တလာအထိ ျပန္ဆြဲေရးရေတာ႔မွာလုိလုိ  ကဒါဖီ ကဒါဖီနဲ႔ ကဒါဖီအေၾကာင္း
ဗီလိန္အေနနဲ႔ ထည္႔ေရးရေတာ႔မွာလုိလုိ ဟုိလုိလုိ ဒီလုိလို´
( လူခါး- ဘယ္ဘက္လက္ေပၚ ေခါင္းအုံးအိပ္ေနသည္႔မိန္းမမွသည္ ကဒါဖီ အထိ ကဗ်ာမွ)

`ေဘာလုံးေလးဟာ မ်က္ႏွာတည္႔တည္႔ဆီ ေျပး၀င္လာတယ္ ၊ မရွဴႏုိင္ မကယ္ႏုိင္
ေန႔စြဲေတြ အေၾကာင္းေရးျခစ္စရာ စာမ်က္ႏွာလြတ္မ်ား
မရွိေတာ႔တဲ႔ ဒုိင္ယာရီအေဟာင္းေလး
သူ႔ကုိ Blue Jeans တစ္ထည္၀ယ္ေပးရန္
ငါ႔ေကာင္းကင္ဟာ မျပာေသးဘူး
ကြ်န္ေတာ္႔ကုိ အိပ္ယာခင္းေလးတစ္ရြက္ေလာက္ ခူးေပးပါ ´
( လင္းေ၀အိမ္- ၿမိဳ႕မွာ ေအာက္ကျမင့္ မပါရင္ ၿမိဳသြားမယ္ ကဗ်ာမွ)

ကြ်န္မက ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါးပ်ံတက္ခဲ႔တာေလ
ကြ်န္မ အခုေတာ႔ ဒဏ္ရာကုိ လွေအာင္၀တ္တတ္ေနၿပီ
ကြ်န္မ အခု ရွင္တုိ႔ ေခတ္ႀကီးထဲ တခစ္ခစ္ရယ္ေမာတတ္ေနၿပီ
ေၾသာ္ ရွင္တုိ႔ကလည္း  ဒီေနရာကုိ ေရာက္မွေတာ႔ ဒီေလာက္ အ ရသလား
မိဘေပးထားတဲ႔ နာမည္က ႏွင္းဆီ။ ေလာကဓံကေပးထားတဲ႔ နာမည္က ရုိစီ
ေခတ္နဲ႔ အညီပါဆုိမွ။
(ဆူးရဲ- ရုိစီဟု ေခၚသည္ ကဗ်ာမွ)
                   ေမာင္ေရခ်မ္းက ယံုၾကည္ရာကုိ ရုိးရုိးရဲရဲေရးရင္း ရန္ကုန္ကဗ်ာနဲ႔ ေရႊအျမဳေတ ကဗ်ာစာေပဆု ရထားတဲ႔ ကဗ်ာဆရာ။ လင္းလက္တာရာက ေရးအားေကာင္းေကာင္း၊ ေတြးအားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာအရွိန္ရေနသူ (ဆရာေအာင္ရင္ၿငိမ္းအဆုိအရ မ်ဳးိဆက္သစ္နီယိုေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာ )။ အဂၢလင္းကေတာ႔ ပခုကၠဴကဗ်ာမ်ဳိးဆက္ရဲ႕ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာလမ္းေၾကာင္းေပၚ ေျခခ်ေနသူ။ ထြန္းလင္းသစ္ (ကန္႔ဘလူ)ကေတာ႔ မႏၱေလးေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာဆရာမ်ားထဲတြင္ ေျခလွမ္းသြက္သြက္၊ အေရးသြက္သြက္နဲ႔ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားထက္ အခ်ိန္တုိတုိအတြင္းေနရာရႏွင့္သူ။ စစ္ႏုိင္၊ လင္းေ၀အိမ္၊ လူခါး၊ ဆူးရဲ တုိ႔ကေတာ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ အေငြ႔အသက္ေတြ ရေနေပမယ္႔ ေခတ္ေပၚကဗ်ာအရွိန္မေသေသး။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ လူငယ္ ေတြရဲ႕ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာအခင္းအက်င္းက လွသည္။ သူတုိ႔ေခတ္ႏွင့္ သူတို႔ ကဗ်ာအသစ္ ဘယ္လုိ ဆက္ျဖစ္ လာဦးမလဲ ဆုိတာ ကေတာ႔ ေစာင့္ၾကည္႔ၾကရဦးမွာပါ။
 “တုိင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ဆုိးတယ္ ဆုိတာ လူငယ္ ေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းေပၚမွာပဲ တည္တယ္။ ဒီလူငယ္ေတြက လူႀကီးျဖစ္သြားရင္ ဒီလူငယ္ေတြပဲ တုိင္းျပည္ရဲ႕ တာ၀န္ကုိ ထမ္းေဆာင္ရမွာပဲ။ လုပ္ခ်င္ လုပ္ခ်င္၊ မလုပ္ခ်င္ လုပ္ခ်င္၊ ဒီလူငယ္ေတြရဲ႕ ပခုံးေပၚမွာ က်လာမွာပဲ။ အဲေတာ့ ဒီလူငယ္ ေတြက အရည္အခ်င္း မျပည့္စုံရင္ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္က လွမွာမဟုတ္ဘူး" “ဒီလူငယ္ေတြက စိတ္ဓာတ္ကလည္း မွန္တယ္၊ အရည္အခ်င္းကလည္း ရွိတယ္၊ ဇြဲလည္းေကာင္းတယ္၊ သတၱိလည္း ရွိတယ္၊ လုပ္ရည္ကုိင္ရည္ကလည္း ျပည့္စုံတယ္ဆုိရင္ ကြ်န္မတုိ႔တုိင္းျပည္ အနာဂတ္က လွမွာ ေပါ့။ အဲဒီေတာ့ လူငယ္ ေတြဟာ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ဆုိတာ ကြ်န္မ အဲဒါကို ေျပာတာပါ။ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ ေကာင္း လား၊ ဆုိးလား ၾကည့္ခ်င္လုိ႔ရွိရင္ လူငယ္ေတြကုိသာ ၾကည့္လိုက္။ အဲဒါ ေပၚလာမွာပဲ။”( ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္)
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ စကားထဲက တုိင္းျပည္ဆုိတဲ႔ စကားလုံးေနရာမွာ ကဗ်ာ ဆုိတဲ႔ စကားလုံးကုိ အစားထုိးထည္႔သြင္းစဥ္းစားၾကည္႔ရင္း အကၡရာလမ္းထက္ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ခဲ႔ပါသည္။ မိတ္ေဆြ လာပါ။ က်န္းမာေရးအရ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အတူတူ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ရေအာင္။

မင္းနဒီခ
၇၊ ေမလ၊ ၂၀၁၃



No comments:

Post a Comment