Saturday, January 17, 2015

ခင္ဗ်ားအေၾကာင္းနဲ႔ တူတဲ့ ကဗ်ာ - သစၥာနီ


ခင္ဗ်ားအေၾကာင္းနဲ႔ တူတဲ့ ကဗ်ာ - သစၥာနီ
           
စာအုပ္အမည္      - ပလတ္စတစ္ဆာဂ်ရီ
ေရးသူ               - မင္းနဒီခ
ထုတ္ေ၀သည့္တုိက္          - အလကၤာ စာေပ
ထုတ္ေ၀သည့္ကာလ         - ႏုိ၀င္ဘာ၊ ၂၀၁၄

            မႏၱေလးကဗ်ာေလာကအတြက္ ထင္ရွားလာသည့္ ေနာက္ထပ္ေပၚထြန္းလာသည့္ လူငယ္ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာအေပၚ ေလးျမတ္စြဲလမ္းပုံရသည္။ `ကဗ်ာ´ ဆုိေသာ ကဗ်ာမဂၢဇင္းတစ္အုပ္ကုိ ဦးေဆာင္ ထုတ္ေ၀ေနသူလည္း ျဖစ္သည္။ ဤစာအုပ္ထဲတြင္ ၂၀၀၇ မွ ၂၀၁၄ အထိ ၇ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း သူေရးသားခဲ့သည့္ ကဗ်ာမ်ားကုိ စုေ၀းထုတ္ေ၀လုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာစုစုေပါင္း ၅၉ ပုဒ္ပါကာ ကဗ်ာရွည္ဟု ေခၚဆုိႏုိင္ေသာ ကဗ်ာလည္း ေလးငါးပုဒ္ပါေလသည္။ သူ႔စာအုပ္ကုိ အမွာစာ ေရးခဲေသာ ေမာင္ျပည့္မင္းႏွင့္ ေစတတုိ႔က အမွာစာေရးေပးထားတာ ေတြ႔ရသည္။
            ဆယ္ခ်ဳိး ဆုိဒ္ႀကီး စာမ်က္ႏွာ ၁၀၀ ကုိ ေရာင္းေစ်း ၁၅၀၀ ဆုိတာ ေစ်းခ်ဳိသည္ဟု ဆုိႏုိင္သည္။ စာမ်က္ႏွာ ၅၀ ခန္႔မွ်ရွိေသာ ကဗ်ာစာအုပ္ပါးပါးကေလးေတြကလည္း ၁၅၀၀ အနည္းဆုံးေရာင္းခ်ေနေသာ ေခတ္ျဖစ္သည္။ သုိ႔တုိင္ေအာင္ အရင္းျပန္ရႏုိင္ဖုိ႔ မလြယ္။ မင္းနဒီခ ကဗ်ာစာအုပ္ကေတာ့ ကဗ်ာဖတ္သူ၊ ကဗ်ာခ်စ္သူေတြထံ မ်ားမ်ားေရာက္ရန္ ရည္ရြယ္ဟန္ တူသည္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ေတာ္ေသာ ေစ်း သတ္မွတ္ေပးထားသည္။   
            ကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္၍ ခ်မ္းသာသြားသူ မရွိး။ ကုိယ္တုိင္ထုတ္ေ၀လွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ ေက်ာ္ေမႊးလုိ၊ ႏွစ္ကာလမ်ားလုိ ကဗ်ာခ်စ္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ျဖစ္ေစ၊ ကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္ေ၀ျခင္းမွာ ကဗ်ာကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေသာ အရင္းခံစိတ္ျဖင့္သာ ျဖစ္သည္။
            မင္းနဒီခ ကား ကဗ်ာေရးသက္ေတာ္ေတာ္ရေနသူ၊ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ ကဗ်ာမ်ား အဆက္မျပတ္ေတြ႔ေနရသူ ျဖစ္သည္။ သူ႔ကုိ လူငယ္တစ္ဦးဟု ဆုိႏုိင္ေသာ္လည္း သူ႔ကဗ်ာေတြက ရန္ကုန္က ဟံလင္း၊ ညံလင္း တုိ႔၏ ကဗ်ာေတြနဲ႔ အေတာ္ပင္ ကြာျခားတာ ေတြ႔ရသည္။ ေတြးေတာပုံ ႐ႈေထာင့္၊ တင္ျပပုံ မတူ။
            သူက လူငယ္ဆုိေသာ္လည္း လူလြတ္တစ္ဦးမဟုတ္။ သုံးႏွစ္အရြယ္သမီးငယ္ကေလး ရွိသည့္ အိမ္ေထာင္ရွင္ ေယာက္်ားတစ္ဦး။ အိမ္ေထာင္ရွင္တစ္ဦးျဖစ္သည့္အတြက္ တာ၀န္ယူရမႈေတြ ရွိမွာအမွန္။ ဒါေတြက သူ႔ကုိ တျခားလူငယ္ေတြထက္ ပုိ၍ေလးလံေစသည္။
            သူ႔ကဗ်ာမ်ားတြင္ ေတးခက္၊ သေကာင့္သား တုိ႔၏ ကဗ်ာမ်ား၌ ေတြ႔ရတတ္ေသာ ရဲတင္းလြတ္လပ္မႈမ်ဳိး မေတြ႔ရေသာ္လည္း အရြယ္နဲ႔ မမွ်တဲ့ တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္မႈကုိ ေတြ႔ရတာေတာ့ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ဒါက သူ႔ဘ၀၏ ျငင္းဆန္မရႏုိင္သည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္တစ္စုံတစ္ရာသာ ျဖစ္သည္။
            သူက ကဗ်ာေရးရာတြင္ လူထုရင္ခုန္သံကုိ အရင္းခံသည္။ အရပ္သုံးဘာသာစကားကုိ အားျပဳသည္။ ခံစားရာ၌ လည္းေကာင္း၊ တင္ျပရာ၌လည္းေကာင္း ေစ့စပ္သည္။ သူ႔ကဗ်ာမ်ားသည္ လုပ္ႀကံဖန္တီးထားေသာ အတုေတြမဟုတ္။ စစ္မွန္ျပင္းထန္သည့္ ပကတိအေၾကာင္းအရာေတြသာ ျဖစ္သည္။ သူက အ႐ုိးစင္းဆုံးႏွင့္ အနက္႐ႈိင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ေျပာဆုိဖုိ႔ အားထုတ္ထားတာ ေတြ႔ရသည္။ ( ဥပမာ- အိမ္က ထြက္လုိက္တာနဲ႔ သတ္ကြင္း)
            သူက ပုဂၢလခံစားမႈကုိ ဦးစားမေပး။ အဲဒီလုိ မိသားစုအေၾကာင္းကဗ်ာမ်ဳိးက သုံးပုဒ္ထက္မပုိပါ။
            လူေတြရဲ႕ စား၀တ္ေနေရးျပႆနာ၊ လူမႈေရးျပႆနာ၊ ေထာင့္စုံေအာင္ သူျမင္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ျပည္တြင္းစစ္ကုိလည္း မေမ့မေလ်ာ့မွတ္တမ္းတင္သည္။( ဥပမာ- ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းပန္းပြင့္မ်ား ကဗ်ာရွည္)။ သုိ႔ေသာ္ စစ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ကဗ်ာေတြထဲမွာ ` စစ္ႀကီးၿပီးေတာ့ အေပါဆုံးက ဘာျဖစ္မလဲ´ ကဗ်ာက အေကာင္းဆုံးကဗ်ာျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ဤစာအုပ္ထဲမွ ကဗ်ာေတြထဲတြင္ ဤကဗ်ာကုိ အႀကိဳက္ဆုံးျဖစ္သည္။ ကဗ်ာကုိ ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္း ေရးႏုိင္သူျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပလုိက္သည့္ ကဗ်ာလည္း ျဖစ္သည္။ သူ႔ေရွ႕ပုိင္းကဗ်ာေတြထက္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ေရးသည့္ ေနာက္ပုိင္းကဗ်ာေတြက ပုိေကာင္းတာ ေသခ်ာသည္။ ဒါက ကဗ်ာသမာၻႏွင့္သက္ဆုိင္သည္ဟု ထင္သည္။
            ေနာက္ အႀကိဳက္ဆုံးဟု ဆုိႏုိင္ေသာ တစ္ပုဒ္မွာ `က်ီးကန္းႏွစ္ေကာင္ႏွင့္ တနဂၤေႏြေန႔လည္ခင္း ကုိယ္အလုပ္႐ႈပ္ေနပုံ´ ကဗ်ာျဖစ္သည္။
            ပုံမွန္အားျဖင့္ သူ႔ကုိ ေခတ္ေပၚေနာက္မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးအျဖစ္ သတ္မွတ္ႏုိင္မည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔ေနာက္ပုိင္းကဗ်ာမ်ားတြင္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာမ်ား၏ အစဥ္အလာအတုိင္းတင္ျပမႈ (Order) ကုိ ခ်ဳိးဖ်က္ထားတာ ေတြ႔ရသည္။ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ၏ အစီအစဥ္မက် တင္ဆက္မႈကုိ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အသုံးျပဳထားသည္။
            ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာပုံစံတစ္ခုျဖစ္သည့္ ကဗ်ာစာေၾကာင္းမ်ားကုိ အလ်ားလုိက္စီသည့္ ပုံစံကုိ အသုံးျပဳထားေသာ ကဗ်ာအေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႔ရသည္။ ျဖဳန္းခနဲ Prose Poem ပုံစံျဖစ္ေနေသာ္လည္း စကားေျပကဗ်ာမဟုတ္။ (ဥပမာ - `နင္က ေမးခြန္းေတြ အၿမဲတမ္းထုတ္ေနတာပဲ ဂ်ဴလီ´၊ ` အဲဒီမွာ အဲဒီလုိနဲ႔ အဲဒီအတုိင္းေနာက္ဆုံးကမာၻ´) ။
            သူ႔၏ ` ျပန္မေျပာ နားမေထာင္ေခတ္ႀကီးထဲ ငါတုိ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးအေလအလြင့္ေတြ´ ကဗ်ာမွာ ေခတ္လူငယ္တုိ႔၏ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈႏွင့္ စ႐ုိက္လကၡဏာကုိ ပီျပင္စြာ ေဖာ္က်ဴးႏုိင္သည့္  ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ့ ေခတ္ၿပိဳင္ႏြားေက်ာင္းသား ၁ မွ ၅ ကဗ်ာမ်ားသည္လည္း ဒီေန႔ ေခတ္လူငယ္တုိ႔၏ ရင္ဖြင့္သံစစ္စစ္ဟု ဆုိႏုိင္ေလာက္သည့္ အဖြဲ႔အႏြ႔ဲ စိတ္ကူးအေတြးမ်ားျဖစ္သည္။
            မင္းနဒီခ သည္ ေခတ္လူငယ္ပီပီ စမ္းသပ္တီထြင္ခ်င္စိတ္ရွိသူျဖစ္ေၾကာင္း (၁) အ႐ုပ္ေတြနဲ႔ ငါကစား (၂) မိမိေပ်ာက္ဆုံးျခင္း ကဗ်ာမ်ားတြင္ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္သည္။ ထုိကဗ်ာမွာ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ႏွႈ့္ ေဇယ်ာလင္းတုိ႔၏ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ စာသားမ်ားကုိ ထုတ္ႏုတ္ကာ စီထားျခင္းျဖစ္သည္။
            ဤပလတ္စတစ္ဆာဂ်ရီ စာအုပ္မွာ ေခတ္လူငယ္တုိ႔၏ အသံကုိ နားေထာင္ခ်င္သူေတြအတြက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ ဖတ္႐ႈခံစားခ်င္သူေတြအတြက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တစ္စုံတစ္ရာေတသာ ေက်နပ္အားရမႈ ေပးလိမ့္မည္မွာ ေသခ်ာလွေပသည္။

                                                                                             သစၥာနီ

No comments:

Post a Comment