Monday, April 22, 2013

ေတာင္တြင္းသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ျခင္း



ေတာင္တြင္းသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ျခင္း

စာအုပ္အမည္                  ေတာင္တြင္းကဗ်ာ
ေရးသူ                                 ေတာင္တြင္းကဗ်ာဆရာအမ်ားစုအပါအ၀င္
ေခတ္ေပၚ/ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာဆရာမ်ား
ထုတ္ေ၀သည္႔ ကာလ         ၂၀၁၃၊ ဧၿပီ
ထုတ္ေ၀သည္႔ တုိက္           ေပပင္စာအုပ္တုိက္

        ေတာင္တြင္းဟု ဆုိလိုက္သည္ႏွင့္ ေပေလးပင္ ရွင္ေလးပါးကုိ လူတုိင္း သတိရမိမည္ထင္သည္။ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၈၀၀-ျပည့္ႏွစ္ အင္း၀ေခတ္ မိုးညႇင္းမင္းတရားလက္ထက္တြင္ ေတာင္တြင္းႀကီးျမိဳ႔၌ တေဘာင္တခု ေပၚခဲ႔သည္။  ထုိတေဘာင္က "ဘုရားရွစ္ေသာင္း၊ ေလးေထာင္ေဆာင္း၍၊ ကိန္းေအာင္းစံရန္၊ ဓမၼခန္သည္၊ သံေတာင္ျဖိဳးျမင့္၊ စြင့္လိမ့္ေလ။ အကိုက္ေလးေဖာ္၊ ေျမမွေပၚေသာ္၊ ရွင္ေက်ာ္ေလးဦး၊ ခူးလိမ့္ေလ။ ခူးလည္းခူးလတံ႔၊ ကူးလည္းကူးလတံ႔၊ ျမဴးလည္းျမဴးလတံ႔ "လို႔ ျဖစ္သည္။ တေဘာင္ဆုိသည္မွာ ေနာင္ျဖစ္ လာမည္႔ အေၾကာင္းအရာကို ႀကိဳျပီးနိမိတ္ဖတ္ေသာ စကား။ ထုိတေဘာင္စကားအရ "အကိုက္ေလးေဖာ္" ဆို သည္မွာ ေပပင္အစို႔အကိုက္ေလးစို႔လို႔ ဆိုလိုသည္။ ေပဆိုသည္မွာ စာေပကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္႔အတြက္ စာေပ က်မ္းဂန္တတ္ကၽြမ္းသည္႔  ရွင္သာမေဏပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ေလးပါး ေပၚထြန္းမည္ဟူ၍  ငွက္ပစ္ေတာင္ ဆရာ ေတာ္ အတိတ္နိမိတ္ ေကာက္ခဲ႔သည္ဟု မွတ္သားဖူးပါသည္။ မၾကာမီ ထုိႏွစ္တြင္ပဲ ေတာင္တြင္းႀကီး ျမိဳ႔ ေျမာက္ဘက္၊ ျမိဳ႔လုလင္ရြာ၊ သတိုးထမ္းရြာ၊ မက်ည္းေယာင္ရြာ တို႔မွာ ေပစို႔ႀကီး ေလးစို႔ ေျမႀကီးထဲက ေပၚထြက္လာလို႔ ျမိဳ႔သူ ျမိဳ႔သားေတြက "ေပေလးပင္၊ ရွင္ေလးပါး" ေပၚေတာ့မယ္ဆိုျပီး ၀မ္းသာအားရ ျဖစ္ၾကသည္။ ထုိနမိတ္ အတိုင္း ၈၁၅ခုႏွစ္မွာ ျမိဳ႔လုလင္ရြာမွာ ေမာင္ဥကၠာ (ရွင္ဥတၱမေက်ာ္)၊ နဲ႔ ေမာင္ညိဳ (ရွင္မဟာသီလ၀ံသ)၊ သတိုးထမ္းရြာမွာ ရွင္အုန္းညိဳ၊ မက်ည္းေယာင္ရြာမွာ ရွင္ေခမာ-ဆိုျပီး ပုဂၢိဳလ္ေလးပါး ေပၚေပါက္လာခဲ့ပါသည္္။ ထုိပုဂၢိဳလ္ေလးပါးကို ေပေလးပင္၊ ရွင္ေလးပါး-လို႔ ေခၚဆုိၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ေတာင္တြင္းသည္ စာေပႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ ရာဇ၀င္ ႏွင့္ တခမ္းတနားညႊန္းျပဳခံရေသာ ၿမိဳ႔။ အင္း၀ေခတ္ကစ၍ ရဟန္းစာဆုိ၊ လူစာဆုိမ်ား ထြန္းကားခဲ႔ရာ ကဗ်ာ အစဥ္အလာ ခန္႔ထည္ခဲ႔ေသာ ၿမိဳ႕။
၁၉၇၀ မုိးေ၀ကဗ်ာေခတ္တြင္လည္း ေမာင္ခင္သာ ( ေတာင္တြင္း ) ၊ ေမာင္ၾကည္သာ (ေတာင္တြင္း)၊ ေတာင္တြင္း ေမာင္မုန္းမာန္ႏွင့္ ေတာင္တြင္း ေမာင္သင္းေက်ာ္ သူငယ္ခ်င္းေလးေယာက္ႏွင့္အတူ ထြန္းေ၀ျမင္၊့ ေတာင္တြင္းယဥ္မင္းႀကိဳင္ စသည္ျဖင့္ ေတာင္တြင္းကဗ်ာဆရာမ်ား အားေကာင္းေမာင္းသန္ေရးသားခဲ႔ၾကသည္။ ထုိကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ား၏ ေနာက္မ်ဳိးဆက္တြင္လည္း ဇြဲရင့္နဒီ၊ ၊ ေနပန္ဦး၊ ဇာဦးကုိ၊ ေရႊအိမ္ကုိ( ေတာင္တြင္း)၊ အိမ္႔ဒီ၀ဏ္၊ ေဆးခါး စသည္ျဖင့္ ကဗ်ာမ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား အဆက္မျပတ္ခဲ႔။ ထုိကဗ်ာၿမိဳ႕ ေတာင္တြင္းမွ  ၂၀၁၁ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ေတာင္တြင္းကဗ်ာဟု အမည္တပ္ထားသည္႔ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ထြက္လာသည္။ ေတာင္ တြင္းသား လူႀကီးလူငယ္ ကဗ်ာဆရာ (၁၁) ဦး ၊ တစ္ေယာက္ (၁၀)ပုဒ္စီျဖင့္ ကဗ်ာအပုဒ္ေရ (၁၁၀) ပါ၀င္ ေသာ ေတာင္းတြင္းကဗ်ာသီးသန္႔စုစည္းမႈ ထြက္ရွိခဲ႔သည္။
ယခု ၂၀၁၃ ဧၿပီလ တြင္မူ ေတာင္တြင္းကဗ်ာဆရာသီးသန္႔မဟုတ္ေတာ႔ဘဲ (ဆရာ) ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသု၀ဏ္၊ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြ၊ တင္မုိး၊ ၾကည္ေအာင္ တုိ႔၏ အဖြင့္ကဗ်ာ၊ ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ တုိ႔၏ ေဆာင္းပါး၊ ေတာင္တြင္းကဗ်ာမ်ဳိးဆက္သုံးဆက္တုိ႔၏ ေတာင္တြင္းကဗ်ာ အခင္းအက်င္း၊ ကဗ်ာဆရာ အင္တာဗ်ဴး၊ အမွတ္တရ မုိးေ၀ကဗ်ာ၊ ဆရာ ေမာင္စြမ္းရည္ ကဗ်ာရွည္၊ လက္ရွိစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ ေခတ္ေပၚ / ေခတ္ၿပိဳင္ေရးသားေနေသာ ကဗ်ာဆရာမ်ား၏ ယေန႔ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ၊ ဆရာၿငိဏ္းေ၀၏ ကြန္ဆက္က်ဴရယ္ (Conceptual) ကဗ်ာ၊  ကူးပလက္( Couplet) ကဗ်ာ စသည္ျဖင့္ ကဗ်ာမဂၢဇင္း တစ္ေစာင္ အေနအထားရွိသည္႔ ေတာင္တြင္းကဗ်ာစုစည္းမႈ (၂) ထြက္ရွိလာပါသည္။ ကေလာင္အင္အားေကာင္းေကာင္း၊ ကဗ်ာအင္အား ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေတာင္တြင္းၿမိဳ႔၏ အထင္ကရစာအုပ္ တစ္အုပ္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳမိသည္႔ စာအုပ္ တစ္အုပ္လည္းျဖစ္သည္။ ေနာက္ထပ ္စုစည္းမႈမ်ားလည္း ဆက္တုိက္ ထြက္ေပၚလာမည္ဟု ေမွ်ာ္လင္႔မိပါသည္။
ေတာင္တြင္းကဗ်ာမ်ဳိးဆက္မ်ား၏ ကဗ်ာအခင္းအက်င္းကုိ အပုိင္းသုံးပုိင္းျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည္ကုိ သတိထားမိသည္။ ပထမပုိင္း ေတာင္တြင္းကဗ်ာတြင္ မုိးေ၀ကဗ်ာေခတ္မွ ယေန႔အထိ ေရးအား ေကာင္းေကာင္း ျဖင့္ ကဗ်ာကို မ်က္ေျခမျပတ္စမ္းသပ္ေရးဖြဲ႔ေနသည္႔ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ၾကည္သာ ( ေတာင္တြင္း)၊ ေမာင္ခင္သာ ( ေတာင္တြင္း) ကေန အမည္ေျပာင္းလုိက္သည္႔ ဆရာ ေမာင္ခင္သာျမင့္ႏွင့္ ကဗ်ာမ်ဳးိဆက္သစ္မ်ား ေမြးထုတ္ ေပးေနသည္႔ ဆရာ ေတာင္တြင္းေမာင္မုန္းမာန္တုိ႔ျဖစ္သည္။

နင္းေလ ျပားေလ မေျပာႏုိင္ေလနဲ႔
မီးရထားဘီး
တဒီးဒီးညည္းရင္း
ဂ်ိန္းဂ်ိန္း ကုတ္ကုတ္ ဂ်ိန္းဂ်ိန္းကုတ္ကုတ္
ကုိယ္႔အရုိးကုိယ္ ေငါေငါထုတ္ရင္း
သူ႔ခရီးသူ မသိခဲ႔ေလဘူး။
(ေမာင္ခင္သာျမင္႔ - တစ္ပုိင္းတစ္စဖလင္ကုိ ျပန္ၾကည္႔ျခင္း ကဗ်ာမွ)

အုိ .. . . .သံသရာ
ငါ၀မ္းသာရ ငါ၀မ္းနည္းရ ငါငုိေၾကြးရ
စာမ်က္ႏွာေတြ အစီအစဥ္တက် ရွိပါမလား
ငါ႔စာအုပ္ကုိ ငါစုတ္ၿဖဲပစ္လုိက္ၿပီ
ျပန္စေပေတာ႔( အစလုိ႔သာ ထင္ရ)
အဆုံးမရွိ အစမရွိ အဆုံးအစမရွိ။
( ေမာင္ၾကည္သာ( ေတာင္တြင္း)- သဲစာအုပ္ ကဗ်ာမွ)

ထြားထြားက်ဳိင္းက်ဳိင္းတိမ္မည္းေတြဟာ
ၿမိဳ႕ေလးေပၚမွာ ၀ပ္က်င္းဖြဲ႔လုိ႔
အေပါစားစကားလုံးေတြနဲ႔ ဖြဲ႔ထားတဲ႔ စာမ်က္ႏွာေတြလည္း
ေလလႈပ္တုိင္း တဖ်တ္ဖ်တ္လြင့္လုိ႔
ေရာင္းပန္း၀ယ္ပန္းမလွတဲ႔ ကုိက္တံေတြလည္း
သဒၵါက်ဳိးပဲ႔ တယ္လီဖုန္းနဲ႔
စကားနည္းရန္စဲ မိတ္ေဆြဖြဲ႔လုိ႔။
( ေတာင္တြင္းေမာင္မုန္းမာန္- လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမာၻ)

ဒုတိယပုိင္းေတာင္တြင္းကဗ်ာတြင္ ဇြဲရင္႔နဒီ၊ ေနပန္ဦး၊ ဇာဦးကုိ၊ ေဆးခါး၊ အိမ္႔ဒီ၀ဏ္၊ ေရႊအိမ္ကုိ (ေတာင္တြင္း)၊ သြန္းႏွင္းအိမ္၊ ေရႊတြင္းသူ၊ ေ၀မာထြန္း( ေတာင္တြင္း)တုိ႔ ပါ၀င္သည္။

ဆုေတာင္းေကာင္းပါ႔မလား ေဖေဖ
ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းေတြ တကယ္ရွိတယ္ေပါ႔
ပန္းၿခံထဲမွာ ကစားရင္ ေပ်ာ္စရာႀကီးဆုိ
စစ္ႀကီးမျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လုိ စာလုံးေပါင္းရမလဲ
ဘာလုိ႔မ်ား ေျမႀကီးထဲ ေပါက္ကြဲတဲ႔ အသီးေတြ စုိက္တာလဲ
ေမေမနဲ႔ ညီမေလးကုိ ရွာေတြ႔ၿပီလား
(ေနပန္ဦး- ကႏၱာရ သဲတစ္ပြင့္ ကဗ်ာမွ)

ဂုိေဒါ႔ကုိ ေမွ်ာ္မေနနဲ႔၊ ဂုိေဒါ႔ကုိ ေစာင္ေမွ်ာ္ျခင္းလုိ ဂုိေဒါ႔ကုိ ေမွ်ာ္မေနနဲ႔၊ ဂုိေဒါ႔ကုိ ေမွ်ာ္ေနလုိ႔ ဘာထူးမွာလဲ၊ ဂိုေဒါ႔ ေရာက္လာဖုိ႔ မေသခ်ာဘူး၊ ဂုိေဒါ႔က ကုိယ္လုပ္ရမယ္႔ အလုပ္ပဲ ကုိယ္စိတ္၀င္စားတယ္၊  ေစာင့္ေမွ်ာ္သူကုိ စိတ္မ၀င္စားဘူး၊ ဂုိေဒါ႔က အခ်ိန္ကုိ ေလးစားတယ္၊ လူကုိလည္း လူလုိ တန္ဖုိးထားတယ္၊ ဒါေပမယ္႔ ဂုိေဒါ႔ ေရာက္လာဖုိ႔ မေသခ်ာဘူး၊
( ေဆးခါး- ဂုိေဒါ႔ကုိ ေမွ်ာ္မေနနဲ႔ ကဗ်ာမွ)

သံသယဟာ ခုတေလ လူႀကိဳက္အမ်ားဆုံးေရာင္းကုန္
သံသယဟာ လူေျပာအမ်ားဆုံးသတင္းစကား
သံသယဟာ စာမ်က္ႏွာျပည္႔ ေဖာ္ျပခံရတယ္
သံသယကုိ Live လႊင့္သြားတယ္
သံသယကုိ Upload တင္ၾကတယ္
သံသယကုိ Download ဆြဲၾကတယ္
သံသယကုိ Like ၾကတယ္
သံသယကုိ Share ၾကတယ္
ဒီလုိနဲ႔ ရွင္တုိ႔ သံသယရွိဖုိ႔ ဒီကဗ်ာကုိ ေရးလုိက္ပါတယ္
(သြန္းႏွင္းအိမ္- သံသယ ကဗ်ာမွ)

တတိယပုိင္းေတာင္တြင္းကဗ်ာတြင္ လူငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားျဖစ္ပုံရသည္႔ သဓာ၊ ခုိင္ထက္ေမာ္၊ လူရွား၊ ညီခုိင္ဘုဏ္း( ေတာင္တြင္း) ၊ တာတီး၊ ေတာင္တြင္းေအာင္သက္ဦး၊ ေအာင္မုိးေဇာ္( ေတာင္တြင္း) စသည္ျဖင့္ ေတာင္တြင္းကဗ်ာမ်ဳိးဆက္ သုံးဆက္ကုိ ပုံေဖာ္ပုိင္းျခားထားသည္ကုိေတြ႔ရသည္။ ေခတ္ကာလေတြ ေျပာင္းခဲ႔ သည္။ ေနာက္ခံေတးသြားေတြ ေျပာင္းခဲ႔သည္။ ဆရာေမာင္ၾကည္သာ(ေတာင္တြင္း) တုိ႔၏ ေတာင္တြင္း ပထမမ်ဳိးဆက္ မုိးေ၀ကဗ်ာေခတ္၊ ေနပန္ဦး၊ အိမ္႔ဒီ၀ဏ္၊ ေဆးခါးတုိ႔၏ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေခတ္၊ လက္ရွိလူငယ္ ကဗ်ာဆရာမ်ား၏ လက္ရွိကဗ်ာေခတ္ အေရး အသား။ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ေတြခ်ည္းသာ ေျပာင္းလဲ ခဲ႔သည္မဟုတ္။ ေခတ္၏ ရုိက္ခတ္မႈ ၊ ထိခ်က္၊ ေခတ္အေပၚ ကဗ်ာဆရာ ၏ တုံ႔ျပန္မႈတုိ႔ပါ ေျပာင္းလဲခဲ႔ျခင္း ျဖစ္သည္။
            ေတာင္တြင္းကဗ်ာစုစည္းမႈ(၂)တြင္ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာကိုလည္း အပုိင္းသုံးပုိင္းခြဲထည္႔ထားသည္ ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ယခုႏွစ္ကာလမ်ားတြင္ ေခတ္ၿပိဳင္ ဆုိသည္႔စကားလုံးသည္ အခ်ိန္ကာလနယ္နမိတ္ ကန္႔သတ္ခ်က္ထက္ ပုိမုိက်ယ္၀န္းသည္႔ သေဘာကုိ ေဆာင္ေၾကာင္း၊ ေခတ္ၿပိဳင္ ( Contemporary Poetry) သည္ပင္လွ်င္ ကဗ်ာေဗဒ တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေဇယ်ာလင္း၏ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ၏ တက္ခ္စ္ခ်ာ ေဆာင္းပါး တြင္ အေသအခ်ာရွင္းလင္းေျပာျပထားသည္ကုိ ေတြ႔ရွိရေသာ္လည္း ထုိအယူအဆကုိ လက္ခံ/မခံ အျငင္းပြား ျပန္လွန္ေရးသားမႈမ်ဳိးေတာ႔ ေတြ႔ရျခင္းမရွိေသးေပ။ ယခုေတာင္တြင္းကဗ်ာစုစည္းမႈတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္႔ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာသည္ အခ်ိန္ကာလနယ္နမိတ္သတ္မွတ္ခ်က္ထက္ပုိသည္႔ Contemporary Poetry ကဗ်ာမ်ား ပါ၀င္သလုိ လက္ရွိေခတ္ၿပိဳင္အေျခအေနကို ထင္ဟပ္သည္႔ ကဗ်ာမ်ားလည္း ပါ၀င္သည္ကုိ ေတ႔ြရသည္။ ေခတ္ေပၚျဖစ္ေစ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္ေစ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၏ အလွသည္ ကဗ်ာဆရာ၏ စိတ္ကူးညဏ္၊အတတ္ပညာႏွင့္ တင္ဆက္မႈ ေပၚတြင္ အေျခခံၿပီး လွပအသက္၀င္ႏုိင္လြန္းခဲ႔ပါသည္။

ဒီၾကယ္မွ မရရင္ မျပန္ဘူးဆုိတဲ႔ အဲဒီပခုံးေပၚက လိပ္ျပာေတြ
သစၥာေရေသာက္ဖုိ႔ လက္ငါးေခ်ာင္းလုံးရဲ႕ ထိပ္ကို ေဖာက္ခ်လုိက္တယ္
ကင္းဗတ္ေပၚ ဆြဲခ်လုိက္ေတာ႔ ျမစ္ေတြလား ဂစ္တာႀကိဳးေတြလား
အဲဒီပင္လယ္ရဲ႕ အဖ်ားမွာ ကမ္းေျခေစာင့္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီေတြနဲ႔ ျပည္႔လုိ႔။
(ခရမ္းျပာထက္လူ- ဂ်င္းေဘာင္းဘီမ်ား ကဗ်ာမွ)

ခုေတာ႔ ကဒါဖီလည္း မရွိေတာ႔ပါဘူး
ကြ်န္မတုိ႔လည္း ေျပာခ်င္တာေျပာလုိ႔ ရပါၿပီ
ကြ်န္မတုိ႔ ကေလးေတြလည္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရြင္
မျမင္ရေသးေပမယ္႔ ရင္ေအးစရာ
အနာဂတ္လည္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္
ဒါ၊ ကြ်န္မတုိ႔ စိုက္ခဲ႔သမွ်
ကြ်န္မတုိ႔ ရိတ္သိမ္းလုိက္ရတာေပါ႔ရွင္။
(လူအိမ္- ေႏြဦးအလြန္ ကဗ်ာမွ)

            ေတာင္တြင္းကဗ်ာစုစည္းမႈ(၂)အတြက္ စီစဥ္သူမ်ားျဖစ္သည္႔ ဆရာ ထြန္းေ၀ျမင့္၊ ေနပန္ဦး၊ အိမ္႔ဒီ၀ဏ္ တုိ႔ကုိ အထူးေက်းဇူးတင္မိပါသည္။ ယခုေတာင္တြင္းကဗ်ာစာအုပ္သည္ ေတာင္တြင္းၿမိဳ႕အတြက္သာမဟုတ္ ယေန႔ေခတ္ျမန္မာကဗ်ာေလာကအတြက္ပါတခုတ္တရသိမ္းဆည္းမွတ္တမ္းတင္ထားရမည္႔ စာအုပ္မ်ား အနက္ မွ တစ္အုပ္ျဖစ္သည္။ ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္၏ ေဆာင္းပါး၊ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္မွ လြတ္ေျမာက္လာၿပီး ေနာက္ပုိင္း ပထမဆုံးေရးျဖစ္သည္႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေဆာင္းပါး၊ ေခတ္စမ္းတစ္ေခတ္ ကဗ်ာတပ္မွဴး ႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကသည္႔ (ဆရာ) တင္မုိး၊ ၾကည္ေအာင္၊ ေမာင္စြမ္းရည္တုိ႔၏ ကဗ်ာမ်ား၊ ယေန႔ေခတ္ကဗ်ာေလာကရဲ႕ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ေခတ္ေပၚ/ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာဆရာမ်ားပါ၀င္သည္႔ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာမ်ား စုစည္းထားသည္႔ ေတာင္တြင္းကဗ်ာစုစည္းမႈ (၂)သည္ ကဗ်ာစိတ္၀င္စားသူတုိင္း ကဗ်ာခ်စ္သူတုိင္းအတြက္ လုိအပ္သည္႔ ကြက္လပ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ ေတာင္တြင္းကဗ်ာသည္ ေတာင္တြင္း၏ အႏွစ္သာရျဖစ္သည္။ ေတာင္တြင္း၏ မ်က္ႏွာဖုံးျဖစ္သည္။ ေတာင္တြင္း၏ စီးဆင္းျမစ္ျဖစ္သည္။ ေတာင္တြင္း၏ သမုိင္းတစ္ေခတ္ျဖစ္သည္။ ေတာင္ တြင္းကဗ်ာ စာအုပ္ကုိဖတ္ၿပီးသည္႔အခါ ကြ်န္ေတာ္ ေတာင္တြင္းသုိ႔ ေနာက္တစ္ေခါက္ အေရာက္လာခ်င္ ပါေသး သည္ ဟုသာ။

မင္းနဒီခ
၂၃၊၄၊ ၂၀၁၃














2 comments:

  1. မႏၱေလး ကဗ်ာတပ္မႉးႀကီးေတြလို႔ ေျပာရင္ .. ဆရာ တင္မိုး ၊ ၾကည္ေအာင္ ။ ေမာင္စြမ္းရည္တို႔အျပင္ ကိုေလး(အင္း၀ဂုဏ္ရည္)ကိုပါ ခ်န္မထားသင့္ပါေၾကာင္း ။

    ReplyDelete
    Replies

    1. ေတာင္တြင္းကဗ်ာ စုစည္းမႈ စာအုပ္မွာ ဆရာကုိေလးရဲ႕ ကဗ်ာမပါလုိ႔ ထည္႔မေရးျဖစ္တာပါ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်

      Delete