Sunday, September 8, 2013

ေတာင္ပံခတ္သံ တဖ်တ္ဖ်တ္မွာ ေရႊအုိေရာင္ေတြ လင္းပလုိ႔




ေတာင္ပံခတ္သံ တဖ်တ္ဖ်တ္မွာ ေရႊအုိေရာင္ေတြ လင္းပလုိ႔

စာအုပ္အမည္           ညနံရံကုိ ရုိက္ခတ္လာေသာ ေတာင္ပံမ်ား
ေရးသူ                     အဂၢလင္း၊ ႏုိင္ထက္ႏုိင္
ထုတ္ေ၀သည္႔ကာလ   ဇြန္လ၊ ၂၀၁၃
ထုတ္ေ၀သည္႔တုိက္    ၾကယ္နီစာအုပ္
         
အဂၢလင္းႏွင့္ကြ်န္ေတာ္ လူခ်င္းစတင္ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ႔သည္က မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွာ မဟုတ္။ ျပင္ပသက္ရွိေလာက မွာ မဟုတ္။ အင္တာနက္ေဖ႔ဘုတ္ေလာကႀကီးထဲက အြန္လုိင္းလင္း ေရာင္ျခည္ ဟု အမည္ေပးထားေသာ အြန္လုိင္းစာေပ၀ုိင္းတစ္ခုမွာ ျဖစ္သည္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ေလာက္ကတည္းက စာမ်က္ႏွာမ်ား
ေပၚတြင္ ျဖတ္သန္းေနသည္႔ အဂၢလင္းဆုိသည္႔ ကေလာင္နာမည္သည္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏွင့္မစိမ္း။ အြန္လုိင္းလင္းေရာင္ျခည္ စာေပ၀ုိင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ အက္ဒမင္တစ္ေယာက္အျဖစ္စတင္လႈပ္ရွားသည္႔အခါ အဖြဲ႔၀င္တစ္ဦးျဖစ္သည္႔ အဂၢလင္းႏွင့္ ပုိရင္းႏွီး လာခဲ႔သည္။ အဂၢလင္းက ပခုကၠဴဇာတိ။ ေျပာရလွ်င္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေလာက တြင္ နာမည္တစ္ခု တည္ေဆာက္ထားႏုိင္ခဲ႔သည္ ဆရာေကမ်ဳိးၿငိမ္း၊ ဆရာခုိင္ေနဒီ၊ ဆရာမင္းသန္႔စင္တုိ႔၏ ေနာက္မ်ဳိး ဆက္။ ဧရာအေနာက္ေလကဗ်ာအုပ္စုထဲမွ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ လက္ခံသယ္ေဆာင္ေပးသည္႔ ေႏွာင္းပုိင္း ေခတ္ေပၚကဗ်ာ မ်ဳိးဆက္သစ္။ ဧရာအေနာက္ေလအဖြဲ႔၏ စဥ္ဆက္မျပတ္ ကဗ်ာလႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ ေရွ႕တန္းမွ အၿမဲပါ၀င္လႈပ္ရွားခဲ႔သူ တစ္ဦး လည္း ျဖစ္သည္။
          အြန္လုိင္းမွာ ခင္မင္ရင္းႏွီးၿပီးေနာက္ ကြ်န္ေတာ္ပခုကၠဴသု႔ိ အလုပ္ကိစၥျဖင့္ ခရီးသြားျဖစ္သည္႔ အခါ သူႏွင့္ ေတြ႔ဆုံခြင့္ရခဲ႔သည္။ သူ၏ခင္မင္ရင္းႏွီးေဖာ္ေရႊမႈမွာ ကြ်န္ေတာ္ေပ်ာ္၀င္သြားသည္။ ညဦး ပုိင္းတြင္ ဧရာအေနာက္ ေလ ကဗ်ာဆရာမ်ားႏွင့္ ေရႊနဒီ ဆည္းဆာရိပ္မွာ ကြ်န္ေတာ္႔ကုိ မိတ္ဆက္ ေပးသည္။ ႏုိင္ထက္ႏုိင္၊ ညီ(ပခုကၠဴ)၊ ေနာင္အုိင္းရစ္၊ မင္းမွီ၊ မင္းသန္႔စင္၊ ေမာင္ေက်ာ္ေလး(ပခုကၠဴ)။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေရႊနဒီမီးေရာင္မွိန္မွိန္ေအာက္မွာ တစ္ေယာက္တစ္လွည္႔ ကဗ်ာေတြ ရြတ္ၾကသည္။ ကဗ်ာအေၾကာင္းေတြ ေျပာၾကသည္။ ပခုကၠဴႏွင္႔ မႏၱေလး ကဗ်ာအေရး ေမးျမန္းစပ္စုၾကသည္။ ဧရာ အေနာက္ေလ၏ ညွင္းသြဲ႔မာန္ပါေသာ ကဗ်ာရြတ္သံမ်ားျဖင့္ ပခုကၠဴ ညခ်မ္းကုိ ျဖတ္သန္းခဲ႔ၾကသည္။ ထုိတစ္ညသည္ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ ပခုကၠဴဆုိသည္႔အသံၾကားတုိင္း ျပန္ျမင္ေယာင္တမ္းတ လြမ္းမိရေစသည္႔ တစ္ည။ ထုိေနာက္ ကြ်န္ေတာ္ ပခုကၠဴသို႔ မေရာက္ျဖစ္ေတာ႔။ သုိ႔ေသာ္ ပခုကၠဴက ကြ်န္ေတာ္႔ဆီေရာက္လာသည္။ ၂၀၁၃၊ မတ္လတြင္ ငါတုိ႔ ၿမိဳ႕ေလးေပၚ စီးဆင္းသြားေသာ မုိးသားမ်ား ပခုကၠဴကဗ်ာစုစည္းမႈ စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ထြက္လာ သည္။ ေရးသားသည္႔ကဗ်ာ ဆရာေတြက ဆရာ ေကမ်ဳိးၿငိမ္း၊ ေႏြသင္ႏုိင္၊ ခုိင္ေနဒီ၊ ညိဳသစ္ငယ္တုိ႔ အပါအ၀င္ ဧရာအေနာက္ေလ ကဗ်ာအဖြဲ႔သား မ်ား စုစုေပါင္း (၂၁)ေယာက္၏ ကဗ်ာမ်ားစုစည္းမႈ။ ပခုကၠဴေရႊနဒီညခ်မ္းကုိ သတိရမိတုိင္း ထုိကဗ်ာ စာအုပ္ေလးက ကြ်န္ေတာ္႔ လြမ္းစိတ္ကုိ အနည္းငယ္ေျပေလ်ာ႔ေစႏုိင္ခဲ႔ ပါသည္။
          ယခု ၂၀၁၃ ဇြန္လမွာ ညနံရံကုိ ရုိက္ခတ္လာေသာ ေတာင္ပံမ်ား ဟု အမည္ေပးထားေသာ ကဗ်ာစာအုပ္ေလး တစ္အုပ္ ၾကယ္နီစာအုပ္တုိက္မွ ထြက္ရွိလာျပန္ပါသည္။ ေရးသားသူေတြက အဂၢလင္းႏွင့္ ႏုိင္ထက္ႏုိင္။ အဂၢလင္း၏ ကဗ်ာ(၃၃)ပုဒ္ႏွင့္ ႏုိင္ထက္ႏုိင္၏ ကဗ်ာ အပုဒ္(၃၀) ကုိစုစည္း ထားသည္႔ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္။ အနီးကပ္ဆုံးေပါင္းသည္႔ သူငယ္ခ်င္းကဗ်ာဆရာႏွစ္ဦး၏ ကဗ်ာဟန္မ်ားမွာ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ အဆင္ဒီဇုိင္း သိပ္မကြဲ။ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ပုံသိပ္မကြာ။ တစ္ေယာက္ ၏ အရိပ္က တစ္ေယာက္ကုိ မုိးေနသည္ဟုပင္ ထင္ရသည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ အဓိကစရုိက္ လကၡဏာေတြျဖစ္သည္႔ တစ္သီးပုဂၢလ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြး၊ စိတ္တြင္းခံစားမႈ၊ စကားေျပာ ရစ္သမ္၊ ေခတ္ေပၚအာ႐ုံခံစားပုံတုိ႔အျပင္  လူငယ္တစ္ ေယာက္၏အငုံ႔စိတ္ႏွင့္ ၿမဳိ႕ျပဘ၀နာက်င္မႈ၊ ကမာၻနဲ႔ခ်ီၿပီး အရြဲ႕တုိက္လုိစိတ္ႏွင့္ ဟားတုိက္ သေရာ္ခ်င္သည္႔စိတ္။ ထုိသုိ႔အေၾကာင္းအရာေတြကုိ ႏွစ္ဦးစလုံး၏ ကဗ်ာမ်ား တြင္ ေတြ႔ရသည္။

ေအာင္ျမင္ခ်င္စိတ္ေလးေတာင္
ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္မျဖစ္ထြန္းခဲ႔
ေဘာဂေဗဒအရ အညံ႔ဖ်င္းဆုံးပန္းပုသမား
ထုဆစ္လုိက္တုိင္း ဘ၀က
ဘယ္ေတာ႔မွ ဇိမ္ခံသေဘၤာမျဖစ္ဘူး
(အဂၢလင္း- ရြက္လြင့္သူ ကဗ်ာမွ)

အဲဒီညဆိပ္ကမ္းေတြမွာ
အလုိမတူျခင္းေလာကဓံကုန္စည္အျပည္႔နဲ႔
အလုိမတူျခင္းသေဘၤာဆုိက္ကပ္ေနသေရြ႕
အလုိမတူျခင္းမ်က္ရည္ေတြ
ေဖြးေဖြးေ၀ေနဦးမယ္႔ စေန။
(ႏုိင္ထက္ႏုိင္ -အလုိမတူျခင္းဆိပ္ခံ ကဗ်ာမွ)
         
ကဗ်ာဆရာ အဂၢလင္းက သူ႔ရဲ႕မေအာင္ျမင္မႈေတြကုိ ဘယ္ေတာ႔မွမျဖစ္တဲ႔ ဇိမ္ခံသေဘၤာႏွင့္ ခုိင္းႏႈိင္းၿပီး ကဗ်ာဆရာ ႏုိင္ထက္ႏုိင္က သူက်႐ႈံးခဲ႔သည္ ေလာကဓံကုိ အလုိမတူဘဲ လုိက္ေလ်ာေန ရသည္႔  ဆိပ္ခံတစ္ခုႏွင့္ ခုိင္းႏႈိင္းသည္။ စကားလုံးႏွင့္တင္ျပပုံကြဲလြဲေသာ္လည္း ဘ၀ကုိ ခံစားပုံျခင္း တူညီသည္။ မေအာင္ျမင္ က်႐ႈံး ခဲ႔ရတာျခင္းလည္း တူညီသည္။ `အႏွစ္တစ္ရာအတြင္းမွာ အားလုံးဟာေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္တယ္´လုိ႔ ေဗာ္လ္တဲယား က ေျပာခဲ႔ဖူးသည္။ ယခုလည္း အဂၢလင္းႏွင့္ ႏုိင္ထက္ႏုိင္ သည္ ေရာက္ရွိေခတ္ႀကီးထဲမွ ေခတ္ၿပိဳင္ လူသားႏွစ္ဦး။
ခတ္ႀကီးရုိက္ခတ္မႈကုိ သူတို႔အတူတူခံစားရသည္။ ထုိ႔အတြက္ သူတို႔ခံစားမႈေတြ တူညီေနတာ မထူးဆန္း။ ေခတ္ႀကီးကုိ ထမ္းထားရတာျခင္းတူေနသေရြ႕ ေခတ္၏ ၀န္ကုိ သယ္ေဆာင္ထားရသည္႔ အေလးခ်ိန္မ်ား တူညီေနၾကဦးမည္ျဖစ္သည္။

လက္ခုပ္သံေတြ က်ယ္ေလာင္၀င္းေတာက္လုိက္
လက္ခုပ္သံေတြ မွိန္ေဖ်ာ႔တုိးတိတ္လုိက္
ေနာက္ခံေတးသြားရဲ႕ ဖ်ားေယာင္းမႈမွာ
ကုိယ္႔ရင္ဘတ္က ေသြးကုိ အစစ္ထင္မွတ္မိ
ကုိယ္ေခါင္းေပၚက သရဖူကုိ အစစ္ထင္မွတ္မိ
ရယ္ရမလုိလုိ ငုိရမလုိလုိ
ကုိယ္တုိ႔ရဲ႕ ကကြက္ေတြဟာ သဘာ၀က်ရဲ႕လား
တလက္လက္ပန္းကုံးေတြကေရာ ရနံ႔မဲ႔တဲ႔အခါ
လြမ္းစရာပန္းေခြေတြနဲ႔ ဘာမ်ားကြာျခားခဲ႔သလဲ။
(အဂၢလင္း- ခန္းဆက္အႏုပညာ(၂) ကဗ်ာမွ)

ႏွလုံးသားမပါတဲ႔ အခြံခ်ည္းသက္သက္မွာ
ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါးေျပးလႊားေနၾကတဲ႔ လူေတြ
ခပ္တည္တည္ေျပာေနၾကတဲ႔ စကားလုံးေတြ
ေလထုထဲမွာ ေရေပၚဆီေ၀႔သလုိ ေ၀႔တက္လုိ႔
...........
...............
ဆူးေတြဟာ အမာဆုံး စိတ္ သေရဖိနပ္မွာေတာင္
ဒဏ္ရာေတြေပါက္ၿပဲလုိ႔
တကယ္လုိ႔
ခင္ဗ်ားေျခေထာက္ကုိ မယုံၾကည္ေတာ႔ဘူးဆုိရင္
ေျခတုတပ္တာအေကာင္းဆုံး။
( ႏုိင္ထက္ႏုိင္- ေခတ္က သယ္ေဆာင္လာေသာ ဗီဇမ်ား ကဗ်ာမွ)
         
နာက်င္စရာေတြ မ်ားျပားလာသည္႔အခါ ၾကင္နာမႈမ်ားသည္ ရွားပါးကုန္ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္သြား သည္။ ေမတၱာတရားေ
ေတြ ေခါင္းပါးလာသည္႔အခါ ဂ႐ုဏာတရားသည္ ပစၥည္းျပတ္လပ္သြားေလ႔ ရွိသည္။ ၿပဳံးေနေသာ မ်က္ႏွာဖုံးမ်ားေအာက္မွ မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ကဗ်ာဆရာက ခြာၾကည္႔လုိက္သည္႔အခါ သံသယကုိ ေတြ႔ရွိခဲ႔ရသည္။ အစစ္အမွန္တန္ဖုိး မ်ား ေပ်ာက္ဆုံး သြားသည္႔ေနရာတြင္ အတုအပမ်ား သည္ ေစ်းေပါေပါႏွင့္ ၀င္ေရာက္ေနရာယူလာသည္။ အထက္ပါကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္တြင္ ကဗ်ာဆရာ အဂၢလင္းႏွင့္ႏုိင္ထက္ႏိုင္တုိ႔၏ လက္ရွိဘ၀အေပၚထားရွိေသာ သံသယအျမင္ကုိ အားေကာင္းစြာ ေတြ႔ရွိရ သည္။ မယုံၾကည္ျခင္း၊ မေရရာျခင္းမ်ားကုိ ေန႔စဥ္လူမႈဘ၀ထဲတြင္ သမရုိးက် အျဖစ္ ျမင္ေတြ႔ လာတာကုိ ေတြ႔ရွိရသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကဗ်ာဆရာႏွစ္ေယာက္စလုံးမွာ ျငင္းပယ္ ႏုိင္စြမ္း မရွိ လက္ခံထား ရသည္။ သုိ႔ေသာ္လက္ခံပုံျခင္း ကြဲသည္။ ကဗ်ာဆရာအဂၢလင္းက ရနံ႔မဲ႕တဲ႔ ပန္းကုံးေတြကို လြမ္းစရာ ပန္းေခြမ်ားအျဖစ္ သက္ျပင္းကုိ မွ်င္းမွ်င္းခ် လက္ခံအတည္ျပဳ လုိက္ၿပီး ကဗ်ာဆရာ ႏုိင္ထက္ႏုိင္ ကေတာ႔ ရဲရင့္ျပတ္သားစြာျဖင့္ အစစ္ကုိ မယုံၾကည္မွေတာ႔ အတုနဲ႔ ရွင္သန္ရတာ အေကာင္းဆုံးဟု အံကုိ တင္းတင္းႀကိတ္ လက္ခံပစ္လုိက္သည္။

က်ရာဇာတ္ရုပ္မွာ ညစ္ေထးခဲ႔ရေသာ ၀ိညာဥ္မ်ား
ရုိက္ကြင္းအျပင္မွာ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ ခုိင္ခုိင္ၿမဲမရဘူး
ေသြးသံရဲရဲ စိတၱဇလူသတ္သမားရဲ႕ သားေကာင္မ်ား
တစ္ခန္းအရပ္မွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရြင္ ျပန္လည္ႏုိးထ
မရဘူး
(အဂၢလင္း- ႐ုပ္႐ွင္ဘ၀ ကဗ်ာမွ)

စားစရာမရွိေတာ႔ ဇာတ္တူသားစားတယ္
အလဲလဲအကြဲကြဲဘ၀ထဲမွာ
ဟီး႐ုိးအင္း နံပါတ္ဖုိး အလုိမတူဘဲ ထုိးသြင္းခံရသလုိ
ေလာကဓံပုိက္တန္းလန္းနဲ႔ သက္မဲ႔ခႏၶာေတြ
(ႏုိင္ထက္ႏုိင္- အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ......ကဗ်ာမွ)
         
ေနာက္ထပ္ထုတ္ျပခ်င္သည္႔ ကဗ်ာေတြ က်န္ရွိေနပါေသးသည္။ အဂၢလင္း၏ ကြ်န္ေတာ္ ေရာက္ေအာင္ လာမယ္႔အေၾကာင္း ႏွင့္ ေနထက္ႏုိင္၏ ငါတုိ႔ေမ႔ေလ်ာ႔ျခင္းမွာ ငါတုိ႔ ယုတ္ေလ်ာ႔လာ ကဗ်ာ။ အဂၢလင္း၏ မေအာင္ျမင္ေသးေသာ ၀တၳဳထဲမွ ဇာတ္ေကာင္မ်ားႏွင့္ ႏုိင္ထက္ႏုိင္၏ လမ္းဟာ လုံးေနေတာ႔ ငါတုိ႔ျပားၿပီ ကဗ်ာ စသည္ျဖင့္ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ပုံကြဲေပမယ္႔ ခံစားမႈတူၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေခတ္ေပၚ အာရုံခံစားမႈျခင္းတူေပမယ္႔ ကဗ်ာနည္း ပရိယာယ္၊ တင္ျပပုံ၊ ဆြဲေဆာင္ပုံ၊ ကြဲလြဲသည္။ အဂၢလင္း၏ ေခတ္ေပၚကဗ်ာအဖဲြ႔သည္ စကားေျပာရစ္သမ္ကုိ ပုိဦးစားေပးသည္
ေျပျပစ္စီးဆင္းမႈကုိ ဖြဲ႔ယူသည္။ ေဒါသသင့္သည္႔ စကားကုိပင္ ကဗ်ာဖတ္သူ ကုိ ေလျပည္ေလးႏွင့္ ေျပာ သည္။ ႏုိင္ထက္ႏုိင္၏ ေခတ္ေပၚကဗ်ာအဖြဲ႔သည္ က်စ္လစ္သည္။ ကဗ်ာတစ္ေၾကာင္းခ်င္း အဆုံး သတ္ကုိ သံျပတ္မ်ားျဖင့္ ခ်ေလ႔ရွိသည္။ တစ္ခ်က္ပစ္တစ္ေကာင္က်ကစားနည္းကုိ ကြ်မ္းက်င္သူလုိ စာေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္း ခ်င္းစီ ကေန ကဗ်ာဖတ္သူကုိ တုိက္ရုိက္ေျပာသည္။ ကဗ်ာဆရာေတြ၏ ကဗ်ာေတြက သူတို႔၏ ေခတ္ကာလျဖတ္သန္းမႈ အဆုိး အေကာင္းကုိ ျမင္ေတြ႔ႏုိင္သည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ နာက်င္မႈသည္ သူျဖတ္သန္း ေရာက္ရွိေနသည္႔ေခတ္၏ နာက်င္ခံစားမႈ သာျဖစ္သည္။ ေခတ္ႀကီး၏ ရုိက္ခတ္မႈမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္မ်ားသည္ ကဗ်ာဆရာ၏ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။ ကဗ်ာဆရာသည္ သူတို႔၏ အမာရြတ္မ်ားကုိ စကားလုံးမ်ားျဖင့္ ပုံေဖာ္ၿပီး ကဗ်ာဖတ္သူထံ ေပးပုိ႔လုိက္ ျခင္းပင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္မၾကာမီတြင္ ေတာင္ပံခတ္သံ တဖ်တ္ဖ်တ္ျဖင့္ ညနံရံကုိ ရုိက္ခတ္လာေသာ ကဗ်ာမ်ား သင့္ထံ ေရာက္ရွိလာပါလိမ္႔မည္။ အေမွာင္သည္ တျဖည္းျဖည္း ေရာက္ရွိလာခဲ႔ၿပီ။ ညသည္ တျဖည္းျဖည္းနက္၍လာခဲ႔ၿပီ။ အေမွာင္ႀကီးစုိးေသာ ညနံရံကုိ ရုိက္ခတ္လာေသာ ေရႊေရာင္အေတာင္ပံ ခတ္သံမ်ားအားေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ငုိသံမ်ားၾကားမွ တဖ်တ္ဖ်တ္ ၾကားေနရ ပါလိမ္႔ဦးမည္။

မင္းနဒီခ  
၃၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၃



Tuesday, July 30, 2013

အေဖ႔အမွတ္ရခ်က္မ်ား



အေဖ႔အမွတ္ရခ်က္မ်ား

၈.၈.၁၉၈၈ တုန္းက ကြ်န္ေတာ္က ခုႏွစ္ႏွစ္သားပဲ ရွိေသးသည္။ လူမမယ္ကေလး တစ္ေယာက္ အတြက္ေတာ႔ ႏုိင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရး ဘာတစ္ခုမွ သိနားလည္ျခင္းမရွိေသးသည္႔အရြယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္သိရွိနားလည္ခံစားလုိက္ရသည္က အေၾကာက္တရားပင္ ျဖစ္သည္။ အေဖက ေရဒီယုိကုိ နားႏွင့္မခြာ နားေထာင္ေနသည္။ ေရဒီယုိမွ လာေသာ သတင္းမ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ နားလည္စရာတစ္ခုမွ မပါေပမယ္႔ တုိင္းျပည္၏ မၿငိမ္သက္မႈမ်ားက ကြ်န္ေတာ္႔တုိ႔ မိသားစုတစ္ခုလုံး ကုိပါ စိတ္ေမာလူေမာ လွဳပ္ရွားေနေစခဲ႔သည္။ ကုိယ္႔တစ္မိသားစုတည္းလားဆုိေတာ႔ မဟုတ္။ ထုိရက္ မ်ားက အိမ္တုိင္းအိမ္တုိင္း စုိးရိမ္ေသာကေတြ၊ ေဒါသေတြ၊ ပြက္ပြက္ဆူေနသည္႔ စိတ္ဆႏၵေတြႏွင့္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ဆီမွာမွ စိတ္ခ်မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္မႈကို မေတြ႔ရ။ မၾကာမီအခ်ိန္အတြင္းမွာ လူထု လႈပ္ရွားမႈႀကီးတစ္ခုျပဳလုပ္ေတာ႔မည္ဟုေသာ သတင္းကုိ အေဖ႔ဆီမွ သဲ႔သဲ႔ၾကားေနရသည္။ အေဖ သည္ အေမ႔ကုိ လက္ပတ္အနီေတြ ေခါင္းစီးအနီေတြကို သိမ္းဆည္းခုိင္းေနသည္ကုိလည္း ေတြ႔ရ သည္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ အေဖသည္ နန္းေရွ႕စစ္ၾကာင္း အလံကုိင္တစ္ဦး၊ ထုိထက္ပုိေျပာရလွ်င္ လုံၿခံဳေရးတာ၀န္ခံတစ္ဦး။ အေဖသည္ နန္းေရွ႕စစ္ေၾကာင္းအလံကုိင္ၿပီး ေရွ႕တန္းမွ ေသရဲသူမ်ား စာရင္း တြင္ ထိပ္ဆုံးမွ ပါ၀င္ခဲ႔သည္။ အစာငတ္ခံဆႏၵျပမႈမ်ားတြင္ ပါ၀င္ခဲ႔သည္။ ခင္မကန္ေက်ာင္းတုိက္ ဆရာ ေတာ္ ဦးဓမၼဦးေဆာင္ေသာ နန္းေရွ႕စစ္ေၾကာင္းႏွင့္ သပိတ္စခန္းအသိမ္းခံရသည္႔အခါ ေသေျပး ရွင္ေျပး ေျပးရင္း ေတာထဲေတာင္ထဲ အငတ္ငတ္အျပတ္ျပတ္ႏွင့္ ဒုကၡေတြ ႀကံဳခဲ႔ရသည္။ စားစရာ ထမင္းမရွိ သျဖင့္ ေတာထဲရွိဆီးျဖဴသီးကုိက္ကာ၀မ္းမီးၿငိမ္းေစၿပီးပုန္းေအာင္းေနခဲ႔ရသည္။အေဖထုိသုိ႔ စစ္ေၾကာင္း ႏွင့္လုိက္ၿပီး အိမ္ျပန္မလာႏုိင္သည္႔အခါ အိမ္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ရယ္၊ ငါးႏွစ္သား ညီေလးရယ္ ။ ေနာက္ ထပ္ လူ႔ေလာကထဲေရာက္မလာေသးသည္႔ ကုိးလသားညီငယ္ေလး၏ ကုိယ္၀န္ရင္႔မႀကီးကုိ လြယ္ထား ရေသာ အေမရယ္ သုံးေယာက္ပဲ က်န္ခဲ႔သည္။ ဆႏၵျပသူမ်ားအား လုိက္လံ ရွာေဖြဖမ္းဆီးသည္႔လူမ်ား အိမ္သုိ႔ ၀င္ေရာက္ရွာေဖြသည္႔အခါ အေမသည္ သူရဲေကာင္းဆန္ဆန္ အေဖ႔အား ကာကြယ္ေပးခဲ႔ သည္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ အိမ္ထဲတြင္ အေဖ႔ေခါင္းစီးအနီ လက္ပတ္ အနီမ်ားရွိေနသည္ကုိ ကြ်န္ ေတာ္သိသည္ ။ သုိ႔ေသာ္ လာေရာက္ရွာေဖြဖမ္းဆီးသူမ်ားသည္ ထုိေခါင္းစီးမ်ား၊ လက္ပတ္မ်ားကုိ မေတြ႔ခဲ႔။ ေတြ႔မ်ား ေတြ႔သြားခဲ႔လွ်င္ ဟူေသာ အေတြးကုိ ကြ်န္ေတာ္ ခုခ်ိန္ထိ မေတြးရဲ၀ံ႔ေပ။ မႏၱေလး ၿမိဳ႕၏ လူထုလႈပ္ရွားမႈသည္ တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ ၈.၈.၈၈ တြင္ အမ်ားႀကီးအုံၾကြလႈပ္ရွားလာျခင္း မရွိေသး။ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ နားထဲပ်ံလြင့္လာေသာ တုိ႔အေရး ေအာ္သံမ်ားက ေ၀းသြားလုိက္၊ နီးသြား လုိက္၊ တုိးသြားလုိက္၊ က်ယ္သြားလုိက္။ ထုိေန႔က အေဖအိမ္မွာ ရွိေနေသးသည္။ အေဖသည္ လက္ ဖက္ရည္ဆုိင္သြားလုိက္၊ အိမ္ျပန္လာလုိ္က္၊ အေမႏွင့္  တီးတုိးစကားမ်ားေျပာလုိက္၊ စိတ္ခ်ဖုိ႔ အထပ္ ထပ္ မွာလုိက္၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ညီအစ္ကုိ ႏွစ္ေယာက္ကုိ နမ္းလုိက္ႏွင့္ အေဖစိတ္ေတြ အရမ္း လႈပ္ရွား ေနသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အေဖသည္ သူယုံၾကည္ခ်က္ကုိ အသက္ႏွင့္ ရင္းၿပီး နန္းေရွ႕သပိတ္ စခန္းတြင္ ပူးေပါင္းကာ လမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵျပသူမ်ားႏွင့္ အတူပါ၀င္သြားခဲ႔သည္။ အေမသည္ အိမ္တံခါးမ်ားကုိ ပိတ္လုိက္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္လက္မ်ားကုိ ဖ်စ္ညွစ္ကာ မေၾကာက္ဖုိ႔ ေျပာ သည္။ ထုိညက အေဖျပန္မလာ။ ညအေမွာင္ထဲတြင္ အေမႏွင့္အတူ အေဖ႔ကို ေမွ်ာ္ရင္း မုိးလင္းခဲ႔ ရသည္။ အေဖသည္ ေနာက္ရက္မ်ားတြင္လည္း ျပန္လာမအိပ္ခဲ႔။ အေဖတုိ႔ သပိတ္စခန္းမွာ လူစု ေနၾကသည္။ ေနာက္တစ္ရက္တြင္ အေဖ႔သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အိမ္သုိ႔ ေရာက္လာၿပီး သူတုိ႔အဖြဲ႔ ေတြ ခင္မကန္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတုိက္ထဲတြင္ ညအိပ္ၾကသည္ဟု လာေျပာသည္။ မစုိးရိမ္ ၾကဖုိ႔ မွာလုိက္သည္။ ၈.၈၈၈ ေန႔က ထုိသုိ႔ ၿပီးဆုံးသြားေသာ္လည္း မွတ္မွတ္ရရ ဘယ္ေတာ႔မွ မေမ႔ ႏုိင္စရာ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုက ၂၆.၈.၈၈ ေန႔တြင္ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ျဖစ္ပြားခဲ႔သည္။ ထုိေန႔က မႏၱေလးၿမိဳ႕၏ မန္းရာျပည္႔ကြင္းႀကီးမ်ား ၿမိဳ႔လုံးကြ်တ္လူထုဆႏၵျပပြဲ ျပဳလုပ္သည္႔ေန႔။ ထုိေန႔တြင္ အေမသည္ ကြ်န္ ေတာ္႔၏ ဒုတိယေျမာက္ညီငယ္ေလးကုိ ေမြးဖြားေပးခဲ႔သည္။ အေမကေလးေမြးသည္႔ အေၾကာင္းကုိ ကြ်န္ေတာ္႔ အစ္ကုိ၀မ္းကြဲက အေဖ႔ဆီသုိ႔ အေရာက္သြားၿပီးေျပာခဲ႔သည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ အေဖသည္ အလံကုိ ကုိင္ကာ နန္းေရွ႕ေစ်းမွ စတင္ခ်ီတက္လာသည္႔အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ အေဖသည္ သူ႔လက္ထဲမွ အလံအား အျခားတစ္ေယာက္သုိ႔ လႊဲေပးလုိက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္၀ယ္ကာ အေမ႔၏ မီးေနခန္းေလးဆီသုိ႔ ေရာက္လာသည္။ ကြ်န္ေတာ္က အေဖ၀ယ္လာေသာ လက္ဖက္ရည္ ခြက္ကုိ ဖန္ခြက္ေလးထဲသုိ႔ထည္႔ၿပီး အေမ႔ဆီ ေပးလုိက္သည္။ အေဖက သူ႔တတိယေျမာက္သားကုိ သီဟ လုိ႔ နာမည္ ေပးလုိက္ၿပီး နန္းေရွ႕စစ္ေၾကာင္းဆီသုိ႔ အမွီ ျပန္ထြက္သြားခဲ႔သည္။ အေမသည္ အေဖ ၀ယ္လာေပးသည္႔ လက္ဖက္ရည္ခြက္ကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္ကုိ ေသာက္ေစသည္။ မိန္းမတစ္ေယာက္ ကေလးေမြးေနသည္႔အခ်ိန္တြင္ အနီးအနားမွာ ရွိမေနႏုိင္သည္႔ လင္ေယာကၤ်ားအား အေမစိတ္ဆုိး ေနမည္လား။ သုိ႔မဟုတ္ အေဖ႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားအတြက္ အေမစိတ္ေက်နပ္ေနမည္လား ကြ်န္ေတာ္ မသိပါ။ ကြ်န္ေတာ္သိသည္မွာ အေဖသည္ သမုိင္းေပးေသာ တာ၀န္ကုိ တစ္ပုိင္တစ္ႏုိင္ ထမ္းပိုးပါ၀င္ ခဲ႔သည္ဟုသာ ျဖစ္ပါသည္။

မင္းနဒီခ

ဆူညံေသာ ၀န္ခ်ီစက္ဟာ ေခတ္တစ္ေခတ္ထဲ တဂ်ိန္းဂ်ိန္းလည္ပတ္လွ်က္


ဆူညံေသာ ၀န္ခ်ီစက္ဟာ ေခတ္တစ္ေခတ္ထဲ တဂ်ိန္းဂ်ိန္းလည္ပတ္လွ်က္

စာအုပ္အမည္                      ဆူညံေသာ ၀န္ခ်ီစက္ ကဗ်ာစုစည္းမႈ
ေရးသူ                               ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာမ်ား
ထုတ္ေ၀သည္႔ ကာလ              ၂၀၁၃၊ ဇူလုိင္လ
ထုတ္ေ၀သည္႔ တုိက္               ေဇယ်တု စာေပတုိက္

` တစ္ေလာက ကြ်န္ေတာ္႔ဆီေရာက္လာတဲ႔ ကဗ်ာစုစည္းမႈ တစ္ခုကုိ ဖတ္ၾကည္႔တယ္။ `` ဆူညံေသာ ၀န္ခ်ီစက္´´ တဲ႔။ ေကာင္းလုိက္တာ။ ကဗ်ာရနံ႔သစ္ကေလးေတြ ႐ႈိက္ရတယ္။ ကဗ်ာဓါတ္သစ္ကေလးေတြ ပြားရတယ္။ ကဗ်ာသံစဥ္သစ္ကေလးေတြ ၾကားရတယ္။ ကဗ်ာအိပ္မက္ကေလးေတြ မက္ရတယ္။ ၀န္ခ်ီစက္သံ ဆူညံေနေပမယ္႔ အိပ္မက္ရာက လန္႔မႏုိးဘူး။ တကယ္ေတာ႔ ဒါေတြ အားလုံး တံလွ်ပ္ေတြ ျဖစ္ႏုိင္ပါရဲ႕။ မတတ္ႏုိင္ေပဘူးေပါ႔ေလ။´
`ေခတ္၀န္ကုိ ခ်ီတဲ႔ ပုိးတဲ႔ သယ္တဲ႔ ေဆာင္တဲ႔ စက္ေတြဆုိေတာ႔ ဆူညံရမွာပဲေပါ႔။´
( ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္)
ဆရာႀကီး ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္၏ ကဗ်ာအိပ္မက္ဟု ေခါင္းစီးေပးထားေသာ အမွာစာႏွင့္အတူ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး၊ ပ်ဥ္းမနား၊ ေတာင္တြင္း၊ မုံရြာ၊ ေရဦး၊ မတၱရာ အစရွိသည္႔ ၿမိဳ႕အသီးသီးမွ ကဗ်ာဆရာ (၆၇) ဦး၏ ကဗ်ာ (၆၇)ပုဒ္ပါ၀င္ေသာဆူညံေနေသာ ၀န္ခ်ီစက္ ကဗ်ာစုစည္းမႈ စာအုပ္တစ္အုပ္ မႏၱေလးမွ ကဗ်ာဆရာ ဘုိလ္သိန္း၏ စီစဥ္မႈျဖင့္ ၂၀၁၃၊ ဇူလုိင္လတြင္ ထြက္ရွိလာခဲ႔ပါသည္။ ပါ၀င္ေရးသားေသာ ကဗ်ာဆရာမ်ား အားလုံး သည္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာတစ္ေခတ္ထူေထာင္ခဲ႔ၾကသည္႔ ကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ားႏွင့္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေဆာင္ခဲ႔ၾကသည္႔ ယခုလက္ရွိလူလတ္ပုိင္းကဗ်ာဆရာမ်ား။ ထုိသုိ႔ေသာ ကဗ်ာကေလာင္မ်ားႏွင့္ စုစည္းထုတ္ေ၀လုိက္သည္႔ ဆူညံေသာ ၀န္ခ်ီစက္ ကဗ်ာစုစည္းမႈ စာအုပ္တန္ဖုိး (၁၀၀၀) က်ပ္ဆုိသည္မွာ ကဗ်ာစာအုပ္ ၀ယ္ဖတ္သူတစ္ဦးအတြက္ မ်က္စိစုံမွိတ္၀ယ္ပစ္လုိက္ရေအာင္ ထုိက္တန္လြန္းေနသည္။ ဤသည္ မွာ ကဗ်ာစာအုပ္စီစဥ္သူ ဆရာဗိုလ္သိန္း၏ ကဗ်ာဖတ္သူအေပၚထားရွိေသာ ေစတနာပင္ ျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံလူဦးေရ သန္းေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္၊ အြန္လုိင္းႏွင္႔ပုံႏွိပ္မီဒီယာ ကဗ်ာေရးသူ၊ ကဗ်ာ ဖတ္သူေပါင္း မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္မ်ားျပားေသာ္လည္း အုပ္ေရတစ္ေထာင္သာထုတ္ေ၀သည္႔ ကဗ်ာစာအုပ္ ေရာင္း ကုန္ဖုိ႔ကလည္း မလြယ္သည္႔ေခတ္ကာလ။ ေငြရင္းျပန္မရႏုိင္ေသာ္လည္း ကဗ်ာခ်စ္မက္စိတ္တစ္ခုတည္း ႏွင့္ ကဗ်ာဆရာမ်ားသည္ ကုိယ္႔ေခြ်းနည္းစာေလးႏွင့္ကုိယ္ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ ထုတ္ၾကရသည္။ ကိုယ္ဖန္တီး ထားေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၊ ကုိယ္စုစည္းထားေသာကဗ်ာမ်ား စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္အျဖစ္ ကဗ်ာဖတ္သူထံ ပုိ႔ေပးလုိက္ရသည္႔ ပီတိေလးတစ္ခုတည္းႏွင့္ ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားကေတာ႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ ထြက္ေပၚခဲ႔ၾက သည္။ ထြက္ေပၚေနၾက သည္။ ဆက္လက္လည္း ထြက္ေပၚေနၾကပါလိမ္႔ဦးမည္။
ဆူညံေသာ ၀န္ခ်ီစက္ ကဗ်ာစုစည္းမႈထဲမွာ ကဗ်ာဆရာမ်ားကုိ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ ေခတ္ဦး၊ ေခတ္လယ္၊ ေခတ္ေႏွာင္းဟူ၍ အပုိင္းသုံးပုိင္းခြဲတင္ဆက္ၾကည္႔ခ်င္ မိသည္။ ကုိယ္လက္လွမ္းမမွီခဲ႔ေသာ ေခတ္ကာလတစ္ခု ကုိ မွတ္သားမိသေလာက္ႏွင့္ ပုိင္းျခားရျခင္းျဖစ္သျဖင့္ မွားယြင္းမႈမ်ားရွိလာႏိုင္ေသာ္လည္း ထုိမွားယြင္းမႈကုိ တစ္စုံတစ္ဦးက ျပန္လည္အမွန္ျပင္ေပးခဲ႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္ လူငယ္ကဗ်ာဆရာမ်ားေလ႔လာမွတ္သားရာတြင္ ပုိမုိ အက်ဴိးရွိႏုိင္ပါလိမ္႔မည္ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ ရဲရဲပုိင္းျခားမိျခင္း ကုိေတာ႔ ၀န္ခံမိပါသည္။
အၾကမ္းအားျဖင့္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ အဆင့္ဆင့္ျဖတ္သန္းမႈမ်ားကုိ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္မ်ားျဖင့္ စဥ္ၾကည္႔ လွ်င္  ၁၉၇၀ ၀န္းက်င္တ၀ုိက္တြင္ ျမန္မာကဗ်ာေရစီးသည္ စာေပသစ္၊ မုိးေ၀ကဗ်ာ၊ ေတာ္လွန္ကဗ်ာမ်ားမွ အဆင့္ဆင့္ တည္ေဆာက္ေျပာင္းလဲလာၿပီး ေခတ္ေပၚကဗ်ာအျဖစ္ စတင္ရုပ္လုံးၾကြေပၚေပါက္လာခဲ႔သည္။ ၁၉၉၀ ၀န္းက်င္ သည္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ အားအေကာင္းဆုံးႏွင့္ ျမန္မာကဗ်ာေရစီးတြင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာ တင္က်န္မႈ အမ်ား ဆုံးႏွစ္ကာလမ်ားျဖစ္ခဲ႔သည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေႏွာင္းပုိင္းကုိေတာ႔ ေယဘုယ်အေနျဖင့္ ၂၀၀၀ မွ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အပုိင္းအျခားကုိ သတ္မွတ္ခ်င္မိသည္။ ၂၀၁၀ ေနာက္ပုိင္းေခတ္ေပၚကဗ်ာမရွိေတာ႔ဘူးလားဟု ေမးခြန္းကုိေတာ႔ ရွိေတာ႔ရွိေသးသည္။ အားမေကာင္းေတာ႔ဟုသာ အေျဖေပးမိမည္ထင္ပါသည္။ ယခု ဆူညံ ေသာ၀န္ခ်ီစက္ ကဗ်ာစုစည္းမႈစာအုပ္ထဲမွ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာမ်ားသည္ သူ႔ေခတ္ႏွင့္သူ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ ျဖတ္သန္းမႈ အဆင့္ဆင့္တြင္ ေနရာတစ္ေနရာခုိင္မာစြာရပ္တည္ခဲ႔ၾကၿပီး ကေလာင္တည္ေဆာက္ႏုိင္ခဲ႔ၾကသူ မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ မေၾကာက္မရြံ႕ေျပာရလွ်င္ ယခု ကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွ ေခတ္ေပၚေခတ္ဦးကဗ်ာဆရာမ်ားအျဖစ္ (ဆရာ) ေအာင္ခ်ိမ္႔၊ ေမာင္သင္းခုိင္၊ ေမာင္ေအာင္ပြင့္၊ အုန္းျမင့္လႈိင္၊ ပုိင္စုိးေ၀၊၀င္းေမာင္၊ ေမာင္ေႏြထက္၊ ေမာင္ၾကဴးရင္႔။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာအားေကာင္းဆုံးကာလျဖစ္သည္႔ ၁၉၉၀ ၀န္းက်င္တ၀ုိက္ ကဗ်ာဆရာမ်ားအျဖစ္ (ဆရာ ) ေနမ်ဳိး၊ ေအာင္ဘညိဳ၊ ေမာင္စိမ္းသစ္၊ ေဇာ္ေ၀၊ ကုိထက္(ေရဦး) ကုိေသာ္(ေရဦး)၊ ၊ ကုိျဒပ္၊ ေမာင္နန္း ေ၀(ဗန္းေမာ္)၊ မာေတးအုိ၊ ဟာရီကိန္း၊ ေ၀ရီ၊ သီဟႏွင္းေစာ၊ ေမာင္နီဦး၊ ဟိန္းျမတ္ေဇာ္၊ ထက္တည္ျမင့္၊ ႏုိင္းႏုိင္၊ ရုိးဒီ၊ တင္လတ္ကုိ၊ ညီမုိးေအး၊ ထြန္းေ၀ျမင့္၊ ၀င္းျမင့္၊ ေဇယ်ာလင္း၊ မုိးေ၀း၊ လူဆန္း၊ ကုိေရြး၊ မုိဃ္းေဇာ္၊ ေမာင္ဖီလာ၊ လက္်ာ၀င္း၊ ေစတ၊ ၾကည္ေဇာ္ေအး၊ စံညိမ္းဦး၊ ၿငိမ္းသစ္၊ ေမာင္တင္သစ္၊ ၊ ထြန္းလြင္သြယ္ (ဆူးျဖဴ ရိပ္)၊ ေနေမာ္ဟိန္း၊ အုိေအာင္၊ လႈိင္းထက္၊ မုိးေက်ာ္ေအာင္၊ ေမာင္ရွင္ေစာ၊ ေအာင္ႏွင္းသစ္၊ ပုိင္သစ္ႏြယ္၊ ေဇာ္ထိန္၊ ကုိအိမ္႔၊ ဘုိလ္သိန္း၊ ေမာင္ရဲေႏြ၊ ဘုိညဏ္၊ ရဲနႏၵာမုိး။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေႏွာင္းပုိင္း ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ ေနာက္ပုိင္းကဗ်ာဆရာမ်ားအျဖစ္ ထူးညိဳ၊ ေနညိဳေအာင္၊ လူႏွင္းခ်ဳိ( မတၱရာ) သက္ၿငိမ္သစ္၊ ေျမမႈန္လြင္၊ ျမတ္မင္းခန္႔၊ ၊ ဒီမုိ(မႏၱေလး)၊ လင္းသက္ၿငိမ္၊ တုိ႔ ပါ၀င္သည္ကုိေတြ႔ရၿပီး (ဆရာမ) ခ်စ္ျခင္းလိႈင္၊ ႏွင္းဆီေအာင္ ႏွင့္ ဆရာမ မကုိ တုိ႔ကုိေတာ႔ ကဗ်ာအေရးနည္းသည္႔ မႏၱေလး၀တၳဳတုိ ေရႊေခတ္က ၀တၳဳတုိ ဆရာမမ်ားအျဖစ္ ေတြ႔ရွိရသည္။ အထက္ပါအခင္းအက်င္းသည္ ယခု ဆူညံေသာ ၀န္ခ်ီစက္ ကဗ်ာစုစည္းမႈစာအုပ္ထဲတြင္ ပါ၀င္ေရးသားၾကသည္႔ ကဗ်ာဆရာမ်ားကုိသာ ေခတ္အပိုင္းအျခားျဖင့္ ခြဲျခားၾကည္႔မိျခင္းသက္သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ဆူညံေသာ၀န္ခ်ီစက္သံကုိ နားေထာင္ၾကည္႔မိသည္႔အခါ ေခတ္ပ်က္ႀကီးတစ္ခု၏အသံကုိ ၾကားရသည္။ အေမွာင္ေခတ္ထဲမွ မီးဖြားလုိ ရဲေနသည္႔အေရာင္ေတြကို ျမင္ရသည္။ ထုိ႔အတူ ႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း မ်ားအေၾကာင္း၊ မၿငိမ္းခ်မ္းေသးေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေၾကာင္း။ တလူလူလြင့္ေနဆဲ အလံမ်ားအေၾကာင္း၊ စြန္းေပခဲ႔ရသည္႔ ေသြးစက္မ်ားအေၾကာင္း၊ အေျဖမရွိသည္႔ေမးခြန္းမ်ားအေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေခတ္ကုိ ထင္ဟပ္ ဖြဲ႔ဆုိထားသည္႔ ကဗ်ာမ်ားႏွင့္ ကဗ်ာဖတ္သူမ်ား ရင္းႏွီးၿပီးသား ကဗ်ာတစ္ခ်ဳိ႕အား ေရြးခ်ယ္စုစည္းထားသည္ကို နားေထာင္လုိက္ရသည္။

မိသားစုအခန္းမ်ားက႑
ကမာၻဦးပုံသ႑ာန္
တစ္ဦးျပန္အလာ တစ္ဦးေမွ်ာ္ၾက
မီးဖုိၾက
ငါတုိ႔ေခတ္မွာ
ငါတုိ႔ဟာ
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိ ယူလာႏုိင္ခဲ႔လုိ႔လား
( ေအာင္ခ်ိမ္႔- လမ္း ကဗ်ာမွ)

ေတာင္အင္းေျမာက္အင္းမွာ
ၾကာနီကန္မွာ
၀ိညာဥ္ေတြ ကြ်တ္ဖုိ႔ လြတ္ဖုိ႔
အမွ်ေ၀ၾက သာဓုေခၚၾက။

ငါတုိ႔က ဘယ္ေတာ႔
လြတ္မွာ ကြ်တ္မွာလဲ။
( ေအာင္ဘညိဳ- ေမးခြန္း ကဗ်ာမွ)

အျဖစ္အပ်က္က
တစ္မိနစ္တုိင္း ၿငိမ္သက္ေနတဲ႔
အနက္ေရာင္လက္ပတ္ေလးတစ္ခုပါပဲဆုိေတာ႔
ငါ႔ကုိယ္ငါ ေသြဖည္တယ္
ေဒသခံေတြလုိ ေရြ႕လာတယ္
ေသြးထြက္ေအာင္မွန္တဲ႔ စကားေတြ ပြင့္လာတယ္။
စားပြဲေအာက္က စားက်က္အတုကုိ ပေပ်ာက္ေစခ်င္တယ္။
( ထက္တည္ျမင့္ - ေခတၱေန႔လည္ခင္း ကဗ်ာမွ)

မုိးလြတ္တာနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ စြန္လႊတ္ေတာ႔တာပါပဲ
၀ကေလးတစ္လုံးကုိ လွေအာင္ ေရးဖုိ႔ဆုိရင္ေတာင္မွ
လမင္းႀကီးကုိ ျပည္႔ေအာင္ေစာင့္ရတယ္
က်ည္ဆံခြံေတြကုိ ပိႆာခ်ိန္နဲ႕ ေရာင္းစားလုိက္ၾကတယ္
အထဲက အသံေတြကိုေတာ႔ မ၀ယ္ၾကလုိဘူး။
(၀င္းျမင့္ - စာသားျမွပ္ႏွံျခင္း ကဗ်ာမွ)

ေၾသာ္ ခုေတာ႔ တုိ႔ဗုိလ္ခ်ဳပ္ကုိ တုိ႔ထက္ခ်စ္သူေတြ
ေဒၚစုကုိ တုိ႔ထက္ေလးစားသူေတြ အသီးသီးေပၚလာၾက
တုိ႔ၿမိဳ႕သစ္ေလးကိုလည္း တုိ႔ထက္ခ်စ္သူေတြ
ေပၚမလာႏုိင္ဘူးလုိ႔ ဘယ္သူေတြေရာ အာမခံေျပာႏုိင္ၾကမလဲ
ေတြးရင္းတုိးရင္း တုိးရင္းေတြးရင္း ဘတ္စ္ကားဟာ တံတားအဆင္း
ျပည္တြင္းစစ္ဆုိတဲ႔ မွတ္တုိင္ေလးမွာရပ္ ေက်ာက္ခ်ေနပါေရာ။
(မုိးေ၀း - ျပည္တြင္းျဖစ္ ျပည္တြင္းစစ္ ကဗ်ာမွ)

မင္းေျပာင္းလဲသြားၿပီဆုိရင္ ဒီမုိကေရစီပဲ
မင္းမေျပာင္းလဲေသးဘူးဆုိရင္ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ပဲ
အရင္လုိ ေက်ာက္တုံးလုိ ေခါင္းမာေနဦးမယ္ဆုိရင္
မင္းရဲ႕ မိသားစုဟာ ေနာက္ျပန္လွည္႔သြားႏုိင္တယ္ သိလား
သူငယ္ခ်င္းဒီမုိကေရစီ။
( ပုိင္သစ္ႏြယ္ - သူငယ္ခ်င္းဒီမုိကေရစီ ကဗ်ာမွ)

          ` ေခတ္ကုိ ကုိယ္စားျပဳေသာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာသည္ ေခတ္၏ အာရုံခံစားပုံတြင္ အေျခတည္ ရ မည္။ ေခတ္၏ ခံစားပုံကုိ ေဖာ္က်ဴးရမည္။ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ေခတ္၌ ေရးသားဖြဲ႔ဆုိအပ္ေသာ ကဗ်ာသည္ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ၏ ေခတ္ေပၚခံစားပုံကုိ အေျချပဳ၍ ေခတ္ေပၚခံစားပုံကုိ ေဖာ္က်ဴးမွသာလွ်င္ ေခတ္ကုိ ကုိယ္စားျပဳေသာ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာျဖစ္ေပမည္´ ဟု ၁၉၆၉ ခုႏွစ္ဆီမွ ေခတ္ေပၚကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာျမဇင္ ဖြင့္ဆုိေရးသား ထားဖူးသည္ ကုိ ျပန္အမွတ္ရမိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ၾကားေနရသည္႔ ၀န္ခ်ီစက္ထဲမွ ဆူညံေသာအသံမ်ား သည္ ေခတ္ႀကီး တစ္ေခတ္ တည္ေဆာက္ေနရာမွ (သုိ႔မဟုတ္) အေျဟင္းအလဲျပဳလုပ္ေနရာမွ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုဆူညံေသာ အသံမ်ားကုိ ကြ်န္ေတာ္တိတ္ဆိတ္မသြားေစခ်င္ေသးပါ။ တနည္းအားျဖင့္ဆုိေသာ္ မၿပီးဆုံးေသးေသာ တည္ေဆာက္မႈမ်ား(သုိ႔မဟုတ္) မၿပီးဆုံးေသးေသာ အေျပာင္းအလဲမ်ားကုိ ဆက္လက္ တြန္းအားေပးႏုိင္ေစဖုိ႔ ထုိဆူညံေနေသာအသံမ်ားကုိ တိတ္ဆိတ္မသြားေစခ်င္ေသးပါ။

စၿမံဳ႕ျပန္ေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ စားက်က္သစ္ရွာေနတာ၊ ဒင္းတုိ႔အတြက္။
အနာလစ္ရင္ တစ္တစ္ခြခြကလိထုိးဖုိ႔။ ေသာက္လက္စအလီနဲ႔။
တြန္႔ဖုိ႔ ႀကံစည္၊ တုိက္ဖုိ႔ က်ည္ဆံ။ က်ဴးသူ ဂါထာ။ သုိ႔၊
မဟုတ္ဘူး။ ထံမွ ငါ႔ရယ္သံခါးခါးႀကီးလူမႈတည္ေဆာက္မႈမဟုတ္လား။
ေအာကားထဲမွာလုိပဲ၊ စတုမဓူေဒါင္းၿပီး ဘိန္းအြန္လုိက္တာ။
( ေဇယ်ာလင္း- ဂလက္ဆီတက္ဘလစ္အေၾကာင္းေတြးရင္း ကဗ်ာမွ)

လိုတမရျခင္းထဲ ျပားလုိ႔
အိပ္ေနလည္း ထၾကည္႔ရ ထုိင္ေနလည္းေျပးၾကည္႔ရနဲ႔ ဒီေထာင္႔ထဲ ၀င္၀င္လာတဲ႔
အေမွာင္မွာ စစ္ပြဲၾကားက ဒုကၡတရားမ်ား ေတြ႔ေနရ ျမင္ေနရ ၾကားေနရ
ဘယ္လုိကာကာ ေရာက္လာမွာပဲဆုိတဲ႔ ေလာဘ ေမာဟ ေဒါသတရားမ်ား
ျမင္ေနရ ေတြ႔ေနရ ၾကားေနရ
အခုေျပာၿပီးလည္း ဆက္ရဦးမယ္ဆိုတဲ႔ အတင္းအဖ်င္းမ်ား။
(ကုိထက္ (ေရဦး) - တစ္ရက္လင္းရင္ ကဗ်ာမွ)

တုိင္းျပည္အတြက္ လူမ်ဳိးအတြက္ ဘာသာေရးအတြက္ မာဖီးယားလမ္းေၾကာင္း
ကာကြယ္ေရးအတြက္ ၿပီးေတာ႔ တုံးတုိက္တုိက္၊ တက္၊ တုိက္၊ ေသ၊ ေၾက၊ က်ဳိး၊
ကန္း စတဲ႔ ႏုိင္ငံတကာ အေပ်ာ္တမ္း၊ တရား၀င္၊ အလွည္႔က်၊ အၿမဲတမ္း၊ ေၾကးစား
စစ္တပ္ေတြလုိ တင္းက်ပ္စည္းကမ္းႀကီး အဖြဲ႔အစည္းမ်ဳိးထဲ ဘ၀တစ္သက္လုံးပဲ
ေနလာခဲ႔သလုိ၊ အဲဒီလုိမ်ဳိးေတြ ေျပာရမယ္ဆုိ အမ်ားႀကီးမွ အမ်ားႀကီးသုိ႔ပဲ။ လူတုိင္း
လူတုိင္း (သုိ႔မဟုတ္) လူတစ္ဦးခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ အေသးအဖြဲအျပဳအမႈေတြ
ထဲက ဘာမွ်အေရးမႀကီးတဲ႔ တစ္ခုမွ်သာ။
(လူဆန္း - ျခင္ေထာင္ေထာင္ေနစဥ္ ေစာင့္ဆုိင္းသည္းခံ စံပုံစံမ်ား ကဗ်ာမွ)

          ေခတ္တစ္ေခတ္၏ ရုိက္ခတ္မႈသည္ လူသားအားလုံးႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္။ ဟန္ခ်က္မညီ ယိမ္းယုိင္ခဲ႔ ရေသာ ေခတ္စနစ္ဆုိးတစ္ခု၏ ၿပိဳလဲပ်က္စီးမႈကို လူသားတုိင္း ျပန္တည္႔မတ္ၾကရမည္။ ျပန္တည္ေဆာက္ ၾကရမည္သာျဖစ္သည္။ ဆူညံေသာ၀န္ခ်ီစက္သည္ တဒီးဒီးလည္ပတ္လွ်က္။ အသံမ်ား ဆက္တုိက္ၾကားေန ရသည္။ ထုိၾကားေနရေသာ အသံမ်ားကုိ ကြ်န္ေတာ္ျပန္လည္ေျပာျပေနစရာမလုိပါ။ ကုိယ္တုိင္နားေထာင္ၾကည္႔ ဖုိ႔သာ လုိအပ္ပါသည္။ ေခတ္၀န္ကုိ ခ်ီသည္႔ ပုိးသည္႔ စက္မ်ားကေတာ႔ ဆူညံလွ်က္။ ဆူညံေနေသာ ၀န္ခ်ီစက္ သည္ ေခတ္တစ္ေခတ္ထဲ တဂ်ိန္းဂ်ိန္းလည္ပတ္လွ်က္။

မင္းနဒီခ
၃၀၊ ဇူလုိင္၊ ၂၀၁၃