ပင္လယ္မ်ားကုိ ျဖတ္သန္းျခင္း
မင္းနဒီခ
လူငယ္ဘ၀အမွတ္တရပင္လယ္
၁၉၈၁ ဇူလုိင္လ ၆ ရက္။
အဲဒီေန႔က ေနသာသလား၊ မုိးေလးတဖြဲဖြဲက်ေနခဲ႕သလား ကြ်န္ေတာ္မသိ။ အေမ ဖုံးကြယ္ထား တဲ႕
လက္ေခ်ာင္းေတြၾကားက ေလာကႀကီးကုိ ခုိးၾကည္႔လုိက္ေတာ႔ ေမွာင္လြန္းတယ္။
မွတ္မိသေလာက္အရြယ္က စရင္ ကြ်န္ေတာ္ ျဖတ္သန္း ခဲ႕ရတဲ့ ကေလးဘ၀အမွတ္တရပင္လယ္ေတြက
နည္းနည္းမ်ားက်ယ္လြန္းေနခဲ႔ပါသလား။ ညီအစ္ကုိ ေလးေယာက္မွာ ကြ်န္ေတာ္က အႀကီး ဆုံးသား။
အေဖနဲ႕ အေမ႔ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းနဲ႕ ယုံၾကည္ကုိးစားျခင္းမွာ အားကုိးတႀကီး နဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္
ခ်က္အထားခံရသူ။ ဒါေပမဲ႕ သားဦးကြ်န္ေတာ္က ထူးလည္း မထူးသလုိ ရူးလည္း မရူးခဲ႕။
ဆုိးၿပီးမမိုက္ခဲ႕ သလုိ
ေတာ္ၿပီး လိမၼာတဲ႔ သားလည္း မျဖစ္ခဲ႕။ ကေလးဘ၀ရဲ႕
ပုိင္ဆုိင္မွဳထဲမွာ လုိခ်င္တာထက္ မရႏုိင္တာပုိမ်ားခဲ႕။တုိတုိေျပာရရင္
ကြ်န္ေတာ္႔ညီေလးေတြ အသက္ပုိရွဴလုိ႕ရေအာင္ ေလကုိေတာင္မွ တ၀က္ပဲ ရွဴခဲ႕ရတဲ႔ ေန႔ေတြမွာ
ကေလးအေတြး နဲ႔ တင္
ေလာကႀကီးကုိ စိတ္နာခဲ႕တယ္။ အျခားကေလးေတြ လြယ္တဲ႕
လြယ္အိတ္ကေလးေတြကို ေငးတယ္။ အျခားကေလးေတြ စီးတဲ႕ စက္ဘီးေသးေသးေလးေတြကို ေငးတယ္။
ေသနတ္၊ ေလယာဥ္ပ်ံ၊ အကၤ်ီ၊ ဖိနပ္၊ ခဲတံ ။ အစ္ကုိ တစ္ေယာက္အေန နဲ႕ ေနာက္ကုိ
ေျခတစ္လွမ္းဆုတ္ေပးခဲ႕ရတဲ႕ ေန႔စြဲေတြမွာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္စရာရွားပါးခဲ႕တယ္။
အဲဒီလို စိတ္အား ငယ္မွဳေတြနဲ႕ျ
ျဖတ္သန္းခဲ႕ရတဲ႕ ကေလးဘ၀ရဲ႕ ပင္လယ္ထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္
ေပ်ာ္ရႊင္စရာတစ္ခုကုိေတာ႔ ရွာေတြ႔ခဲ႕ပါတယ္။ အဲဒါ ကေတာ႔ အေမ႕ရဲ႕ အစ္ကုိ အႀကီးဆုံး၊
ကြ်န္ေတာ္႔ ဦးေလး အျမတ္တႏုိး၀ယ္စုထားတတ္တဲ႕ ရွဴမ၀၊ မိုးေ၀၊ စႏၵာ ၊ ေငြတာရီ။
လုံမေလး စတဲ႔ မဂၢဇင္းေတြ အပါအ၀င္ ဦးႏုရဲ႕ မိတၱ ဗလဋီကာက်မ္း၊ ဆရာႀကီး
ေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ တစ္သက္တာမွတ္တမ္း၊ ေမာင္စံရွား ၀တၱဳတုိမ်ား၊ အျခားဘာသာျပန္၀တၱဳ
ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားပါ၀င္တဲ႕ ထင္းရွဴးေသတၱာကို ဖြင့္ခြင့္ရလုိက္တာပါပဲ။ တစ္ေန႔မွာ
ေသတၱာထဲက စာအုပ္ေတြကုိ ထုတ္ရွင္းေနတဲ႔ ဦးေလး အနားကုိသြားၿပီး စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ကုိ
အမွတ္တမဲ႕ဖတ္ေနတဲ႕ ကြ်န္ေတာ္႕ကုိ ဦးေလးက မင္းစာဖတ္၀ါသနာပါရင္ ဒီေသတၱာ ထဲက
စာအုပ္ေတြ ေပးဖတ္မယ္ တဲ႕။ တစ္ေယာက္တည္းေနတတ္တဲ႕ အက်င္႔ရွိတဲ႕ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ေတာ႔
ထမင္းစားလဲ စာအုပ္နဲ႕၊ အိမ္သာတက္လည္း စာအုပ္နဲ႕၊ ေက်ာင္းျပန္ေရာက္တာနဲ႕ အိမ္ေပၚတက္
တစ္ေယာက္တည္းအိပ္ရာေပၚလဲွၿပီး စာအုပ္ဖတ္ေတာ႕တာပါပဲ။ ေနာက္ဆုံးေတာ႔
ေက်ာင္းစာထိခုိက္မွာ စုိးတာနဲ႕ ဦးေလးက ထင္းရွဴးေသတၱာေလးကုိ ေသာ႔ခတ္ၿပီး
ျပန္သိမ္းထားလုိက္ရေတာ႔တဲ႕အထိ စာအုပ္ေတြကို စြဲလမ္းခဲ႕တယ္။ ဒီလိုနဲ႕ ၁၉၉၁ မွာ
မူလတန္းေအာင္လို႕ အထက္တန္း ေက်ာင္းျဖစ္တဲ့ အထက(၁၇)ကုိ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာင္းရတဲ႕အခါ
ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ရတနာသုိက္တစ္ခုကုိ ကြ်န္ေတာ္ ေတြ႕ရွိခဲ႕ ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ႕
ေက်ာင္းစာၾကည္႔တုိက္ေလးပါပဲ။ အထက(၁၇) မွာ ေက်ာင္းစတက္တဲ႕ေန႔မွာပဲ အသင္း၀င္ကဒ္ေလး
လုပ္ၿပီး မုန္႔စားဆင္းလည္း စာအုပ္ေတြသြားဖတ္၊ အတန္းဆင္းေတာ႔လဲ အိမ္ကုိ
စာအုပ္ငွားသြားနဲ႕၊ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ အထက္တန္းေက်ာင္းတက္ရတာ
အရမ္းေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ႕ပါတယ္။ ကုိယ္မဖတ္ဖူးေသးတဲ႕ စာအုပ္အသစ္ေတြ၊ ၿပီးေတာ႔ ကုိယ္မျမင္ဖူးတဲ႕
သူငယ္ခ်င္းအသစ္ေတြနဲ႕လည္း ဆုံေတြ႔ရ။ မွတ္မွတ္ရရ ေျခာက္တန္းႏွစ္မွာ ေက်ာင္းက လုပ္တဲ႕
မူးယစ္ေဆး၀ါး နံရံ ကပ္စာေစာင္မွာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၀င္ေရးျဖစ္တယ္။ ပထမဆုံးအႀကိမ္ပါပဲ။
နံရံကပ္စာေစာင္ေလးကုိ ေက်ာင္းတက္ ေက်ာင္းဆင္း သြားသြားၾကည္႔ရတာ၊
ကုိယ္႔ကဗ်ာေလးကုိယ္ ဘယ္ႏွႀကိမ္ေျမာက္မွန္းမသိေအာင္ အခါခါျပန္ဖတ္၊ ၾကည္ႏူးမွဳနဲ႕
ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ႕ ရတဲ႔ ေန႔စြဲမ်ား။ အဲဒီႏွစ္ထဲမွာပဲ ဒီထက္ပုိၿပီး အမွတ္တရျဖစ္ရတာက
အဲဒီနံရံကပ္စာေစာင္မွာ ကြ်န္ေတာ္နဲ႕ အတူတူ ကဗ်ာ ေရးတဲ႕ သူငယ္ခ်င္း ႏုိင္ေအာင္နဲ႕
ခင္သြားခဲ႕ရာက တကယ့္ညီအစ္ကုိ အရင္းေတြလုိခ်စ္ၾကတဲ႕အထိ သူ႔အိမ္ကို္ယ္အိပ္၊ ကုိယ္႔ အိမ္
သူလုိက္ အိပ္တဲ႕အထိ တပူးတြဲတြဲ ရင္းႏွီးသြားခဲ႕တာပါပဲ။ ဒီလုိနဲ႕
ခုႏွစ္တန္း၊ရွစ္တန္း၊ကုိးတန္း အရင္းႏွီးဆုံးသူငယ္ခ်င္း ႏုိင္ေအာင္၊ ထြန္း၀င္း၊
သူရေအာင္ တို႕နဲ႕အတူ ဆံပင္အရွည္ထားခဲ႕၊ ဦးထုပ္ေနာက္ျပန္ေဆာင္းခဲ႕၊ ေအာက္အနားဖြာ
ဂ်င္းေဘာင္း ဘီကို ဒူးၿဖဲ၀တ္ခဲ႕။ လမ္းထိပ္ အုတ္ခုံဂစ္တာတီး ဖိနပ္ရွပ္တုိက္စီးခဲ႕။
ေက်ာင္းအကၤ်ီ အျဖဴေကာ္လံေထာင္ၿပီး ပုဆုိးစိမ္းကုိ ခ်က္ျဖဳတ္၀တ္ခဲ႕။
ေက်ာင္းလြယ္အိတ္ စာအုပ္ၾကားထဲမွာ ေငြနဂါးတစ္လိပ္ ၊လပ္ကီးတစ္လိပ္နဲ႔ ေက်ာင္းအိမ္သာ
ေနာက္ေဖး လမ္း ၾကားမွာ အေငြ႔ေဖ်ာက္ၿပီး ေဆးလိပ္လည္း ေသာက္တတ္ခဲ႕။ မွားသည္ျဖစ္ေစမွန္သည္ျဖစ္ေစ
ကုိယ္ထင္ရာကုိယ္လုပ္ ကုိယ္႔စိတ္ကူး နဲ႕ကိုယ္ စိမ္းလန္းခဲ႕တဲ႕ ေန႕ရက္မ်ား။ လူငယ္ ဘ၀ရဲ႕
အလတ္ဆတ္ဆုံးကာလမ်ားပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခုက ပင္လယ္ကုိ ျဖတ္ဖုိ႔ အတြက္
ပင္လယ္ကုိစတင္ေတြ႔ရွိခဲ႕တဲ႕ကမ္းေျခ။ တနည္း ေျပာရရင္ ရန္ကင္းေတာင္အေရွ႕ဘက္
ဆည္ေျမာင္း ၀န္ထမ္းအိမ္ရာ ထဲက စာအုပ္အငွားဆုိင္ကေလးဖြင့္ထားတဲ႕
သူငယ္ခ်င္းႏုိင္ေအာင္႔ အိမ္ကေလး။ ကုိးတန္းေျဖၿပီးလုိ႕ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္မွာ
ႏုိင္ေအာင္တုိ႕အိမ္မွာ တစ္လႏွစ္လ သြားေနျဖစ္တယ္။ အဲဒီဆုိင္ေလးမွာပဲ
မုိးေခါင္လုိ႕တီးတဲ႕ဗုံသံကုိ နားေထာင္ခဲ႕။ ပန္းေခတ္က လမင္းကုိ ေတာင့္တခဲ႕။
ေတာ္တီလာဖလက္ရပ္ကြက္ထဲက ဒင္နီကုိ အားက်ခဲ႕။ မနက္မုိးလင္းတာနဲ႕ စာအုပ္ဆုိင္ခင္း။ သူငယ္
ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ စာအုပ္တစ္ေယာက္တစ္အုပ္စီကုိင္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္
မုိးခ်ဳပ္ေအာင္ထုိင္ခဲ႕။ တာရာမင္းေ၀ ကဗ်ာေတြဖတ္ၿပီး တာရာမင္းေ၀ဟန္နဲ႕ ကဗ်ာေတြေရး။
သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ကဗ်ာ တစ္ေယာက္ဖတ္ ။ ညညဆုိ ၀န္ထမ္း လုိင္းခန္းထိပ္က
အုတ္ခုံမွာ ဂစ္တာတီး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာဟစ္ျဖစ္ေနတာက ေလးျဖဴရဲ႕ ဂီတမဥၹဴရီ။ ဖတ္ျဖစ္တဲ႕
စာအုပ္ေတြကလဲ စုံလုိ႕။ ႏြမ္ဂ်ာသုိင္း၊
ေမာင္စိန္၀င္း( ပုတီးကုန္း)၊ ေနေနာ္၊ မင္းလူ၊ ေနမ်ဳိး၊ ကုိၿငိမ္း
(မႏၱေလး)၊တာရာမင္းေ၀၊ နီကုိရဲ ေျပာရရင္ အမ်ားႀကီးေပါ႔။ ေရငတ္ တုန္း ေရတြင္းထဲ
ဆင္းထုိင္ရသလုိခံစားခဲ႕ရတယ္။ အမွတ္တရေျပာရရင္ ဆရာေနမ်ဳိးရဲ႕ ျမင္ကြင္းက်ယ္
အခ်စ္၀တၳဳဆုိရင္ ႀကိဳက္လြန္းလုိ႕ သူငယ္ခ်င္းမေပးခ်င္တဲ႕ၾကားကေန
ဇြတ္အတင္းေတာင္းယူမိခဲ႕။ ဒီေနရာမွာ ၾကားျဖတ္ၿပီး ေက်းဇူး တင္ေၾကာင္းတစ္ခုေလာက္ေတာ႕
ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘာလဲဆုိေတာ႕ အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႕ေပ်ာ္ပါး ေက်ာင္းစာကုိ လည္း
စိတ္မ၀င္စား ၊စိတ္ထင္ရာစုိင္း မွဳိင္းမိေနတဲ႕ အခ်ိန္၊ ဆရာႏြမ္ဂ်ာသုိင္းရဲ႕ တစ္ခါတုန္းက တကၠသုိလ္မွာ နဲ႕ ဆရာ
မင္းလူရဲ႕ ေရတမာ စာအုပ္ေလးေတြကုိ
ဖတ္မိၿပီး တကၠသုိလ္တက္ခ်င္စိတ္ေတြ ျပင္းျပင္းျပျပ ျဖစ္လာခဲ႔တယ္။ ၿပီးေတာ႔
သစ္ပုတ္ပင္၊ ဦးခ်စ္ဆုိင္၊ အင္းလ်ားကန္နဲ႕ ဆရာဇ၀နရဲ႕ ေကာလိပ္ၾကမ္းပုိးတုိ႕လုိ
တကၠသုိလ္မွာႀကံဳေတြ႔ရမယ္႔ ေပ်ာ္ရြင္မွဳေတြ အေဆာင္ေန ေက်ာင္းသားဘ၀ေတြကို စိတ္ကူးနဲ႕
အိပ္မက္မက္ ခဲ႕တယ္။ ဘ၀ကို ေရစုန္ေမ်ာခ်င္တဲ႔ စိတ္ကေလးကေန ဆယ္တန္းေအာင္၊
ရန္ကုန္တကၠသုိလ္မတက္ခဲ႕ရေပမဲ႔ သစ္ပုတ္ပင္၊ ေရတမာနဲ႔ မႀကံဳေတြ႔ခဲ႕ရေပမဲ႕ ေတာင္သမန္ကန္ေစာင္းက
စိန္ပန္းေတြ နီရဲေနေအာင္ပြင့္တဲ႕ ရတနာပုံတကၠသုိလ္မွာ ေက်ာင္းတက္ခြင့္ရခဲ႕တယ္။
ဦးပိန္တံတားေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး Friend Cafe မွာ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ခြင့္ရခဲ႕တယ္။
ဆရာႏြမ္ဂ်ာသုိင္းနဲ႕ ဆရာမင္းလူတုိ႕ ေက်းဇူး ေတြပါပဲ။ အထက္တန္း ေက်ာင္းသား ဘ၀ရဲ႕
ေနာက္ဆုံးအမွတ္တရတစ္ခုကေတာ႔ ၁၉၉၈ ဆယ္တန္းေက်ာင္းတက္တဲ႕ႏွစ္။ ဆယ္တန္းၿပီး ရင္
သူငယ္ခ်င္းေတြ အားလုံး တကြဲတျပားစီျဖစ္သြားႏုိင္တာ ေတြးမိၿပီး
လူစုံတုန္းအမွတ္တရျဖစ္ေအာင္ လက္ကမ္းကဗ်ာစာအုပ္
ေလး တစ္အုပ္ကုိ လက္ေရးမူ နဲ႕
ေလးငါးရက္ေလာက္ ညမအိပ္ဘဲေရးၿပီး ေက်ာင္းနဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြ တက္တဲ႕ က်ဴရွင္ေတြမွာ
ဆရာ ဆရာမေတြ မသိေအာင္ တိတ္တိတ္ကေလးဖြက္ၿပီး လုိက္ျဖန္႕ေရာင္းခဲ႕တယ္။
စာအုပ္ေလးနာမည္က ပန္းႏုေရာင္အေ၀း တဲ႕။ တကယ္႔ကုိ အမွတ္တရ ပါပဲ။
ေလးလုံးစပ္ကဗ်ာေလးေတြနဲ႕ ကဗ်ာလုိလုိ စာညြန္႔လုိလုိေလးေတြအားလုံး
တစ္ဆယ္႔ရွစ္ပုဒ္ တိတိ။ ပန္းေရာင္ စာရြက္ေလး ေတြ ၀ယ္ၿပီး ကုိယ္႔ကဗ်ာကုိယ္႔လက္ေရးနဲ႕
ကုိယ္ေရး။ ေရးတဲ႕သူေတြက ႏုိင္ေအာင္၊ ထြန္း၀င္း၊ သူရ ေအာင္၊ ကုိသက္၊ မင္းနဒီခ။
ဇြတ္အတင္း၀ယ္ခုိင္းလုိ႕ အားနာပါးနာနဲ႕ ၀ယ္လုိက္ရတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္ခ်ဳိ႕က ေမးတယ္။
တျခားသူေတြ အကုန္လုံးသိတယ္။ မင္းနဒီခ ဆုိတာ ဘယ္သူလဲ တဲ႕။ ကြ်န္ေတာ္က
ငါပဲလုိ႕ေျပာေတာ႔ ကဗ်ာေတာ႔မသိဘူး။
ကေလာင္နာမည္ကေတာ႔ ကဗ်ာ ဆရာနဲ႔ တူတယ္တဲ႕။ ပင္လယ္ကုိျဖတ္ဖုိ႕ ကမ္းစပ္မွာရပ္ၿပီး
ေငးေမာေနတဲ႔ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္လုိ ကြ်န္ေတာ္ကုိယ္ ကြ်န္ ေတာ္ျပန္ေတြ႔ခဲ႕တယ္။
ကြ်န္ေတာ္ျဖတ္မယ္႔ပင္လယ္က ကမ္းမျမင္လမ္းမျမင္။ ပင္လယ္ကုိျဖတ္ခ်င္ေပမဲ႕
ကြ်န္ေတာ္႔မွာ ေရေၾကာင္းျပေျမပုံမရွိဘူး။ SOS စာသုံးလုံးကုိ ကြ်န္ေတာ္ စာလုံးမေပါင္း
တတ္ဘူး။ လမ္းမွာ ပင္လယ္ဓါးျမေတြရွိမွာလား။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ကြ်န္ေတာ္ဆက္လက္ထြက္ခြာလာခဲ႕တယ္။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ဖမ္းဖုိ႕အတြက္ ပုိက္ကြန္ ပါတယ္။
ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကုိ ဖမ္းဖုိ႕အတြက္ မွိန္းတံတစ္လက္ပါတယ္။ အႏုပညာကုိ ဖမ္းဖုိ႕အတြက္ေတာ႕
ဒုကၡတရားကို ၀မ္းထဲ အျပည္႔ထည္႔ထားတယ္။ ဘာလုိေသးလဲ။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႕
ဆက္လက္ထြက္ခြာလာခဲ႕ၿပီ။
Anyway ကေဖးပင္လယ္
၁၉၉၈
ဆယ္တန္းေအာင္တဲ႔ႏွစ္ကစၿပီး ၂၀၀၂ အေ၀းသင္တကၠသုိလ္ကေန သခ်ၤာေမဂ်ာနဲ႕ ဘြဲ႕ရတဲ႕ကာလ
တေလွ်ာက္ အထိ ပင္လယ္ကုိ အလ်ားလုိက္ကူးခဲ႕ရတဲ႔သူတစ္ေယာက္လုိ ေျခကုန္လက္ပန္းက်
ေမာဟုိက္ပင္ပန္းလြန္းခဲ႕တယ္။ ဆယ္တန္း ေအာင္ေတာ႔ အေဖအလုပ္သြင္းေပးလုိ႕
လ်ပ္စစ္ပစၥည္းဆုိင္တစ္ဆုိင္မွာ အေရာင္းစာေရးလုပ္၊ အဲဒီေနာက္ တရုတ္ကုန္သည္ ႀကီး
တစ္ေယာက္ဆီကေန တရုတ္ေဘာလ္ပန္ေလးေတြကို စရန္ေငြတင္ၿပီး ယူေရာင္း။ ေအာက္ပုိင္းဆုိရင္
ပဲခူး၊ ရန္ကုန္၊ ပုသိမ္၊ ျပည္၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ေရး၊ ထား၀ယ္။ အထက္ပုိင္းဆုိရင္ မုံရြာ၊
ေရႊဘုိ၊ ၀န္းသုိ၊ကသာ၊ ေကာလင္း၊ ဗန္းေမာ္၊ ျမစ္ႀကီးနား။ နယ္စုံလုိက္ ေရာင္းရင္း
အလုပ္တစ္ဖက္နဲ႕ ခရီးထြက္လုိက္။ မႏၱေလးျပန္ေရာက္တဲ႕အခ်ိန္
ေက်ာင္းေလး
ေျပးတက္လုိက္နဲ႕။ ဒီလုိနဲ႕ လူရုိေသ ရွင္ရုိေသဘြဲ႕ေလးတစ္ခုရၿပီး
ေဆးကုမၸဏီ တစ္ခုမွာ အလုပ္ရခဲ႕။ စာအုပ္ေတြနဲ႕ အလွမ္းေ၀းခဲ႕တဲ႕ႏွစ္ကာလမ်ားပါပဲ ။
ဒါေပမဲ႕ ကြ်န္ေတာ့္ဒုလႅဘနဲ႔ ရခဲလွတဲ႕ ကဗ်ာဆရာ ဘ၀ကုိရဖုိ႕
ကြ်န္ေတာ္ ကံေကာင္းခဲ႕ ပါတယ္။ ၂၀၀၅ ႏွစ္ကုန္ခါနီးေလးမွာ ကြ်န္ေတာ့္
ဦးေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ႕ ကုိေအာင္ေက်ာ္ဦး မိတ္ဆက္ေပးလုိ႕ ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)
နဲ႕ ဆရာေမာင္စုိးသစ္( မႏၱေလး)၊ ေမာင္သစ္ဦး(ျမစ္ေျခ)တုိ႕နဲ႔ သိကြ်မ္းခြင့္ရခဲ႕တယ္။
နန္းေရွ႕မွာ ႏွစ္ေတြအမ်ားႀကီး က်င္လည္ျဖတ္သန္းခဲ႕ေပမဲ႕ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာဆုိတာကုိ
အရွင္လတ္လတ္ႀကီး ခင္မင္ရင္းႏွီးခြင္႕ရလုိက္တာ ကြ်န္ေတာ္ျဖတ္သန္းရမယ့္ ပင္လယ္အတြက္
အားေကာင္းတဲ႕ တက္မတစ္စုံကုိ ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ ရလုိက္သလုိပါပဲ။ အဲဒီတုန္းက ဆရာ ေမာင္ၾကည္သာ(
ေတာင္တြင္း) က လမ္း၃၀ မွာ ဒီဂ်စ္တယ္ဓါတ္ပုံဆုိင္ေလးဖြင့္ထားတဲ႔ အခ်ိန္။
ေမာင္သစ္ဦး (ျမစ္ေျခ)က ၈၇ လမ္းက စကၠဴစက္တစ္ခုမွာ လုပ္ေနတဲ႕အခ်ိန္။ ေမာင္စုိးသစ္(
မႏၱေလး)ကေတာ႕ အခုအခ်ိန္ထိ စက္မွဳလက္မွဳဘဏ္မွာ ၀န္ထမ္းလုပ္ေနတုန္း။ ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)က မီးလွ်ံထဲက ေလွကားထစ္ မ်ား ေခါင္းစဥ္နဲ႕ မႏၱေလးက စာေရးဆရာအမ်ားစုနဲ႕ ၀တၱဳတုိ စာအုပ္ ေလးတစ္အုပ္ ထုတ္ ၿပီးၿပီ။ ဆရာေမာင္စုိးသစ္(
မႏၱေလး) က အေမ႕ေမတၱာ နာမည္နဲ႕ ကဗ်ာနဲ႕၀တၱဳအက္ေဆးေလးေတြ
စုေပါင္းၿပီး စာအုပ္တစ္အုပ္ ျဖစ္ၿပီးၿပီ။ ေမာင္သစ္ဦး (ျမစ္ေျခ) က်ေတာ႔
လင္းအိမ္စည္ကေလာင္နာမည္ခြဲနဲ႕ မင္းကေတာ႔
စံပယ္ပြင့္ ေလးတဲ႕လား ျဖဴ နာမည္နဲ႕ ၀တၱဳရွည္လုံးခ်င္း တစ္အုပ္ ထြက္ၿပီး
ေနာက္ထြက္မယ္႔ လုံးခ်င္းေတြအတြက္ အားသြန္ခြန္စုိက္ေရးလို႕။ အဲဒီတုန္းက မနက္ မနက္ ဆုိရင္
ျမေရႊေတာင္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ အလုပ္မသြားခင္ဆုံၾက။ ညေနအလုပ္ဆင္းခ်ိန္ဆုိရင္ သန္းတရာ
ညအလင္းေပါက္ဆုိင္ ေလးမွာ ထမင္ေၾကာ္စားရင္း ၾကာဇံေၾကာ္စားရင္း ဆုံၾက။ ကဗ်ာအေၾကာင္း၊
မဂၢဇင္းေတြအေၾကာင္း၊ ပန္းခ်ီအေၾကာင္း၊ ၀တၱဳတုိ အေၾကာင္း ေလးေယာက္သား ေျပာၾကဆုိၾက။
ေဆြးေႏြးၾက၊ ေ၀ဖန္ၾကနဲ႕ ။ ကိုယ္႔အိမ္က မိသားစုအခ်င္းခ်င္းေတြထက္ ေတာင္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႕တစ္ေတြက ပုိေတြ႔ျဖစ၊္ စကားေတြ ပုိေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက
ကြ်န္ေတာ့္မွာ ကဗ်ာေတြသာ ဒုိင္ယာရီ စာအုပ္ေတြနဲ႕ သုံးအုပ္ေလာက္ ေရးျဖစ္ေနတာ
မဂၢဇင္းေတြေပၚ ကဗ်ာပုိ႕ဖုိ႕ မႀကိဳးစားမိေသးသလုိ ကုိယ္႔ကဗ်ာေတြကုိလဲ မဂၢဇင္း မွာ
ေဖာ္ျပခံရေလာက္ေအာင္ အဆင့္မမွီ ေသးဘူးလုိ႕ ထင္မွတ္ေနခဲ႔တယ္။ ဒါေပမဲ႔
ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)နဲ႕ ဆရာ ေမာင္စုိးသစ္တုိ႕က ဖတ္ၿပီး ေဟ႕ မင္းနဒီခ
ေမာင္ရင့္ ကဗ်ာေတြက ကဗ်ာျဖစ္ၿပီးသားေတြပါကြ မဂၢဇင္းတုိက္ေတြကို ရဲရဲပုိ႕ လုိက္ စမ္းပါ
ေဖာ္ျပတာ မေဖာ္ျပတာက သူတို႕အလုပ္၊ ေရးၿပီးလုိ႕ စိတ္ႀကိဳက္ျဖစ္ရင္ေတာ႕
ပုိ႕သာပုိ႔လုိက္တဲ႕။ ၿပီးေတာ႔ ထပ္ေျပာ ပါ ေသးတယ္။ မင္းကဗ်ာေတြကို ငါတုိ႕စာမူေတြနဲ႕
အတူတူ ပုိ႕ေပးမယ္။ ဒီလုိပုိ႕ေပးလုိ႕ အယ္ဒီတာေရြးမယ္လုိ႕ေတာ႕ အာမမခံဘူး။ ဒါေပမဲ႕
ဒီကဗ်ာေတြဟာ မင္းနဒီခရဲ႕ ကုိယ္တုိင္ေရး စာမူေတြျဖစ္ေၾကာင္းေတာ႕ အာမခံႏုိင္တယ္ တဲ႕။
ကြ်န္ေတာ္ အရမ္းအား တက္သြားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေရးျဖစ္တဲ႕ကဗ်ာေတြထဲက
ကြ်န္ေတာ္စိတ္ႀကိဳက္ ျဖစ္တဲ႕ ကဗ်ာေတြကို မဂၢဇင္း တုိက္ေတြ တစ္တုိက္ ၿပီးတစ္တုိက္
ဆရာေတြရဲ႕စာမူေတြနဲ႔အတူ ပုိ႕ျဖစ္ခဲ႕တယ္။ ဒီလုိနဲ႕ကဗ်ာေတြ ေရးလုိက္၊ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္
ထုိင္လုိက္ ၊ မဂၢဇင္းေတြ ဖတ္လုိက္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ သတိမထားခဲ႕မိတဲ႕
ကဗ်ာပုိးက ငယ္ထိပ္တက္ကုိက္မွပဲ ကြ်န္ေတာ့္ကုိယ္ ကြ်န္ေတာ္ ဘာ ျဖစ္ခ်င္မွန္း
ကုိယ္တုိင္သိလာခဲ႕ေတာ႔တယ္။ ဒီလုိနဲ႕ ၂၀၀၆ ကုိေရာက္ေတာ႕ ကဗ်ာဆိပ္ က ေတာ္ေတာ္တက္ ေနၿပီ။
ေရးျဖစ္ တဲ႕ကဗ်ာေလးေတြကုိ ဆရာေမာင္ၾကည္သာနဲ႕ ေမာင္စုိးသစ္တုိ႕ကုိျပ၊ ဘယ္ကဗ်ာက
ဘယ္လုိျဖစ္ေနတယ္။ ဘယ္ကဗ်ာက ဘယ္မဂၢဇင္းနဲ႔ လုိက္တယ္နဲ႕
ကဗ်ာလမ္းေၾကာင္းအေျပာင္းအလဲနဲ႕ ကဗ်ာအေၾကာင္းက လြဲရင္ တျခားဘာမွမေျပာခ်င္ မၾကား ခ်င္ေလာက္
ေအာင္ျဖစ္ခဲ႕တဲ႕ႏွစ္မ်ား။ အဲဒီႏွစ္အစမွာပဲ ဆရာေမာင္ၾကည္သာက ငါတို႕
ဒီလုိစကားေတြေျပာၿပီး ေလထဲမွာတင္ ေပ်ာက္ပ်က္ သြားလုိ႕ ေတာ႔မျဖစ္ေတာ႔ဘူး။
စာေပ၀ုိင္းေလး သတ္သတ္မွတ္မွတ္လုပ္ၿပီး မွတ္တမ္းေလးတစ္ခုထားရင္ ေကာင္းမယ္ ဆုိၿပီးေတာ႔
ေသာၾကာေန႕ ညတုိင္း Anyway Cafe မွာ ညေန ေျခာက္နာရီေလာက္က စၿပီး စာေပ၀ုိင္းေလး
စလုပ္ျဖစ္ခဲ႕တယ္။ စလုပ္တဲ႕ တစ္ပတ္ႏွစ္ပတ္မွာေတာ႔ ေမာင္ၾကည္သာ၊ ေမာင္စုိး သစ္၊
ေမာင္သစ္ဦး၊ မင္းနဒီခ၊ ရဲရင့္ပုိင္ေအာင္ ပင္တုိင္ ေလး ငါး ေယာက္ေလာက္နဲ႕
စလုပ္ခဲ႔ေပမဲ႕ ေနာက္ပုိင္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ စာေပ၀ုိင္းေလးကုိ စိတ္၀င္တစားရွိတဲ႔သူေတြ
တျဖည္းျဖည္းပုိမ်ား လာခဲ႕တယ္။ ဆရာေမာင္ၾကည္သာရဲ႕ ဖိတ္ေခၚမွဳနဲ႕ ဆရာစုိးႏုိင္
(မႏၱေလး တကၱသုိလ္)၊ ဆရာေကာင္းေဇာ္၊ တကၠသိုလ္ေတဇာလင္း၊ ဆရာေမာင္သင္းပန္၊
ဆရာမင္းတင္ထြဏ္း၊ ဆရာ ေမာင္ေဆြသစ္ (မႏၱေလး)၊ ဆရာအနီေမာင္၊ ဆရာထုိက္ေမာင္၊ မင္းသာ ကီေသြး၊
ေရႊရည္( နန္းေတာ္ေရွ႕)၊ ေအေကအက္စ္ (ျမန္မာစာ)၊ ကုိကုိေအာင္ (မႏၱေလး)၊ ဒီမုိ
(မႏၱေလး)၊ ေနေ၀း၊ ထြဏ္းေသြး အိမ္၊ မိုသွ်န္း၊ တစ္ခါတရံ ေရာက္လာတတ္တဲ႕ ဆရာေတြက
ကုိထက္(ေရဦး)၊ ထြန္းလြင္သြယ္(ဆူးျဖဴရိပ္)၊ ျမစ္ႀကီးနားက ဆရာ ပန္းဒကာ
ကုိတင္ျမင့္၊ဦးဘုန္း (ဓါတု)၊ကုိေရႊေမာ္၊ မင္းၿငိမ္းေသာ္၊ ေႏြေဝႏွင္း၊ မႏၱေလးက
စာနယ္ဇင္းဆရာမ်ား ။ ရန္ကုန္နဲ႕နယ္က တစ္ခါတရံေရာက္လာတတ္တဲ႕ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာေတြ
အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ စာေပ၀ုိင္းေလးရဲ႕ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ႕
အေလ႔အထတစ္ခုက တစ္ေယာက္ၿပီးမွ တစ္ေယာက္အလွည္႔က်စီ ကုိယ္ဖတ္ဖူးတဲ႕ အေၾကာင္းအရာ၊
ကုိယ္ေရးတဲ႕ကဗ်ာ ဒါမွမဟုတ္ ကုိယ္ႏွစ္သက္ တဲ႕ ၀တၱဳ၊ ကဗ်ာ၊ အက္ေဆး တစ္ခုခုကုိ
စာေပ၀ုိင္းမွာ တတ္ေရာက္ လာတဲ႔လူတုိင္း လူႀကီးလူငယ္မေရြး ေျပာခြင့္ရျခင္းပါပဲ။
တစ္ေယာက္ေျပာေနတဲ႕အခ်ိန္မွာလဲ အျခားတစ္ေယာက္က ၾကားျဖတ္ မေျပာၾကဘဲ
အားလုံးေျပာၿပီးမွ ျပန္လည္ေဆြးေႏြး ညွိ ႏွဳိင္းၾကတဲ႕ အေလ႔အထပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခုက
စာေပ၀ုိင္းေလးမွာ တစ္ပတ္ၿပီးတစ္ပတ္ ထင္ရွားခဲ႕တဲ႕စာဆုိေတာ္ႀကိးေတြ အေၾကာင္း၊
စာအုပ္ေတြအေၾကာင္း၊ ေခါင္းစဥ္တင္ၿပီး ေရွ႕မွီေနာက္မွီ ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ခဲ႕တဲ႔
စာေရးဆရာႀကီးေတြက
ျပန္လည္ ေျပာျပလုိ႕သိခဲ႕ရ၊ၿပီးေတာ႔ တစ္ပတ္ကုိ
ေခါင္းစဥ္တစ္ပုဒ္ေပးၿပီး ေနာက္တစ္ပတ္မွာ အဲဒီေခါင္းစဥ္ကုိ ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႕ ေရးလာတဲ႕
ကဗ်ာေတြကိုစုဖတ္ၾက။ ေဆြးေႏြးၾက။ ၿပီးရင္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႕လူငယ္ေတြ ဖတ္သင့္ မွတ္သင့္တဲ႕ စာအုပ္ေတြ လမ္းညႊန္ျပနဲ႕
ကြ်န္ေတာ္တို႕လုိ ပင္လယ္ျဖတ္ဖုိ႕ ဟန္ျပင္ေနတဲက လူငယ္ေတြ အတြက္ေတာ႔ တန္ဖုိး ျဖတ္မရနုိင္တဲ႕
စာေပ၀ုိင္းေလးပါပဲ။ အတၳဳပတၱိ၊ သမုိင္းအခ်က္အလက္ေတြဆုိရင္ ဆရာစုိးႏုိင္(
မႏၱေလးတကၠသုိလ္)၊ ဘာသာ ေရးနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ဆရာေတာ္ တကၠသုိလ္ေတဇာလင္း၊
ကဗ်ာနဲ႕ပတ္သက္ရင္ ဆရာေမာင္ၾကည္သာ-ေတာင္တြင္း ၊ ေမာင္သင္းပန္၊ ေမာင္စုိးသစ္(မႏၱေလး)၊
၀တၳဳနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ဆရာမင္းတင္ ထြဏ္း၊ ပန္းခ်ီနဲ႕ပတ္သက္လာရင္ ဆရာေကာင္းေဇာ္(
ကာတြန္း ေလရူး)။ ေထာင္႔ေပါင္းစုံက စာေပ အႏုပညာနဲ႕ ပတ္သက္တဲ႕ အျမင္၊ အယူအဆ၊
ျဖတ္သန္းမွဳနဲ႕ အနာဂတ္လမ္းေၾကာင္း အေျပာင္းအလဲ။ ေခတ္ေပၚ ေခတ္ၿပိဳင္၊ သီအုိရီ။
ကဗ်ာနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ ခံယူခ်က္။ အႏုပညာသည္ အႏုပညာခံစားႏုိင္မွဳ အတြက္ထိ
စဥ္းစားလာႏုိင္ေအာင္ အေတြ႔အႀကံဳ ေတြကို ရင္႔က်က္ေစခဲ႕ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႕ ၂၀၀၆ မတ္လမွာ
ကြ်န္ေတာ္႔အေၾကာင္း ဆုိတဲ႕ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္
အလကၤာ၀တ္ရည္ဂ်ာနယ္မွာ ကြ်န္ေတာ္႔ရဲ႕ပထမဦးဆုံးပုံႏွိပ္ကဗ်ာ အျဖစ္ ေဖာ္ျပခံရပါတယ္။
ဘာေျပာ ေကာင္းမလဲ။ ေပ်ာ္လြန္းအားႀကီးလုိ႕ အလကၤာ၀တ္ရည္ဂ်ာနယ္ကုိ ဆယ္ေစာင္ေလာက္၀ယ္။
ကုိယ္နဲ႕ အရင္းႏွီးဆုံးမိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းေတြကုိ လုိက္ေ၀။ ဂ်ာနယ္မ်က္ႏွာဖုံးမွာ
မင္းနဒီခ လက္မွတ္ကေလးထုိးလုိ႕။ အဲဒီပီတိက အခုအခ်ိန္ထိ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္စာမ်က္ႏွာေပၚပါလာတုိင္း
ခံစားေနရတုန္းပါပဲ။ ေနာက္ပုိင္းမွာလဲ ကဗ်ာေတြ တစ္လျခား ႏွစ္လျခား တစ္ပုဒ္ပါလုိက္
ႏွစ္ပုဒ္ပါလုိက္နဲ႕ ဂ်ာနယ္နဲ႕ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ ကုိယ္ကဗ်ာေတြကုိ
ကုိယ္ျပန္ခံစားခြင္႔ရခဲ႕သလုိ Anyway စာေပ၀ုိင္း ေလးဟာလဲ တစ္လထက္တစ္လ
ပုိမုိအားေကာင္းအရွိန္ျမင့္လာခဲ႕ပါတယ္။ အဲဒီ Anyway ကေဖးဆုိင္ေလးမွာပဲ မုိသွ်န္းက
လေရာင္ဆာတဲ႕ျမစ္ အခ်စ္ ကဗ်ာစာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲ။ ဦးဘုန္း (ဓါတု)ရဲ႕ နီးနီးေ၀းေ၀းအေတြးလက္ေဆာင္စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲ၊
တကၠသုိလ္ေတဇာလင္းရဲ႕ အလွမ်က္၀န္းမွ သိဂၤါရႏွင္းစက္မ်ား
အႏုပညာေဆာင္းပါးမ်ားမိတ္ဆက္ပြဲ။ ဆရာစုိးႏုိင္ (မႏၱေလး တကၠသုိလ္)က ၂၀၀၇ မွာ
ရႊန္းရႊန္းျမ ေတာင္သမန္စာတမ္းႏွင့္ စာေပေဆာင္းပါးစာအုပ္နဲ႕ ၊ ေနာက္ ၂၀၀၈ မွာ
လွ်ပ္ပန္းအကၡရာ အႏုပညာရသေဆာင္းပါးမ်ား စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲ၊ ၿပီးေတာ႔ Anyway မွာ
တစ္ပတ္တစ္ခါေပးတဲ႕ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ပါလာတဲ႕ မဂၢဇင္း ကဗ်ာေတြ ဆယ္ပုဒ္ျပည္႔တုိင္း Anyway
ျမင္ကြင္း ၁၀၊ျမင္ကြင္း ၂၀ ဆုိၿပီး ျမင္ကြင္း ၅၀ ထိတုိင္ေအာင္ လက္ကမ္းကဗ်ာ စာအုပ္ ေလးေတြလည္း
ထုတ္ျဖစ္ခဲ႕ၾကပါတယ္။
Friday Ready Workshop ပင္လယ္
ကြ်န္ေတာ္ျဖတ္သန္းခဲ႕တဲ႕
ပင္လယ္တေလွ်ာက္မွာ Friday Ready Workshop ဆုိတဲ႕ ေသာၾကာ၀ုိင္းကေလးကလဲ
ထိမ္ခ်န္ထားခဲ႕လုိ႕မရတဲ႕ ပင္လယ္တစ္ခုပါပဲ။ ၂၀၀၈ မတ္လေလာက္မွာ ဒီ၀ုိင္းကေလးကုိ
အဓိကဦးေဆာင္တဲ႔သူကေတာ႔
ေမာင္သစ္ဦး (ျမစ္ေျခ)။ အခုထိလည္းသူက ဆက္လုပ္ေနဆဲ။ သူက နန္းေရွ႕က ေဖာင္ေတာ္ဦးပရဟိတ စာသင္ေက်ာင္းေလးရဲ႕
စာၾကည္႔တုိက္မွာ အသင္း၀င္ကဒ္ေလးလုပ္ထားေတာ႔ မၾကာခဏစာအုပ္ေတြငွားရင္း အဲဒီေက်ာင္းက
မိဘမဲ႕ေက်ာင္းသားေလး
ေတြနဲ႕ ရင္းႏွီးၿပီး အဲဒီ စာၾကည္႔တုိက္ကေလးမွာပဲ
ေသာၾကာေန႔တုိင္း စာဖတ္၀ုိင္းေလးလုပ္ျဖစ္ခဲ႕တယ္။ ပထမေတာ႔ သူတစ္ေယာက္တည္းနဲ႕
ေက်ာင္းသား ေလးငါးေယာက္ေလာက္နဲ႕လုပ္ေနရာက တျဖည္းျဖည္းေက်ာင္းသားဦးေရေတြ မ်ားလာေတာ႔
ကြ်န္ေတာ္႔ကုိ အခ်ိန္ရရင္ ကူညီပါဦးဆုိလုိ႕ တစ္ပတ္ႏွစ္ပတ္ေလာက္၀ုိင္းေပးျဖစ္ရာက
ေသာၾကာ၀ုိင္းေလးမွာ တစ္ႏွစ္နီးပါး ေလာက္ထိ ကြ်န္ေတာ္ဦးေဆာင္ ပါ၀င္လွဳပ္ရွားေပးခဲ႕ပါတယ္။
ဒါေပမဲ႕၂၀၀၉ မွာ ကြ်န္ေတာ္ ခ်စ္ေသာ ဗုဒၶဟူးနံေလးနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးေနာက္ပုိင္းမွာေတာ႔ ေသာၾကာ၀ုိင္း ေရာက္ျဖစ္လုိက္
မေရာက္ျဖစ္ လုိက္နဲ႕ အခုဆုိရင္ လုံးလုံးမသြားႏုိင္ေတာ႕တဲ႕အထိ ပ်က္ကြက္ခဲ႕ပါတယ္။
အဲဒီ ေသာၾကာ၀ုိင္းေလးမွာ ဘာလုပ္ျဖစ္ခဲ႕သလဲဆုိရင္ေတာ႔ ပထမဆုံးကြ်န္ေတာ္တုိ ႕အပါအ၀င္
ကေလးေတြအားလုံး ေသာၾကာ ေန႔မတုိင္ခင္ စာအုပ္တစ္အုပ္ ဒါမွမဟုတ္ ေဆာင္းပါးကဗ်ာ
၀တၳဳတုိ တစ္ပုဒ္ေလာက္ အနည္းဆုံးဖတ္ခဲ႕ၿပီး အဲဒီ အေၾကာင္းအရာကုိ စာဖတ္၀ုိင္းမွာ
ေဆြးေႏြး၊ ျပန္လည္မွ်ေ၀ ခံစားၾကျခင္း ပါပဲ။ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ေတာ့ ကေလးေတြ စာဖတ္ အားေကာင္းၿပီး
လူပုံအလယ္မွာ ရဲ၀ံ႔ဖုိ႕၊ ဗဟုသုတျပည္႔စုံၿပီး အေကာင္း အဆုိးကုိ
ပုိင္းျခားသိျမင္တတ္ဖုိ႕၊ အျမင္မွန္ၿပီး အမွန္ျမင္ တတ္ဖုိ႕။ သမုိင္းကုိလည္းသိ
အနာဂတ္ကုိလည္း ဦးေဆာင္ႏုိင္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕အမ်ားႀကီးႀကိဳးစား ေပးႏုိင္ခဲ႕ ပါတယ္။
အခုဆုိရင္ ေသာၾကာ၀ုိင္းထဲက လင္းရိပ္တာရာ၊ ေဇေသာ္( စကား၀ါေျမ)၊ ဇလပ္သြယ္ႏွင္းတုိ႔ဆုိရင္
မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေတြ ေပၚေတာင္ ေရာက္ရွိေရးသားေနၾကၿပီ။ ဆရာေမာင္ၾကည္သာက
ကြ်န္ေတာ့္ကုိ ေျပာဖူးပါတယ္။ သူ႕ကဗ်ာေတြကုိဖတ္ၾကည္႔ၿပီး ဆရာနီေမာင္ တုိ႕က
ကဗ်ာပါမယ္ မပါဘူး အာမမခံေပမဲ႕ ကဗ်ာတကယ္ေရးေၾကာင္းအာမခံၿပီး
မဂၢဇင္းေတြေပၚတင္ေပးခဲ႕တယ္ တဲ႕။ သူ ကုိယ္တုိင္ကလဲ ေမာင္စုိးသစ္တုိ႕
ေမာင္သစ္ဦး တုိ႕ကုိ လက္ဆင္႔ကမ္းၿပီး လုပ္ေပးခဲ႕တယ္။ ေမာင္စုိးသစ္တုိ႕ လက္ထက္က်
ေတာ႔ မင္းနဒီခတုိ႕ ရဲရင္႔ပုိင္ေအာင္ တုိ႕ရဲ႕ ကဗ်ာေတြစုၿပီး
မဂၢဇင္းတုိက္ေတြပုိ႕ေပးခဲ႕တယ္။ အခု မင္းနဒီခတုိ႕ လက္ထက္က် ေတာ႔လဲ ေသာၾကာ၀ုိင္းက
လူငယ္ေတြအတြက္ လက္ဆင္႔ကမ္းသယ္ေဆာင္ပုိ႕ေပးခဲ႕တယ္။ မႏၱေလးမွာ ေလးငါးႏွစ္အတြင္း
မ်ဳိး ဆက္ေတြ တစ္ဆက္ၿပီး တစ္ဆက္ေပၚလာတဲ႕ အေပၚမွာ အားရေက်နပ္မိတဲ႕အေၾကာင္းပါ။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ကုိယ္တုိင္ ဘာမွ မျဖစ္ ခဲ႕ေသးေပမဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ မလုပ္ႏုိင္တာ
မျဖစ္ႏုိင္တာေတြ လုပ္ေကာင္းလုပ္ႏုိင္လာမဲ႕ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္လာႏုိင္မယ့္ မ်ဳိးဆက္ တစ္ခုကုိ
လက္ဆင္႔ကမ္းေပးႏုိင္ခဲ႕တာအတြက္ ကြ်န္ေတာ္ျဖတ္သန္းခဲ႕တဲ႔ ပင္လယ္မွာ
ေျခကုန္လက္ပန္းက်ခဲ႕ရင္ ေတာင္ ကြ်န္ေတာ္႔ လက္ပစ္အတြက္ ဂုဏ္ယူစရာေကာင္းခဲ႕ပါတယ္။
ကဗ်ာပင္လယ္
တရိပ္ရိပ္တက္လာတဲ႕
လွဳိင္းလုံးေတြနဲ႕
ကမ္းေျခရဲ႕ ရာဇ၀င္ကုိ ခုိး၀ွက္လုိက္ၾက
တစ္ခါတရံ သိမ္ေမြ႔
တစ္ခါတရံ ၾကမ္းတမ္း
မီးျပတုိက္ေလး ပခုံးေပၚထမ္းၿပီး
ကုိယ္႕ကုိယ္ ကုိယ္ေပါေလာေမ်ာေနတဲ႕ေတေလ
ေျပာပါဦး
မင္းက ဘယ္သူ႕လက္ခုပ္ထဲက ေရလဲ
ဆုိၿပီး ကလ်ာမဂၢဇင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ေရးခဲ႕ဖူးပါတယ္။ အဲဒီ အတုိင္းပါပဲ။ ကဗ်ာပင္လယ္ထဲမွာ အခ်ဳိ႕သူေတြ ေျခရာေတြခ်န္ထားခဲ႕ႏုိင္ၾကတယ္။ အခ်ဳိ႕သူေတြကေတာ႕ ဒီေရေတြ ေအာက္မွာ ေျခေတာင္ မခ်လုိက္ ႏုိင္ဘဲ စုန္းစုန္းျမဳပ္သြားခဲ႕ၾကတယ္။ ဘယ္တတ္ႏုိင္မွာလဲ။ ပင္လယ္ဆုိတာ လြယ္လြယ္နဲ႕ ျဖတ္လုိ႕ရႏုိင္တဲ႕ ျမစ္တစ္ျမစ္မွ မဟုတ္ခဲ႕တာပဲ ေလ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္နာနာနဲ႕ပဲ ကုိယ္႔ကုိယ္ ကုိယ္ေပါေလာေမ်ာေနတဲ႕ေတေလ မင္းက ဘယ္သူ႔ လက္ခုပ္ထဲက ေရလဲ လုိ႕ ေမးခြန္းထုတ္ခဲ႕ တာေပါ႔။ ကြ်န္ေတာ္ျဖတ္သန္းခဲ႕တဲ႕ ကဗ်ာပင္လယ္က ေရစီးသန္ လြန္းတယ္။ အမွဳိက္ ဒုိက္သရုိက္ေတြ မ်ားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေရစုန္လဲ ေမ်ာလုိက္ခဲ႕။ ေရဆန္လဲ ပစ္ကူးခဲ႕။ အေျပာက်ယ္တဲ႕ ပင္လယ္ထဲမွာ ေနရာ တုိင္းက စီးဆင္းေနတဲ႕ ျမစ္လက္တက္ေတြက အမ်ားႀကီး။ ေခတ္စမ္း၊ မုိးေ၀၊ စာေပသစ္၊ေမာ္ဒန္၊ ပုိ႔ေမာ္ဒန္၊ Collage၊ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္းေလာက္မွာ LP, Post LP, Neo Modren, Collage, Experimental Poetry, Prose Poem ေနာက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္လက္လမ္းမမွီႏုိင္တဲ႕ ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားေတြ အမ်ားႀကီးက်န္ပါေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္အတြက္ကေတာ႕ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲလာတဲ႕ ကဗ်ာပုံသ႑န္ဟာ အခ်ိန္တစ္ခုၾကာေအာင္ေသေနတဲ႔ ပုံသ႑ာန္ကုိ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔ လာရာက ေပါက္ဖြား လာခဲ႕တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲလာတဲ႔ ကဗ်ာပုံစံသစ္ေတြကို လက္ခံ၊ အႏုပညာစစ္မွန္ၿပီး အမ်ား လက္ခံရင္ ေနရာတစ္ခုက်န္ခဲ႕ လိမ္႕မယ္လုိ႕ ခံယူထားၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ ကဗ်ာစီးေၾကာင္းကုိ ၂၀၀၇ ေနာက္ပုိင္းမွာ ေျပာင္းလဲခဲ႕။ အရင္ေရးေနက် ငါ ကုိယ္စားျပဳ ေတြ၊ အေၾကာင္းအရာရွာ စကားလုံးအလွအပေတြနဲ႕တန္ဆာဆင္၊ ဖတ္ၿပီးရင္ ၿပီးၿပီဆုိတဲ႕ ကဗ်ာေတြကုိ ၿငီးေငြ႔ခဲ႕။ ဘာသာစကား ကုိ အႀကိဳက္ေတြ႔မိၿပီး ေလ႔လာဖုိ႕ အားထုတ္ခဲ႕။ ကုိယ္တုိင္ေတြ႔ရွိခံစားရတဲ႕ ဘာသာစကားရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပုံ၊ ဘာသာစကားရဲ႕ ရုိးရွင္းတဲ႔ အဓိပၸာယ္နဲ႕ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္တည္ေဆာက္ပုံကုိ အတုယူခဲ႕။ အခုအခ်ိန္ထိေတာ႔ ဘာသာစကား ကဗ်ာေတြကို စမ္းသပ္ ေရးဖြဲ႕ေနဆဲ။ ဘယ္လုိ ျဖစ္ျဖစ္ အၾကိဳက္ေတြ႕တာကသပ္သပ္၊ ကုိယ္တုိင္ေရးလုိက္မိတဲ႕ ကဗ်ာက သပ္သပ္ဆုိေပမဲ႕ ကဗ်ာ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုဟာ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုျဖစ္ခဲ႕ၿပီ ဆုိတာေတာ႕သိရွိခဲ႕။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ ကုိယ္႔တံဆိပ္ကုိယ္ကပ္ ပင္လယ္ကုိ ျဖတ္ဖုိ႕ ဆက္လက္ ထြက္ ခြာ လာ ခ ဲ႔ ၿပီ ။
မင္းနဒီခ
No comments:
Post a Comment