Friday, April 19, 2013

ပင္လယ္ႏွင့္ မိတ္ဆက္ျခင္း - သစၥာနီ


ပင္လယ္ႏွင့္ မိတ္ဆက္ျခင္း - သစၥာနီ

စာအုပ္အမည္             - ပုိးသားေရာင္ပင္လယ္လမ္း
ေရးသူ                          - မင္းနဒီခ
ထုတ္ေ၀သည္႔တုိက္     -ၾကယ္နီ
ထုတ္ေ၀သည္႔ကာလ   - မတ္လ၊ ၂၀၁၂
တန္ဖုိး                          - ၁၅၀၀ က်ပ္

(၁)
            ကဗ်ာစာအုပ္ေလးေတြအေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္ေရးတဲ႔အခါ က႐ုဏာထားတဲ႔ အခ်က္တစ္ခ်ဳိ႕ ႐ွိပါတယ္။ (၁) အဲဒီကဗ်ာဆရာဟာ ျမန္မာကဗ်ာေလာကမွာ အသိအမွတ္( အမ်ားက) အျပဳခံရတဲ႔သူ။ ဒါမွမဟုတ္ ( ကြ်န္ေတာ္႔ အျမင္) အျပဳခံထုိက္တဲ႔သူ ျဖစ္ရပါမယ္။ အဲဒါဆုိ ကြ်န္ေတာ္ေရးစရာ ကဗ်ာဆရာေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေနေသးတာ သတိျပဳမိလိမ္႔ၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ (ဥပမာ- ခရမ္းျပာထက္လူ၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာ္စြာ၊ မင္းေဆြႏွစ္ စသျဖင့္ေပါ႔ေလ)။ တစ္ဦးကုိ တစ္ႀကိမ္ပဲေရးမွ အပတ္လည္မယ္လုိ႔ ကြ်န္ေတာ္က ဆုံးျဖတ္ထားတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ ေရးစရာ ကဗ်ာဆရာေတြ က်န္ေနေသးတဲ႔တုိင္ေအာင္ တစ္ခ်ဳိ႕ ကဗ်ာဆရာဆရာေတြဟာ တစ္ႀကိမ္ ေရးၿပီးေပမယ္႔ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ျပန္ေရးဖုိ႔ လုိအပ္လာေနတယ္ဆုိတာ ေတြ႔ရတယ္။ ( ဥပမာ- ေဇယ်ာလင္း ၊ စုိင္း၀င္းျမင့္ စသျဖင့္) တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ ကဗ်ာဆရာေတြ ( အမ်ားအားျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္အခ်ဳိ႔ ဥပမာ - ေအာင္ခ်ိမ္႔၊ သုခမိန္လွဳိင္၊ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ တုိ႔ရဲ႕ ) ကဗ်ာစာအုပ္ေတြကုိ မေရးဘဲ တမင္ခ်န္လွပ္ထားခဲ႔တယ္။ ဒါကလည္း အေၾကာင္းေတြ ရွိပါတယ္။ အေကာင္းေျပာရရင္ အခ်င္းခ်င္းေျမွာက္ေနတယ္လုိ႔ ထင္မယ္။ မေကာင္းတာေျပာရရင္ သူ႔ထက္မသာေအာင္ ႏွိပ္ကြပ္ေနတယ္လုိ႔ ထင္မယ္။
            ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္သတိထားၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနတာ တစ္ခုရွိပါတယ္။ လူငယ္ကဗ်ာဆရာကေလးေတြရဲ႔ စာအုပ္ေတြကို ေရြးခ်ယ္တင္ဆက္ေနတာပါပဲ။ ဒါက အခုမွ ကဗ်ာေလာကထဲ ၀င္လာတဲ႔ လူငယ္ေတြကို ကဗ်ာဖတ္ပရိသတ္နဲ႔ မိတ္ဆက္လမ္းေၾကာင္းေပးတဲ႔ သေဘာပါပဲ။ ဒီအလုပ္ကုိ ကြ်န္ေတာ္အေပၚစီးက လုပ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ ေရွ႕က ေရးခဲ႔တဲ႔ ကဗ်ာဆရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကြ်န္ေတာ္ ဂုဏ္တင္ ေပးစရာမလုိေအာင္ သူတို႔ဘာသာ အခုိင္အမာတည္ေဆာက္ထားႏုိင္တဲ႔သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။  ကြ်န္ေတာ္က တစ္ေန႔ အသုံး၀င္လုိ ၀င္ျငား မွတ္တမ္းမွတ္ရာ ျပဳစုေပးတဲ႔ အဆင့္ထက္ ဘာမွ မပုိပါဘူး။ အခုတစ္ပတ္ေတာ႔ လူသစ္တစ္ဦးျဖစ္တဲ႔ မင္းနဒီခရဲ႕ ကဗ်ာစာအုပ္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးလုိက္ပါတယ္။
(၂)
            ေ႐ွ႕ မွာ အမွာစာ ေရးထားသူ ႏွစ္ေယာက္၊ ေမာင္ၾကည္သာ ( ေတာင္တြင္း) နဲ႔ ေနမ်ဳိး တုိ႔ရဲ႕ အမွာစာေတြနဲ႔ သူကုိယ္တုိင္ေရးထားတဲ႔ ပင္လယ္မ်ားကုိ ျဖတ္သန္းျခင္း ( ပိေတာက္ပြင့္သစ္) ဆုိတာေတြ ဖတ္ၾကည္႔႐ုံနဲ႔ မင္းနဒီခရဲ႕ ကဗ်ာဘ၀နဲ႔ ကဗ်ာေတြအေၾကာင္း အေတာ္အတန္ သေဘာေပါက္ နားလည္ႏုိင္ ပါလိမ္႔မယ္။ အဲဒီစာအုပ္ ပူးတြဲပါတဲ႔ စာသုံးပုဒ္ဟာ သူ႔ကဗ်ာဖတ္တဲ႔သူကုိ အႀကီးအက်ယ္ အေထာက္အပံ႔ ေပးပါလိမ္႔မယ္။ ဒါမွမဟုတ္လည္း အႀကီးအက်ယ္ စိတ္အေႏွာက္အယွက္လည္း ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ကဗ်ာမဖတ္ခင္ ကဗ်ာဖတ္သူရဲ႕ အာ႐ုံငါးပါးကုိ ႀကိဳတင္ျပဌာန္းႏုိင္တဲ႔ အေျခအေနရွိလုိ႔ပါပဲ။
            ဒီစာအုပ္ထဲမွာ မင္းနဒီခေရးတဲ႔ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ကေန ၂၀၁၁ အတြင္းေရးခဲ႔တဲ႔ ကဗ်ာေတြ ပါပါတယ္။  တစ္ခ်ဳိ႕ကဗ်ာေတြေနာက္မွာ ၿပီးခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ကာလေရာ ေဖာ္ျပခံရတဲ႔ မဂၢဇင္းေရာ မပါပါဘူး။ သူက သူ႔စာထဲမွာ အေထာက္အထားအရ အြန္လုိင္းသုံးပုံရၿပီး အြန္လုိင္းေပၚမွာ ေရးခဲ႔တဲ႔ ကဗ်ာေတြ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။  ဘာကုိမွ မငဲ႔တဲ႔ စိတ္နဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေရးခဲ႔လုိ႔လားမသိ။ မဂၢဇင္းထဲမွာ ပါတဲ႔ ကဗ်ာေတြထက္ ပုိေကာင္းေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
            သူ႔ေရွ႕ပုိင္းကဗ်ာေတြကေတာ႔ သာမန္ေမာ္ဒန္လူငယ္ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ စံခ်ိန္စံႏႈန္းအျပည္႔နဲ႔ပါ။ ဥပမာ - မုိး၊ ေဆာင္ဓါး၊ ပင္လယ္၊ အေၾကာင္းတရားမ်ား စသျဖင့္ေပါ႔။ တာရာမင္းေ၀ရဲ႕ ကဗ်ာအရိပ္ နည္းနည္းလႊမ္းသလုိ ရွိေပမယ္႔ အဆင့္အတန္း႐ွိ႐ွိ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အျပစ္ေျပာမယ္ဆုိရင္ နည္းနည္းတုိေနတာပဲ ေျပာစရာရွိတယ္။ သမာၻရွိရွိနဲ႔ ဆြဲဆန္႔လုိက္မယ္ဆုိရင္ ဒီထက္ေကာင္းတဲ႔ ကဗ်ာေတြ ျဖစ္လာမွာပါ။
            မင္းနဒီခမွာ အားသာတဲ႔ အခ်က္က သူဟာ ကဗ်ာအယူ၀ါဒေရးရာကုိ စိတ္ပါ၀င္စားၿပီး ေလ႔လာလုိက္စား တယ္ဆုိတာပါပဲ။ ျမန္မာႏုိင္ငံက ကဗ်ာေရးသူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ( အထူးသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္က ကဗ်ာဆရာေတြ) ကဗ်ာဆရာရဲ႕ အလုပ္က ကဗ်ာေရးဖုိ႔သက္သက္ပဲလုိ႔ ယုံၾကည္ၾကတယ္။ ကဗ်ာအယူအဆ၊ ကဗ်ာ၀ါဒ၊ ကဗ်ာသေဘာတရားေတြကုိ ေလ႔လာေလ႔မရွိဘူး။ အခုေခတ္ လူငယ္ကဗ်ာဆရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ႔ ဒီလုိေလ႔လာရတာ ၀ါသနာပါၿပီး  ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ အယူအဆဆုိင္ရာ ေဆာင္းပါးေတြေတာင္ ေရးၾကတယ္။ ( ဥပမာ - သူရနီ၊ ေအာင္ပုိင္စုိး၊ ေဇာ္လူစိမ္း၊ ေစတ စသျဖင့္ေပါ႔)။
            ေနာက္တစ္ခ်က္  သူကုသို္လ္ေကာင္းတာက သူ႔ေဘးမွာ သူ႔ကုိ ေ၀ဖန္အႀကံေပးႏုိင္တဲ႔ ေမာင္ၾကည္သာ ( ေတာင္တြင္း)၊ ေနမ်ဳိး စတဲ႔ သူေတြ ရွိေနတာပါပဲ။ ဒီစာအုပ္ေနာက္ပုိင္း ကဗ်ာေတြမွာ သူက ေခတ္ေပၚ လမ္းေၾကာင္းကေန ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာလမ္းေၾကာင္းကို ျပတ္ျပတ္သားသား ကူးေျပာင္းစ ျပဳေနတာကုိ ေတြ႔ရ ပါတယ္။ ေစာေစာပုိင္း ကဗ်ာေတြဟာ  သူကုိယ္တုိင္ စမ္းသပ္ဆဲကာလမုိ႔  ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာလကၡဏာေတြ သိပ္ပီပီျပင္ျပင္ မရွိလွေပမယ္႔ ေနာက္ပုိင္း ကဗ်ာတစ္ခ်ဳိ႕ မွာေတာ႔  ပီပီျပင္ျပင္ေရာက္ႏုိင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ (ဥပမာ- ဘယ္လုိျဖည္႔ျဖည္႔ မျပည႔္ဘူးလား ကုိျပည္႔၊ ကဗ်ာကုိ ဘယ္လုိေရး၊ ခင္ဗ်ားစီးေနတာ ဘယ္ရထားလဲ၊ အျခား အျခားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ အျခား၊ ၿငိမ္သက္တစ္မိနစ္ စသည္႔ ကဗ်ာမ်ား၊) အဲဒီကဗ်ာေတြဟာ  ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာကုိ စြဲလမ္းႏွစ္ၿခိဳက္သူေတြ မျငင္းဆန္ႏုိင္တဲ႔ ကဗ်ာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တခါတေလမွာေတာ႔ သူ႔ဆီမွာ စုိင္း၀င္းျမင့္ ၾသဇာကုိ ရုိးတုိးရိပ္တိတ္ျမင္လုိက္ရသလုိပါပဲ။
            ပုဂၢလိက ခံစားခ်က္ကုိ အေလးထားတဲ႔ မိသားစုဘ၀ကဗ်ာေလးေတြလည္း သူဟာ ဖြဲ႔ဆုိဖုိ႔ မေမ႔ေလ်ာ႔ခဲ႔ပါဘူ။ ဥပမာ- သားသားေလးလား မီးမီး၊ ပုိးပုိး  စတဲ႔ ကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္ဟာ သူ႔သမီးေလးအေၾကာင္းျဖစ္ၿပီး မိသားစုကေဖးရဲ႕ လြတ္ေနေသာ ထုိင္ခုံေလးအေၾကာင္း ကဗ်ာကေတာ႔ အိမ္ကထြက္သြားတဲ႔ ညီငယ္ တစ္ေယာက္ အေပၚ လြမ္းဆြတ္တသမိတဲ႔ အေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။  ရင္ထဲက နက္နက္ရႈိင္း႐ႈိင္း ထြက္ေပၚဖိတ္လွ်ံ လာတဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဒီကဗ်ာေလးေတြဟာ ႐ုိး႐ုိးစင္းစင္းနဲ႔ ဆြဲေဆာင္အား အင္မတန္ေကာင္း ေနပါ တယ္။ သူ႔ကဗ်ာစာအုပ္ သင့္လက္ထဲ ေရာက္ေနတယ္ဆုိရင္ ...
(၁) အခ်ပ္ပုိ
(၂) ဟယ္လုိ ဟယ္လုိ
(၃) အခုေျပာေနတာ ဘယ္သူ႔ဘာသာစကားလဲ
(၄)နာရီစားသူမ်ား
(၅) ေမြးေန႔ စတဲ႔ ကဗ်ာေတြကုိလည္း မပ်က္မကြက္ဖတ္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းလုိက္ပါတယ္။

သစၥာနီ
စရဏမဂၢဇင္း၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၂

No comments:

Post a Comment