Friday, April 12, 2013

အေတာင္မဲ႔ေသာ



အေတာင္မဲ႔ေသာ
     ညေနငွက္မ်ား အျမင့္ပ်ံသြားၾကၿပီ။ လွဳပ္ခါက်န္ရစ္ေသာ သစ္ကုိင္းဖ်ားေပၚမွ စိတ္သည္ လုိက္ပါ ပ်ံသန္းသြားရန္ အားယူေနသည္လား မသိတတ္။ အခ်ိန္ေတြ လ်ပ္ျပတ္သလုိကုန္ဆုံးသြားခဲ႔ေသာ္လည္း ဒီေန႔ အထိ အေ၀းၿမိဳ႔ေလးတစ္ၿမိဳ႕မွ  မည္သည္႔စာတစ္ေစာင္မွ် ကြ်န္ေတာ္႔ဆီ ေရာက္မလာခဲ႔။ ေမွ်ာ္လင့္ေနေသာ တစ္စုံ တစ္ရာသည္  မည္သည္႔အရာမွန္း ေသခ်ာမသိေသာ္လည္း တစ္စုံတစ္ရာကို ေမွ်ာ္ေနမိသည္ကား အမွန္ ပင္။
            ျပတင္းတံခါးမ်ားကုိ ပိတ္လုိက္သည္။ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ၾကည္႔မိေတာ႔ ညသည္ ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက ကြ်န္ေတာ္႔ အခန္းထဲ အလုိမတူဘဲ ေရာက္ရွိေနသည္မသိ။ အခန္းေထာင့္၌လဲက်ေနေသာ ေဟာ္လုိဂစ္တာတစ္လုံး ရွိသည္။ မတီးတာၾကာၿပီျဖစ္သည္႔ ေဟာ္လုိဂစ္တာေလးမွ ပုိးႀကိဳးမ်ားသည္ ပ်င္းရိေပ်ာ႔ေခြကာ အလုိလုိညြတ္က်ေန
သည္။ ၀ပ္အားျပည္႔မလင္းႏုိင္ေသာ မီးသီးေလးတစ္လုံး၏ အလင္းမွာ လွဳပ္ရမ္းေနေသာ အရိပ္မည္းမ်ားက ျမဴးၾကြ ကခုန္ေနေသာ ၀ိဥာဥ္မ်ားႏွင့္ တူေနသည္။ တိတ္ဆိတ္မႈသည္ ေျခာက္ျခားထိတ္လန္႔ဖြယ္ေကာင္းေသာ ဇာတ္၀င္ခန္း တစ္ခန္းကုိ ရုိက္ကူးရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနေသာဆက္တင္တစ္ခုလုိ။ စာေရးစားပြဲေပၚတြင္ လက္စမသတ္ရေသးေသာ ကဗ်ာစာရြက္မ်ားျပန္႔က်ဲေနသည္။ ျပန္႔က်ဲေနေသာ ကဗ်ာစာရြက္အပုိင္းအစမ်ားထဲမွ ထြက္က်ေနေသာ စကားလုံမ်ား သည္ စားပြဲေအာက္ေျခတြင္ ဟိုတစ္ခ်ဳိ႔ ဒီတစ္ခ်ဳိ႕။ ရုတ္တရက္ နားထဲတြင္ စူးရွနာက်င္စြာ ေအာ္ဟစ္လုိက္ေသာ အသံတစ္သံကုိ ၾကားလုိက္သည္။ ဘာျဖစ္တာလဲ။ ဘယ္ေနရာက ေအာ္လုိက္တာလဲ။ ဘယ္သူက ဒီေလာက္ အထိ ျပင္းျပင္းရွရွေအာ္လုိက္တာလဲ။ ေသြးေတြ အမ်ားႀကီးထြက္သြားၿပီလား။ ေသနတ္သံေတြ ဗုံးသံေတြေတာ႔ မၾကားမိဘူး။ ဒါဆုိ တုတ္ေတြ ဓါးေတြနဲ႔ ျပႆနာျဖစ္ေနၾကတာလား။ ေအာ္တဲ႔သူက အခု အသက္ေရာ ရွိေသး ရဲ႕လား။ ေဘးအိမ္တစ္အိမ္က ၾကည္႔႐ႈေနတဲ႔ ဇာတ္ကားတစ္ကားထဲမွ အသံမ်ားလား။ ဒါမွမဟုတ္ အခန္းအျပင္ က ေအာ္သံေရာ ဟုတ္ရဲ႔လား။ ဒီအခန္းက်ဥ္းေလးထဲကေရာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလား။ ဘာစားစရာတစ္ခုမွ ရွာမေတြ႔တဲ႔ ၾကြက္တစ္ေကာင္ရဲ႔ ေပါက္ကြဲသံမ်ားလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီအခန္းထဲမွာ သူ႔အျပင္ ေနာက္ထပ္တစ္ေယာက္ေယာက္မ်ား ရွိေနလုိ႔လား။ ဘယ္သူ႔ရဲ႕ ပိတ္ေလွာင္ျခင္းမ်ဳိးနဲ႔မွ မဟုတ္ဘဲ ကုိယ္တုိင္လုိလုိခ်င္ခ်င္ အက်ဥ္းကခံေနတဲ႔ သူ႔လုိ လူမ်ဳိးေနာက္တစ္ေယာက္မ်ား ရွိေနလုိ႔လား။ အေသအခ်ာ ျပန္နားစုိက္ေထာင္ၾကည္႔လုိက္ေတာ႔ ဘာသံမွ မၾကားရဘဲ တစ္ခန္းလုံးတိတ္ဆိတ္ေနျပန္သည္။ တခ်က္ခ်က္နဲ႔ ေအာ္ျမည္ေနေသာ တုိင္ကပ္နာရီအသံမွ လြဲ၍ တျခား မည္သည္႔အသံမွ် မၾကားရ။
            အိမ္အျပင္မွာ ႏွင္းေတြ ေဖြးေဖြးလွဳပ္က်ေနၿပီလား။ မုိးေတြ တဖြဲဖြဲရြာေနၿပီလား။  သစ္ရြက္ေတြ ေ၀႕လည္ ၀ဲခါၿပီး ေၾကြက်ေနၿပီလား။ တံခါးေခါက္သံသဲ႔သဲ႔ ၾကားလုိက္သည္။ သူမ ျပန္လာၿပီလား။ မျဖစ္ႏုိင္။ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ႏုိင္။ သူမသည္ ကြ်န္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ေလွာင္ခ်ဳိင့္တံခါးကုိဖြင့္၍ ပ်ံသန္းခြင့္ေပးထားေသာငွက္ကေလး တစ္ေကာင္
ျဖစ္သည္။ ဟုိးအရင္တစ္ခ်ိန္ကေတာ႔ သူမသည္ ကြ်န္ေတာ္၏ ေျခေထာက္မ်ားကုိ ပြတ္သပ္ ေဆာ႔ကစားေလ႔ ရွိေသာ ေၾကာင္ကေလးတစ္ေကာင္သာ ျဖစ္သည္။ သူမ ဘယ္လုိေျပာင္းလဲသြားမွန္း မသိရွိလုိက္သည္ကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔အားနည္းခ်က္ျဖစ္သည္။ တခါတရံ တုိက္ဆုိင္မႈ ဒါမွမဟုတ္ ျပင္းျပေသာ စိတ္ဆႏၵရွိေသာ အခါမ်ဳိး တြင္ေတာ႔ သူမကုိ သတိရေၾကာင္း ၀န္ခံပါသည္။ သူမသည္ ကြ်န္ေတာ္႔ကမာၻေလးထဲမွ ထြက္ခြာသြားတာ ၾကာၿပီ
ျဖစ္သည္။
            တကယ္တမ္း ကြ်န္ေတာ္ငတ္မြတ္ေနသည္႔အရာမွာ ေမတၱာတရားသာ ျဖစ္သည္။ အေဖ ကြ်န္ေတာ္႔ကုိ စကား မေျပာေတာ႔တာ ၾကာၿပီျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ေမြးကတည္းကလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ မေမြးခင္ကတည္း ကလည္းျဖစ္ႏုိင္သည္။ ကြ်န္ေတာ္လူမွန္းသိတတ္စအရြယ္မွ စ၍ အေဖ႔အသံကုိ ကြ်န္ေတာ္မၾကားဘူးပါ။ အေမသည္ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ အေဖတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ခဲ႔သည္။ အေမ႔အား အေဖ႔အသံထြက္အတုိင္း စကားေျပာရန္ ကြ်န္ေတာ္မေတာင္းဆုိဘူးပါ။ ကြ်န္ေတာ္ ေတာင္းဆုိမိသည္မွာ အေဖ႔ဓါတ္ပုံေလးတစ္ပုံသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိေန႔မွ စ၍ အေမသည္ ကြ်န္ေတာ့္အား စကားမေျပာေတာ႔။ ၾကည္႔ဖူးခဲ႔ေသာ ရုပ္ရွင္ကားတစ္ကား၏ ဇာတ္၀င္ခန္းထဲမွ ဇာတ္ကြက္တစ္ခုလုိ မုိးေတြ ရြာ ေလေတြ အရမ္းတုိက္ေသာ ေန႔တစ္ေန႔တြင္ အေမသည္ သစ္ပင္ႀကီး ကုိ ေဇာက္ထုိး လွည္႔ကာ ကြ်န္ေတာ္အား ထားခဲ႔သည္။ ထုိသုိ႔ အေမထြက္သြားေသာ ေန႔က အေမ႔ဓါတ္ပုံ က်မကြဲခဲ႔သည္ မွာ ေသခ်ာ
ေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္႔အိမ္ကေလးတြင္ အေမ႔ဓါတ္ပုံ ရွိမရွိမွာ မေသခ်ာခဲ႔ပါ။
ကံၾကမၼာသည္ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ စကားေျပာေဖာ္အျဖစ္ အထီးက်န္ျခင္းႏွင့္ တိတ္ဆိတ္ျခင္းကုို ေပးသနား ခဲ႔သည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္ ေနတတ္ထုိင္တတ္ရွိခဲ႔သည္။ ဒီအခန္းက်ဥ္းေလးသည္ ကြ်န္ေတာ္႔ အတြက္ အေမခ်န္ထားခဲ႔ေပးသည္႔ တခုတည္းေသာ အေမြျဖစ္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ အေမမေပးဘဲ ရရွိခဲ႔သည္ ေနာက္ထပ္ အေမြ တစ္ခုမွာ အားနာတတ္ျခင္းအတတ္ပညာျဖစ္ပါသည္။  ကြ်န္ေတာ္သည္ ဇရာကုိ အားနာစြာျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္႔အခန္းေလး ထဲတြင္ ေနခြင့္ေပးခဲ႔သည္။ အားနာစြာျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္႔ အစာအိမ္ကုိ တစ္ေန႔ ထမင္းႏွစ္နပ္ေကြ်းမိသည္။ ေနာက္ပုိင္း တြင္ ပုိ၍အားနာစြာ ထမင္းတစ္နပ္သာ ေကြ်းမိေသာလည္း အားနာစြာျဖင့္ ေရမ်ားမ်ားတုိက္ခဲ႔ပါသည။ ထုိ႔ျပင္ ဆာေလာင္ျပင္းျပေနေသာ မိန္းမေလးတစ္ေယာက္အား အားနာစြာျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္႔ႏွလုံးသားကုိမွ ခ်ေကြ်းခဲ႔မိသည္။ ထုိမိန္းကေလးသည္ ေၾကာင္တစ္ေကာင္ျဖစ္ေနမွန္း ကြ်န္ေတာ္မသိခဲ႔။
အခုေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ ေနတတ္ထုိင္တတ္ခဲ႔ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ လူ႔ဘ၀၏ ေပ်ာ္ရႊင္ေက်နပ္စရာ အေကာင္းဆုံး အရာမွာ တိတ္ဆိတ္စြာ ေနထုိင္ျခင္းႏွင့္ အေကာင္းမြန္ုဆုံးအေဖာ္မွာ အထီးက်န္ျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္ အခ်ိန္ကာလာမ်ားစြာအား သင္တန္းေၾကးေပးၿပီး ကြ်န္ေတာ္သင္ယူတတ္ေျမာက္ခဲ႔ၿပီ ျဖစ္သည္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ နရံတြင္ ၀ါက်င္ေျခာက္ေသြ႔ေနေသာ ျပကၡဒိန္ေဟာင္းတစ္ခုရွိသည္။ မနက္ျဖန္ဘာေန႔လဲ။ အဲဒီလုိမဟုတ္ရင္ ဒီေန႔ဘာေန႔လဲ။ ေသာၾကာလား။ စေနလား။ ကုိရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲ ဒီေန႔ ဘာလာမွာလဲ။ ေဘာလုံးပြဲရွိလား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ကေတာ႔ ေန႔တုိင္းသည္ တနဂၤေႏြျဖစ္သည္။ အရင္တခ်ိန္က ေစာင္႔ေမွ်ာ္ခဲ႔ရေသာ တနဂၤေႏြမ်ားသည္ အခုေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ ဘယ္လုိ အဓိပၸာယ္တစ္ခုမွ ရွိမေနေတာ႔။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ လသာေသာညမ်ားတြင္  ထုပ္ဆီးတုိးတမ္း ကစားခ်င္ပါေသးသည္။ ထမင္းရည္ပူေလာင္မည္ ကုိ ကြ်န္ေတာ္ မေၾကာက္ေတာ႔။ ပူေလာင္ျခင္းသည္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ တရင္းတႏွီးျဖစ္ေနေသာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ သာ ျဖစ္ပါသည္။ အရာရာသည္ တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္စြာျဖင့္ တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလဲသြားခဲ႔ၿပီ။ မ်က္ႏွာက်က္တြင္ တြဲေလာင္းက်ေနေသာ ပင့္ကူတစ္ေကာင္ကုိ ေတြ႔သည္။ သူ႔ေထာင္ေခ်ာက္ႏွင့္သူ ျပန္မိေနသာ ပင့္ကူတစ္ေကာင္မွာ ကြ်န္ေတာ္ျဖစ္သည္။
             ညသည္ သူ႔အေတာင္ပံကုိ တဖ်တ္ဖ်တ္ခတ္၍ ပ်ံေတာ႔မည္။ လွဳပ္ခါက်န္ရစ္ေသာ အခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွ လူတစ္ေယာက္သည္ လုိက္ပါပ်ံသန္းသြားရန္ အားယူလုိက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔တြင္ အေတာင္ပံမ်ားမရွိ။ သူ႔တြင္ အေတာင္ပံမ်ားမရွိေသာေၾကာင့္ အခန္းေလးထဲတြင္ သူသည္ အရင္အတုိင္း တိတ္ဆိတ္စြာ က်န္ေနခဲ႔ရျပန္သည္။ အခ်ိန္ေတြ လ်ပ္ျပတ္သလုိကုန္ဆုံးသြားခဲ႔ေသာ္လည္း ဒီေန႔ အထိ အေ၀းၿမိဳ႔ေလးတစ္ၿမိဳ႕မွ  မည္သည္႔စာတစ္ေစာင္မွ် ကြ်န္ေတာ္႔ဆီ ေရာက္မလာခဲ႔။ ေမွ်ာ္လင့္ေနေသာ တစ္စုံ တစ္ရာသည္  မည္သည္႔အရာမွန္း ေသခ်ာမသိေသာ္လည္း တစ္စုံတစ္ရာကို ေမွ်ာ္ေနမိသည္ကား အမွန္ ပင္ ျဖစ္သည္။

မင္းနဒီခ
Instyle Magazine. Dec, 2012

No comments:

Post a Comment