ဟယ္လုိ အသံၾကားလား ကြ်န္ေတာ္ ေအဒီ ၄၅၄၅
ကေနဖုန္းေခၚေနပါတယ္
စာအုပ္အမည္
ေအဒီ ၄၅၄၅ ( ေခတ္ေပၚကဗ်ာစုစည္းမႈ)
ေရးသူ ေမာင္စုိးသစ္(
မႏၱေလး)
ထုတ္ေ၀သည္႔ ကာလ ၂၀၁၂ ၊ ေအာက္တုိဘာ
ထုတ္ေ၀သည္႔ တုိက္
ေဆာင္းစုရတီ
၂၀၁၂ သည္
ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားႏွစ္လုိ႔ ေျပာရေလာက္ေအာင္ကို ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ အၿပိဳင္း အရုိင္းဖူးပြင့္လာသည္။
သုိ႔ေသာ္ ကဗ်ာစာအုပ္ေစ်းကြက္အေနျဖင့္ မက္ေလာက္စရာမရွိ။ သုိ႔ေပမဲ႔ ကဗ်ာဆရာေတြက
သတၱိရွိသည္။ ကုိယ္တုိင္ထုတ္ ကုိယ္တုိင္ေ၀ ထုတ္ေ၀သူအျဖစ္ ရဲရင့္စြာ ကဗ်ာ စာအုပ္ေတြ
တစ္အုပ္ၿပီး တစ္အုပ္ထြက္သည္။ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္သည္ ေရးသူကဗ်ာဆရာ၏ သမုိင္း ျဖစ္သလုိ
ျမန္မာကဗ်ာေလာက၏ သမုိင္းတစ္စိတ္တစ္ပုိင္းျဖစ္သည္။ ေတာ္လွန္ကဗ်ာ သည္ သမုိင္းျဖစ္သည္။ သစ္ရြက္အေသမ်ားေပၚမွ ရက္စက္ေသာဂီတသည္ သမုိင္းျဖစ္သည္။ ဂႏၱ၀င္မမ သည္ သမုိင္းျဖစ္သည္။ ထင္း႐ႈးပင္ရိပ္သည္ သမုိင္းျဖစ္သည္။ ယခု
ဆရာ ေမာင္စုိးသစ္ ( မႏၱေလး)သည္ သမုိင္းတစ္ခုကုိ ထုဆစ္လုိက္သည္။ ေအဒီ ၄၅၄၅။
ေအဒီ
၄၅၄၅ သည္ ေမာင္စုိးသစ္( မႏၱေလး) ၏ ပထမဆုံးကဗ်ာလုံးခ်င္းျဖစ္သည္။ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္
ဇူလုိင္တြင္ သာေဇာ္၊ မင္းညိမ္းေသာ္၊ သင္းသက္ခုိင္တုိ႔ႏွင့္ သိဂၤါရေကာင္းကင္ အခ်စ္ကဗ်ာ စာအုပ္၊ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာတြင္ အေမကဗ်ာႏွင့္
စကားေျပမ်ား စုစည္း၍ အေမ႔ေမတၱာ စာအုပ္
ႏွစ္အုပ္ထြက္ခဲ႔ေသာ္လည္း ေခတ္ေပၚကဗ်ာစုစည္းမႈအေနျဖင့္ ေအဒီ ၄၅၄၅ သည္ ပထမဆုံး စာအုပ္ ျဖစ္သည္။ ဆရာ ေမာင္စုိးသစ္သည္
အေနေအးသည္။ အေျပာအဆုိ ရုိးသားသည္။ ပင္ကုိယ္စကား နည္းသည္။ အားနာတတ္လြန္းသည္။ အေမ႔ကို
အရမ္းခ်စ္ေသာ သားတစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး ကဗ်ာအေပၚ တြင္ အႏြံအတာခံႏုိင္ေသာ ကဗ်ာဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။
ကဗ်ာသည္ သူႏွင့္ ေ၀းလုိက္ နီးလုိက္ ၊ ကဗ်ာႏွင့္ သူ႔အၾကားတြင္
ေဘာလုံးေဆာင္းပါးမ်ား၊ လုပ္ငန္းကိစၥမ်ား၊ က်န္းမာေရး စသည္ စသည္ ျဖင့္ အေႏွာက္အယွက္ခံေနရေသာ္လည္း
ေနာက္ဆုံးကဗ်ာႏွင့္ သူ႔ၾကား ဆက္ဆံေရးကေတာ႔ ပ်က္စီး မသြား။ ယခု ေအဒီ ၄၅၄၅ တြင္ ကဗ်ာ (၈၂) ပုဒ္၊ ဆုရ
အေမကဗ်ာရွည္ (၁) ပုဒ္ ပါ၀င္သည္။ ဆရာ စုိးႏုိင္(မႏၱေလးတကၠသုိလ္)ႏွင့္
ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း)တုိ႔မွ မုဒိတာအမွာ ေရးဖြဲ႔ ေပးထား သည္။ စုစုေပါင္းကဗ်ာ
(၈၃) ပုဒ္တြင္ အေမကဗ်ာ၊ မိသားစုကဗ်ာ၊ အခ်စ္ကဗ်ာ၊ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာႏွင့္ ေခတ္ေပၚဟန္
စကားေျပကဗ်ာမ်ား စသည္ျဖင့္ မဂၢဇင္းပုံႏွိပ္ကဗ်ာလက္ရာမ်ားကုိ စုံလင္စြာ ေတြ႔ရ သည္။
ထုိ႔ျပင္ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္၀န္းက်င္က Eagle စာေပ၀ုိင္း၊ ၂၀၀၆ ကေန ယေန႔လက္ရွိ အခ်ိန္ထိ
ျဖတ္သန္းေနေသာ နန္းေရွ႕ Anyway၊ မိသားစုကေဖး၊ ေရႊစြန္မင္းကေဖး စေသာ
စာေပ၀ုိင္းမ်ားမွ ေခါင္းစဥ္ေပးေရးေလ႔ရွိသည္႔ ကဗ်ာအမ်ားစုကိုလည္း ေအဒီ ၄၅၄၅ တြင္
အမ်ားဆုံးပါ၀င္သည္ ကုိလည္းေတြ႔ရသည္။
ဆရာေမာင္စုိးသစ္(
မႏၱေလး) ၏ ကဗ်ာမ်ားသည္ ရုိးရွင္းသည္။ ဖတ္ရလြယ္ကူသည္။ အနက္ အဓိပၸာယ္သုိ၀ွက္မႈနည္းပါးသည္။
ကဗ်ာဖတ္သူႏွင့္တတ္ႏုိင္သမွ်နီးေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ေရးေလ႔ ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္
ဆရာ႔ကဗ်ာေတြကို ဖတ္ရသည္မွာ ဖတ္ၿပီးမွ အေတြးက ျပန္စသည္။ မိမိအဇၥ်တၱကုိ
ေရးဖြဲ႔ေနရာမွ ျပင္ပ ဗဟိဒၶကုိ လွမ္းခ်ိတ္ဆက္သြားသည္။ ` ေသခ်ာတဲ႔ ျမားခ်က္မ်ား´
တြင္ ဇာတ္ပြဲ တစ္ပြဲကုိ ၾကည္႔ေနရာမွ
လက္ေတြ႔အရွိတရား ဘ၀ႀကီးထဲလုိက္ပါသြားသည္႔ လူတစ္ေယာက္ကုိ ေတြ႔ရ သည္။
`မေန႔ညက
ကြ်န္ေတာ္ ဘယ္ေနရာက သရုပ္ေဆာင္ခဲ႔သလဲ
အဲဒါကြ်န္ေတာ္မသိဘူး
ဇာတ္ကားႀကီးေပၚကြ်န္ေတာ္ေျပးတက္လုိက္တယ္
ဘယ္သြားၾကမွာလဲ
ပြဲကူးနီးသလား ေ၀းသလား ဘယ္သူ႔ကုိ ေမးရမွာလဲ
........
သံသရာ
ဇာတ္ေခါင္းမကြဲသေရြ႕ ကြ်န္ေတာ္ ဇာတ္ေဆာင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနဦးမွာ။´
( ေသခ်ာတဲ႔
ျမားခ်က္မ်ား)
ဆရာေမာင္စုိးသစ္၏ စကားလုံးသုံးစြဲမႈကုိ
ဂ႐ုစိုက္သည္။ စကားလုံးတစ္လုံးခ်င္းစီ၏ အားကုိ အျပည္႔အ၀အသုံးခ်သည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏
အလွဓါတ္ျဖစ္သည္႔ ေျပျပစ္စီးဆင္းမႈကုိ ကဗ်ာတုိင္းတြင္ ေတြ႔ရသည္။
`
ဥၾသတံဆိပ္ေတြမပါ
ရြက္၀ါစြန္လြတ္ပြဲေတြလည္း မျမင္လုိက္ရဘဲ
ျပကၡဒိန္ထဲက လိပ္စာအတုိင္း
ေႏြဦးက ခုႏွစ္လႊာတုိက္ခန္းေပၚ ေျပးတက္လာခဲ႔ ´
( ၿမိဳ႕ႀကီးသားေႏြ)
` ရင္ခုန္ေနက်
ရယ္သံလြင္လြင္ေလးေတြ မုိးေခါင္ေနတဲ႔ ငါ႔ဥတုမွာ
ေႏြဦးႀကိဳးတန္းေပၚ
ကဆုန္ေပါက္ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ႔ သစ္ရြက္ေတြလုိ
ေၾကြခ်င္ရက္လက္တုိ႔
ရင္တစ္ခင္းလုံး အလြမ္းနင့္ေအာင္ ၀ါတယ္´ (
တိတ္တခုိး)
`
အေဖ႔လယ္ယာေျမမွာ အေဖစုိက္ပ်ဳးိခဲ႔တဲ႔ ဂ်ဳံခင္းေလးဟာ ကြ်န္ေတာ္ပါ
အခုေတာ႔ ၿမိဳ႕ျပမီးေတာက္မီးလွ်ံထဲမွာ
ကိတ္မုန္႔တစ္လုံးျဖစ္လာလိမ္႔ႏုိးႏုိးနဲ႔
အေဖမဆုိျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ သီခ်င္းေတြ လူျဖစ္ေအာင္
ဆက္ဆုိေနခဲ႔မိတယ္´ ( အေဖ)
` ေပါက္ကြဲတယ္
ဆုိတာ ကြဲေပါက္သြားတဲ႔ ဒဏ္ရာတစ္ခုလား
၀ဋ္ရွိလုိ႔ ခံရတယ္ဆုိရင္ ခံရတဲ႔ ဒဏ္ရာေတြကို
၀တ္ပစ္လုိက္မယ္´။( အလင္း -၃)
ဆရာေမာင္စုိးသစ္သည္အပတ္စဥ္ထုတ္
မႏၱေလးဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္တြင္ အားကစား ေဆာင္းပါးမ်ား အပတ္စဥ္ေရးသားခဲ႔သည္။
ဆရာ႔ေဆာင္းပါးမ်ားသည္ ေဘာလုံးကုိ အေျခခံေရးသား ေသာ္လည္း ေဆာင္းပါးအသိမ္းတုိင္းတြင္
လူ႔ေလာကသဘာ၀နဲ႔ ေလာကဓံကို ႏွဳိင္းယွဥ္ခ်ျပသြားသည္။ မင္နီအတားခံရေသာ ကဗ်ာေခတ္တြင္
ဆရာသည္ ေဘာလုံးအားကစားနဲ႔ ေလာကအျမင္၊ ေရြ႕လ်ား ေနသာ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေန၊ ေခတ္ရဲ႕ရုိက္ခတ္မႈ၊
ေလာကဓံမ်ားကုိ ယွဥ္တြဲခ်ိတ္ဆက္ကာ ကဗ်ာမ်ား ေရးသားခဲ႔သည္။
`တစ္ရာသီလုံး႐ႈံးပြဲမရွိစံခ်ိန္တင္ႏုိင္ခဲ႔တဲ႔ဂန္းနားေတြလည္း ဒီႏွစ္ေတာ႔ရာသီလက္က်န္တ၀က္လုံးဖိအားေတြေအာက္ႏြံနစ္ေတာ႔မွာလား(မိသားစုေဘာလုံးအသင္း)
` ခင္ဗ်ား
ေနာက္ေက်ာက ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာေတြ စုတ္ၿပဲသြားတဲ႔အခါ ခင္ဗ်ားေနာက္ေက်ာက နံရံဟာ ဘယ္လုိ
တံတုိင္းလဲ စဥ္းစား´ (ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ကလပ္မွာ)
ေအဒီ ၄၅၄၅ တြင္ ဆရာေမာင္စုိးသစ္သည္
သူ၏ေခတ္ၿပိဳင္အာ႐ုံခံစားမႈကုိ ေခတ္ေပၚဟန္ျဖင့္ ေရးဖြဲ႔ခဲ႔သလုိ
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာဆရာေတြ အသုံးမ်ားေသာ ပုံစံတစ္ခုျဖစ္သည႔္ စကားေျပကဗ်ာ မ်ားျဖင့္ လည္း
ေရးသားဖြဲ႔ႏြဲ႔ခဲ႔သည္။ `ဒီေန႔ေခါင္းစဥ္က
႐ုပ္႐ွင္၊ သူပဲေမး သူပဲေျဖ ၿပီးေတာ႔၊ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ၊ အမည္ေပးမထား၊ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္
အျခားေသာကလပ္မ်ား၊ ဟုိလုိလုိဒီလုိလုိ သူလုိလုိကုိယ္လုိလုိ ၿပီးေတာ႔လည္း ခင္ဗ်ား၊
ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ကလပ္မွာ၊ ေရာင္းရန္မဟုတ္ပါ´ စသည္႔ကဗ်ာမ်ားသည္
စကားေျပဟန္ျဖင့္ ေရးသားထားေသာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ားျဖစ္သည္။ ဒီေနရာမွာ ေခတ္ေပၚ စကားေျပ
ကဗ်ာမ်ားလုိ႔ ကြ်န္ေတာ္သုံးစြဲလုိက္ရတာကေတာ႔ အစဥ္အလာ ပင္မကဗ်ာ ေရးဟန္ကေန ပုံသ႑ာန္
အရသာ ခြဲထြက္လာခဲ႔ေပမယ္႔ အႏွစ္သာရနဲ႔ စကားလုံးသုံးစြဲပုံနည္းနာေတြကေတာ႔ ေခတ္ၿပိဳင္
ကဗ်ာရဲ႕ ရနံ႔ျဖာမႈနည္းေသးသည္ဟု ယူဆေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေခတ္ေပၚျဖစ္ေစ၊
ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္ေစ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္အတြက္ ကဗ်ာဆုိသည္မွာ စက္ရုံထုတ္ကုန္ပစၥည္းမဟုတ္၊
ဘယ္ကဗ်ာ ဘယ္ အမ်ဳိးအစား၊ ဘယ္လုိတကၠနစ္နည္းနာေတြပဲ တံဆိပ္ကပ္ကပ္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္သည္
ကဗ်ာဓါတ္ ၾကြယ္၀ျခင္းမ်ားစြာႏွင့္ ကဗ်ာေျမာက္ေနဖုိ႔သည္ အေရးအႀကီးဆုံးသာျဖစ္သည္။ `ရုပ္တု၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ မဆုိင္တဲ႔ကဗ်ာ´
မ်ားအတြက္ ဆရာ ေမာင္စုိးသစ္ ( မႏၱေလး)ကုိ ေက်းဇူးစကားဆုိရင္း ကြ်န္ေတာ္ ေအဒီ ၄၅၄၅
ကေန ကမာၻႀကီးကုိ ဖုန္းလွမ္းဆက္လုိက္သည္။
ဟယ္လုိ
။အသံၾကားလား။ ကြ်န္ေတာ္ ေအဒီ ၄၅၄၅ ကေန ဖုန္းေခၚေနပါတယ္။
မင္းနဒီခ
No comments:
Post a Comment