Thursday, April 11, 2013

ကဗ်ာကေဖးမွာ ကဗ်ာတစ္ခြက္ေသာက္ရင္းေစာင့္ပါ ကဗ်ာလာေနၿပီ (ကဗ်ာစာအုပ္ခံစားမႈ)



ကဗ်ာကေဖးမွာ ကဗ်ာတစ္ခြက္ေသာက္ရင္းေစာင့္ပါ ကဗ်ာလာေနၿပီ

စာအုပ္အမည္                 ကဗ်ာကေဖး
ေရးသူ                         ေ၀မုိးအိမ္၊ မ်ဳိးေမာရ
ထုတ္ေ၀သည္႔ ကာလ        ၂၀၁၂ ၊ ၾသဂုတ္လ
ထုတ္ေ၀သည္႔ တုိက္         လင္းသစ္ေရာင္စဥ္

၈၄ လမ္းယူနီစန္ကေဖးထဲ ၀င္၀င္လုိက္ခ်င္း လူငယ္စုံတြဲတစ္တြဲကုိ ဦးဆုံးသတိထားမိသည္။ မ်က္ႏွာဟန္ပန္က တုိင္းရင္းသားဆန္ေသာေၾကာင့္ ေခတၱခဏလာေရာက္သည္႔ ဧည္႔သည္ျဖစ္ေၾကာင္းေသခ်ာသိလုိက္သည္။ ယူနီစန္တြင္ ေန႔ခင္းတုိင္း ဆရာေမာင္သင္းပန္ရွိသည္။ ကြ်န္ေတာ္႔၏ ေန႔လည္စာစားခ်ိန္ကုိ ယူနီစန္ကေဖးတြင္ ဆရာေမာင္သင္းပန္ႏွင့္ အတူတူကုန္ဆုံးျဖစ္တာမ်ားသည္။ ယခုလည္း ဆရာက ေရာက္ႏွင့္ေနသည္။ ဆရာႏွင့္ စကားလက္ဆုံက်ေနခ်ိန္တြင္ ထုိဧည္႔သည္စုံတြဲ ကြ်န္ေတာ္႔တုိ႔ စားပြဲ၀ုိင္းကုိ ေရာက္လာၿပီး သူတုိ႔ကုိယ္သူတို႔ မိတ္ဆက္သည္။ တစ္ေယာက္က ေ၀မုိးအိမ္၊ တစ္ေယာက္က မ်ဳိးေမာရ။ ေမာ္လၿမိဳင္က ကဗ်ာဆရာ ဇနီးေမာင္ႏွံ။ ေမာ္လၿမိဳင္တြင္ ကဗ်ာကေဖးဟု နာမည္ေပးထားသည္႔ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေလး ဖြင့္ထားသည္ဟု သိရသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေလးေယာက္ အားပါးတရ စကားေတြေျပာျဖစ္သည္။ ခဏၾကာေတာ႔ သူတုိ႔ျပန္သြားသည္။ ေနာက္ပုိင္းေမ႔ေမ႔ေပ်ာက္ေပ်ာက္ရွိေလာက္ေတာ႔ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ ထြန္းဦး စာေပတြင္ ေတြ႔ရသည္။ စာအုပ္အမည္က ကဗ်ာကေဖး ။ ေရးသူက ေ၀မုိးအိမ္၊ မ်ဳိးေမာရ။
ကဗ်ာစာအုပ္ထြက္ၿပီး သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ဆရာေ၀မုိးအိမ္ဆီက ဖုန္းရသည္။ မႏၱေလးသုိ႔လူႀကဳံရွိသျဖင့္ သူတို႔ ကဗ်ာစာအုပ္ေလး လက္ေဆာင္ထည္႔ေပးလုိက္သည္ တဲ႔။ သိပ္မၾကာခင္ရက္ပုိင္းမွာပဲ မုိင္ေပါင္းမ်ားစြာအေ၀းကေန ခင္မင္ ရင္းႏွီးမႈမ်ားစြာနဲ႔ ျဖတ္သန္းလာတဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္ေလး ကြ်န္ေတာ္႔လက္ထဲ ဆုိက္ဆုိက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္ရွိလာခဲ႔ပါသည္။ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးကို အျမတ္တႏုိးဖြင့္ၾကည္႔လုိက္ေတာ႔ သူတုိ႔ဇနီးေမာင္ႏွံလက္မွတ္ကေလးမ်ားႏွင့္ အမွတ္တရ လက္ ေဆာင္ဟု ေရးထားေသာ အဖြင့္စာမ်က္ႏွာေလးကုိ ေတြ႔ရသည္။ ေက်းဇူးတင္ပါသည္ ဆရာေ၀မုိးအိမ္ႏွင့္ ဆရာမ မ်ဳိးေမာရ။
ပထမဆုံးသေဘာက်မိသည္က စာအုပ္မ်က္ႏွာဖုံးျဖစ္သည္။ ဆရာဘေယးညိဳ၏ လက္ရာ ကဗ်ာကေဖးဆုိင္ပုံတူ ေရေဆးပန္းခ်ီေလးျဖစ္သည္။ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးကုိ ေ၀မုိးအိမ္ ၃၃ ပုဒ္၊ မ်ဳိးေမာရ ၂၆ ပုဒ္ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး ကဗ်ာဆရာမ မအိက ကဗ်ာကေဖး ကဗ်ာအေရးႏွင့္ တူစုံေမာင္ႏွံဟု အမွာစာေရးဖြဲ႔ေပးထားသည္။ ဆရာမ မအိက သူမဘ၀၏ ျဖတ္သန္း မႈမ်ားႏွင့္ ယွဥ္တြဲကာ ေ၀မုိးအိမ္ႏွင့္ မ်ဳိးေမာရတုိ႔၏ ကဗ်ာမ်ားကုိ တင္ျပဖြဲ႔ႏြဲ႔ေပးထားသည္။ ` ကြ်န္မကေတာ႔ ျဖဴစင္ရုိးသား ေသာ သူတုိ႔၏ ကဗ်ာဓါတ္ကုိ ခ်စ္မိၿပီ။ ရုိးသားေသာ္လည္း မေပ်ာ႔ညံ႔ပါ။ ျဖဴစင္ေသာ္လည္း ယုန္ကေလး မဟုတ္ပါ။ ကဗ်ာ မာန္တက္ၿပီး ထုတ္ေ၀ဖုိ႔ စီစဥ္စုိင္းျပင္းျခင္း မျဖစ္ႏုိင္။ ကဗ်ာသည္ သူတုိ႔အိမ္ေထာင္ေရးတြင္ ဦးထိပ္ထား လုိက္နာ က်င္႔သုံး ရမည္႔ ဥပေဒႏွယ္ပင္။´ ဟုလည္း ဆရာမက ကဗ်ာကေဖး စာအုပ္ေလးအေပၚတြင္ သူမ၏ သေဘာထား ကို လွစ္ဟျပထား သည္မွာ ေက်နပ္စရာ ေကာင္းလွပါေသးသည္။
        ပထမဆုံး ေ၀မုိးအိမ္ကဗ်ာမ်ားကုိ ဖတ္မိသည္႔အခါ ထင္ထင္ရွားရွာျမင္ေတြ႔လုိက္ရသည္က ရုိးသားမႈပဲ ျဖစ္သည္။
 ရုိးသားမႈဆုိသည္မွာ လက္ရွိေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေတြထဲ တဟုန္ထုိးခုန္ဆင္းကူးခတ္ေနသူ တခ်ဳိ႔တေလထဲမွာ ေ၀မုိးအိမ္မပါ။  သူယုံၾကည္ရာ သူအားသန္ရာ ကဗ်ာအဖြဲ႔ျဖင့္ ကဗ်ာဖတ္သူကုိ တင္ျပသည္။ နမိတ္ပုံအားကုိးသည္။ ေ၀မုိးအိမ္၏ ကဗ်ာအဖြဲ႔သည္ ပင္မေရစီး ေခတ္ေပၚဟန္ျဖစ္သည္။ ေ၀မုိးအိမ္၏ ကဗ်ာမ်ားသည္ သူ၏ ေန႔စဥ္ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈမ်ားထဲက လာသည္။ သူႀကံဳေတြ႔ခဲ႔ရသည္ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ သူဖြဲ႔ႏြဲ႔သည္႔ ကဗ်ာျဖစ္သည္။ အမွန္တရား၊ ကုိယ္ခ်င္းစာတရား ႏွင့္ ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းေနရသည႔္ လူေနမႈဘ၀ရဲ႕ ဒုကၡ၊ ေခတ္ၿပိဳင္ေသာက၊ ေလာကအေပၚ သူျဖစ္ေစခ်င္တဲ႔ ေစတနာတုိ႔ကုိ ေအာက္ပါ ကဗ်ာမ်ားမွာ ျမင္ေတြ႔ႏုိင္သည္။


လူ၀င္ဆံ႔တဲ႔ အၿပဳံးတုေတြနဲ႔
ကြ်န္ေတာ္ အကြ်မ္းတ၀င္မျဖစ္ခ်င္ဘူး
အရာရာကို ရုိးသားခြင့္ျပဳဖုိ႔
ျဖဴစင္ျခင္းေတြ ေခၚေဆာင္ခြင့္ျပဳပါ
ဆႏၵေကြးေကြးေလးမွာ
လေလး ထိန္ထိန္သာပါေစ
(ေ၀မုိးအိမ္-အေနအထုိင္ေတြ မုိးသက္ေလက်ေသာအခါ ကဗ်ာမွ)

ဖေယာင္းတုိင္လုိလူ ျဖစ္ၾကည္႔ဖုိ႔
လႈိက္လွဲတဲ႔ ဆုေတာင္းသံၾကားဖုိ႔
စ်ာပနအခမ္းအနားလွဖုိ႔
ျမင္ၾကည္႔ပါ
အေ၀း ေ၀း
ေဗဒါတစ္အုပ္ ေရစီးထဲ
ေလာကကုိ တရားျပေနလုိက္ပုံ။
(ေ၀မုိးအိမ္-အစုန္အဆန္ရုပ္ရွင္ကဗ်ာမွ)

ေနေရာင္ျခည္ေတြ ဖရုိဖရဲ
ပစၥဳပၸန္ေတြ ဖရိုဖရဲ
သတၱ၀ါေတြ ဖရုိဖရဲ
အနာဂတ္က အိပ္ယာထဲ လဲေနတယ္
ဘုရားသခင္အိပ္ေမာက်ေနသမွ်
အမွာစာေတြ ကင္းလြတ္ခြင့္မရေသးဘူး။
(ေ၀မုိးအိမ္- ထမင္းစားရင္း စဥ္းစား ကဗ်ာမွ)
         
မ်ဳိးေမာရ၏ ကဗ်ာမ်ားကုိ ဆက္လက္ဖတ္ျဖစ္သည္႔အခါ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္ လက္ညီသည္ဟု ထင္မိသည္။ ၀ါသနာတူ ဇနီးေမာင္ႏွံေပမယ္႔ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ခ်ဥ္းကပ္တည္ေဆာက္ပုံ။ အေတြးေထာင္႔။ စကားလုံးဖြဲ႔စည္းမႈမ်ားက တူမေယာင္ႏွင့္ တျဖည္းျဖည္းခြဲထြက္သြားသည္။ မ်ဳိးေမာရ၏ ကဗ်ာအမ်ားစုတြင္ ဟာသဓါတ္ေငြ႔ေငြ႔ကေလး ပါေနသလုိ ခံစားမိသည္။ (ဥပမာ-ျပႆနာဟာ ဧည္႔စာရင္းတုိင္ၿပီးမွ ေရာက္ေရာက္လာတယ္၊ ဘ၀ကုိ ခဏလုိ႔ ဘာသာျပန္မိကတည္းက ငါဟာ ရုိက္ခ်င္စရာ သတၱ၀ါ၊ ဒုကၡကုိ ေခ်ာကလက္ေရာင္ျခယ္ အေတြ႔အႀကံဳကုိ ပလတ္စတစ္ေလာင္းရုိးရာမႏုိင္လုိ႔ နတ္ကုိင္ စတဲ႔ အေရးအသားမ်ား)။ ထုိ႔ျပင္ မ်ဳိးေမာရ၏ကဗ်ာမ်ားတြင္ ေခတ္စနစ္ရဲ႕လက္ရွိကာလကုိ သေရာ္ေသာအေရးအသားမ်ား၊ မိသားစုႏွင့္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဖြဲ႔ ကဗ်ာမ်ားကုိ ပုိမုိေတြ႔ရသည္။

 စစ္ေတာင္းတံတားမေက်ာ္တဲ႔
ကေလာင္တံခရီးသြား အႏွိမ္ခံဘ၀ မကြ်တ္မလြတ္ျခင္းမ်ား
ေဘာလုံးကြင္းနံရံမွာ Memory ေတြရွိရင္
ဒီအခ်ိုန္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း လုပ္စားလုိ႔ရၿပီ ဟာ ဟ
(မ်ဳိးေမာရ- သံလြင္ကမ္းနဖူးေပၚက လြတ္က်ခဲ႔ရ အစအနမ်ား ကဗ်ာမွ)

ကဗ်ာဟာ သီခ်င္းျဖစ္တဲ႔ ေခတ္မဟုတ္ေတာ႔
ႀကိတ္စက္ထဲက ထြက္လာတဲ႔ ႀကံဖတဟာ ကဗ်ာ
ေခါင္းတုိင္က ထြက္လာတဲပ မီးခုိးေငြ႔ဟာ ကဗ်ာ
ခႏၶာကုိယ္ထဲက တြန္းထုတ္လုိက္တဲ႔ ေၾကးဟာလည္း ကဗ်ာ
(မ်ဳိးေမာရ-ကဗ်ာေယာင္ေဆာင္လာတဲ႔ က်ိန္စာမွ)

အဖြဲ႔အႏြဲ႔မတူတာနဲ႔ပဲ
အဓိပၸာယ္ေတြ လမ္းလြဲရစတမ္းလား
ကုိယ္တုိ႔အားလုံးေသြးေတြဟာ အနီေရာင္ပဲ
အတူတကြ စီးဆင္းသြားဖုိ႔ ေမတၱာတရားကုိ မီးဖြင့္ခဲ႔ရုံ
(မ်ဳိးေမာရ- ကုိးကြယ္ရာ ကဗ်ာမွ)

သေကၤတမပါ
စိတ္ကုိ ပက္ထရမ္ျပားနဲ႔ခတ္
အသံမရွိတဲ႔ ဂီတ
ညတစ္ည
လွလွပပ ညွဳိ႔တယ္။
(မ်ဳိးေမာရ-ဒီကဗ်ာေခါင္းစဥ္ကုိ မင္းနာမည္ေပးထားတယ္မွ)

        `၀ါသနာအရမဟုတ္ပါဘူး။ ကဗ်ာနဲ႔ မခြဲႏုိင္လုိ႔ ဆုိင္နာမည္ကုိ ကဗ်ာကေဖးလုိ႔ ေပးတယ္´ဆုိတဲ႔ ေ၀မုိးအိမ္ႏွင့္ မ်ဳိးေမာရတုိ႔အတြက္ေတာ႔ ကဗ်ာကေဖးသည္ မွတ္တုိင္တစ္ခုျဖစ္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ထုိ ကဗ်ာကေဖးစာအုပ္ေလးသည္ လည္း ဖတ္သူတစ္ခ်ဳိ႔အတြက္ ခ်ဳိစိမ္႔၊ တစ္ခ်ဳိ႔အတြက္ ဖန္ခ်ဳိ၊ တစ္ခ်ဳိ႔အတြက္ ပုံမွန္စသည္ျဖင့္ အရသာတစ္ခုခုကုိ ေပးစြမ္း ႏုိင္ပါလိမ္႔မည္။ ၂၀၀၇ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ျမန္မာကဗ်ာအေရြ႕သည္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ျမန္ဆန္ခဲ႔တာကုိ ေတြ႔ရသည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာအလြန္ ဘာကဗ်ာေရးမလဲ။ ကဗ်ာေသၿပီ။ ကဗ်ာဆုိတာကဗ်ာမဟုတ္ဘူး။ ကဗ်ာဆုိတာ ျပဳလုပ္ျခင္း။ ကဗ်ာ မွာ မိမိခံစားခ်က္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ရုံသက္သက္မဟုတ္ဘူး။ ဘာသာစကားရဲ႕ ပင္ကုိယ္သတၱိနဲ႔ ကဗ်ာဖတ္သူကို သိမႈ စပ္ဆက္ တည္ေဆာက္ရယူေစလုိျခင္း စသည္ျဖင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာနည္းနာတကၠနိေတြထဲက လွ်ံက်လာတဲ႔ အသံေတြကုိ လည္း ဆက္တုိက္ၾကားခဲ႔ရသည္။ ယခု၂၀၁၃တြင္ေတာ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာဟု သီးျခားသတ္မွတ္ႏုိင္ေလာက္ေသာ ကဗ်ာမ်ား၊ ကဗ်ာ ဆရာမ်ားလည္း ျမင္ေတြ႔ေနရၿပီ ျဖစ္သည္။ ေ၀မုိးအိမ္လည္း ျမင္ပါလိမ္႔မည္။ မ်ဳိးေမာရလည္း ျမင္ပါလိမ္႔မည္။ သူတုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံလည္း ကဗ်ာအသစ္မ်ားကုိ အရသာေတြ႔ေကာင္းေတြ႔လိမ္႔မည္။ ေတြ႔ခ်င္မွလည္း ေတြ႔လိမ္႔မည္။ သူတုိ႔ ဘယ္လုိ ကဗ်ာေတြ ဆက္ေရးဦးမလဲ။ သူတုိ႔ဆီက ေနာက္ထပ္ထြက္လာမည္႔ ကဗ်ာေတြသည္ ေခတ္ေပၚလား ေခတ္ၿပိဳင္ လား။ ဘယ္လုိျဖစ္ျဖစ္ အသစ္ကုိေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဖန္တီးၾကရပါဦးမည္။ ထုိအသစ္သည္လည္း သူ႔ေနာက္တြင္ ထပ္မံ ထြက္ေပၚလာမည္႔ အသစ္အသစ္တုိ႔ကုိ ေနရာဖယ္ေပးၾကရပါလိမ္႔ဦးမည္။ သုိ႔မွသာ ျမန္မာကဗ်ာေရစီးသည္ စဥ္ဆက္ မျပတ္တုိးတက္စီးဆင္းေသာ ျမစ္ျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္စကားတစ္ခြန္းေျပာခ်င္ပါသည္။ ကဗ်ာ ဆက္ဆက္ လာပါ။ ကဗ်ာကေဖးမွာ ကြ်န္ေတာ္ ေစာင္႔ေနပါမည္။

မင္းနဒီခ
၄၊ဇန္န၀ါရီ၊၂၀၁၃


No comments:

Post a Comment